ADSL2fit vragen/klachten/...
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ja kabel is zeker niet sneller, ik heb nu nog telenet maar toen ik dat in het begin had ging het een heel pak sneller dan nu (nu zal er wel meer volk op die lijn zitten).
- Styno
- Elite Poster
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
- Locatie: Somewhere over the rainbow....
Iemand al enig nieuws over de vergadering van vandaag?
Styno
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Ik weet dat dit weer het zoveelste bericht is maar.......
Ik heb dit weekend een klacht ingediend bij de ombudsman voor telecommunicatie en rarara, vandaag reeds respons.
Zij hebben de klacht ontvankelijk verklaard én hebben de klacht geforward naar Scarlet.
Zij weten waarschijnlijk ook al dat de problemen die A2F heeft wel bij Scarlet zal liggen.
Nu hoop ik enkel dat Scarlet het doorheeft dat ze A2F niet zomaar te kakken kunnen zetten.
Mijn enigste raad die ik jullie kan geven; Doe hetzelfde en hopelijk gaan de problemen sneller opgelost geraken.
Kijk, ik geloof A2F als ze me zeggen dat de problemen bij Scarlet liggen en dat ze er alles aan doen wat in hun macht ligt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Maar om heel eerlijk te zijn; Hoelang duren die problemen nu al? En hoe worden wij, als eindgebruikers, geholpen?
Juist. Bijna niet, om niet te zeggen, helemaal niet.
Ik heb juist de reply van de ombudsman doorgemaild naar [email protected] om hen op de hoogte te houden van mijn acties.
Nu hoop ik enkel dat ze het niet verkeerd gaan oppakken en met mij hetzelfde gaan doen als die gast van -ik dacht - een week geleden.
Echt waar, ik zie dit als de enigste oplossing binnen mijn kunnen om A2F verder te helpen in hun strijd tegen Scarlet.
Hopend op een goede en snelle afloop zal ik jullie wel op de hoogte houden.
Eerst communicatie, dan de rest.
Ik heb dit weekend een klacht ingediend bij de ombudsman voor telecommunicatie en rarara, vandaag reeds respons.
Zij hebben de klacht ontvankelijk verklaard én hebben de klacht geforward naar Scarlet.
Zij weten waarschijnlijk ook al dat de problemen die A2F heeft wel bij Scarlet zal liggen.
Nu hoop ik enkel dat Scarlet het doorheeft dat ze A2F niet zomaar te kakken kunnen zetten.
Mijn enigste raad die ik jullie kan geven; Doe hetzelfde en hopelijk gaan de problemen sneller opgelost geraken.
Kijk, ik geloof A2F als ze me zeggen dat de problemen bij Scarlet liggen en dat ze er alles aan doen wat in hun macht ligt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Maar om heel eerlijk te zijn; Hoelang duren die problemen nu al? En hoe worden wij, als eindgebruikers, geholpen?
Juist. Bijna niet, om niet te zeggen, helemaal niet.
Ik heb juist de reply van de ombudsman doorgemaild naar [email protected] om hen op de hoogte te houden van mijn acties.
Nu hoop ik enkel dat ze het niet verkeerd gaan oppakken en met mij hetzelfde gaan doen als die gast van -ik dacht - een week geleden.
Echt waar, ik zie dit als de enigste oplossing binnen mijn kunnen om A2F verder te helpen in hun strijd tegen Scarlet.
Hopend op een goede en snelle afloop zal ik jullie wel op de hoogte houden.
Eerst communicatie, dan de rest.
C-Phest schreef:benza schreef:Nu wist'k dat adsl nooit zou opkunnen tegen de snelheid die kabel biedt.
Ho Ho ... hier moet ik toch even een opmerking over maken hoor, off-topic of niet
Kabel is niet 'op zich' sneller ...
1° 99% van de snelle downloads komen uit de proxy, wat een oneerlijke vergelijking is.
2° Kabel gaat belachelijk traag in vergelijking met het potentieel dat het heeft.
3° Adsl2Fit heeft bewezen dat het even snel kan hoor ... 800K/s was verre van een uitzonderlijke piek (vorig jaar toen het nog lekker ging)
Hier wil ik toch ff op reageren ,
1 : Proxy is al paar maand afgeschaft bij telenet , ik surf zonder proxy nu , uurtje geleden speedtest gedaan hier en ik haal 724 kb/sec
2 : Kabel gaat inderdaad belachelijk traag , telenet is van plan om de snelheid stap per stap te verhogen.
