nieuwe laptop crasht steeds (blauw scherm)

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

--------------------------------------------------------------------------------

wie kan me helpen, ik heb sinds een paar weken een nieuwe laptop aangeschaft en nu heb om drie a vier dagen dat ik een blauw scherm krijg met daarop verschillende meldingen, en als ik in zijn logboek ga kijken dan zie ik het steeds om de zelfde fout melding gaat. //./root/CIMV2
SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99
0x80041003
weet er iemand onder jullie dat ik zou kunnen doen? Onze laptop is een acer Aspire 8920. Ik heb er al met een collega van gesproken op het werk en die denkt het geen hardware probleem is maar eerder een probleem met de vista, naar wat hij me zegde komt dit nog voor in vista.
ik vond ook reeds deze info erover van microsoft
http://support.microsoft.com/default...;en-us;Q950375
maar ik weet niet hoe ik dat eigenlijk moet doen?
weet er nu iemand raad,want onze laptop is nog maar drie weken oud,
Ik heb al gedacht om eens te proberen met xp mischien dan het probleem opgelost zou kunnen zijn? wat denken jullie?


is er onder jullie iemand die mischien weet wat ik zou kunnen doen?
alvast hartelijk dank
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

http://www.msfn.org/board/Here-s-Fix-WMI-Event-ID-t114389.html

Goed kijken naar eerste en derde post (Bilar Crais)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik zou terug gaan naar de winkel, die laptop voor hun neus zetten met blauw scherm en zeggen los het op. 3 weken is heel vroeg om nu al problemen te hebben.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

brooklyn schreef:Ik zou terug gaan naar de winkel, die laptop voor hun neus zetten met blauw scherm en zeggen los het op. 3 weken is heel vroeg om nu al problemen te hebben.
²
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

En waarom zou dat vroeg zijn? Het gaat om een software probleem, niet een hardware probleem. Als je beetje je best doet, kan je je ganse vista in twee minuten om zeep helpen. Voor zover ik weet, vallen software problemen niet onder de garantie.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kijk, het hangt een beetje af van het type koper en het type winkel waar je gekocht hebt. Als je zelf een pure "gebruiker" bent en je gekocht hebt in een lokale PC shop, dan zou ik onmiddellijk teruggaan.

Blauwe schermen wijzen toch vaak op driver en hardware problemen. Beide zouden niet mogen voorkomen bij een nieuwe machine die Vista preinstalled heeft.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

³rd that
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Astralon schreef:http://www.msfn.org/board/Here-s-Fix-WMI-Event-ID-t114389.html

Goed kijken naar eerste en derde post (Bilar Crais)


ik heb het bekeken maar dat is voor mij toch beetje chineers hoor,en zekers als het in een andere taal dan is met zulke technishe termen,
zou het mogelijk zijn dat eens stap voor stap uit te leggen voor me?
want ik zut met de handen in het haar?
heb de laptop 3 drie wekenn-,is nu mijn derde acer en de eerste waar ik probleemen mee heb,dus volgens jou is het de software en niet de hardware?
Zou ik niet beter er xp op zetten?
wie weet er raad? je mag me ook mailen [email protected] of eventueel belllen.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

ik heb nu mijn pc terug gezet zo als ik hem heb gekocht,dit wa's men mij aanraade in de krefel winkel.
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik nu de vista aanpas? want voor mij is dat wel chinees hoor.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik snap niet waarom je er XP op wil zetten. Als na de reset naar fabrieksinstellingen je PC niet werkt, dan doe je hem toch gewoon binnen?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

heb ook last gehad van blauwe schermen in 't begin dat ik deze laptop had in combinatie met vista. uiteindelijk bleek het aan de driver te liggen van de draadloze netwerkadapter
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Lol ,terugbrengen naar de winkel^^ , kdenk dat er een aantal zijn hier die ni goed weten hoe de garantie werkt.

Is bijna altijd pick up and return , dus naar de winkel gaan is ni alleen tijdverlies , ge gaat u ook kwaad maken voor niks omdat ze u daar ni kunnen helpen.
Afbeelding
Afbeelding
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

xenne schreef:heb ook last gehad van blauwe schermen in 't begin dat ik deze laptop had in combinatie met vista. uiteindelijk bleek het aan de driver te liggen van de draadloze netwerkadapter


welk merk van loptop heb jij dan? Maar hoe hebben ze dat dan gevonden u probleem van die driver? Heb jij trouwens veel software veranderd op u laptop zoals antivirus scan enz...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

xenne schreef:heb ook last gehad van blauwe schermen in 't begin dat ik deze laptop had in combinatie met vista. uiteindelijk bleek het aan de driver te liggen van de draadloze netwerkadapter


