Bon we hebben hier thuis ook eindelijk zo een doe het zelf pak van Telenet Digital TV in huis gehaald.
Ik heb nu aan de modem een switch gehangen, en van aan die switch een utp kabel naar een powerline adapter.
Ik heb hiervoor die utp kabel gebruikt die bij het pakket zat, zo één met maar twee draadjes in het midden.
Aan de andere kant van de powerline heb ik een gewone utp kabel in de digicorder gestoken.
Maar nu krijgt die digicorder geen ip adres, zou dit aan het type kabels kunnen liggen?
Ik heb wel de dienst nog niet kunnen activeren omdat de Mijn Telenet telkens een foutmelding geeft.
UTP Telenet Digital TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ben je zeker dat je de goede kabel hebt?
Ik meen me te herinneren dat er in het doe-het-zelf pakket een netwerk kabel zit en een telefoon kabel.
De telefoonkabel heeft een RJ11 aansluiting en een netwerkkabel heeft een RJ45 aansluiting.
De twee draadjes in het midden is een extra aanwijzing dat het waarschijnlijk om een telefoonkabel gaat.
Ik meen me te herinneren dat er in het doe-het-zelf pakket een netwerk kabel zit en een telefoon kabel.
De telefoonkabel heeft een RJ11 aansluiting en een netwerkkabel heeft een RJ45 aansluiting.
De twee draadjes in het midden is een extra aanwijzing dat het waarschijnlijk om een telefoonkabel gaat.
Omdat we nog met internet zitten ook, en mijn zussen hebben net examensAstralon schreef:1) Waarom verbind je voorlopig de modem niet rechtstreeks met de powerline adapter?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Yep, maar krijg enkel geen IP. Heb wel de boel nog niet kunnen activeren wegens die foutmelding op Mijn Telenet.Astralon schreef: 2) Heb je al beeld via de Digicorder?