3 : Adsl2fit was inderdaad de eerste maand supersnel , wat normaal is als ge bijna geen gebruikers hebt , ken mensen die in de beginjaren van telenet meer dan 1mb per seconde haalden , ikzelf heb nog geupload aan 125 kb/sec met telenet
Neenee ... A2F was tijdens 'mijn' eerste maanden supersnel (aug-sep vorig jaar) ... ik denk wel dat die al een tijdje langer bezig zijn dan dat
Moesten ze de technologische mogelijkheden van kabel open gooien (weet er zelf technisch niks van maar pa heeft dat eens zitten uitleggen) dan spreken we niet eens meer over 100Mbit maar gigabits.
Kosten/baten analyse is iets anders natuurlijk, maar dit bewijst maar hoe kabel nog in een primordiaal stadium zit
Moesten ze de technologische mogelijkheden van kabel open gooien (weet er zelf technisch niks van maar pa heeft dat eens zitten uitleggen) dan spreken we niet eens meer over 100Mbit maar gigabits.
Kosten/baten analyse is iets anders natuurlijk, maar dit bewijst maar hoe kabel nog in een primordiaal stadium zit
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
C-Phest schreef:Moesten ze de technologische mogelijkheden van kabel open gooien (weet er zelf technisch niks van maar pa heeft dat eens zitten uitleggen) dan spreken we niet eens meer over 100Mbit maar gigabits.
De bandbreedte van de kabel (meer dan 800 Mhz) is inderdaad enorm veel groter dan die van een koperpaar (enkele Mhz) maar daarom kan ze nog niet allemaal gebruikt worden.
Internet via kabel moet deze namelijk delen met analoge TV, digitale TV (ie. Canal Plus), analoge radio, digitale radio, telefonie, bewaking, test segmenten, segmenten die men niet kan gebruiken (ie. luchtvaart spectrum), ...
Enfin, in beide gevallen zou het al leuk zijn moesten de ISPs in staat zijn de huidige beloofde snelheid waar te maken (voor we gaan dromen van hogere snelheden).
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Mijn collega heeft net van op het werk gebeld naar de helpdesk van A2F.
Uit de hele conversatie konden we opmaken dat de helpdesk eigenlijk de problemen ontkent. Er is gezegd dat er lokaal problemen zijn maar dat is het dan ook.
Even een kleine samenvatting:
Voor zover ik weet heeft iedere klant van A2F sinds vrijdag 27-02-2004 of zaterdag 28-02-2004 een zeer lage down(-load) snelheid. De eerste dagen was het maximaal 5 tot 10 kilobyte per seconde (KBps). Sinds maandag (01-03-2004) of dinsdag (02-03-2004) was het al iets beter met maximale down snelheden van 20 - 30 KBps. Door meerdere threads te openen heb ik gemerkt dat ik zelfs een gemiddelde down snelheid kon halen tot ongeveer 60 KBps. Sinds gisteren 08-03-2004 is de snelheid weer gedaald tot 5 KBps.
De upload snelheid is in heel de periode stabiel gebleven op ongeveer 30 KBps.
Meerdere UB gebruikers en A2F klanten van over heel Belgie hebben dezelfde problemen. (Spreek me aub tegen als dat niet zo is.)
Van wat ik hier heb kunnen lezen van o.a. mensen van A2F zelf liggen de problemen eerder bij Scarlet dan bij A2F. Dus de mensen van A2F kunnen dus eigenlijk niet veel meer doen dan te gaan klagen bij Scarlet.
Nu heeft mijn collega gebeld om te vragen wanneer ze verwachten dat de problemen opgelost geraken, maar er wordt ons verteld dat er op een paar lokale problemen na geen grote snelheids problemen zijn. Mijn collega heeft dan uitgelegd dat hij sinds nu bijna 2 weken een zeer lage download snelheid heeft en dat hij niet de enige is. Hij heeft aangeven dat ik, die toch iets van een tientallen kilometers verder woont, ook dezelfde problemen heb. Dus niet echt lokaal, tenzij ge heel Limburg lokaal noemt.
2de opmerking was dat wij ondanks de problemen elk een gemiddelde van 20 Gb traffic hadden sinds begin maart. Ja, ik heb sinds de problemen zowat mijn maximale snelheid gebruikt en mijn collega heeft waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Maar ... traffic heeft zeer weinig of bijna niets te maken met de snelheid. Ik ga dit niet opnieuw uitleggen anders wordt deze post nog langer. De uitleg is geloof ik ook al eerder gepost op UB. Dat is dan ook hetgene mijn collega als antwoord gaf aan de A2F medewerker.
Er werd ons gevraagd een printscreen te sturen van een speedtest en een traceroute. Dat gaan we vanavond dan ook doen.
Ik weet nu niet waarom ons gezegd wordt dat dit maar een lokaal probleem is. De A2F helpdesk medewerker klonk nogal geirriteerd volgens mijn collega. Best te begrijpen als je al bijna 2 weken niets anders dan klagers aan de lijn krijgt.
