verbindingsprobleem Tiscali-ADSL

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Bobbie

Ik heb gisteren bij een vriend ADSL geïnstalleerd (modem + driver) van tiscali. Na inbellen (wist niet eens dat dat moest bij ADSL), krijg ik maar een verbinding die 96kbps zegt (en zelfs minder) en laden van paginas en mailen gaat enorm traag. Het is lang geleden dat ik nog met een inbelmodem gewerkt heb maar dat leek me zelfs sneller te gaan.
Er IS dus een verbinding maar zéér traag en niet stabiel, hij valt soms gewoon uit tijdens het laden van een pagina of het binnenhalen van mail.
ADSLmodem = ASUS USB modem.
WinXP, AVG antivirus en voor de rest niets bijzonders van software.
Aangezien Tiscali geen documentatie had opgestuurd (activatie is al van 10 feb) en hij in de winkel niets had meegekregen, heb ik niets extra's ingesteld na het installeren van de modem.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Heb je op elk actief telefooncontact splitters gezet? Is de binnenbekabeling in orde (dus geen verlengkabels bvb)? Heb je de problemen ook als je de modem insteekt bij de 'root' van het telefoonnetwerk? Laatste drivers van de modem gebruikt? Dat zijn zowat de standaard weervragen die bij me opkomen...
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Het is ook mogelijk een test te doen met de ASUS USB modem.
Het werkt zo.
Op de taskbar staat het ronde icoon DSL ( groen indien de verbinding actief is)
Druk met de rechter muisknop op dit icoon en de mogelijkheid om de module wordt aangeboden
Via een toetsen combinatie kan de engineering module nu worden geopend.
Druk tezelfdertijd de control en de shift toets in, klik nu met de linkermuistoets op het label ADSL USB MODEM.
Tabblad Detonator
Dit is de plaats waar de belangrijkste gegevens bereikbaar zijn.
Om de testen uit te voeren drukt men op de knop Monitorprestaties
Bij het openen van de form zijn de velden allen leeg, van het ogenblik een update wordt aan gevraagd zullen alle gegevens beschikbaar zijn voor de analyse.
Hoop nu maar dat er een paar een ADSL USB modem hebben


doe dit eens, en vergelijk je resultaten met dit: http://www.userbase.be/forum/portal.php ... b=lijntest
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Bobbie

De modem steekt in het enige actieve contact. Nu weet ik niet of er nog meer zijn maar die worden dan toch niet gebruikt.

Ik zal de test straks eens doen als ik weer daar ben. Gisteren heb ik al een speedtest proberen te doen vanop een andere site maar na 5min en nog steeds geen vooruiotgang heb ik hem maar gestopt.


Ikzelf heb telenet en krijg automatisch een verbinding van het moment ik mijn PC aanzet. Bij hem moet dus steeds eerst handmatig een verbinding gemaakt worden (lijkt op 't inbellen met een gewone modem). Kan dat niet ingesteld worden zodat er ook altijd direct een verbinding gelegd wordt (bij opstarten PC of tenminste bij openen van explorer)?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja, dat kan ingesteld worden hangt af van je OS versie, maar ik denk dat je eerst manueel probeert een deftige connectie te krijgen.

Welk os heb je? Heb je de recentste drivers?
controleer je synch snelheden even: up en down, wat zijn die effectief.. kijk in de modemtool.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”