ADSL2FIT - Misschien niet de beste maar ....

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
PM_STUDIO
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2004, 11:15

Beste Broadband users,

Een tijdje geleden ben ik van Tiscali Office naar ADSL2Fit LARGE overgegaan. De beloften die ze maakten ivm met upload en download leken inderdaad héél aantrekkelijk.

De praktijk is jammergenoeg niet volledig gelijk aan hun aanbod. De upload van 512Kb is echter steeds ten volle beschikbaar. Dit is interesant en belangrijk voor m'n web/mailservers.

Aangezien ik enorm veel downloadstreams nodig heb omdat ik van verschillende firma's data (officieel !) via FTP moet binnenhalen was ook de downloadsnelheid van 4Mbit een zéér interesante optie. Bij Tiscali had ik bij al m'n providers (ftp) een gemiddelde snelheid van zo'n 200 tot 350 Mbit.

Jammeregenoeg haal ik tegenwoordig belange niet deze snelheid. met piek momenten haal ik snelheden tot zo'n 150 Mbit.

Opgelet !! !Dit is niet volledig ADSL2FIt's fout. Ik verklaar ...

Op dit moment heb ik nog steeds dat Tiscali abonnement waar ik nog lekker download aan 3Mbit. Op deze fysiche lijn is een tweede paargebruikt voor het ADSL2FIT abonnement.
Door problemen met CRC's op die lijn had ik een downgrade naar 3Mbit gevraagd maar de mensen bij Belgacom(of SCARLET) hadden het lumineuze idee dat nog erger terug te schroeven naar 2Mbit. (Dus niet adsl2fit's fout).
De aanvraag om terug te upgraden naar 3Mbit laat nogal op zich wachten (is nu reeds ongeveer 1 maand bezig) en wordt blijkbaar (volgens adsl2fit) door belgacom/scarlet , niet uitgevoerd.

Ik begrijp vele anderen hun pijn, wanneer zij tegen 40 Kbit moeten downloaden in plaats van het vroegere 300.

Ik ben ter oren gekomen dat Scarlet een broodnodige upgrade van ADSL2FIT's backbones blijkbaar niet wil doorvoeren (ADSL2FIT moet daarover zelf wel wat meer uitleg geven als het wilt) maar het komt erop neer dat scarlet het niet zo heeft op dat "onbeperkt'.

ADSL2FIT is hier voor ons een belangrijke partner in het gebied "ONBEPERKT" en ik persoonlijk hoop dat zij dit kunnen blijven handhaven.

ivm met mijn problemen bij ADSL2FIT zijn we momenteel aan het onderhandelen (via hun ticketservice) dus lijkt het me niet opportum om hier verder over te wijden. (nu toch niet)

echter moet het me wel van het hart dat ook "professionele" klanten het moeilijk hebben met de bereikbaarheid van ADSL2FIT. Dit is geen klacht maar een jammere vaststelling. Ikzelf heb ook support nodig als ik wat langer op het werk ben. Een bussiness service(waar we eigenlijk voor betalen) is toch nog iets anders dan wat ze op dit moment aanbieden.
Ik vraag dan ook bij deze dat dit in de toekomst een degelijke opvolging kan krijgen.

Voor de rest ben ik uiterst tevreden over hun helpdesk (wanneer ze bereikbaar zijn). Het zijn toffe mensen die best wel wat technische kennis hebben ! Ze zijn steeds vriendelijk en hulpvaardig. Voilà , dat is dan gezegd.

Ik hoop dat in de toekomst deze connectieprobleempjes uit de weg worden geruimt en dit zal er dan zeker voor zorgen dat ADSL2FIT een belangrijke concurent kan worden.

mvgr

PM_STUDIO
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Beste,

ik volg je volledig. Mijn enige problemen met a2f zijn dan ook snelheid (zowel up en down) als de manier waarop de communicatie gebeurt (maar ik voel me verre van geroepen om een isp op te voeden :| ) .

Alhoewel de up goed is (zeer goed eigenlijk) heb ik nog niet kunnen profiteren van de belooofde 512Kb. Volgens mij is die upgrade in Leuven er nog niet doorgekomen alhoewel begin dit jaar aangekondigd.