Aan iedereen nu om zelf hun conclusies te trekken. Al zou ik eigenlijk willen oproepen dat iedereen de problemen per email of via het ticket systeem aangeeft dat er wel degelijk snelheids problemen zijn.
Groeten
Strife
Uit de hele conversatie konden we opmaken dat de helpdesk eigenlijk de problemen ontkent. Er is gezegd dat er lokaal problemen zijn maar dat is het dan ook.
Even een kleine samenvatting:
Voor zover ik weet heeft iedere klant van A2F sinds vrijdag 27-02-2004 of zaterdag 28-02-2004 een zeer lage down(-load) snelheid. De eerste dagen was het maximaal 5 tot 10 kilobyte per seconde (KBps). Sinds maandag (01-03-2004) of dinsdag (02-03-2004) was het al iets beter met maximale down snelheden van 20 - 30 KBps. Door meerdere threads te openen heb ik gemerkt dat ik zelfs een gemiddelde down snelheid kon halen tot ongeveer 60 KBps. Sinds gisteren 08-03-2004 is de snelheid weer gedaald tot 5 KBps.
De upload snelheid is in heel de periode stabiel gebleven op ongeveer 30 KBps.
Meerdere UB gebruikers en A2F klanten van over heel Belgie hebben dezelfde problemen. (Spreek me aub tegen als dat niet zo is.)
Van wat ik hier heb kunnen lezen van o.a. mensen van A2F zelf liggen de problemen eerder bij Scarlet dan bij A2F. Dus de mensen van A2F kunnen dus eigenlijk niet veel meer doen dan te gaan klagen bij Scarlet.
Nu heeft mijn collega gebeld om te vragen wanneer ze verwachten dat de problemen opgelost geraken, maar er wordt ons verteld dat er op een paar lokale problemen na geen grote snelheids problemen zijn. Mijn collega heeft dan uitgelegd dat hij sinds nu bijna 2 weken een zeer lage download snelheid heeft en dat hij niet de enige is. Hij heeft aangeven dat ik, die toch iets van een tientallen kilometers verder woont, ook dezelfde problemen heb. Dus niet echt lokaal, tenzij ge heel Limburg lokaal noemt.
2de opmerking was dat wij ondanks de problemen elk een gemiddelde van 20 Gb traffic hadden sinds begin maart. Ja, ik heb sinds de problemen zowat mijn maximale snelheid gebruikt en mijn collega heeft waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Maar ... traffic heeft zeer weinig of bijna niets te maken met de snelheid. Ik ga dit niet opnieuw uitleggen anders wordt deze post nog langer. De uitleg is geloof ik ook al eerder gepost op UB. Dat is dan ook hetgene mijn collega als antwoord gaf aan de A2F medewerker.
Er werd ons gevraagd een printscreen te sturen van een speedtest en een traceroute. Dat gaan we vanavond dan ook doen.
Ik weet nu niet waarom ons gezegd wordt dat dit maar een lokaal probleem is. De A2F helpdesk medewerker klonk nogal geirriteerd volgens mijn collega. Best te begrijpen als je al bijna 2 weken niets anders dan klagers aan de lijn krijgt.
Aan iedereen nu om zelf hun conclusies te trekken. Al zou ik eigenlijk willen oproepen dat iedereen de problemen per email of via het ticket systeem aangeeft dat er wel degelijk snelheids problemen zijn.
Groeten
Strife
Strife,
Ik denk dat er al verschillende pogingen gedaan zijn van verschillende mensen van UB om klaarheid in de zaak te krijgen en ook al verschillende initiatieven genomen om de druk op de ketel te houden. Momenteel wacht iedereen hier op nieuws van de meeting tss A2F en Scarlet van gisteren. Vroeg of laat zal er toch wel verbetering moeten zichtbaar zijn anders vrees ik dat dit het einde kan zijn van een toch wel goed initiatief van A2F. Ik denk persoonlijk ook dat de mensen van A2F ook beseffen dat een groot deel van zijn klanten niet achterlijk zijn en dat we ook wel een idee hebben waar het probleem zit. Zelf heb ik een ticket openstaan betreffende de snelheidsproblemen ... ziehier het antwoord van A2F.
Er werd hieromtrent reeds afgelopen maandag een meeting gehouden met de mensen van Scarlet en er is een nieuwe meeting gepland
voor deze week maandag om de situatie te evalueren.
Wij kunnen u verzekeren dat alle betrokken partijen hun uiterste best doen om heel de situatie
zo snel mogelijk opgelost te krijgen en vragen u nog enkele dagen geduld te willen oefenen.
