Problemen na overstap naar Telenet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
oedieboy
Starter
Starter
Provider

Sinds vrijdag zit ik voor telefonie (en TV) bij telenet, echter mijn internet zit wegens lopend contract nog bij Belgacom.
Nu is er blijkbaar iets misgelopen, communicatiefout tussen Belgacom en Telent of ..., en werkt mijn internet niet meer.
Een telefoontje naar Belgacom leeft me dat ze alles af hebben geslopen en ik dus contractbreuk heb gepleegd! Ze willen mijn internet terug aansluiten en de boete laten vallen als ik voor een jaar terug ga naar Belgacom. Nu dit is niet bespreekbaar voor mij.
Belgacom heeft me op geen enkel moment verwittigd dat mijn internet afgeslopen zou worden, enkel een brief met daarin de melding dat ons telefoonnummer overgezet wordt.

Wat kan ik nu doen? Ik wil zo snel mogelijk internet, zonder extra kosten.
GaGo
Member
Member
Provider

oedieboy schreef:
Wat kan ik nu doen? Ik wil zo snel mogelijk internet, zonder extra kosten.
ombudsman inschakelen, als je aangesloten bent bij Test-Aankoop kun je daar ook eens proberen of zij tussenbeide willen komen...

de ombudsdienst kun je via deze website bereiken
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Wie heeft de overdracht van de telefonie geregeld? Telenet of jij zelf?
Als je een nummeroverdracht doet dan vervalt automatisch je telefoonlijn (c.q. abonnement) en heb je dus ook geen internet meer.
Sorry, maar ik vrees dat Belgacom volledig in zijn recht is.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer
Provider

Toen ik mijn Discoverylijn opzegde, werd ik toch automatisch overgezet op een raw copperlijn. Waarom is dat in dit geval dan niet gebeurd ?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Je had een aanvraag moeten doen naar ADSL zonder vaste lijn.

Ik denk dat het nu te laat is.
oedieboy
Starter
Starter
Provider

Telenet heeft alles voor mij geregeld, ik heb gemeld dat adsl moest blijven.
Tref ik dan schuld? Telenet moet dit dan toch oplossen?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Als je dat op papier hebt dan kan je inderdaad de bal doorspelen naar Telenet.
Ik weet niet hoeveel "boete" je moet betalen maar ben je niet goedkoper af met een Shake bij Telenet + boete dan huidige abonnement bij Telenet + telefoonlijn + ADSL bij Belgacom?
Tot wanneer loopt je contract nog?
oedieboy
Starter
Starter
Provider

Mijn contract loopt nog 4 maanden, denk ik
Ik laat de winkel waar in alles in orde liet brengen verder kijken, wat kan wat kan niet, hoeveel zal het kosten...
Toch wel kl*te...
polidorie
Starter
Starter
Provider

Hallo,
Ik heb pas een overgang geboekt van Belgacom naar telenet.
Heb vandaag een brief ontvangen dat mijn telefoonnummer zal overgedragen worden naar Telenet op datum dat zij dat vragen. ( instalatie op 20-02-09)
Heb ondertussen zelf een aangetekend schrijven gericht naar Belgacom dat ik mijn Internet en Belgacom TV zo spoedig mogelijk wil beeindigen. ( tel opgezegd door Telenet
Dit alles zonder eventuele boetes of schadevergoeding en zonder enige vorm van bijkomende kosten volgen het kontrakt
Mijn kontrakt loopt tot 13-02-2009 en heb uitdrukkelijk vermeld dat ik gebruik wil maken van mijn ADSL lijn en dit tot op de laatste dag voor de periode waarvoor ik betaald heb. ( men betaald steeds voor 2 maanden)
Tot hier toe heb ik nog steeds telefoon; BelgacomTV en Internet. Ik hoop dat dit zo blijft.
Wat ik wel zou willen weten is hetgeen wat zij eigenlijk bedoelen in hun schrijven :

WIJ MAKEN U ER ATTEND OP DAT HET AANSLUITPUNT NIET MAG VERWIJDERD WORDEN.
Wat zouden zij hiermee bedoelen?
Is het niet zo dat in mijn eiegen woning alles van mij is. Stopkontakdozen, telefoonkontaktdozen, allen bekabeling die ik zelf gelegd heb enz..... :???: :???: :???: :???:
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer
Provider

heel simpel: je moet van het aansluitpunt waar de Belgacomlijn je huis binnenkomt afblijven.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Provider

manu schreef:heel simpel: je moet van het aansluitpunt waar de Belgacomlijn je huis binnenkomt afblijven.
Klopt, het gebeurt meer en meer dat Telenet installateurs bij een nieuwe installatie de kabel van BGC
tot op de grond afknippen, waardoor de aansluiting onbruikbaar wordt.
Als de bewoner dan X aantal tijd later een dienst van BGC wil afnemen (of andere ADSL provider), komt hij meestal voor een leuke verrassing te staan:
Het binenbrengen van het BGC koperpaar moet dan opnieuw gebeuren, en de bewoner krijgt dan een dure rekening voorgeschoteld,
met het nodige geklaag over BGC als gevolg.

Vandaar de vermelding in de brief...
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

ff informatief.. waarom komen die telenet installateurs aan die bgc kabel?
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

waarom ze aan die kabel komen? zie het verhaal boven jouw post

Proberen te voorkomen dat je dan nog terug kan naar een dienst via de telefoonlijn
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

Ja zover was ik ook... :bang: Maar waarom komen die aan iets wat niet voor hun om aan te komen is? maw ze moeten daar toch niet aanzijn voor de installatie van tn of ben ik ergens mis. (heb nog nooit kabel gehad)
oedieboy
Starter
Starter
Provider

Problem solved, volledig overgestapt naar telenet.
Bij Belgacom zeiden ze dat ik geen boete ga krijgen.

Na 2 weken dus eindelijk terug internet, oef!
dr.neocortex
Starter
Starter
Provider

Genghis schreef:
manu schreef:heel simpel: je moet van het aansluitpunt waar de Belgacomlijn je huis binnenkomt afblijven.
Klopt, het gebeurt meer en meer dat Telenet installateurs bij een nieuwe installatie de kabel van BGC
tot op de grond afknippen, waardoor de aansluiting onbruikbaar wordt.
Als de bewoner dan X aantal tijd later een dienst van BGC wil afnemen (of andere ADSL provider), komt hij meestal voor een leuke verrassing te staan:
Het binenbrengen van het BGC koperpaar moet dan opnieuw gebeuren, en de bewoner krijgt dan een dure rekening voorgeschoteld,
met het nodige geklaag over BGC als gevolg.

Vandaar de vermelding in de brief...

zever...
als de inkomende kabel is afgeknipt tot tegen de muur wordt er een verzekeringspapierke opgemaakt en dit gaat dan mooi naar telenet en deze mogen dan de herstelling betalen, der is reeds een rechtszaak geweesd hierover en telenet heeft die toen verloren. vroeger was da zo, afknippen tot tegen de muur, nu niet meer na deze rechtszaak
Ergens zwevend bij belgacom.
hey69
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer
Provider

Verleden jaar in mn huis verhuisd, was ook effe zoeken why the hell ik maar geen kiestoon kreeg op mn telefoon.Vorige eigenaar was
telenetter.. ws klote, bgc technieker wist me te vertellen dat telefon kabel ook afgeknipt was.
Was vrij simpel te maken, algoed dat het niet tot de vloer of zo was afgeript.
DIT is toch wel pure sabotage zeker!??
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”