Always more DSL

Plaats reactie
kamisama
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:59

Beste mensen,


Sinds oktober 2004 heb ik een Versatel Always More abonnement, je weet wel 1.1mbit zonder een datalimiet.

Nu de laatste dagen blijkt deze gewoon niet sneller meer te willen dan rond de 88Kb/sec waar dat voordien zonder veel problemen 106kb/sec was.

Nu heb ik op hun site is gaan kijken , en blijkt dat je nu tot 1 december kan upgraden naar een 4mbit lijn, en dit zou me maar 1 euro maandelijks meer kosten.

Ik zie dit wel zitten om deze upgrade aan te vragen maar hoe zit het dan effectief met ongelimiteerd downloaden.

Die 1mbit lijn is misschien niet van de snelste maar je moet er tenminste niet concstant een meter mee in het oog houden. Ik zou echt niet willen dat ze beginnen klagen als er eens wat meer doorgaat.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Dat is een mooi geschenk en volgens,:
http://www.tele2.be/nl/internet/adsl4m/ ... index.html

heb je met het 4 mbps abonnement een ongeperkte download en is de normale prijs minstens € 29.90.

Je zou dit aan € 20.90 krijgen,is een goede reden om het nemen als het wat duidelijker geformuleerd werd en er ook duidelijkheid was over hoelang men maar die € 20.90 gaat moeten betalen.
Langs de andere kant heb je een nieuwe overeenkomst die bepaald dat je maar € 20.90 moet betalen.
Verhogen ze nadien hun prijs,dan kan je beslissen te blijven of een alternatief te nemen
grts
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
jbeckers
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 nov 2006, 09:25

kamisama schreef:Beste mensen,


Sinds oktober 2004 heb ik een Versatel Always More abonnement, je weet wel 1.1mbit zonder een datalimiet.

Nu de laatste dagen blijkt deze gewoon niet sneller meer te willen dan rond de 88Kb/sec waar dat voordien zonder veel problemen 106kb/sec was.

Nu heb ik op hun site is gaan kijken , en blijkt dat je nu tot 1 december kan upgraden naar een 4mbit lijn, en dit zou me maar 1 euro maandelijks meer kosten.

Ik zie dit wel zitten om deze upgrade aan te vragen maar hoe zit het dan effectief met ongelimiteerd downloaden.

Die 1mbit lijn is misschien niet van de snelste maar je moet er tenminste niet concstant een meter mee in het oog houden. Ik zou echt niet willen dat ze beginnen klagen als er eens wat meer doorgaat.


Ongelimiteerd is echt wel ongelimiteerd. Er zijn maanden dat ik er 200 GB doorjaag (up en down samen dan), denk niet dat dat ergens anders kan.

Wat betreft die overstap: best eens naar tele2 bellen om te vragen of uw lijn dat aankan. Want als je zelfs 1 Mbit al niet haalt, dan zal 4 Mbit mss heel onstabiel worden.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

"Kamisama" kan dat zelf ook al voor een groot deel nakijken.

Indien hij/zij gebruik maakt van de klassieke E-Tech USB modem van Versatel, kan hij/zij via configuratiescherm -> "adsl modem" toegang krijgen tot het control-panel van de E-Tech. Druk je daar op CTRL+P (dacht ik, is te lang geleden voor mij) kan je de fysische lijnkwaliteit van de modem opvragen, en aan de hand van die info kan je zelf al heel goed bepalen of die 4mbps potentieel een probleem gaat vormen of niet.
kamisama
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:59

jbeckers schreef:Wat betreft die overstap: best eens naar tele2 bellen om te vragen of uw lijn dat aankan. Want als je zelfs 1 Mbit al niet haalt, dan zal 4 Mbit mss heel onstabiel worden.


Volgens mij gaat dit niet echt een probleem zijn. Ongeveer een jaar voor ik op versatel overstapte, heb ik me laten verleiden door ADSL van skynet omdat ik toen veel online games speelde en een lage ping voor mij belangrijker was. Daar was een telefoonlijn voor nodig toen. Toen ze effectief ADSL zijn komen aansluiten hierop heeft de man hier testen gedaan. Ik zat op een paar 100 meter van de centrale, met een heel hoge qualiteit.

Ik weet het niet meer 100% zeker maar het was dacht ik tot 16mbit dat ik zonder probleem kon gaan (eventueel in de toekomst dan wel want op dat moment kon het gewoon nog niet). Dus die 4 moet wel lukken denk ik. Tenzij dit totaal anders is sinds ik bij versatel zit. Allesinds die 1mbit begint pas de laatst dagen raar te doen. Al die tijd voorheen heb ik niet een keer mijn maximum snelheid niet kunnen behalen, en is internet misschien 2 a 3 keer uitgevallen, nooit meer dan een uur.

Ondertussen na een paar dagen 88kb/sec is het terug normaal, hoewel ik hiernet in de logs van mijn usenet client zie dat hij tussen 1 uur en 3 uur vannacht niet boven de 12kb/sec gegaan is. Momenteel is alles terug stabiel.

Mijn grote vrees is gewoon, in geval ik overschakel op 4mbit en ik ga eens over de 200gb in een maand dat ze toch moeilijk gaan doen. Terwijl ik dat nu op een maand ook soms bereik en ik nog nooit klachten gehad heb. Als het betekent dat ik toch nog zal moeten opletten heb ik liever dat het 1mbit blijft.

Jbeckers zijn antwoord stelt me hierin wel enigsinds gerust.

Allesinds u bent allemaal bedankt voor de feedback.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

kamisama schreef:Mijn grote vrees is gewoon, in geval ik overschakel op 4mbit en ik ga eens over de 200gb in een maand dat ze toch moeilijk gaan doen. Terwijl ik dat nu op een maand ook soms bereik en ik nog nooit klachten gehad heb. Als het betekent dat ik toch nog zal moeten opletten heb ik liever dat het 1mbit blijft.

Jbeckers zijn antwoord stelt me hierin wel enigsinds gerust.

Allesinds u bent allemaal bedankt voor de feedback.


T2's Fup is in praktijk unlimited. Voor 200 gig draaien ze hun hand niet om, vanuit eigen ervaring. Vanaf wanneer ze WEL problemen gaan geven, weet ik echter niet. Heb er ooit voor de fun ooit 270 Gig of zo doorgejaagd, nooit iets van gehoord.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ik denk dat het zo zit:

Als je veel verbruikt en er door jou in de buurt sloom gaat (andere T2'ers)
en er klachten komen, je er dan mischien iets van gaat weten...

Ofwel gaan ze een upgrade doen want door jou alleen zal het niet langzamer gaan want dit wil zeggen dat de node zoiezo overbelast is...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”