Verbinding verbreekt

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Leen
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:03

**vervolg van surfproblemen in zone 03**

Men beweert dat de problemen van de baan zijn, maar dat zijn ze bij mij in elk geval niet. Ze begonnen bij mij rond 26 augustus, rond de tijd dat er zich ook andere meldingen voordeden en ze blijven bij mij duren. Ik ging van 10 Mbps zelfs ineens terug naar 4, terwijl die problemen zich bij de hogere snelheid tenminste toch niet op deze manier voordeden (ook genoeg storingen, maar die herstelden zich sneller, was meer een hiccup waar ik telkens sorry passes voor kreeg). Men beweerde ineens in die week dat mijn lijn niet sneller aankon dan 4, terwijl ik bij andere providers blijkbaar zelfs tot 24 Mbps kan gaan. Begrijpe wie begrijpe kan.

Telkens de verbinding verbreekt doet zich dit voor:

PING http://www.google.be -> alles OK, geen packet loss
PING http://www.belgacom.be -> niet OK, "request timed out", "packet loss 100%"
PING http://www.skynet.be -> niet OK, "request timed out", "packet loss 100%"
PING DNS server 1: 195.238.2.21 -> alles OK, geen packet loss
PING DNS server 2: 195.238.2.22 -> niet OK, "request timed out", "packet loss 100%"

Ik kan niks meer, niks van updates downloaden, niet internetten, geen mail ophalen, niks.

Alles intern is al -tig x nagekeken onder alle mogelijke omstandigheden, tot zelfs een herinstallatie van de computer toe.

Als ik telkens maar lang genoeg wacht, herstelt het probleem zich, het heeft ook niks te maken met het heropstarten van de computer, met de netwerkkaart, de modem/router, ... ga zo maar door. Ik internet al meer dan 8 jaar op dezelfde lijn en al een hele tijd met dezelfde apparatuur en ineens dit. Tsja... Er wordt op de technische dienst vanalles gesuggereerd.

Mijn lijn staat nu op multimode, daarvoor op g.dtm (maar idem verbrekingen op de twee). ADSL2, ADSL2+ en ADSL2+ annex M slikt de lijn niet.

Iemand een idee?

Het lijkt er ook op dat het telkens rond dezelfde tijdstippen is. Heb ondertussen al een heel log! Da's al van woensdag 26 augustus elke dag verschillende verbrekingen per dag. Er is al een aangetekende brief weg maar die schijnt niet veel te doen tot hiertoe.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het belangrijkste lezen we hier niet. Wat zijn je lijnwaarden? Zowel op het ogenblik dat alles goed gaat als op het ogenblik dat er zich problemen voordoen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

www.Skynet.be en www.belgacom.be droppen icmp, dus een ping naar die adressen gaan altijd een 'request timed out' en '100% packet loss' geven.
Wat geeft een traceroute naar die adressen?

Greetz,

P.
Leen
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:03

M'n lijnwaarden dropten enorm drastisch daarnet bij een speedtest, van rond de 9000 kpbs tot 180 kbps en de speedtest bleef maar draaien. Vermoedelijk heb ik dan van die hiccups... vermoedelijk.

Nu zijn de waarden weer rond de 10200 kbps en 427 kbps. De waarden zijn de afgelopen week een tijd die van een oude ADSL Go lijn geweest, hoewel de upload nogal traag blijkt zelfs nu.

Verder hoop ik dat de verbrekingen verbeteren. Ze deden zich in elk geval meer voor bij een tragere lijn. Ofwel heb ik nog de naweeën van die algemene zone 03 onderbrekingen.

Tenslotte... Waarom ik hier nog altijd G.dtm of multimode moet instellen is mij een raadsel. Is dat een niet geupdate centrale?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Leen schreef:M'n lijnwaarden dropten enorm drastisch daarnet bij een speedtest, van rond de 9000 kpbs tot 180 kbps en de speedtest bleef maar draaien.


Met lijnwaarden bedoel ik niet de snelheid van een speedtest maar de demping van je lijn. Die waarden staan ergens in je modem (zie manual).
Het ziet er zo uit:

Code: Selecteer alles

      Receive Direction    Send Direction
Max. DSLAM data rate    kBit/s    20000    1024
Min. DSLAM data rate    kBit/s    4096    32
Attainable data rate    kBit/s    19344    1063
Current data rate    kBit/s    19328    1023
           
Signal-to-noise ratio    dB    6    7
Line attenuation    dB    17    6
Power cutback    dB    1    0
 
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Leen
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:03

Ik heb een Linksys Cisco modem/router en ik vind die waarden nergens.
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

De lijnwaarden kan je zien als je inlogd op je modem/router webinterface en dan de tab "status" openen
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”