MvG
A2F info team
Hopelijk komt er iets van die meeting ... afwachten is de boodschap.
Ik denk dat er al verschillende pogingen gedaan zijn van verschillende mensen van UB om klaarheid in de zaak te krijgen en ook al verschillende initiatieven genomen om de druk op de ketel te houden. Momenteel wacht iedereen hier op nieuws van de meeting tss A2F en Scarlet van gisteren. Vroeg of laat zal er toch wel verbetering moeten zichtbaar zijn anders vrees ik dat dit het einde kan zijn van een toch wel goed initiatief van A2F. Ik denk persoonlijk ook dat de mensen van A2F ook beseffen dat een groot deel van zijn klanten niet achterlijk zijn en dat we ook wel een idee hebben waar het probleem zit. Zelf heb ik een ticket openstaan betreffende de snelheidsproblemen ... ziehier het antwoord van A2F.
Er werd hieromtrent reeds afgelopen maandag een meeting gehouden met de mensen van Scarlet en er is een nieuwe meeting gepland
voor deze week maandag om de situatie te evalueren.
Wij kunnen u verzekeren dat alle betrokken partijen hun uiterste best doen om heel de situatie
zo snel mogelijk opgelost te krijgen en vragen u nog enkele dagen geduld te willen oefenen.
MvG
A2F info team
Hopelijk komt er iets van die meeting ... afwachten is de boodschap.
strife, kijk hier es : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=2594
een troubleticket heeft geen enkele waarde als klacht. Doe het met fax of aangetekende brief.
op de faxen (klachten + vraag tot tegemoetkoming) die ik begin vorige week gestuurd heb is tot op heden geen antwoord gekomen alhoewel ik naar een zeer spoedig antwoord vroeg. Alle coordinaten waar en hoe ze me konden bereiken stonden erop.
Alle compensatie aanvragen zouden verwerkt zijn maar blijkbaar zijn er tal van mensen die nog geen info hieromtrend ontvangen hebben.
communicatie ...
een troubleticket heeft geen enkele waarde als klacht. Doe het met fax of aangetekende brief.
op de faxen (klachten + vraag tot tegemoetkoming) die ik begin vorige week gestuurd heb is tot op heden geen antwoord gekomen alhoewel ik naar een zeer spoedig antwoord vroeg. Alle coordinaten waar en hoe ze me konden bereiken stonden erop.
Alle compensatie aanvragen zouden verwerkt zijn maar blijkbaar zijn er tal van mensen die nog geen info hieromtrend ontvangen hebben.
communicatie ...
strife schreef:Voor zover ik weet heeft iedere klant van A2F sinds vrijdag 27-02-2004 of zaterdag 28-02-2004 een zeer lage down(-load) snelheid. De eerste dagen was het maximaal 5 tot 10 kilobyte per seconde (KBps). Sinds maandag (01-03-2004) of dinsdag (02-03-2004) was het al iets beter met maximale down snelheden van 20 - 30 KBps. Door meerdere threads te openen heb ik gemerkt dat ik zelfs een gemiddelde down snelheid kon halen tot ongeveer 60 KBps. Sinds gisteren 08-03-2004 is de snelheid weer gedaald tot 5 KBps.
De upload snelheid is in heel de periode stabiel gebleven op ongeveer 30 KBps.
Meerdere UB gebruikers en A2F klanten van over heel Belgie hebben dezelfde problemen. (Spreek me aub tegen als dat niet zo is.)
toch ff zeggen, ik woon ook in limburg (bocholt) enneuh ik had maandag 1 & dinsdag 2 maart redelijk constante speeds tot 265kb/s .. dusja ..
met redelijk constant bedoel ik tussen de 230 en 265 kb/s
Network Engineer @ WirelessBelgie
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
saxgod schreef:toch ff zeggen, ik woon ook in limburg (bocholt) enneuh ik had maandag 1 & dinsdag 2 maart redelijk constante speeds tot 265kb/s .. dusja ..
met redelijk constant bedoel ik tussen de 230 en 265 kb/s
Kunnen we eindelijk eens kb/s en KB/s correct gebruiken
Misschien voortaan kbit/s en kbyte/s schrijven
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Djorre,
De informatie die wij dagelijks krijgen van de moderators van UB en van andere UB gebruikers wordt door ons dagelijks gelezen en dit apprecieren wij ook wel degelijk. Maar als je op een gegeven moment naar de helpdesk belt wordt het water weer heel erg troebel door bovenstaande antwoorden.
Zelf wordt ik er ook vrij "pissed" van. Al probeer ik me in te houden in mijn posts.
Inter,
Ook al helpt het niet zou ik toch zeggen van dat iedereen zou gaan "klagen". Want ik denk dat er voldoende mensen zijn zoals ik die tot nu toe niets hebben gedaan. En alleen UB volgen.
