Het grote Cityconnect topic - Deel2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

En we lagen er weer even uit... Zijn ze hun apparatuur aan't resetten ofzo ?
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

VOiD schreef:En we lagen er weer even uit... Zijn ze hun apparatuur aan't resetten ofzo ?


jep, dito hier, tien minuten, miserie
ErwinC
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jan 2008, 09:16
Locatie: Leuven Belgium Europe
Contacteer:

lap, sinds +/- 13u30 geen internet meer.
Dommel zegt dat ze werken aan het uitvoeren zijn in Leuven (ik vermoed Vismarkt want dat is mijn aansluiting).
Zal duren tot eind van de namiddag.
Waarschijnlijk voor die intermitterende connecties die we sinds twee weken ervaren.

Ze mochten daar wel een mailtje voor gestuurd hebben want als ik het goed heb verstaan was dat een geplande interventie.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

of het tijdens maintenance uren doen... Als ik me goed herinner kan je 24 op 7 toegang tot de LEX aanvragen. Niet bepaald bedrijfsvriendelijk.
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Zojuist tweede disconnect van de week.

Na een kwartiertje was het opgelost, maar soit ik begin zo den indruk te krijgen dat het vaker en vaker voorvalt. Het feit dat dit allemaal samen valt met het begin van het academiejaar zal wel niet geheel toevallig zijn zeker?

Trouwens Dommel kennende is de meerkost om (ne) technieker(s) na de werkuren in dienst te stellen te hoog en dus die downtime door de dag perfect te legitimeren.
ErwinC
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jan 2008, 09:16
Locatie: Leuven Belgium Europe
Contacteer:

Ik heb hier sinds die laatste werken een automatische failover geconfigureerd die de lijn constant monitored en mij direct een mailtje stuurt.
Ik heb vandaag twee of drie korte disconnects gehad die telkens een paar minuutjes duren (3 à 5). Ook gisteren had ik er eentje.

Wat mij wel opvalt is sinds die werken van vrijdag mijn snelheid van +/-14500 naar 11500 is gezakt (zie userbase testen Cityconnect Plus op naam van ErwinC.
Ik heb al een keer of twee gepoogd hun te bereiken voor die snelheidsterugval, ook nu hang ik al een 25 min aan de lijn, maar krijg niemand te pakken.
Enfin, ze zullen nog aan het fine tunen zijn, misschien lost het zichzelf wel op.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Stomme vraag misschien maar uh.. vermits Kessel - Lo appart vermeld staat, wat met Heverlee ?
De test op mijn telefoonnummer zegt dat ik aansluitbaar ben op Cityconnect. Is dat dan ook direct aansluitbaar op 24Mbps?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Je bent aansluitbaar op een Cityconnect centrale met een maximale snelheid van 24Mbit/s. Welke snelheid je werkelijk zal halen hangt (onder andere) af van de afstand tot de centrale. Best eerst even navragen bij Dommel.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

hoe lang duurt de overstap van netconnect naar citiconnect?

Is er al iemand in Antwerpen die al overgeschakelijk is?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

zeratul schreef:Stomme vraag misschien maar uh.. vermits Kessel - Lo appart vermeld staat, wat met Heverlee ?
De test op mijn telefoonnummer zegt dat ik aansluitbaar ben op Cityconnect. Is dat dan ook direct aansluitbaar op 24Mbps?


Ik heb een tijd cityconnect gehad in Heverlee , zat op ongeveer 2800 meter van de centrale en haalde een stabiele snelheid van 8Mbps . Wel met een siemens gigaset . Heb ook een dlink en linksys gehad maar daar had ik continue disconnects mee .
Perre
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008, 14:01

bmantra schreef:
Lord Utopia schreef:hoever zit jij dan? want zó weinig is wel héél weinig. Controleer uw binnenbekabeling enzo eens...


Ja, zal het vant weekend eens nakijken. Ik hoop anders dat het aan mijn instellingen ligt ofzo.
Ik heb nu wel een annex a modem/router gekocht. Ik had in het begin via de site van dommel niet begrepen dat ik best een annex m zou kopen.
Ook de settings die dommel voorstelt vind ik in mijn linksys wag325n niet terug dusja...
Iemand die met linksys een behoorlijk resultaat weet te behalen en zijn settings mij wil delen?


Hey bmanta en andere wag325n-gebruikers,

Wij hebben thuis ook een wag325n in gebruik maar we krijgen die maar niet aan de praat met routing. In bridged mode lukt het probleemloos en hebben we goede snelheden maar dan kunnen we uiteraard maar een enkele pc tegelijkertijd online brengen. En dit terwijl de wag325n nog Lan en WLan aan boord heeft. Heb jij dat aan de praat gekregen? We hebben de laatste firmware al geïnstalleerd (1.00.12) maar dat hielp niet. Ik heb ook al wat gelezen van MER (routing protocol) maar dat kunnen we precies niet meteen instellen. Zelfs niet met de laatste versie.

Alvast heel erg bedankt voor eventuele feedback.

