A2F Speedproblem bij scarlet adsl backbone ?? Klopt niet?

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
saxgod
Plus Member
Plus Member

Hoi,

Ik heb net eens rap het SCARLET (@PLANET) accountje gebruikt van het werk om te testen als het nu echt wel aan scarlet ligt dat ik hier niet meer dan 50 tot 100kb/s haal met adsl2fit, ik weet wel dat ze geen snelheden garanderen, en ik snap ook wel dat ze er niet superveel aan kunnen doen als het probleem echt bij scarlet ligt, maar dan verbazen volgende adslbox test resultaten me toch:

adsl2fit
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 739 kbit/s or 92 kbyte/s
- Upload speed : 418 kbit/s or 52 kbyte/s
Fri Feb 20 2004 at 00:07:24 UTC+0100

scarlet (planet)
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2570 kbit/s or 321 kbyte/s
- Upload speed : 421 kbit/s or 53 kbyte/s
Fri Feb 20 2004 at 00:09:01 UTC+0100

bewijsje (00:07 & 00:09)
Skynet 2300 - 00:08 20/02/2004
Scarlet 2570 421 00:08 20/02/2004
Adsl2Fit 739 418 00:07 20/02/2004
BelCenter 1937 422 00:07 20/02/2004
Telenet 4795 118 00:04 20/02/2004
Skynet 1687 113 23:55 19/02/2004
Scarlet 2707 317 23:55 19/02/2004

om zeker te zijn dat die @planet niet via belgacom was (normaal zou dit nooit kunnen aangezien ik scarlet adsl heb op mijn lijn) heb ik ook een @skynet van het werk getest en die ging dus niet (omdat die niet op scarlet zitten! duh :p) (en ja, ik werk in een scholengroep, waar elke campus wel een 4 tot 5 adsl lijntjes heeft, dus dan verzamel je wel wat adsl accountjes)

Waar ligt het dan aan ?
Aan het feit dat A2F maar 1 connectie heeft met Scarlet-adslbone en scarlet(planet) meerdere ? zit daar de strop dan ergens op het scarlet netwerk in antwerpen ? scarlet(planet) is toch ook antwerpen based ? zouden die dan niet hetzelfde probleem hebben ?
ligt het probleem dan aan de connectie tussen A2F en scarlet ?
dan is het toch A2F die de gehuurde capaciteit daar moet vergroten ?
ligt het dan toch aan de servers van A2F zelf ?

alleeh ja .. ik heb deze test n keer of 3 gedaan vanavond en krijg telkens +- dezelfde resultaten.. scarlet rond 2,5mbit (ok nog niet supersnel) en adsl2fit tussen de 700kbit & de 1mbit

blah!
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Opmerkelijk wanneer dit klopt, tot zover heb ik enkel doorverwijzingen naar Scarlet gezien wanneer er problemen opdoken. Comments?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Inderdaad opmerkelijk. En geven andere speed tests (via ftp bvb) hetzelfde beeld?
We zullen dit wel eens aan A2F voorleggen...
Misschien ga ik al een eerste wilde gok doen naar de oorzaak, namelijk dat scarlet eigen klanten voorrang deze dagen geeft ofzo? :?
NuKeM
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Is het niet zo dat alleen het ATM netwerk gezamelijk is van a2f en scarlet (of gehuurd van BGC)?
En dat de atm uitkomt op a2f's eigen Redbacks waar ze aangesloten zijn op A2f's eigen KPN aansluiting?
Dus snelheid a2f gebruiker (begrensd op 2150kbps)= trunk a2f/totale download a2f gebruikers ?
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

Tja hetgeen ik al een tijdje vermoed maar ik klaag niet aangezien mijn snelheid voldoende is voor het moment. Maar alles doorschuiven naar scarlet lijkt me toch wel sterk, iedereen maakt fouten, dus ook A2F.
saxgod
Plus Member
Plus Member

NuKeM schreef:En geven andere speed tests (via ftp bvb) hetzelfde beeld?