Strife
De informatie die wij dagelijks krijgen van de moderators van UB en van andere UB gebruikers wordt door ons dagelijks gelezen en dit apprecieren wij ook wel degelijk. Maar als je op een gegeven moment naar de helpdesk belt wordt het water weer heel erg troebel door bovenstaande antwoorden.
Zelf wordt ik er ook vrij "pissed" van. Al probeer ik me in te houden in mijn posts.
Inter,
Ook al helpt het niet zou ik toch zeggen van dat iedereen zou gaan "klagen". Want ik denk dat er voldoende mensen zijn zoals ik die tot nu toe niets hebben gedaan. En alleen UB volgen.
Strife
Ik vraag me eigenlijk af of de werkwijze van Seal meer resultaat gaat opleveren dan al de rest dat we doen. Ik vraag me af wat zo'n klacht gaat op gang brengen. Heeft er eigenlijk al iemand eens gekeken of er een officiele reactie van A2F kan gepost worden? Dat zou eventueel al een serieuze stap vooruit zijn voor de mensen die met vragen zitten. ... denk ik
r2504 schreef:saxgod schreef:toch ff zeggen, ik woon ook in limburg (bocholt) enneuh ik had maandag 1 & dinsdag 2 maart redelijk constante speeds tot 265kb/s .. dusja ..
met redelijk constant bedoel ik tussen de 230 en 265 kb/s
Kunnen we eindelijk eens kb/s en KB/s correct gebruiken
Misschien voortaan kbit/s en kbyte/s schrijven
ge zijt zelf verkeerd Kilo is met hoofdletter K dus Kb (Kilo bit) en KB (Kilo Byte)
Voor de onwetenden onder ons: 8 bits = 1 Byte
En dan als antwoord op die snelheden ... In Leuven gaat het op en neer tussen 35KB/s en 250KB/s ... laatste dagen gaat het weer behoorlijk .. half verleden week tem eind van de week waren er veel disconnects, timeouts en lag de snelheid heel laag, maar dat lag denk ik aan die problemen in Antwerpen (zie site A2F)
ivm die helpdesk die vaag is: ja dat is om onnozel van te worden ... mij hebben ze ook zo al dikwijls afgescheept ... laatste ticket echter was aangevuld met zelfde melding als bij Djorre, namelijk dat er een meeting geweest is en dat er gisteren terug 1 gepland was. Deze keer zijn ze dus wel eerlijk geweest in hun uitleg.
Wat ik wel niet begrijp is dit: ik had in mijn ticket speedtest resultaten van een A2F thuis (Antwerpen) die helemaal geen enkel probleem had ... die haalde meer dan 800KB/s !!! Kunnen de UB'ers uit Antwerpen dit bevestigen?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
strife schreef:Mijn collega heeft net van op het werk gebeld naar de helpdesk van A2F.
Uit de hele conversatie konden we opmaken dat de helpdesk eigenlijk de problemen ontkent. Er is gezegd dat er lokaal problemen zijn maar dat is het dan ook.
Even een kleine samenvatting:
Voor zover ik weet heeft iedere klant van A2F sinds vrijdag 27-02-2004 of zaterdag 28-02-2004 een zeer lage down(-load) snelheid. De eerste dagen was het maximaal 5 tot 10 kilobyte per seconde (KBps).
De upload snelheid is in heel de periode stabiel gebleven op ongeveer 30 KBps.
Meerdere UB gebruikers en A2F klanten van over heel Belgie hebben dezelfde problemen. (Spreek me aub tegen als dat niet zo is.)
Nu, tenzij ge heel Limburg lokaal noemt.
Er werd ons gevraagd een printscreen te sturen van een speedtest en een traceroute. Dat gaan we vanavond dan ook doen.
Ik weet nu niet waarom ons gezegd wordt dat dit maar een lokaal probleem is. De A2F helpdesk medewerker klonk nogal geirriteerd volgens mijn collega. Best te begrijpen als je al bijna 2 weken niets anders dan klagers aan de lijn krijgt.
Aan iedereen nu om zelf hun conclusies te trekken. Al zou ik eigenlijk willen oproepen dat iedereen de problemen per email of via het ticket systeem aangeeft dat er wel degelijk snelheids problemen zijn.
Groeten
Strife
Alles wat ik kanb zeggen is dat ik in Genk, erg weinig problemen heb gehad. juist verleden weekend was het iets minder, nu haal ik nog niet wat het moet zijn ,maar toch 260 kilobyte down?
