Netwerk tussen D-Link Airplus G en Linksys WAG200

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Channeman
Starter
Starter

Beste Userbasers,

Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik nog eens beroep doe op jullie expertise.

Ik zit dus op een appartement met het volgende probleem:
Er is Wi-Fi, provided by Telenet, via een D-Link Airplus G, maar dit wordt gedeeld tussen mij en een ander appartement.
So far so good, maar nu heb ik dus een printer die door mij, mijn vriendin en af en toe enkele vrienden die langskomen om wat af te drukken gebruikt.
Je kunt deze printer rechtstreeks op jouw modem aansluiten zodat je er draadloos met kunt verbinden.
En hier is dus het probleem: ik kan onmogelijk mijn printer aansluiten op de D-Link van mijn onderbuur en elke keer mijn papier daar gaan afhalen.
Dus ik wou vragen of het niet mogelijk was om mijn oude modem, een Linksys WAG200 (voor ADSL), niet kan gebruiken om draadloos verbinding te laten maken met de D-Link zodat ik kan draadloos kan surfen en printen op de Linksys?

En als dit niet mogelijk is met Linksys, is het dan wel mogelijk met een andere switch of router?

Als afsluiter, als dit wel gaat, hoe moet ik dat dan instellen op mijn Linksys of andere switch/router?

Ik weet dat het een hele boterham is maar ik hoop echt dat iemand mij hier mee kan helpen.

Dank bij voorbaat,

Channeman

ps: voor de mensen die zich afvragen waarom ik wil dat je draadloos op de printer kunt gaan: de printer staat in de slaapkamer bij de modem en vaste computer. Ik vind het niet erg dat mijn vrienden af en toe komen printen maar ik heb het niet graag dat eender wie ook maar een tijdje alleen in mijn slaapkamer zit. Daarom wil ik dit probleem verhelpen door dat ze draadloos kunnen verbinden en enkel papier moeten gaan ophalen in de slaapkamer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Channeman schreef:Er is Wi-Fi, provided by Telenet, via een D-Link Airplus G, maar dit wordt gedeeld tussen mij en een ander appartement.
Niet echt legaal lijkt me :oops:
Channeman schreef:Ik vind het niet erg dat mijn vrienden af en toe komen printen maar ik heb het niet graag dat eender wie ook maar een tijdje alleen in mijn slaapkamer zit. Daarom wil ik dit probleem verhelpen door dat ze draadloos kunnen verbinden en enkel papier moeten gaan ophalen in de slaapkamer.
Ga zelf je papier in je slaapkamer halen zou ik zeggen :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”