Groetjes

Perre
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Resultaten genk(2.6 km van centrale)
annex a :

Afbeelding

annex m:
Afbeelding

Best tevreden ;-)
_ketter_
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

@capricorn

welke modem/router gebruik jij, en hoe switch jij tussen annex a/m?
so, a chicken is not a sparrow
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

http://www.usr-emea.com/products/p-broa ... a&loc=port
en annex a, annex m kan je gewoon aanvinken bij adsl settings.
_ketter_
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

bedankt.

het zijn zeker geen slechte waarden die je hebt. ik zit 800m dichter (in leuven) en haal ongeveer hetzelfde annex a.
so, a chicken is not a sparrow
pardoes
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:47

Hulp
Ik heb juist cityconnect lite gekregen als kerst maar ik sukkel met de instellingen van de DLINK router.(type DSL 624T) :bang:
dommel heeft een static adres opgegeven.
Moet dit als static ingegeven worden in de router of moet BRIDGE gekozen worden als config?
wat met de NAT instelling van de router?
Hoe krijg ik mijn laptop ook aan de praat (naast mijn standaard PC)
wat met MAC cloning?
bedankt voor uw raad
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

pardoes schreef:Hulp
Ik heb juist cityconnect lite gekregen als kerst maar ik sukkel met de instellingen van de DLINK router.(type DSL 624T) :bang:



Dat mocht je weigeren :wink:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
pardoes
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:47

cityconnect ondertussen aan de praat gekregen.
lag aan de softwarevan de router zelf.
eventjes updaten, dan zuivere bridge instellen ( 1: 1 ) in de software van de router en hopla OK.
weet er soms iemand hoe de het routed bridge protocol instelt (met NAT)
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

2 vragen:

1) hoe lang duurt de overstap van netconnect naar cityconnect?

2) Als je eenmaal bent overgeschakelt naar cityconnect, kan je dan nog downgraden naar cityconnect lite?
M.a.w. staat er in bij <<my packages>> <<general package info>> nog steeds de optie <migration to cityconnect lite> Ik veronderstel dat je dan weer een jaarcontract afsluit en 49euro activatiekost betaalt
Illus
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2009, 00:43

(ik had dit eerder al in een apart topic gezet, maar hier lijkt me een betere optie, vandaar heb ik mijn post verwijderd)

Weet iemand hier iets meer van/over?

Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Illus schreef:(ik had dit eerder al in een apart topic gezet, maar hier lijkt me een betere optie, vandaar heb ik mijn post verwijderd)

Weet iemand hier iets meer van/over?

Afbeelding

Volgens mij was dat niet echt haalbaar, en mag je blij zijn als ergens midden/eind 2009 overal beschikbaar is. Zou leuk zijn moest hier iemand wat meer informatie over hebben...
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Ik zou het ook voor 'eind 2008' moeten kunnen krijgen maar dat is uiteraard dommel kennende niet gebeurd. Enkele weken terug nog voor gebeld maar ze konden me toen aan telefoon niet zeggen wanneer ik dan wél aansluitbaar zou zijn.
IceTea
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2009, 18:08
Locatie: Antwerpen

Wel ik zit sinds vandaag op cityconnect in centrum Antwerpen.

Ik was het even uit het oog verloren, maar de activatie was zeker mogelijk eind december.
Dit heb ik dan uiteraard direct gedaan, zo snel mogelijk betaald, gisteren bericht gekregen dat het vandaag omgeschakeld ging worden en sinds vandaag zit ik dus op cityconnect. (ik gebruik nog wel mijn standaard ADSL modem. Ik zit hier met een griepje, dus heb nog geen nieuwe modem)

Nu ff wachten op nieuwe modem om de resultaten te zien. Spijtig dat de ADSL1 snelheden niet open gedraaid worden, volgens mijn modem kan ik op deze lijn 9792kbps down en 1028 kbps up halen met ADSL1, dat belooft toch al iets.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

IceTea,

hoe lang heb je moeten wachten op je cityconnect aansluiting? Dis is tss aanvraag en effectieve transitie
IceTea
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2009, 18:08
Locatie: Antwerpen

rmag schreef:IceTea,

hoe lang heb je moeten wachten op je cityconnect aansluiting? Dis is tss aanvraag en effectieve transitie

Ik weet het niet exact, maar ik zal even afgaan op de mails:
19/12 vraag tot betaling gekregen
25/12 bevestiging van betaling ontvangen
05/01 datum oplevering opgegeven
07/01 ook effectief opgeleverd.

Dus das vrij vlot gegaan, zo rond alle feestdagen om.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Wees een beetje geduldig,anderen hebben, ook al zo'n soort beloften gedaan.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
HaraldDP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2008, 11:13

Ik ben van plan om over te schakelen naar cityconnect.

Ik zit momenteel wel nog altijd met mijn oude speedtouch modem.
Dit is geen probleem om het an te vragen? 1x als het geactiveerd is, heb ik nog de tijd, wnr ik wil, om een nieuwe modem te kopen?
IceTea
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2009, 18:08
Locatie: Antwerpen

HaraldDP schreef:Ik ben van plan om over te schakelen naar cityconnect.

