(Belgacom?) Technieker voor Cityconnect met Raw Copper

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Hey,

Ik ben student in Leuven, ben een tijdje geleden naar een studio verhuisd hier in Leuven en heb hier Dommel besteld met een Raw copper line. Heb contract teruggestuurd en factuur betaald, toen werd mij een datum vastgesteld dat een technieker zou langskomen. (Belgacom neem ik aan). Ik had nog een ADSL2+ modem van vroeger thuis voor we naar Telenet zijn overgeschakeld.

Ik heb geen ADSL sync op mijn modem, dus de technieker zekers nodig :). Hij zou dus vandaag tussen 8-12 uur langs komen... vroeg opgestaan.. nog geen technieker gezien... Wat zijn jullie ervaringen met het langskomen van een technieker, kan het zijn dat hij in de namiddag alsnog komt of kunnen de problemen met dommel voor mij beginnen. tot nu toe liep alles goed.
Afbeelding
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Het is een belgacom technieker die moet langskomen en daar nemen hun uren niet strikt.
Maar zeker is dat deze wel zal langskomen.
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ok, dat de uren niet zo strikt zijn maakt me niet zoveel uit, deze namiddag is ook goed. Hoop gewoon dat hij wel langs gaat komen :) want heb geen zin om dagen achter elkaar thuis te blijven hiervoor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

jphermans schreef:Het is een belgacom technieker die moet langskomen en daar nemen hun uren niet strikt.
Maar zeker is dat deze wel zal langskomen.
Wij nemen onze uren wel strikt. Als wij een voormiddag afspraak krijgen moeten wij daar in de voormiddag heen, als dispatch ziet dat we nog veel werk hebben voor de voormiddag of middag bellen ze ons om te vragen of we nog gaan klaar geraken met ons werk of dat ze het aan een andere tech mogen geven. Belgacom controlleert eveneens of wij naar de klant bellen via de opgegeven contactnummer, bellen wij de klant niet krijgen wij eveneens naar onze voeten.

Ge zult het misschien niet geloven, maar voor belgacom is het weldegelijk belangrijk dat wij op tijd bij onze klanten zijn en deze tevreden houden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik weet dat het over sommige "rotte" appels gaat, maar sommige onder jullie bellen gewoon om te zeggen dat ze NIET komen, omdat alles in orde is volgens hen. Ongeacht het feit dat er EXPLICIET werd gevraagd om BINNEN te komen kijken. Elke systeem heeft zo zijn loopholes.

En als je dan 2 op een rij krijgt dan begin je echt te twijfelen over werkwijze
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik ben helemaal niet gebeld, ook al zei Mobistar dat er wel degelijk een technieker ging langs komen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Ik ben helemaal niet gebeld, ook al zei Mobistar dat er wel degelijk een technieker ging langs komen.
"Mobistar zei". Als ik het woord "Mobistar" lees, ben ik al héél geneigd dat met een stevige korrel zout te nemen...
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

De technieker is uiteindelijk in de late namiddag langs geweest, en heeft 10 minuutjes voor hij kwam gebeld. Niet volgens het uur dat gegeven was, maar daar maak ik me helemaal niet druk om, hij was vriendelijk, wist wat te doen en het was zo gedaan, Dus ik ben zeer tevreden want surf nu op Dommel :)
Afbeelding
egu
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2006, 17:38

Hoeveel dagen duur heel de aanvraag precies bij dommel van inactieve belgacom telefoon lijn tot werkend internet? Wat voor modem/router gebruik je voor Dommel (cityconnect?)? Welke raden jullie aan?
there is no replacement for displacement
ravenprice
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2009, 16:53

Heb nog een klein extra vraagje ivm dit onderwerp. Ik ben net verhuisd en dacht van de gelegenheid gebruik te maken om naar Dommel over te stappen. Het abonnement is helemaal in orde ware het niet dat we een aantal verbouwingen hebben moeten doen waardoor de telefoonaansluiting is verplaatst en er dus een technieker moet langskomen om ons terug op het net aan te sluiten. Ik heb rechtstreeks naar Belgacom gebeld maar daar hebben ze me afgeblaft en brutaal de hoorn ingehaakt met het excuus dat ik bij Dommel zelf hiervoor moest zijn. Bij Dommel houden ze me momenteel al een week aan het lijntje door me op een telefoontje van een technieker te laten wachten. Ondertussen betaal ik voor een internetabonnement dat ik niet kan gebruiken. Bij wie moet ik nu zijn Belgacom of Dommel?
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Je moet alles via dommel zelf doen,
we weten dat het dom is maar het is spijtig genoeg zo.
ravenprice
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2009, 16:53