Speedtest via ftp van een 100mbit server met een file van 50mb (www.lanwars.be).
A2F: 91kb/s
SCARLET: 327kb/s

Met dezelfde modem en dezelfde lijn!
Dus als het aan het scarlet adsl netwerk ligt klopt dit toch niet ?

Het enige dat ik me kan indenken is dat scarlet ook een redback in limburg heeft (is dit zo ? heb dit niet gechecked) die geen snelheidsproblemen heeft, en dat het scarlet adslnet in regio antwerpen overbelast is en dat al het a2f verkeer daar langs moet (aangezien ze enkel een redback in a'pen hebben)

Is er een SCARLET gebruiker op het scarlet netwerk (zit scarlet nog op turboline ook?) in regio antwerpen ?
nck
Plus Member
Plus Member

A2FLimburg schreef:Is het niet zo dat alleen het ATM netwerk gezamelijk is van a2f en scarlet (of gehuurd van BGC)?
En dat de atm uitkomt op a2f's eigen Redbacks waar ze aangesloten zijn op A2f's eigen KPN aansluiting?
Dus snelheid a2f gebruiker (begrensd op 2150kbps)= trunk a2f/totale download a2f gebruikers ?

Dus de a2f gebruikers zijn begrensd ? Wat is het nut van een verbinding te hebben die synchroniseerd tegen 4mbit, als je snelheid gethrottled wordt op de volgende hop?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

A2F capped niks hoor. Want hoe zou je anders verklaren dat de ene 200kbyte/s haalt en de andere 10kbyte/s. Daar houden ze zich niet mee bezig, wees gerust.

CHeers
Afbeelding
piwi3910
Starter
Starter

idd.. ik heb hier ook 2 lijnen liggen.
1 belgacom adsl pro met tiscali.
en 1 adsl2fit large bij scarlet.

ik weet van enkele techniekers die ik ken dat alles op de centrale is aangesloten hier nog geen Kilometer vandaan.
sync a2f is 4096/512
tiscali 3360/192

download van ftp ftp.belnet.be a2f 99KB
zelfde tiscali 295KB

en dit beide op het zelfde moment.

ik heb nog maar a2f sinds 1 maand maar mijn snelheid is max 150KB geweest en het word erger.

wat mij opviel was dat als ik naar mijn default gateway ping ik redelijke tijden krijg van 15ms ping ik naar iets anders achter de gateway dan is't klote ... 150 -171-1050-4 enz ..; zeer onstabiel met regelmatig timeouts.

die ik een mtr naar de gateway heb ik geen packetloss die ik dat naar vb de website van a2f op het zelfde netwerk, dan heb ik 22 % packetloss op de eerste hob na de DG.

ik begin me reeds af te vragen waarom ik over ben geschakeld.
ik weet dat er geen snelheid word gegarandeerd met 50% van wat ze beloven was ik al blij geweest maar 99 Kb is echt wel traag. daarentegen staat mijn upload die altijd mooi piekt op 480kbit wat dus perfect is.
nck
Plus Member
Plus Member

Sub Zero, ik zeg niks over saturatie van het netwerk, ik vraag A2FLimburg slechts om een eerdere uitspraak te verduidelijken.

en btw, sub zero, nu een vraagje voor jou, denk hier even over na.
Het max wat ik ooit met a2f heb gehaald is ong. 2100kbit/s
dit op eender welk moment van de dag in de aantal maanden dat ik het reeds heb. Al zit je met enorm veel abonnees op 1 gedeelde lijn die zorgt voor peering naar het scarlet netwerk, kan ik niet verstaan hoe het mogelijk is dat ik op die 4 maanden ofzo, nog geen enkele keer meer als 2100kbit/s heb gehaald. er is niemand die meer haalt op het a2f netwerk zie ik volgens de speedtests.
saxgod
Plus Member
Plus Member

piwi3910 schreef:idd.. ik heb hier ook 2 lijnen liggen.
1 belgacom adsl pro met tiscali.
en 1 adsl2fit large bij scarlet.

ik weet van enkele techniekers die ik ken dat alles op de centrale is aangesloten hier nog geen Kilometer vandaan.
sync a2f is 4096/512
tiscali 3360/192

download van ftp ftp.belnet.be a2f 99KB
zelfde tiscali 295KB

en dit beide op het zelfde moment.

