Sinds vrijdag zit ik voor telefonie (en TV) bij telenet, echter mijn internet zit wegens lopend contract nog bij Belgacom.
Nu is er blijkbaar iets misgelopen, communicatiefout tussen Belgacom en Telent of ..., en werkt mijn internet niet meer.
Een telefoontje naar Belgacom leeft me dat ze alles af hebben geslopen en ik dus contractbreuk heb gepleegd! Ze willen mijn internet terug aansluiten en de boete laten vallen als ik voor een jaar terug ga naar Belgacom. Nu dit is niet bespreekbaar voor mij.
Belgacom heeft me op geen enkel moment verwittigd dat mijn internet afgeslopen zou worden, enkel een brief met daarin de melding dat ons telefoonnummer overgezet wordt.
Wat kan ik nu doen? Ik wil zo snel mogelijk internet, zonder extra kosten.
Problemen na overstap naar Telenet
ombudsman inschakelen, als je aangesloten bent bij Test-Aankoop kun je daar ook eens proberen of zij tussenbeide willen komen...oedieboy schreef:
Wat kan ik nu doen? Ik wil zo snel mogelijk internet, zonder extra kosten.
de ombudsdienst kun je via deze website bereiken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Wie heeft de overdracht van de telefonie geregeld? Telenet of jij zelf?
Als je een nummeroverdracht doet dan vervalt automatisch je telefoonlijn (c.q. abonnement) en heb je dus ook geen internet meer.
Sorry, maar ik vrees dat Belgacom volledig in zijn recht is.
Als je een nummeroverdracht doet dan vervalt automatisch je telefoonlijn (c.q. abonnement) en heb je dus ook geen internet meer.
Sorry, maar ik vrees dat Belgacom volledig in zijn recht is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Als je dat op papier hebt dan kan je inderdaad de bal doorspelen naar Telenet.
Ik weet niet hoeveel "boete" je moet betalen maar ben je niet goedkoper af met een Shake bij Telenet + boete dan huidige abonnement bij Telenet + telefoonlijn + ADSL bij Belgacom?
Tot wanneer loopt je contract nog?
Ik weet niet hoeveel "boete" je moet betalen maar ben je niet goedkoper af met een Shake bij Telenet + boete dan huidige abonnement bij Telenet + telefoonlijn + ADSL bij Belgacom?
Tot wanneer loopt je contract nog?
Hallo,
Ik heb pas een overgang geboekt van Belgacom naar telenet.
Heb vandaag een brief ontvangen dat mijn telefoonnummer zal overgedragen worden naar Telenet op datum dat zij dat vragen. ( instalatie op 20-02-09)
Heb ondertussen zelf een aangetekend schrijven gericht naar Belgacom dat ik mijn Internet en Belgacom TV zo spoedig mogelijk wil beeindigen. ( tel opgezegd door Telenet
Dit alles zonder eventuele boetes of schadevergoeding en zonder enige vorm van bijkomende kosten volgen het kontrakt
Mijn kontrakt loopt tot 13-02-2009 en heb uitdrukkelijk vermeld dat ik gebruik wil maken van mijn ADSL lijn en dit tot op de laatste dag voor de periode waarvoor ik betaald heb. ( men betaald steeds voor 2 maanden)
Tot hier toe heb ik nog steeds telefoon; BelgacomTV en Internet. Ik hoop dat dit zo blijft.
Wat ik wel zou willen weten is hetgeen wat zij eigenlijk bedoelen in hun schrijven :
WIJ MAKEN U ER ATTEND OP DAT HET AANSLUITPUNT NIET MAG VERWIJDERD WORDEN.
Wat zouden zij hiermee bedoelen?
Is het niet zo dat in mijn eiegen woning alles van mij is. Stopkontakdozen, telefoonkontaktdozen, allen bekabeling die ik zelf gelegd heb enz.....