-
- Pro Member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Sandman schreef:Alles wat ik kanb zeggen is dat ik in Genk, erg weinig problemen heb gehad. juist verleden weekend was het iets minder, nu haal ik nog niet wat het moet zijn ,maar toch 260 kilobyte down?
dan haal je 160 kilobyte/s meer dan mij ...maar jou speed haalde ik voor backbones probs wel maar sinds anderhalve week geleden niet meer
waar ik mij eigenlijk niet aan stoor
wat mij wel de hele tijd irriteert zijn de disconencts/sync verlies die ik nu heb
tijdens "piekuren" dus savonds verlies ik makkelijk 5tal keer sync
lijntest gedaan ..nergens een probleem
in logs staat gewoon :
* ADSL Signal Lost! Trying to connect again...
18/03/2004 19:04:48 Connection is broken
18/03/2004 19:04:48 PPPoE start to hang-up
ik resync wel vrij vlot maar authen duurt ff (kan het zijn dat de server die dit doet mssn denk dat oude pppoe nog actief is & dat 1st moet time outen?)
hier moet ik dus echt van af zien te geraken
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Download in Neerpelt is onacceptabel slecht.
Vaak s'avonds rond de 400Kbits/s (50 KBytes/s).
De laatste dagen overdag niet veel beter.
Mijn modem synchroniseert prima op 4096/512 Kbits/s met ruime noise marge, dit kan nooit de oorzaak zijn. Tijdens de snelheidsmetingen is de A2F verbinding onbelast.
Lijst van metingen sinds 1-3-04:
Vaak s'avonds rond de 400Kbits/s (50 KBytes/s).
De laatste dagen overdag niet veel beter.
Mijn modem synchroniseert prima op 4096/512 Kbits/s met ruime noise marge, dit kan nooit de oorzaak zijn. Tijdens de snelheidsmetingen is de A2F verbinding onbelast.
Lijst van metingen sinds 1-3-04:
- Bijlagen
-
- Tempa2fsnelheid.txt
- (5 KiB) 31 keer gedownload
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
hmmm ... raar dat jullie dan toch zo een hoge snelheden halen.
Ik ben van Maasmechelen en mijn collega is van Hasselt. gisteren avond zaten we allebij aan 5 KBps (=KiloByte voor diegene die het nog niet door hebben)
Strife
Ik ben van Maasmechelen en mijn collega is van Hasselt. gisteren avond zaten we allebij aan 5 KBps (=KiloByte voor diegene die het nog niet door hebben)
Strife
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
C-Phest schreef:ge zijt zelf verkeerd Kilo is met hoofdletter K dus Kb (Kilo bit) en KB (Kilo Byte)
[mierenneukmodus]
Je hebt geluk dat mijn leraar fysica dit niet ziet, want kilo is wel degelijk met kleine k.
[/mierenneukmodus]
Voor de rest nog eens naar de speedtest gekeken. En ofwel zijn de resultaten echt laag 4-6kbyte/s ofwel rond de 100kbyte/.
Cheers
er is nu al een tijdje concurrentie mogelijk wat betreft adsl en/of telefonie via Belgacom, maar hoe zit dat met de kabel? gaat dat in de toekomst ook opengegooid worden, of zal alles bij het oude blijven? enkel in Leuven kan men tussen twee isp's kiezen, en in de rest van vlaanderen niet.
Heeft eigenlijk niks met deze topic te maken maar ge kunt altijd satelliet verbinding pakken ... ge moet er dan wel goed inzitten
Alhoewel dat da tegenwoordig al best begint mee te vallen hoor ... edpnet biedt al 2-wegs satelliet aan voor 340€/maand ... vanaf 2e jaar valt dit zelfs terug naar 275€/m
Als ge den dish en zo koopt zit ge eerste jaar met 540€/m en vanaf 2e jaar is dit maar 137€/m meer
Begint allemaal best mee te vallen vind ik ... in die prijzen zit dan ook een domain, mailserver met onbeperkt aantal mailboxen en fair use policy download.
Alhoewel dat da tegenwoordig al best begint mee te vallen hoor ... edpnet biedt al 2-wegs satelliet aan voor 340€/maand ... vanaf 2e jaar valt dit zelfs terug naar 275€/m
Als ge den dish en zo koopt zit ge eerste jaar met 540€/m en vanaf 2e jaar is dit maar 137€/m meer
Begint allemaal best mee te vallen vind ik ... in die prijzen zit dan ook een domain, mailserver met onbeperkt aantal mailboxen en fair use policy download.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Sub Zero schreef:[mierenneukmodus]
Je hebt geluk dat mijn leraar fysica dit niet ziet, want kilo is wel degelijk met kleine k.
[/mierenneukmodus]
W00ps Ik dacht nu is echt dat da met hoofdletter was sie
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
C-Phest, waar ergens in leuven zit je wel? Ik woon hier in hartje leuven aan't park en hier is de snelheid echt nog rond de 5 Kbyte/sec of zelfs minder op dit moment.