Ja maar ik had het over het scarlet adsl netwerk waar het volgens a2f aan ligt, en niet over bgc turboline, die is altijd sneller, dat netwerk is kwalitatief prolly ook beter aangezien bgc daar al veel langer mee bezig is enzo, maar bgc is dan ook n grotere geldwolf op gebied van kwaniteit dus het is kwaliteit vs kwantiteit fzo ? :p
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Zoek het gewoon eens verder, ik zou wel eens willen zien wat de capaciteit naar buiten is, hoeveel mbit transit is er, voor hoeveel zit die zaak vol en hetzelfde verhaal met peering.

Of anders is het link scarlet A2F het is een van beide links die vol zit, daarin moet je gewoon reeel zijn, op het bgc netwerk zit het zeker niet. Zie maar inloggen op dezelfde pc via verschillende isps, de weg tussen jouw modem / dslam / broadband xs is dezelfde hoor.
Gastje

Volgens mij beschikt A2F niet over voldoende capaciteit en worden daarom de lijnen gecapped op 2150kbps. Er is geen andere logische verklaring voor het feit dat de snelheid NOOIT hoger ligt dan 2150kbps, dat ze lager ligt kan liggen aan het feit dat er meer mensen online zijn op dat tijdstip. Ook heb ik op de piekuren last van packetloss wat niet zo is om 5u snachts, een dichtgeslibde backbone ? Ging de peering vroeger niet over het uunet netwerk ?

Greetz :(
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

ja ik haal nu niet continue deze snelheid maar toch vaak :

Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 293.2 KByte/sec
(=2346 kbps)
nck
Plus Member
Plus Member

nja, op speedtest.nl heb ik ook al 300k/s gezien, volgens mij bugged die applet gewoon. Want op datzelfde moment haal ik op userbase nooit meer als 2150+- kbit/s
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Er is een verschil in techniek van testen tussen speedtest.nl en onze eigen speedtest: die van ons is een Java-applet. Dat is alsof er een apart programma eigenlijk data zit te downloaden van je eigen pc. Dit applet berekent dan ook de snelheid (die meet constant de snelheid van de pakketjes en berekent daar een gemiddelde uit).
Die van speedtest.nl stuurt gewoon via de browser een hoop data van server naar browser en er wordt dan op de server gekeken hoe lang het heeft geduurd om die data te sturen en wordt zo een snelheid uit afgeleid. Dat tweede is dus veel minder accuraat, vooral omdat speedtest.nl eigenlijk te kleine pakketjes gebruikt om te testen om iets zinnigs te kunnen zeggen ...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Dit zit hem in de bestandsgrootte, bij userbase snelheid>2mb/s : 5Mbyte waardoor userbase precieser is. Ook met ftp van snelle sites heb ik nooit hoger gehaald (behalve in september 2003 toen ik meestal rond de 2800 had. Eigenlijk vind ik de discussie over hoe snel maximaal niet belangrijk zolang 'savond slechts snelheden van 400-600 kbits/s mogelijk zijn.
nck
Plus Member
Plus Member

A2FLimburg schreef:Dit zit hem in de bestandsgrootte, bij userbase snelheid>2mb/s : 5Mbyte waardoor userbase precieser is. Ook met ftp van snelle sites heb ik nooit hoger gehaald (behalve in september 2003 toen ik meestal rond de 2800 had. Eigenlijk vind ik de discussie over hoe snel maximaal niet belangrijk zolang 'savond slechts snelheden van 400-600 kbits/s mogelijk zijn.

