Paypal

Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Hallo,

Ik koop af en toe (ongeveer 3 keer per jaar) iets op Ebay.
Ik betaal dat steeds via overschrijving, maar de laatste tijd vind ik al maar meer dat ik enkel met paypal kan betalen.

Hoe werkt paypal precies? En zijn er nadelen aan verbonden (bv. belastingen)?

(Ik heb een student met niet zoveel geld, ik zou het dan enkel gebruiken op hier en daar iets te kopen op internet)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb m'n paypal aan m'n Visa-kaart gekoppeld. Als ik iets via Paypal betaal, komt het als vermelding op m'n Visa-overzicht te staan als "PAYPAL *SITENAAM".
Je echte aankoop zit op die manier nogal verstopt: Op je bankuitreksels zie je enkel een Visa-afrekening, op je Visa-afrekening zie je enkel een sitenaam en op je Paypal-rekening zie je meer details ...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb enkel twee zichtrekeningen (bij ING en Fintro) en twee spaarrekeningen.

Moet ik dan zelf een saldo overschrijven naar mijn Paypal rekening? Of is dat door middel van domiciliëring?
(Al ben ik niet voor domiciliëring te vinden)
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Je kunt ook op je paypal rekening geld zetten via gewone overschrijving. Dus gewoon van je zichtrekening een binnenlandse overschrijving naar je paypal rekening doen.

Paypal is dus gewoon een online rekening waarmee je snel en veilig kunt betalen, op ebay kun je dan gewoon inloggen met je email en paswoord om de betaling te bevestigen.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik maak ook altijd gebruik van PayPal via Kredietkaart voor Ebay betalingen (en webshops die het ook gebruiken).

Ook een voordeel hiervan is dat de webshops enzo jou kredietkaart gegevens niet te zien krijgen. Des te minder jou kredietkaar gegevens hebben des te beter hé ;-)

Aan PayPal zijn trouwens geen extra kosten verbonden, gebruik ervan is gratis
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 mar 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Braindamage schreef:Ik maak ook altijd gebruik van PayPal via Kredietkaart voor Ebay betalingen (en webshops die het ook gebruiken).

Ook een voordeel hiervan is dat de webshops enzo jou kredietkaart gegevens niet te zien krijgen. Des te minder jou kredietkaar gegevens hebben des te beter hé ;-)

Aan PayPal zijn trouwens geen extra kosten verbonden, gebruik ervan is gratis


Wel opletten, er zijn van die handelaars op Ebay die extra kost inbrengen met betaling langs PayPal. Ik heb zelf al gelezen dat ze een kost durven inbrengen van 8euro.
Waarom ze dit doen is mij een raadsel :?
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan met paypal ook gewoon betalingen buiten ebay uitvoeren. Dan worden meestal wel kosten ingebracht, die toch wel oplopen bij buitenlandse transacties. Ze blijven wel nog steeds heel interessant voor geldtransacties buiten de €-zone.

In vele landen kan je je paypal account aan je gewone zichtrekenening "linken" zodat je geld kan overschrijven van het ene naar het andere. In België kan dit jammer genoeg (nog?) niet: je moet je rekening aan je Visa-kaart linken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 mar 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Goztow schreef:In vele landen kan je je paypal account aan je gewone zichtrekenening "linken" zodat je geld kan overschrijven van het ene naar het andere. In België kan dit jammer genoeg (nog?) niet: je moet je rekening aan je Visa-kaart linken.

Wel daarin moet ik je tegenspreken, heb geen Visa-kaart maar heb wel mijn zichtrekening gekoppeld aan PayPal en heb er reeds betalingen mee gedaan. :wink:
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Oh, dit moet dan onlangs uitgebreid zijn naar België. Toen ik het gecheckt had, was dit nog niet mogelijk. Des te beter :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

er is maar 1 probleem met paypal
als uw rekening wordt geblokkeerd, kan het zijn dat je je geld nooit terugziet
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

...Wel opletten, er zijn van die handelaars op Ebay die extra kost inbrengen met betaling langs PayPal. Ik heb zelf al gelezen dat ze een kost durven inbrengen van 8euro.
Waarom ze dit doen is mij een raadsel...

