Linksys AM200 in bridge met Fritzbox 7140

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Beste,

Ik heb het Dommel Speedpack besteld, maar ik had nog een Fritzbox 7140 als modem (deze kan blijkbaar geen ADSL2+ aan)
Dus heb ik een AM200 gekocht en zou ik deze willen laten fungeren puur als modem. Ik krijg dit echter niet in orde.

Ik dacht om dat volgende opstelling zou moeten werken:

-> PC
Internet --> AM200 (192.168.1.1) --> Fritzbox 7140 (192.168.1.2) /-> PC
-> PC

Ik blijf echter vast zitten hoe ik die beide modems "Bridged" moet plaatsen. Op die AM200 krijg ik al een extern IP-adres en kan ik dus perfect mee online. Dan vink ik in het configuratiescherm van de AM200 "Half Bridge" aan (weet eigenlijk niet juist wat het doet of betekend, maar ik denk dat ik dit wel moet aanschakelen?)

Daarna log ik in op mijn Fritzbox en weet ik niet wat ik hier nog moet instellen zodat alle clients en connecties van de Fritzbox over de AM200 moeten gaan en dan richting internet.

Is er iemand die mij hints of tips kan geven om alles in orde te krijgen? Of iemand die volledig dezelfde configuratie heeft opstaan bij hem thuis?

Groeten
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Niemand die een AM200 in "Bridged" mode heeft staan met een andere router?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

je houd de fritzbox voor ???
The eternal and true pessimist :D
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

voor eens het werkt om VOIP, dyndns die je rechtstreeks in de modem kan instellen, wireless hier thuis, USB server(tje).

edit: of kan iemand mij vertellen wie de pppoe verbinding eigenlijk moet opbouwen? mijn AM200 of de Fritzbox? Ik denk persoonlijk de AM200 omdat deze de ADSL2+ aankan, en de Fritzbox niet ?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

als al die nest nog zal werken via de bridge zal :s zijn

maar de Am200 moet zeker in bridge uiteraard en alles op auto zou ik zo zeggen op de fritzbox dan

zo handeld de AM200 de connectie af en alle extra's door de fritzbox
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

a3ke schreef:als al die nest nog zal werken via de bridge zal :s zijn

maar de Am200 moet zeker in bridge uiteraard en alles op auto zou ik zo zeggen op de fritzbox dan

zo handeld de AM200 de connectie af en alle extra's door de fritzbox
Ok, ALS het nog allemaal zal werken. Dat zullen we dan wel zien :)

Het enige wat ik nu eigenlijk belangrijk vind is die AM200 connectie laten maken met Dommel (zodat ik kan genieten van mijn ADSL2+) en dat dit "geforward" word naar mijn Fritzbox. Juist weer een 2tal uur zitten prutsen en het lukt mij dus langs geen kanten.

Ik heb een extern ip adres op mijn AM200 en kan dus surfen. Vanaf ik die "Half Bridge" optie aanvink behoud ik mijn extern IP adres maar kan ik niet meer surfen. Dan sluit ik mijn Fritzbox op die AM200 aan met de hoop dat de Fritzbox een adres krijgt van die AM200 of dat het netwerk verkeer geforward word naar mijn Fritzbox, maar tevergeefs.

Als ik het goed begrijp is het toch de AM200 die dus de PPPOE connectie moet opbouwen, en dat de Fritzbox nog altijd DHCP, NAT enzo voor zich neemt?

Groeten
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

ik vermoed dat het gewoon teveel is voor die "simpele" am200
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hey,

het is mij ondertussen vannacht toch nog gelukt om alles in orde te krijgen. Ik heb dus de AM200 in Half Bridge geplaatst
en het internet "forward" hij nu naar mijn Fritzbox. Het enige probleem is dat ik niet juist weet hoe ik het nu gedana heb :lol:

Vanavond zou mijn ADSL2+ signaal actief moeten zijn, eens zien welke snelheden ik dan behaal. Hopelijk is mijn cofiguratie volledig
gelukt
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is mij dus gelukt en ik ben online met de nieuwe speedpack. Ik behaal snelheden tot 1200kb/s.
Ik denk dat alles dus goed is, alsook mijn lijnwaarden (zie bijlage).

Groeten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Argon schreef:Het is mij dus gelukt en ik ben online met de nieuwe speedpack. Ik behaal snelheden tot 1200kb/s.
Ik denk dat alles dus goed is, alsook mijn lijnwaarden (zie bijlage).
Even oud onderwerp terug oprakelen... Krijgt je Fritz!box nu een echt Internet adres aan zijn WAN kant? Of gebruik je dubbele NAT?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik kreeg weldegelijk een WAN ip adres. Heb intussen wel die configuratie weg gedaan. Telkens als de 36h reconnect moest gedaan worden wou de modem geen nieuw ip adres ophalen en doorsturen naar de Fritzbox. Onmiddellijk een nieuwe modem/router gekocht dan.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”