Kan je dan misschien ook even antwoorden op mijn hierboven gestelde vraag?
Verduidelijking ivm een statement dat je had gemaakt.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

@nck:
je bedoelt het begrenzen van de snelheid of hoe dat ook genoemd wordt? Dat's dacht ik wel duidelijk: wanneer in de stille uurtjes 'smorgens vroeg nooit hoger dan die 2150 gehaald wordt. Al of niet ontkend.
Een technische reden hier lokaal kan het niet hebben, ik synchroniseer perfect aan 512/4096.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

nck schreef:Sub Zero, ik zeg niks over saturatie van het netwerk, ik vraag A2FLimburg slechts om een eerdere uitspraak te verduidelijken.

en btw, sub zero, nu een vraagje voor jou, denk hier even over na.
Het max wat ik ooit met a2f heb gehaald is ong. 2100kbit/s
dit op eender welk moment van de dag in de aantal maanden dat ik het reeds heb. Al zit je met enorm veel abonnees op 1 gedeelde lijn die zorgt voor peering naar het scarlet netwerk, kan ik niet verstaan hoe het mogelijk is dat ik op die 4 maanden ofzo, nog geen enkele keer meer als 2100kbit/s heb gehaald. er is niemand die meer haalt op het a2f netwerk zie ik volgens de speedtests.

Ik heb ook niks gezegd over de saturatie op het netwerk. Ik heb enkel gezegd dat er niet gecapped wordt. Dat is alles ;)

Nu nog iets over die capping van de snelheid op 2150kbit/s. Van waar halen jullie dat getal? Het is niet omdat jij nooit meer gehaald hebt dat het daarom op 2150 staat. Het is niet eens een echt mooi rond getal om het zo te zeggen. Ik heb net even gekeken naar de resultaten van A2F in de speedtest. Er zijn mensen die meer halen hoor. Ok, ze zijn in de minderheid, maar ze zijn er toch.

Ik weet zelf het fijne niet van de situatie, dus ik kan er helaas dan ook niet veel over kwijt.

Cheers
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Grootst gemeten (en vastgelegde) snelheid is 2168.
Er zijn momenten, vooral 'smorgens, wanneer het netwerk licht belast is dat met 10x testen je 10x waarden krijgt van rond de 2150.
SubZero, wat zijn hogere waarden (op tijden) die jij gezien hebt?
Verder, zoals ik als eerder zei:
Eigenlijk vind ik de discussie over hoe snel maximaal niet belangrijk zolang 'savond slechts snelheden van 400-600 kbits/s mogelijk zijn.

Daarbij kan er best een goede technische grond zijn die begrenzing te gebruiken, we hebben gezien vanaf het moment dat het netwerk een paar maanden geleden helemaal niet meer liep (soms 100kbits/s) de snelheid in stappen verhoogd is, als ik me goed herinner: 400, 600, 1600 en nu rond de 2150. Natuurlijk ken ik geen achtergronden maar dat heb ik waargenomen.
nck
Plus Member
Plus Member

A2FLimburg schreef:@nck:
je bedoelt het begrenzen van de snelheid of hoe dat ook genoemd wordt? Dat's dacht ik wel duidelijk: wanneer in de stille uurtjes 'smorgens vroeg nooit hoger dan die 2150 gehaald wordt. Al of niet ontkend.
Een technische reden hier lokaal kan het niet hebben, ik synchroniseer perfect aan 512/4096.

@A2FLimburg
Ik doe m'n uiterste best wat je hier zegt te interpreteren, maar ik heb er moeite mee :)

Mijn enige vraag was, om een eerder statement te verduidelijken, waar je zei dat a2f begrensd. Is nu je antwoord 'om een of andere technische reden' dat ik nooit meer haal als die 2150 of ??

Ik volg echt niet meer, heh.

Is er betering in zicht ? Kan ik me verwachten op snelheden die ooit hoger liggen als 2150, of stabielere snelheden naar de avond toe ?
Kan iemand daar wat licht op schijnen ?