Ik zit momenteel wel nog altijd met mijn oude speedtouch modem.
Dit is geen probleem om het an te vragen? 1x als het geactiveerd is, heb ik nog de tijd, wnr ik wil, om een nieuwe modem te kopen?

Blijkbaar wel, ik zit toch ook nog op mijn oude modem.
Ik moest wel een of andere rade connectie modus selecteren, omdat ik eerst geen username/password heb gekregen. Ondertussen heb ik dat al wel terug gekregen, maar heb het nog niet getest.

Ik elk geval, het werkt nog (en aardig snel ook nog)
theoneakaneo
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009, 09:32

(hopelijk mag ik dit in deze topic zetten)
kent iemand de juiste instellingen voor een d-link DSL G624T wireless ADSL router om te kunnen connecteren met dommel cityconnect?

want ik zoek me suf op dit forum en in deze topic, maar een eenduidig antwoord schijn ik niet te vinden
Gebruikersavatar
Tiptronic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2006, 16:21
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik had 2weken geleden betaald voor mijn netconnect voor 3 maanden. Moet ik nu 50€ + weer 3 maanden cityconnect betalen als ik het nu wil activeren?
Afbeelding
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

Tiptronic schreef:Ik had 2weken geleden betaald voor mijn netconnect voor 3 maanden. Moet ik nu 50€ + weer 3 maanden cityconnect betalen als ik het nu wil activeren?


Tja ik zou van dommel eerst eisen dat ze een werkende verbinding leveren en daarna pas betalen. Ik vind dommel een onbetrouwbaar bedrijf dat eerst geld wil zien voor een belofte die ze later dan niet nakomen. Daarbij beroepen ze zich dan op overmacht. Heerlijk is het om te zeggen dat Belgacom het laat afweten.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Weet iemand of dommel hun webcheck klopt?
Die zegt namelijk dat ik aansluitbaar ben op cityconnect, heb nu homeconnect op een BGC profiel.
Ik woon in een deelgemeente van Gent, nl. zwijnaarde.(waar cityconnect nog niet wordt opgeleverd dacht ik?)

Ik zal eens bellen naar de helpdesk in de loop van de week maar ik dacht ik vraag het eerst even hier.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

In de wijk Nieuw Gent is bijvoorbeeld Cityconnect beschikbaar, ik denk dat Zwijnaarde geen eigen centrale heeft, ik kan fout zijn natuurlijk. Zwijnaarde kan dus aangesloten zijn op de centrale van bijvoorbeeld dat deel van Gent.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hmm, interessant.
Zeker eens bellen van de week dus :)

Op ADSL2+ via BGC moet ik iig niet rekenen, hopelijk is dommel hun eigen adsl2+ hier wel beschikbaar en zit ik niet te ver weg van de centrale die zij daarvoor gebruiken.
Als die centrale effectief in nieuw gent is vrees ik wel een beetje voor de afstand van mijn huis tot die centrale.(woon in zwijnaarde dorp, het UZ is hier toch enkele km's vandaan)
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Helaas helaas.
Vind dat ze maar een flauwe uitleg gegeven hebben, hier kwam het op neer :
(voor alle duidelijkheid ik heb homeconnect sinds een 3tal maanden, toen was cityconnect nog niet beschikbaar waar ik woonde maar nu ondertussen wel)
Omdat u reeds bent aangesloten op een adsl-lijn van BGC is het niet mogelijk om u over te zetten naar cityconnect en moet je wachten op de 12mbit profiel van BGC.(welke opgeleverd gingen worden in het eerste kwartaal maar daar reken ik niet echt op)
Als mijn jaarcontract voorbij is kan ik opzeggen en dan opnieuw aanvragen(wat niet gratis zal zijn) en dan zouden ze me wel op cityconnect kunnen zetten.

Vind het toch maar stom, cityconnect is hier nu beschikbaar ze kunnen mij overzetten en ze doen het niet. Waarom weet ik natuurlijk niet maar ik denk dat het iets zal te maken hebben met BGC & betalen :(
Op hun website staat wel dat ze 24mbit aanbieden voor homeconnecter's dus moeten ze dat eigenlijk toch opleveren als ze dat kunnen? Zonder dat ik daarvoor een jaar moet wachten en dan een nieuw contract moet afsluiten met hun. Ik pleeg geen contractbreuk als ik overschakel op 24mbit toch?
Misschien toch nog maar eens bellen en wat meer aandringen?
Desnoods neem ik de overschakelkost wel op mij maar hoogstwaarschijnlijk gaan ze daar niet voor te vinden zijn.
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Volgens de technieker van Belgacom is netconnect een herverpakte Belgacom Go die Dommel in bulk aankoopt.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bedev schreef:Volgens de technieker van Belgacom is netconnect een herverpakte Belgacom Go die Dommel in bulk aankoopt.

ik heb er echt moeite mee om dat zo te visualiseren gezien het geen fysische product is die je in stuks aankoopt zoals drank. Daarmee bedoel ik ze kunnen niet 2x belgacom go kopen om dan grotere limiet aan te bieden voor hun klanten
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bij lijkt het dan ook logischer dat:
Start = Light
Lite = Go
Netconncet = Plus
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”