Down.. well.. ik krijg slechts 1Mbit van de 8Mbit waar ik voor betaal (dus minder dan een lager abbo.)

De vriendelijkheid en technische kennis van de helpdesk krijgt bij mij ook een dikke plus, het lijkt me niet de makkelijkste job om bij elke nieuwe klant terug een 'happy face' op te zetten.

Het lijkt me de beste manier om mijn snelheidsproblemen nog maar eens aan te kaarten dmv een troubleticket, just to keep the topic hot ;)

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, als deze topic even algemeen gaat worden als reeds bestaande, gaan we deze locken en voorlopig (in afwachting van een nieuwe forumindeling) koppelen in een andere reeds bestaande topic.

Wat betreft die problemen met Scarlet en meetings tussen beide partijen zal A2F binnenkort een communicatie doen. Meeting tussen Scarlet CTO en A2F is voorzien op komende maandag als ik me niet vergis. Jullie zullen uitleg mogen verwachtten!

Wat betreft die lijn gebruikt voor bedrijfsdoeleinden, heb je geen enkel punt om te reageren dat je effectief die dwstream eist, want A2F garandeerd je daar nergens iets. Ik merk ook dat je je daar niet op fixeert, maar wil het toch even zeggen. Ps, je zal wel 150Kbyte/s of Kbit/s bedoelen, want 150Mbit/s via een adsl lijn is technisch niet mogelijk.

Ik dacht wel dat er voor grote bedrijven die A2F als internetpartner heeft bepaalde nood-oplossingen, in de mate van het mogelijke, heeft uitgedacht om die snelheid toch wat hoger te krijgen. Ik ben niet zeker over wie daarvoor wel of niet in aanmerking komt.. en of dat effectief gedaan wordt. (Het is iets wat ik meen gehoord te hebben, zal die info eens checken bij A2F).

Styno, wat betreft jouw probleem, ik vrees dat dat enkel te maken heeft met een regionaal netwerk probleem. Namelijk de VP die de centrale waarop jij bent aangesloten, ofwel ontoereikend is, of ondergedimensioneerd is voor het aantal gebruikers met overeenkomende abo's die op die LEX zitten.

vb:
- 8Mbitter die aangesloten wordt op een LEX, die een VP verbinding heeft van 2 Mbit/s. (zegt dit genoeg? oorzaak: Scarlet)
of
- 25 4Mbitters die aangesloten worden op een LEX, die een VP verbinding heeft van 4Mbit/s. Als ene die lijn dichttrekt en blijft continu downen.. krijgt de rest weinig of niks (trouwens die 4Mbits -> gedeeld door 25 eh!)

Enfin ja, ik wil maar zeggen dat een pak van die regionale problemen meestal te maken heeft met een ondergedimensioneerd network van Scarlet. Dit volgens de info van A2F die ze vorige week hadden. Deze info zal vermoedelijk komende week uitgebreid worden of vernieuwd.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Is er eigenlijk een meting geweest deze maandag waardoor a2f een half uurtje down zou geweest zijn, en zo ja, is er iets uit voortgekomen of gaan ze dat volgende maandag bespreken? iemand enig id?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik heb enkel nog gehoord dat die outage niet doorgegaan is op maandag maar op een van de dagen die volgenden.. denk dat die outage er al geweest is, maar resultaten hebben we er nog niet van gehoord.

Indien we die hebben, mag je die hier zeker ergens op het forum verwachten.
I love it when a plan comes together!
zippy

Styno schreef:Alhoewel de up goed is (zeer goed eigenlijk) heb ik nog niet kunnen profiteren van de belooofde 512Kb. Volgens mij is die upgrade in Leuven er nog niet doorgekomen alhoewel begin dit jaar aangekondigd.
Styno


Wel ik heb al sinds mijn abo (oktober) een constante upstream snelheid van 512Kb gehad, met de upload heb ik dan ook nooit problemen ondervonden. En ik woon in hartje Leuven :)
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

jay.. nuja.. ik heb een extra trouble ticket ingelegd... we"ll see...

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”