@Subzero
Het zou je misschien geraden zijn om je tot threads te beperken waar je een zinnige inbreng kan geven. Je zegt mij in repliek tot mijn vraag aan a2flimburg of a2f capped : 'nee dat doen ze niet, waarom denk je dat de ene 10k haalt en de andere 200k'

Ik bedoel, dit is geen logische zin, en zeker geen antwoord op mijn vraag, gezien jij niet KAN weten of a2f het doet, en je uitleg no sense maakt.

Vervolgens zeg ik, 'ik zeg toch niets over saturatie van het netwerk'. Wat een oorzaak kan zijn van wat jij zegt, 'dat de ene 10k haalt en de andere 200k' en nu kom je af met eenzelfde zinloze post.

Het getal 2150kbit heb ik nergens gehaald, ik heb in elke post gezegd, dat ik ong. max 2100kbit haal, ik weet het exacte getal niet, maar zoals A2FLimburg heeft aangehaald, is er weldegelijk een hoogste speedtest result die er wreed dichtbij ligt. Ik vraag enkel de persoon(en) die er van op de hoogte zijn, om mij, en al de andere A2F abonnees die er in geintereseerd zijn, een uitleg te geven voor dit fenomeen.

Nu ik weet dat jij heel graag een eindeloze reeks replies wil/kan geven voor tis eender wat hier word gezegd, maar als je een keer geen onzin zou uitkramen, zou ik het ten zeerste apprecieren. Dit is niet de eerste keer dat ik je dit vraag, maar laat dit aub de laatste keer zijn dat ik zulk een reply moet geven op een antwoord op een post die tot mij gericht is.
^ wa ne zin
stephan
Elite Poster
Elite Poster

als je niet graag hebt dat mensen vrijwillig hulp bieden in replies moet je je probleem niet op een forum zetten...

iedereen geeft een oplossing of antwoord die het eerst bij hem/haar opkomt en zo bekom je van verschillende personen antwoorden waaruit je zelf kan selecteren wat je wil onthouden en wat niet...

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
vscomp
Plus Member
Plus Member

Ik weet het oon nietmeer wat het probleem is :p

Zelfs nu haal ik nog geen 50 k:(..

MAAR gelukkig zullen we maandag meer weten ;)
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

nck, als sub zegt dat A2F niet capped dan is dat omdat hij dat van A2F zelf weet. Dus denk jij eerst is na voordat je een ander de les spelt.

greetz,

Nob
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

de eerste dagen haalde ik lekker mijn snelheid en was zeer tevreden, MAAR nu is het heel wat anders. mijn snelheid is nu gemiddeld 8 keer trager. :S
Djorre
Plus Member
Plus Member

@Visi0n4ir

Je hebt geluk :-)
Ik ben sinds begin feb. aangesloten en ik raak niet over de 10 Kbyte/sec.
Nu moet er een pipo komen van belgacom om alles na te kijken. Ik vraag me af hoelang het gaat duren eer die gaat afkomen. Btw ik haal iets betere snelheden als ik een scarlet account gebruik nl. 16 Kbyte/sec :lol:
nck
Plus Member
Plus Member

Nob schreef:nck, als sub zegt dat A2F niet capped dan is dat omdat hij dat van A2F zelf weet. Dus denk jij eerst is na voordat je een ander de les spelt.

greetz,

Nob

@Nob
Als sub zegt dat a2f niet capped en geeft als reden 'waarom denk je anders dat de ene 10k haalt en de andere 200k' zeg ik dat het een load bullshit is.

