VPN Over ADSL Go probleem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Beste,

Op mijn werk hebben wij een vestiging waar 6 mensen werken. Deze vestiging maakt verbinding met internet via ADSL Go abonnement van Belgacom. Nu moeten ze elk appart een VPN verbinding maken naar een andere server. Hier zit blijbkaar een probleem. Er kunnen altijd maar 4 personen een verbinding maken naar die server, en dan hebben de overige 2 geen internet, of mail meer...

Internet komt toe en gaat onmiddellijk naar de ADSL modem van belgacom (philliphs router met grijs kapje) en daarna naar een switch die zo de verbindin verdeelt tussen de mensen.

Heeft iemand weet dat bij een ADSL Go er ergens een limiet zit op het aantal VPN's die aangemaakt mogen worden ofzo?

Groeten
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

De Belgacom modem (dat Philips-ding) ondersteunt maar 4 simultane connecties richting Internet. Oplossing: non-Belgacom-modem kopen of de Philips-modem flashen met "generic" firmware dat deze beperking niet kent.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Aha, dat zou super zijn mocht ik het zo kunnen oplossen !
Dus jij stelt voor dat ik een gewone (wel isdn bij ons) adsl modem koop die niet van belgacom is en dan zou ik geen probleem ondervinden? :)

Groeten
meon
Administrator
Administrator
Provider

Die Belgacom-modems zijn gekend om hun beperking van max 4 actieve PC's en dat lijkt me bij jou 't geval te zijn eh :)
Maar misschien dat iemand anders hier een andere mening is toegedaan?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

meon schreef:Die Belgacom-modems zijn gekend om hun beperking van max 4 actieve PC's en dat lijkt me bij jou 't geval te zijn eh :)
Ik deel jouw mening
Een andere modem/router plaatsen in plaats van de Belgacom-modem zal het probleem heel zeker oplossen.
Met een FritzBox (Annex B) tussen je ISDN aansluitpunt (NT1) en je huidige binnencentrale heb je er nog eens een volwaardige VOIP installtie boven op.

PS
Als alle 6 gebruikers in het filiaal permanenent een VPN verbinding nodig hebben met dezelfde server (moederbedrijf?) zou je eventueel moeten overwegen om een router te installeren die de VPN verbinding centraal opbouwt ...

Ph
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe.deleye schreef:
meon schreef:Die Belgacom-modems zijn gekend om hun beperking van max 4 actieve PC's en dat lijkt me bij jou 't geval te zijn eh :)
Ik deel jouw mening
Een andere modem/router plaatsen in plaats van de Belgacom-modem zal het probleem heel zeker oplossen.
Met een FritzBox (Annex B) tussen je ISDN aansluitpunt (NT1) en je huidige binnencentrale heb je er nog eens een volwaardige VOIP installtie boven op.

PS
Als alle 6 gebruikers in het filiaal permanenent een VPN verbinding nodig hebben met dezelfde server (moederbedrijf?) zou je eventueel moeten overwegen om een router te installeren die de VPN verbinding centraal opbouwt ...

Ph
Jup, zijn we van plan. We hebben nieuwe servers en Netscreen's gekocht, maar dit zal nog een maand/maand en half duren voor alles geinstalleerd is. Dus zit ik nog een maand en half met het probleem van die VPN verbindingen. Maar door jullie kennis zal dit dus (hopelijk) opgelost zijn. Morgen ga ik een ISDN adsl modem gaan zoeken (non belgacom) en hopen dat dit werkt voor nog die tijd :)

Bedankt !
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

beetje laat maar: de nieuwe modem heeft het probleem dus opgelost :)
meon
Administrator
Administrator
Provider

Blij dat onze analyse blijkbaar correct was :).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”