Ik begin stillaan te geloven dat dt niet streekgebonden is maar van user tot user afhangt. Wat wel raar zou zijn.
Is er nu al iets meer geweten over die vergadering, via ticket ook die info gekregen. Grappig is wel dat ze mijn ticket geblokkeerd hebben. Ik kan dus niks meer vragen of moet een nieuw ticket openen.
Btw, hoe lang duurt dat normaal om een lijntest te doen? Ik had er twee weken geleden eentje aangevraagd en nog steeds geen antwoord!
Ik begin stillaan te geloven dat dt niet streekgebonden is maar van user tot user afhangt. Wat wel raar zou zijn.
Is er nu al iets meer geweten over die vergadering, via ticket ook die info gekregen. Grappig is wel dat ze mijn ticket geblokkeerd hebben. Ik kan dus niks meer vragen of moet een nieuw ticket openen.
Btw, hoe lang duurt dat normaal om een lijntest te doen? Ik had er twee weken geleden eentje aangevraagd en nog steeds geen antwoord!
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik heb net met Paul van adsl2fit gebeld. Om een onbekende rede wou/kon hij de uitleg niet geven via telefoon/irc/mail (ik gok op een te complexe uitleg en te moeilijk om volgen vanop afstand). Daarom is er een overeenkomst afgesloten dat er vrijdag 2 mods van de userbase naar Antwerpen gaan om daar een volledige uitleg in ontvangst te gaan nemen van adsl2fit. De 2 mods zijn The Oddity en Sasuke. Misschien gaan er nog mee, maar zij zijn zeker. We kunnen zelf niet eerder wegens werk/school/... Van zodra er nieuws is weten jullie het ook. Dus vrijdag is een dag om naar uit te kijken. Het is in de namiddag, dus voor een uur of 5-6 moet je geen extra info verwachten.
Hopelijk zijn jullie hier iets mee. Enneuh... Als je ooit de mods tegen komt die voor jullie naar Antwerpen gaan, trakteer ze dan eens he
Cheers
Hopelijk zijn jullie hier iets mee. Enneuh... Als je ooit de mods tegen komt die voor jullie naar Antwerpen gaan, trakteer ze dan eens he
Cheers
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ik ga proberen ook mee te gaan deze vrijdag (ik heb een zware nacht voor de boeg donderdagnacht, het zal dus proberen worden ).
Even een situatieschets van datgene dat ik op dit moment zie. Ik zie namelijk op dit moment blijkbaar 3 groepen:
- erg traag (~4kB/s)
- matig (~50kB/s)
- 'normaal' (~250kB/s)
Ik hoop dat ze ons vrijdag alles gaan kunnen uitleggen.
Even een situatieschets van datgene dat ik op dit moment zie. Ik zie namelijk op dit moment blijkbaar 3 groepen:
- erg traag (~4kB/s)
- matig (~50kB/s)
- 'normaal' (~250kB/s)
Ik hoop dat ze ons vrijdag alles gaan kunnen uitleggen.
NuKeM
Can I also go and meet the A2F guys ?
I don't speak a word of dutch, but since I'm from Sweden I can explain about bbb
Then we make A2F the belgian BBB!
O.K ?
BBB = Bredbandsbolaget Swedish Cable ISP which offer speeds of 100MB (yes big B) speed and 300GB limit / month.
I don't speak a word of dutch, but since I'm from Sweden I can explain about bbb
Then we make A2F the belgian BBB!
O.K ?
BBB = Bredbandsbolaget Swedish Cable ISP which offer speeds of 100MB (yes big B) speed and 300GB limit / month.
PatMan schreef:Can I also go and meet the A2F guys ?
I don't speak a word of dutch, but since I'm from Sweden I can explain about bbb
Then we make A2F the belgian BBB!
O.K ?
BBB = Bredbandsbolaget Swedish Cable ISP which offer speeds of 100MB (yes big B) speed and 300GB limit / month.
***Drewl***
En zker geen kwade klanten
Ik heb heel de vorige week zonder internet gezeten heb verscheidene keren gebeld naar ADSL2fit.
Er was wel synch maar kon niet internetten. Heb ze in totaal 3 keer gebeld en ze gingen normaal vorige week vrijdagnamiddag bellen.
