Huidig abonnement: Scarlet unlimited.
Probleem: ik kan slechts enkele webpagina’s bezoeken voordat de sync. weg valt.
Situatie: ‘t koper komt binnen in de kelder, hier vertrekt er een een lijn naar de woonkamer (zeker ouder dan 1950). In de jaren ’90 is er door een toenmalige planet internet-installateur nog een lijn getrokken naar het 2de verdiep. Op beide punten zijn er splitters geïnstalleerd.
Reeds geprobeerd:
1)vervangen van de modem door een ander exemplaar, wag200g vervangen door een oude alcatel speed touch home (gehackt naar pro versie)
2)zowel op’t 2de als op het gelijkvloers aangesloten.
3)nu werk ik zonder splitters: de sync blijft langer maar nog steeds niet permanent. De waarden zijn met en zonder splitters quasi identiek. Maar de afwezigheid van de telefoon en splitters laat volgens mij nu toe dat de sync. veel langer behouden blijft.
4)modem aansluiten in de kelder kan ik niet, daar dat ik niet weet hoe ik het zou moeten doen. Er is geen socket, enkel een kabel welke in twee wordt gesplitst…
Vraag: wat kan ik nog proberen?
reeds nen dikke merci voor het lezen van deze epistel....

Ps. Onlang ben ik wel overgegaan naar een hoger profiel (6mbit) maar dit heeft zeker een dikke week correct gewerkt
Enkele waarden bij sync:
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 5632 kbit/sec
Attainable Atm rate : 5120 kbit/sec
Used line rate : 5604 kbit/sec
Fast used Atm rate : 5120 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 100
Noise Margin : 7 dB (zakt soms tot 3-4, maar zonder telefoon en splitters heb ik meestal wel nog verbinding)
Line attenuation : 29 dB
Output Power : 19 dBm
Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
Attainable line rate : 956 kbit/sec
Attainable Atm rate : 832 kbit/sec
Used line rate : 736 kbit/sec
Fast used Atm rate : 640 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 77
Noise Margin : 11 dB
Line attenuation : 15 dB
Output Power : 12 dBm