@Stephan
Mijn vraag was specifiek gericht tot A2FLimburg, ik had hem beter kunnen pmmen om zulke toestanden te vermeiden, maargoed.
Als ik niet graag had dat mensen vrijwillig hun hulp boden zou ik hier niets vragen, maar als een van de moderators van dit forum gaat doen alsof ik een of andere halve gare ben, zal ik dat zeker niet aan mezelf voorbij laten gaan.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Ivm capping: ik heb me dat ook al afgevraagd. Alhoewel ik een 8Mbit heb haal ik maximaal 250k/sec. Dat is nu al maanden zo en die top blijft 250, ook van meerdere ftp's tegelijk, smorgen, savonds... Als dat geen capping is (voor welke reden of op welke manier dan ook) dan weet ik het niet meer...

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Djorre
Plus Member
Plus Member

Als ik me niet vergis zou er binnenkort wel het een en het ander veranderen bij A2F, misschien gaat het wel wat opleveren naar snelheid (dit heb ik vernomen in een ander onderwerp over A2F). Was dat niet rond eind feb, begin maart?
nck
Plus Member
Plus Member

Djorre schreef:Als ik me niet vergis zou er binnenkort wel het een en het ander veranderen bij A2F, misschien gaat het wel wat opleveren naar snelheid (dit heb ik vernomen in een ander onderwerp over A2F). Was dat niet rond eind feb, begin maart?

Ik heb ook vernomen dat er weldegelijk iets word gedaan bij adsl2fit. Dat maandag ze met scarlet naar een oplossing gaan zoeken. Maar ik vroeg me gewoon af, wat we ons kunnen verwachten, of we allemaal wat stabielere snelheden zouden zien, of hogere snelheden, enz..
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

nck schreef:
Djorre schreef:Als ik me niet vergis zou er binnenkort wel het een en het ander veranderen bij A2F, misschien gaat het wel wat opleveren naar snelheid (dit heb ik vernomen in een ander onderwerp over A2F). Was dat niet rond eind feb, begin maart?

Ik heb ook vernomen dat er weldegelijk iets word gedaan bij adsl2fit. Dat maandag ze met scarlet naar een oplossing gaan zoeken. Maar ik vroeg me gewoon af, wat we ons kunnen verwachten, of we allemaal wat stabielere snelheden zouden zien, of hogere snelheden, enz..

Ik ben eens benieuwd, voor zover ik het weet zijn ze al samen met Scarlet een oplossing aan't zoeken sinds 11/2003. En hoeveel maal ik al heb gehoord dat er binnen een week, of 2 weken of .... ze meer info zouden hebben kan ik niet meer op bijhouden.

Enfin,

Ik lig er niet meer zo wakker .. kzal't wel zien zeker als't opgelost is :)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

nck schreef:Dat maandag ze met scarlet naar een oplossing gaan zoeken. Maar ik vroeg me gewoon af, wat we ons kunnen verwachten, of we allemaal wat stabielere snelheden zouden zien, of hogere snelheden, enz..

Ze moeten daar niet achter "zoeken"... ze moeten dat gewoon oplossen.

Probleem is dat ze gewoon de bandbreedte niet hebben, en ook niet de centjes om ze te betalen. Als je downloaders en leechers aantrekt weet je wat je kan verwachten... en dat je veel bandbreedte zal nodig hebben.

Het feit dat niemand, maar dan ook niemand een snelheid haalt die vergelijkbaar is met een andere ADSL provider is hier het duidelijkste bewijs van. Alle andere dingen zijn zever en een manier om de tijd te rekken (kan het aantal keer dat het in twee weken zou opgelost zijn niet meer tellen).

End-of-story.
saxgod
Plus Member
Plus Member

Alle 'jonge' isp's hebben snelheidsproblemen gehad, zowel skynet, telenet, planet, ...

Telenet loste dat op door limiteringen toe te passen en uploadsnelheden te laten zakken, dan interne limieten toe te passen en daarna de download snelheid te laten zakken tot 4mbit met pieken tot 10mbit. (dus zeg maar 4mbit)

Skynet heeft van telenet de upload-speed-problematiek gezien en is nooit boven de 128kbit upload geweest (hoewel dit technisch perfect mogelijk was). Ze zijn na een jaar of 2 ook hun limiet gaan toepassen omdat hun netwerk stilletjes aan overbelast geraakte. Skynet kon dit echter veel langer trekken omdat ze al n heel netwerk hadden uitgebouwd voor dialup & leased lines etc, en het 'nieuwe' geld dus uitbreidingen teweegbracht, waar telenet van scratch moest beginnen.