Wat doen die slimmerikken bellen mij op in de voormiddag
Dus ik heb dan geprobeerd terug te bellen maar wat blijkt dat de centrale niet bereikbaar is dit tot en met de maandag want maandag avond kon ik dan dan toch terug internetten
Ik zeg het je het was mijn eerst echte kennismaking met de de helpdesk hopelijk de laatste
Als zij zo met hun voeten en ook die van ons dan laten spelen door Scarlet of Belgacom dan vind ik het toch echt schandalig en moeten ze toch maar eens verdere stappen ondernemen vind ik
Nu zie ik dat de downloads nogaltijd schandalig laag zijn bij sommige hier ik haal max 50 kbit s (denk ik toch ?).
Ik geef ADSL2fit de voordeel van de twijfel omdat zij toch als enigste provider een internet dienst leveren (een halve dan zegt) zonder limieten .
Dit moest toch eens van mijn hart na een week zonder internet. Ik wist niet dat ik zo een verslaving had
In ieder geval ik hoop dat er iets goed uit de bus valt voor ons ADSL2fitters
Ik heb heel de vorige week zonder internet gezeten heb verscheidene keren gebeld naar ADSL2fit.
Er was wel synch maar kon niet internetten. Heb ze in totaal 3 keer gebeld en ze gingen normaal vorige week vrijdagnamiddag bellen.
Wat doen die slimmerikken bellen mij op in de voormiddag
Dus ik heb dan geprobeerd terug te bellen maar wat blijkt dat de centrale niet bereikbaar is dit tot en met de maandag want maandag avond kon ik dan dan toch terug internetten
Ik zeg het je het was mijn eerst echte kennismaking met de de helpdesk hopelijk de laatste
Als zij zo met hun voeten en ook die van ons dan laten spelen door Scarlet of Belgacom dan vind ik het toch echt schandalig en moeten ze toch maar eens verdere stappen ondernemen vind ik
Nu zie ik dat de downloads nogaltijd schandalig laag zijn bij sommige hier ik haal max 50 kbit s (denk ik toch ?).
Ik geef ADSL2fit de voordeel van de twijfel omdat zij toch als enigste provider een internet dienst leveren (een halve dan zegt) zonder limieten .
Dit moest toch eens van mijn hart na een week zonder internet. Ik wist niet dat ik zo een verslaving had
In ieder geval ik hoop dat er iets goed uit de bus valt voor ons ADSL2fitters
zippy schreef:C-Phest, waar ergens in leuven zit je wel? Ik woon hier in hartje leuven aan't park en hier is de snelheid echt nog rond de 5 Kbyte/sec of zelfs minder op dit moment.
Ik zit op de Diestsevest ter hoogte van de bandencentrale. Heb juist de speedtest nog is laten lopen:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1166 kbit/s or 146 kbyte/s
- Upload speed : 314 kbit/s or 39 kbyte/s
Wed Mar 10 2004 at 01:54:55 UTC+0100
Ik val dus in de 'normaal' groep (zie ergens hierboven) met dien verstande dat ik wel een 8Mbit abo heb dus eigenlijk dient die 'normaal' groep nog onverdeeld worden in 4Mbit en 8mbit
Het kan idd user per user zijn he ... dat zeggen ze bij A2F zelf, allee ttz het hangt af van centrale tot centrale en dan kan het nog eens van kaart tot kaart verschillen. De kans is dus vrij groot dat jij op een andere kaart zit (waar misschien zelfs nog een compleet losstaand probleem mee is)
Veeeeeel te veel maybe's dus maw ... hopelijk vrijdag eindelijk uitsluitsel.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
zippy schreef:Btw, hoe lang duurt dat normaal om een lijntest te doen? Ik had er twee weken geleden eentje aangevraagd en nog steeds geen antwoord!
Ik had ook een lijntest aangevraagd (midden feb) en men ging mijn ticket aanvullen met de info .... lijntest is nooit gedaan. Vervolgens zou er iemand van Belgacom komen om alles eens na te kijken .... Nooit iemand geweest
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ach, wat baten lijntesten en belgacomman als ADSL2FIT/Scarlet niet leveren kan!
Vroeger had ik Skynet en piekten mijn downloads tegen de maximale downloadlimiet, mijn signaal is perfect ... nu ineens sinds ik A2F heb zouden er problemen zijn met de lijn ???
Ik vraag me trouwens ook af wat er gekomen is van die besprekingen die A2F ging doen met Scarlet ?!
Vroeger had ik Skynet en piekten mijn downloads tegen de maximale downloadlimiet, mijn signaal is perfect ... nu ineens sinds ik A2F heb zouden er problemen zijn met de lijn ???
Ik vraag me trouwens ook af wat er gekomen is van die besprekingen die A2F ging doen met Scarlet ?!
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
C-Phest schreef:- Download speed : 1166 kbit/s or 146 kbyte/s
Ik val dus in de 'normaal' groep (zie ergens hierboven) met dien verstande dat ik wel een 8Mbit abo heb
Lol... wat men al normaal noemt