deze morgen lukt het niet om online te geraken via dommel.
De modem gaf wel aan dat er een adsl signaal op de lijn aanwezig was maar het lampje "line" wou niet branden.
Via de webinterface kreeg ik "line loopback" of zoiets.
Nog iemand met dit probleem?
geen internet te oostende op 18/11
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Ook oostende hier.dr.trimble schreef:deze morgen lukt het niet om online te geraken via dommel.
De modem gaf wel aan dat er een adsl signaal op de lijn aanwezig was maar het lampje "line" wou niet branden.
Ik ben van rond 8u30 online en nog geen problemen gehad.
Ik krijg wel continue disconnects zoals jij zegt maar tot nu toe al op vele andere momenten.
ADSL connectie is er met bij de info ook de aansluitsnelheid maar je kan niet surfen op het internet.
-
- Pro Member
- Contacteer:
-
- Pro Member
ik kan nu niet checken of alles terug ok is want ik ben op het werk. Hopelij is straks alles terug ok.dweezil schreef:hier geen probleem, heb cityconnect in Oostende.
Welke snelheid haal je hier trouwens met cityconnect?
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Die error "line loopback" ken ik. Ik heb die ook eens gehad. Toen een Belgacom technieker mijn wandcontactdoosje kwam vervangen, dit slecht aangesloten had en ik bijgevolg geen actief ADSL signaal meer had.dr.trimble schreef:deze morgen lukt het niet om online te geraken via dommel.
Het groene lampje zat voortdurend te knipperen. (ipv één constant lichtje)
Ik heb toen die wandcontactdoos open gedaan, de draadjes verzet (van blauwe DSL naar groene TEL) en alles werkte weer.
Misschien door een splitter te steken, dat dit probleem ook opgelost was geraakt. Maar die had ik niet meer in huis en met VOIP heb ik die ook niet echt nodig.
Heb jij ergens splitters zitten ? Of een telefoon bijgestoken ?
Of is die Belgacom technier van mij ook bij je langsgeweest ?
Zoniet, zal het wss iets in de centrale ofzo zijn.
En check je deze avond best eens opnieuw (voor de zekerheid).
Oh ja, mijn snelheid is nog altijd 4,6 Mbps (met Dommel HomeConnect). Het is een stabiele lijn.
Wanneer ik naar 12 Mbps (of bv 8 Mpbs kan overschakelen) is niet bepaald. Hangt af van de mate waarin Belgacom de put en centralekast in mijn straat aanpast. Als ik de enige in de straat ben die met ADSL (via Dommel) werkt. Zal ik vrees ik nog lang mogen wachten...
Laatst gewijzigd door Gent32m 18 nov 2008, 16:37, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Pro Member
als de snelheid van cityconnect nog steeds slechts 4,6mbit is, dan is het zeker nog te vroeg om over te schakelen naar cityconnect. ik zit hier met homeconnect en ben ook al sinds de zomer aan het wachten op hogere snelheid.Gent32m schreef:
Heb jij ergens splitters zitten ?
neen
Of een telefoon bijgestoken ?
neen
Of is die Belgacom technier van mij ook bij je langsgeweest ?
neen
Zoniet, zal het wss iets in de centrale ofzo zijn.
En check je deze avond best eens opnieuw (voor de zekerheid).
Hopelijk wel, normaal gezien kan ik vanaf het werk inloggen op mijn dreambox maar momenteel lukt het nog niet. raar
ikzelf heb cityconnect, hier kun je het wat volgen : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21262
rond 11u40 tot ongeveer 11u55 zonder internet gezeten, adsl connectie ok.
dees kreeg ik in mijn router :
Upstream DownStream
ADSL Link Speed 1005 kbps
ADSL Link Speed 13626 kbps
SNR 18 db
SNR 8.5 db
CRC 0
CRC 0
FEC 0
FEC 0
HEC(ATM Layer) 0
HEC(ATM Layer) 0
maar geen sites of internet te gebruiken, en dit gebeurt toch een 10 tal keer per dag
[offtopic] btw, dag breezer, wij zijn ouwe bekenden van elkeer
rond 11u40 tot ongeveer 11u55 zonder internet gezeten, adsl connectie ok.
dees kreeg ik in mijn router :
Upstream DownStream
ADSL Link Speed 1005 kbps
ADSL Link Speed 13626 kbps
SNR 18 db
SNR 8.5 db
CRC 0
CRC 0
FEC 0
FEC 0
HEC(ATM Layer) 0
HEC(ATM Layer) 0
maar geen sites of internet te gebruiken, en dit gebeurt toch een 10 tal keer per dag
[offtopic] btw, dag breezer, wij zijn ouwe bekenden van elkeer
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Welke snelheden je met CityConnect kan halen, kan ik me niet over uitspreken. Ik heb zelf ook HomeConnect. En die surft nog altijd aan 4,6 Mbps.dr.trimble schreef:als de snelheid van cityconnect nog steeds slechts 4,6mbit is, dan is het zeker nog te vroeg om over te schakelen naar cityconnect. ik zit hier met homeconnect en ben ook al sinds de zomer aan het wachten op hogere snelheid.
Heb tevens mijn vorige post aangepast (voor de duidelijkheid)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 9 keer
download: ~1750 KB/s (hangt af vanwaar de download is, news.dommel.be haalt gewoonlijk deze snelheid)dr.trimble schreef:Welke snelheid haal je hier trouwens met cityconnect?
upload: ~180 KB/sec
modem is Linksys WAG325N, 850m van centrale
-
- Pro Member
opgelost.
er werd een factuur betaald en de mededeling was verkeerd ingevuld. Hierdoor konden ze niet terugvinden dat ik al betaald had en werd na een maand mijn signaal van de lijn afghaald.
Ik heb trouwens al voor de derde keer papieren gevraagd voor domicilering maar nog steeds niets ontvangen. Blijkbaar is het nog steeds een probleem om de domicilering in orde te krijgen.
er werd een factuur betaald en de mededeling was verkeerd ingevuld. Hierdoor konden ze niet terugvinden dat ik al betaald had en werd na een maand mijn signaal van de lijn afghaald.
Ik heb trouwens al voor de derde keer papieren gevraagd voor domicilering maar nog steeds niets ontvangen. Blijkbaar is het nog steeds een probleem om de domicilering in orde te krijgen.