Hetzelfde geld voor PI. Ik herinner me nog goed dat PI opeens een 'burst' van klanten kreeg dat hun netwerk het gewoon niet meer getrokken kreeg.

Nu is A2F er, en hebben ze ook speed problemen. Ik hoop dat ze kunnen investeren in het netwerk & externe bandbreedte, en niet over moeten gaan tot limiterings praktijken, want als je hier de onofficiele berichten mag geloven zijn ze al bezig met het cappen van de download snelheid om zo te proberen om hun netwerk ademruimte te geven.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Toch even zeggen dat A2F ons persoonlijk heeft gezegd dat ze niet cappen... (ze kunnen dat technisch niet dacht ik).
Bovenstaande berichten lijken toch te bevestigen dat er blijkbaar capping is, dus stel ik mij de vraag hoe dat komt. Ik geloofde A2F wel toen ze ons zeiden dat zij niet capte (wat jullie geloven mogen jullie kiezen), dus blijft er maar één (of 2) optie over en dat is Scarlet die capped (of Belgacom?).
NuKeM
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Of a2f is niet eerlijk en denkt dat Userbase geloofwaardiger overkomt dan zijzelf en daarom die info al dan niet doorspeelt.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

saxgod schreef:Nu is A2F er, en hebben ze ook speed problemen. Ik hoop dat ze kunnen investeren in het netwerk & externe bandbreedte, en niet over moeten gaan tot limiterings praktijken, want als je hier de onofficiele berichten mag geloven zijn ze al bezig met het cappen van de download snelheid om zo te proberen om hun netwerk ademruimte te geven.

Als ze iedereen van 4Mbit zouden cappe op 2Mbit zou ik op de momment minder erg vinden dan op 512Kbit downstream te surfen!!! this hier precies sdsl 512Kbit :evil:
Gastje

Ik ben het eigenlijk kotsbeu om aan het lijntje gehouden te worden, telkens ik naar de helpdesk bel doen ze alsof er geen problemen zijn: "2mbits meneer dat is toch een fantastische snelheid, maar voor de zekerheid zullen we uw lijn laten uitmeten door belgacom". En als je dan zegt dat er overal problemen zijn vragen ze van wie je dat hebt en ontkennen ze het of zeggen ze dat er plaatselijk een paar probleempjes zijn. Dat ze niet cappen kan ik moeilijk geloven omdat het zo overduidelijk is dat de snelheid niet hoger geraakt. Ze kan wel hoger want dat merk je aan de resultaten van 1 of 2 personen die hun snelheid hier hebben gemeten. In het begin van de problemen zaten de 8mbitters nog aan 6mbit wat normaal was maar nu zitten die ook al met gecapte snelheid. Als er problemen zijn meldt ze dan aan de gebruikers en doe niet of uwe neus bloed, ge kunt beter een stille dood sterven dan oneervol al uw klanten kwijt spelen.

Greetz :evil:
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Capping is wel degelijk mogelijk op een ADSL lijn en is een koud kunstje zelfs om toe te passen.

Toen ik nog bij EDPNET zat had ik in't begin 30KB/s (in den ouwen tijd van 1Mbit wel te verstaan). Na een half uurtje snelheidstesten met de helpdesk kon die er ook niet meer aan uit.

Er is toen een call gelogd bij Belgacom en het bleek een 'instelling in de centrale' te zijn. Enkele dagen later zat ik namelijk op 100KB/s+ en toen ik de helpdesk belde was dat de uitleg.

Eender dus wie die beperking staan had (EDPNET of Belgacom) ... het IS en BLIJFT mogelijk.