Ik heb pas een overgang geboekt van Belgacom naar telenet.
Heb vandaag een brief ontvangen dat mijn telefoonnummer zal overgedragen worden naar Telenet op datum dat zij dat vragen. ( instalatie op 20-02-09)
Heb ondertussen zelf een aangetekend schrijven gericht naar Belgacom dat ik mijn Internet en Belgacom TV zo spoedig mogelijk wil beeindigen. ( tel opgezegd door Telenet
Dit alles zonder eventuele boetes of schadevergoeding en zonder enige vorm van bijkomende kosten volgen het kontrakt
Mijn kontrakt loopt tot 13-02-2009 en heb uitdrukkelijk vermeld dat ik gebruik wil maken van mijn ADSL lijn en dit tot op de laatste dag voor de periode waarvoor ik betaald heb. ( men betaald steeds voor 2 maanden)
Tot hier toe heb ik nog steeds telefoon; BelgacomTV en Internet. Ik hoop dat dit zo blijft.
Wat ik wel zou willen weten is hetgeen wat zij eigenlijk bedoelen in hun schrijven :
WIJ MAKEN U ER ATTEND OP DAT HET AANSLUITPUNT NIET MAG VERWIJDERD WORDEN.
Wat zouden zij hiermee bedoelen?
Is het niet zo dat in mijn eiegen woning alles van mij is. Stopkontakdozen, telefoonkontaktdozen, allen bekabeling die ik zelf gelegd heb enz.....

Klopt, het gebeurt meer en meer dat Telenet installateurs bij een nieuwe installatie de kabel van BGCmanu schreef:heel simpel: je moet van het aansluitpunt waar de Belgacomlijn je huis binnenkomt afblijven.
tot op de grond afknippen, waardoor de aansluiting onbruikbaar wordt.
Als de bewoner dan X aantal tijd later een dienst van BGC wil afnemen (of andere ADSL provider), komt hij meestal voor een leuke verrassing te staan:
Het binenbrengen van het BGC koperpaar moet dan opnieuw gebeuren, en de bewoner krijgt dan een dure rekening voorgeschoteld,
met het nodige geklaag over BGC als gevolg.
Vandaar de vermelding in de brief...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Ja zover was ik ook...
Maar waarom komen die aan iets wat niet voor hun om aan te komen is? maw ze moeten daar toch niet aanzijn voor de installatie van tn of ben ik ergens mis. (heb nog nooit kabel gehad)

-
- Starter
Genghis schreef:Klopt, het gebeurt meer en meer dat Telenet installateurs bij een nieuwe installatie de kabel van BGCmanu schreef:heel simpel: je moet van het aansluitpunt waar de Belgacomlijn je huis binnenkomt afblijven.
tot op de grond afknippen, waardoor de aansluiting onbruikbaar wordt.
Als de bewoner dan X aantal tijd later een dienst van BGC wil afnemen (of andere ADSL provider), komt hij meestal voor een leuke verrassing te staan:
Het binenbrengen van het BGC koperpaar moet dan opnieuw gebeuren, en de bewoner krijgt dan een dure rekening voorgeschoteld,
met het nodige geklaag over BGC als gevolg.
Vandaar de vermelding in de brief...
zever...
als de inkomende kabel is afgeknipt tot tegen de muur wordt er een verzekeringspapierke opgemaakt en dit gaat dan mooi naar telenet en deze mogen dan de herstelling betalen, der is reeds een rechtszaak geweesd hierover en telenet heeft die toen verloren. vroeger was da zo, afknippen tot tegen de muur, nu niet meer na deze rechtszaak
Ergens zwevend bij belgacom.
Verleden jaar in mn huis verhuisd, was ook effe zoeken why the hell ik maar geen kiestoon kreeg op mn telefoon.Vorige eigenaar was
telenetter.. ws klote, bgc technieker wist me te vertellen dat telefon kabel ook afgeknipt was.
Was vrij simpel te maken, algoed dat het niet tot de vloer of zo was afgeript.
DIT is toch wel pure sabotage zeker!??
telenetter.. ws klote, bgc technieker wist me te vertellen dat telefon kabel ook afgeknipt was.
Was vrij simpel te maken, algoed dat het niet tot de vloer of zo was afgeript.
DIT is toch wel pure sabotage zeker!??