UTP Telenet Digital TV

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Sunreezer
Plus Member
Plus Member

Bon we hebben hier thuis ook eindelijk zo een doe het zelf pak van Telenet Digital TV in huis gehaald.

Ik heb nu aan de modem een switch gehangen, en van aan die switch een utp kabel naar een powerline adapter.
Ik heb hiervoor die utp kabel gebruikt die bij het pakket zat, zo één met maar twee draadjes in het midden.

Aan de andere kant van de powerline heb ik een gewone utp kabel in de digicorder gestoken.
Maar nu krijgt die digicorder geen ip adres, zou dit aan het type kabels kunnen liggen?

Ik heb wel de dienst nog niet kunnen activeren omdat de Mijn Telenet telkens een foutmelding geeft.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ben je zeker dat je de goede kabel hebt?
Ik meen me te herinneren dat er in het doe-het-zelf pakket een netwerk kabel zit en een telefoon kabel.

De telefoonkabel heeft een RJ11 aansluiting en een netwerkkabel heeft een RJ45 aansluiting.

De twee draadjes in het midden is een extra aanwijzing dat het waarschijnlijk om een telefoonkabel gaat.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member

Die kabel had groene fiches, die in de manual aangeschreven staan als UTP Cat E.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

1) Waarom verbind je voorlopig de modem niet rechtstreeks met de powerline adapter?

2) Heb je al beeld via de Digicorder?
Sunreezer
Plus Member
Plus Member

Astralon schreef:1) Waarom verbind je voorlopig de modem niet rechtstreeks met de powerline adapter?
Omdat we nog met internet zitten ook, en mijn zussen hebben net examens :wink:
Astralon schreef: 2) Heb je al beeld via de Digicorder?
Yep, maar krijg enkel geen IP. Heb wel de boel nog niet kunnen activeren wegens die foutmelding op Mijn Telenet.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”