Je krijgt wel eerst een factuur met het totale bedrag te zien, en pas dan ga je akkoord of niet.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

Block schreef:...Wel opletten, er zijn van die handelaars op Ebay die extra kost inbrengen met betaling langs PayPal


Melden bij Ebay want dat mag dus niet - zie http://pages.benl.ebay.be/help/policies/listing-surcharges.html

-Eric-
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Is zo'n rekening belastbaar? (Als ik belastingen moet betalen)

Kan je dat gemakkelijk opzeggen? Als je die rekening niet meer moet hebben...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je krijgt er geen intrest op, dus hoe zou het belastbaar kunnen zijn? ;)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

driesve schreef:Is zo'n rekening belastbaar? (Als ik belastingen moet betalen)

Kan je dat gemakkelijk opzeggen? Als je die rekening niet meer moet hebben...

Als de belastingen er achter komen dat je er veel 'zwart' geld naar versluist dan mogelijk wel ja.
Maar ik zie het nut er niet van in om op een PayPal rekening geld te laten staan.
Het brengt niks op voor de rekeninghouder.

Opzeggen kan in enkele kliks.

Ik gebruik PayPal vooral voor kleine online betalingen zoals anti-virus/firewall licenties en andere software die ik aankoop.
Waaronder een skype abonnementje. Ook voor online bestellingen van hardware e.d.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

underkux schreef:Je kunt ook op je paypal rekening geld zetten via gewone overschrijving. Dus gewoon van je zichtrekening een binnenlandse overschrijving naar je paypal rekening doen.

Paypal is dus gewoon een online rekening waarmee je snel en veilig kunt betalen, op ebay kun je dan gewoon inloggen met je email en paswoord om de betaling te bevestigen.



Vergeet dat dus maar, IN België kan je dus zoiets niet, als je Paypal wil gebruiken dient men in het bezit te zijn van een creditcard of het moest recent verandert zijn, 'k heb het dikwijls genoeg geprobeerd, dit is dus ook de enige reden waarom ik een visakaart heb.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zoals op de homepage van http://www.paypal.be staat:
betalen met [Bank] [Visa] [Mastercard]

Lees ook https://www.paypal.com/be/cgi-bin/websc ... p-outside&
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Block schreef:...Wel opletten, er zijn van die handelaars op Ebay die extra kost inbrengen met betaling langs PayPal. Ik heb zelf al gelezen dat ze een kost durven inbrengen van 8euro.
Waarom ze dit doen is mij een raadsel...


Omdat de handelaars wel aan PayPal moeten betalen om geld te ontvangen. Versturen kost niets, ontvangen wel.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb sinds gisteren een Paypal-account aangemaakt.
Aangezien ik geen kredietkaart heb, heb ik het overgeschreven via mijn bankrekening. Nu is het afwachten. (Duurt normaal enkele werkdagen)
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Ofloo schreef:Vergeet dat dus maar, IN België kan je dus zoiets niet, als je Paypal wil gebruiken dient men in het bezit te zijn van een creditcard of het moest recent verandert zijn, 'k heb het dikwijls genoeg geprobeerd, dit is dus ook de enige reden waarom ik een visakaart heb.

Heb ook een mastercard genomen omdat je in het verleden niet naar een paypal rekening kon overschrijven, maar het is recent veranderd zodoende dat je wel van uw rekening naar uw paypal account kunt overschrijven.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Ofloo schreef:
underkux schreef:Je kunt ook op je paypal rekening geld zetten via gewone overschrijving. Dus gewoon van je zichtrekening een binnenlandse overschrijving naar je paypal rekening doen.

Paypal is dus gewoon een online rekening waarmee je snel en veilig kunt betalen, op ebay kun je dan gewoon inloggen met je email en paswoord om de betaling te bevestigen.



Vergeet dat dus maar, IN België kan je dus zoiets niet, als je Paypal wil gebruiken dient men in het bezit te zijn van een creditcard of het moest recent verandert zijn, 'k heb het dikwijls genoeg geprobeerd, dit is dus ook de enige reden waarom ik een visakaart heb.


vroeger kon dat inderdaad niet en daarom is hij ook aan mijn creditkaart gekoppeld, maar nu staat er een knopje bij je rekening "Rekening aanvullen" waarbij ze je het rekeningnummer en de opmerking voor bij de overschrijving meedelen zodanig dat je gewoon via overschrijving kunt overschrijven
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Eindelijk dit heeft ook lang geduurd, ..
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

En het werkt nog ook!
Woensdagavond geld overgeschreven, en het staat sinds deze morgen op mijn paypal rekening!
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

nu kun je beginnen dingen kopen :)
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”