Ik geloof jullie mods als A2F gezegd heeft dat ze het niet doen ... maar zeg nu zelf .. het KAN toch bijna niet anders meer?

Op zich heb ik er zelfs niet veel op tegen eigenlijk als dit ervoor zorgt dat de meeste mensen voorlopig stabiel kunnen internetten, maar kom daar dan voor uit aub!!

En zoals al meerdere keren gezegd (ik weet het ik val in herhaling) factureer dan ZEKER niet voor 8Mbit lijnen als je 4Mbit niet eens kan leveren (peak dan wel te verstaan - anders krijg ik hier weer de geen-snelheidsgarantie-zever over mijne nek)

BTW: Bij EDPNET had ik op't einde (nog altijd eigenlijk maar is nu lijn van ouders thuis) STEEDS de volle bandbreedte zijnde 3Mbit, en geloof mij, ik heb die download nooit onder de 250KB/s zien vallen.

Volgens mij maken ze ons blaaskes wijs, en UB crew, ik hoop dat ze dat naar jullie toe ook niet doen want zou echt wel compleet demotiverend zijn ... als ze jullie al niet au serieux nemen :(
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kijk mensen,

A2F is tegenwoordig in het adsl verhaal enkel nog betrokken met het authenticeren van de abonnees. Maw enkel de RADIUS is van A2F. Voor zover ik weet liepen vroeger alle Adsl lijnen via A2F zelf en zorgden zij voor de nodige bandbreedte.. op een bepaald punt is dat gewijzigd en is Scarlet voor die bandbreedte beginnen zorgen. En het is daar dat het fout loopt.

Nu, je zou idd uit die uitleg kunnen verstaan dat A2F ofwel niet wilt betalen of geen geld heeft voor te betalen,maar dat is niet de uitleg die wij gekregen hebben. A2F doet het financieel beter dan verwacht en het niet betalen van zaken ofzo zou dus ook niet de reden zijn van de problemen.

Wat dat cappen betreft: A2F kan dat dus niet. Wat wordt hiermee bedoelt? Dat A2F niet zelf kan zeggen van "hmm, we gaan de knop eens toezetten voor een paar dagen...". Wat wel kan aanzien worden als Capping dat A2F te weinig bandbreedte bij Scarlet aanvraagd of voor betaald...(nogmaals, A2F garandeerd ons dat dit niet het probleem is).

Wat ook kan is dat gewoon Scarlet capped...maar dat zou een serieuze overtreding zijn met het contract dat A2F met Scarlet heeft afgesloten.

Wat betreft die test met A2F en Planet opdzelfde lijn. Is logisch dat je iets sneller haalt eh... Planet/Scarlet zorgt eerst voor zichzelf en dan voor een ander.. net als BGC.

Nu, ivm de veranderingen die op komst zijn. zoals eerder duidelijk gezegd weten we zelf niet wat er allemaal gaat gebeuren. Maar is klaar en duidelijk gezegd dat snelheid moet verbeteren vooral voor die 8Mbitters.

Er is eveneens gezegd dat Belgacom in dit ganse verhaal een vuile rol zou spelen. Doch worden er nog geen details vrijgegeven. Wanneer bepaalde procedures afgehandeld zijn, is ons door A2F beloofd om hier een statement te komen doen met de nodige gedtailleerde uitleg.

Ik weet het.. het kan zijn dat A2F een loopje zou nemen met ons, maar dan zouden het toch verdomd goede acteurs moeten zijn. Voorlopig blijf ik vertrouwen dat wij correcte informatie ontvangen. Indien het tegendeel mocht blijken op termijn, zullen wij zeker een aantal zaken moeten herzien.

Ik zou zeggen: wacht nog even en speculeer er niet op los er zijn te weinig details bekend.. en zoals ik al zei.. er is ons een gedetailleerde uitleg beloofd en ik hoop dat we jullie die snel kunnen bezorgen!
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”