Bedankt. Hoe lang kan het nog duren voor een technieker mij terugbelt?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

ravenprice schreef:Heb nog een klein extra vraagje ivm dit onderwerp. Ik ben net verhuisd en dacht van de gelegenheid gebruik te maken om naar Dommel over te stappen. Het abonnement is helemaal in orde ware het niet dat we een aantal verbouwingen hebben moeten doen waardoor de telefoonaansluiting is verplaatst en er dus een technieker moet langskomen om ons terug op het net aan te sluiten. Ik heb rechtstreeks naar Belgacom gebeld maar daar hebben ze me afgeblaft en brutaal de hoorn ingehaakt met het excuus dat ik bij Dommel zelf hiervoor moest zijn. Bij Dommel houden ze me momenteel al een week aan het lijntje door me op een telefoontje van een technieker te laten wachten. Ondertussen betaal ik voor een internetabonnement dat ik niet kan gebruiken. Bij wie moet ik nu zijn Belgacom of Dommel?
Wat bedoel je juist? Heb je de kabel van belgacom die binnenkomt verplaatst?
Of heb je ergens anders een aansluiting gezet die moet aangesloten worden op de binnenkomende kabel (dit kan eender welke elektricien doen).
ravenprice
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2009, 16:53

Mijn electricien heeft een nieuwe telefoonkabel getrokken tot in onze garage waar deze tot op de gevel moet worden doorgetrokken en aangesloten. Binnen in huis is er een volledig nieuwe aansluiting met voorlopig enkel een simpel wit plakje. Ik veronderstel dat de technieker van Belgacom ook hier de juiste aansluiting zal plaatsen?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

ravenprice schreef:Mijn electricien heeft een nieuwe telefoonkabel getrokken tot in onze garage waar deze tot op de gevel moet worden doorgetrokken en aangesloten. Binnen in huis is er een volledig nieuwe aansluiting met voorlopig enkel een simpel wit plakje. Ik veronderstel dat de technieker van Belgacom ook hier de juiste aansluiting zal plaatsen?
Komt er een kabel van Belgacom binnen in je garage? Of moet deze nog worden binnengetrokken?
Indien er de Belgacom kabel daar binnenkomt, dan kan een BGC tech hier een netwerk terminatiepunt plaatsen en uw binnenbekabeling hierop aansluiten.
Als er binnenshuis een contact moet worden geplaatst kan je dat altijd aan de technieker vragen. Kost je wel de kostprijs van het stopcontact + een kwartiertje werkuren waarschijnlijk.
Als er nog geen Belgacom kabel binnenkomt is het een heel ander verhaal natuurlijk :)
ravenprice
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2009, 16:53

Nog 'ns alles goed gecheckt. Blijkbaar dient er enkel in onze garage een definitieve aansluiting door een technieker te worden gedaan. Heb wel nog steeds niets gehoord van Dommel! Ik wacht nu al meer dan een week op een telefoontje van een technieker. Misschien moet ik gewoon naar een Belgacomverkooppunt gaan voor een zogezegde vooraanleg? Ondertussen loopt mijn abonnement door zonder een enkele bit te kunnen downloaden...
Bedankt voor de antwoorden trouwens! :)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

In de winkel gaan ze niks kunnen doen, ze gaan u doorverwijzen naar uw ISP (dommel). Best zo snel mogelijk dommel contacteren is dus de boodschap.

Ik weet niet meer hoe en waarom, maar indertijd was de activatie een week te laat, ik heb toen gesproken met een vriendelijke man van de helpdesk en die heeft zonder een probleem te maken de start van de facturatie met een week verplaatst. Hopelijk heb je evenveel geluk als ik.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Het is vrij druk bij Belgacom op de moment, mss daarmee dat je zolang moet wachten. :|
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”