Ik denk dat het in dit geval te maken heeft met de update van sp1. Maar dan kan het nog zoals u zegt. Misschien dat de driver niet geschikt is voor sp1 van vista.
Afbeelding
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

moest er iemand me kunnen uitleggen wat ik moet doen om dit te verhelpen, gisteren laptop naar fabrieksinstelingen terug gebracht en vandaag terug blauw schem pffffff
Ik zal niks anders kunnen doen dan hem binnen te doen naar de winkel terug krefel weteren en hem laten opsturen naar de fabriek van acer.
want wat ik moet doen in de win 32 zoals microsoft zegt kan ik niet of iemand moet me dat stap voor stap eens uitleggen.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

murdock schreef:moest er iemand me kunnen uitleggen wat ik moet doen om dit te verhelpen, gisteren laptop naar fabrieksinstelingen terug gebracht en vandaag terug blauw schem pffffff
Ik zal niks anders kunnen doen dan hem binnen te doen naar de winkel terug krefel weteren en hem laten opsturen naar de fabriek van acer.
want wat ik moet doen in de win 32 zoals microsoft zegt kan ik niet of iemand moet me dat stap voor stap eens uitleggen.


Hier staat uitgelegd hoe je het kan oplossen, is wel in het engels.
Een goede raad, koop uw pc of laptop bij een plaatselijke pc boer. Dan ben je veel vlugger geholpen dan nu. Je betaald misschien iets meer maar in dergelijke gevallen ben je beter af als je problemen ondervind.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nonkie schreef:
xenne schreef:heb ook last gehad van blauwe schermen in 't begin dat ik deze laptop had in combinatie met vista. uiteindelijk bleek het aan de driver te liggen van de draadloze netwerkadapter


Ik denk dat het in dit geval te maken heeft met de update van sp1. Maar dan kan het nog zoals u zegt. Misschien dat de driver niet geschikt is voor sp1 van vista.
dit probleem had ik in februari, dus van SP1 was toen nog geen sprake. ik had blauw scherm na blauw scherm, mijn laptop is er zelfs van gesneuveld. ze hebben toen zelfs het moederbord moeten vervangen. daarna terug hetzelfde. ik heb toen panda antivirus van mijn systeem gesmeten, dat hielp wel. maar ik bleef toch gemiddeld één maal per week een blauw scherm krijgen. uit de crashdump bleek het toen iets met draadloos netwerk te maken te hebben. dan eens gezocht op Wireless problems - Atheros AR5007UG, Vista en dan bleek dat ik zeker niet de enige was. driver upgegraded naar versie 2.0.2.5 en sinds toen geen enkel blauw scherm meer gehad
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

xenne schreef:
nonkie schreef:
xenne schreef:heb ook last gehad van blauwe schermen in 't begin dat ik deze laptop had in combinatie met vista. uiteindelijk bleek het aan de driver te liggen van de draadloze netwerkadapter


Ik denk dat het in dit geval te maken heeft met de update van sp1. Maar dan kan het nog zoals u zegt. Misschien dat de driver niet geschikt is voor sp1 van vista.
dit probleem had ik in februari, dus van SP1 was toen nog geen sprake. ik had blauw scherm na blauw scherm, mijn laptop is er zelfs van gesneuveld. ze hebben toen zelfs het moederbord moeten vervangen. daarna terug hetzelfde. ik heb toen panda antivirus van mijn systeem gesmeten, dat hielp wel. maar ik bleef toch gemiddeld één maal per week een blauw scherm krijgen. uit de crashdump bleek het toen iets met draadloos netwerk te maken te hebben. dan eens gezocht op Wireless problems - Atheros AR5007UG, Vista en dan bleek dat ik zeker niet de enige was. driver upgegraded naar versie 2.0.2.5 en sinds toen geen enkel blauw scherm meer gehad


Ik bedoel niet dat een blue screen altijd iets met sp1 van vista te maken heeft. Maar wel deze foutmelding van de TS.
Afbeelding
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

nonkie schreef:
murdock schreef:moest er iemand me kunnen uitleggen wat ik moet doen om dit te verhelpen, gisteren laptop naar fabrieksinstelingen terug gebracht en vandaag terug blauw schem pffffff
Ik zal niks anders kunnen doen dan hem binnen te doen naar de winkel terug krefel weteren en hem laten opsturen naar de fabriek van acer.
want wat ik moet doen in de win 32 zoals microsoft zegt kan ik niet of iemand moet me dat stap voor stap eens uitleggen.


Hier staat uitgelegd hoe je het kan oplossen, is wel in het engels.
Een goede raad, koop uw pc of laptop bij een plaatselijke pc boer. Dan ben je veel vlugger geholpen dan nu. Je betaald misschien iets meer maar in dergelijke gevallen ben je beter af als je problemen ondervind.


ik heb deze site reeds gezien,maar mijn probleem is ik er geen nota van snap, ik weet dat je dat moet doen in u windows dos 32 maar weet niet welke comando's ik ingeven moet.
waarom doet microsoft geen update voor dit probleem te verhelpen?
het enige ik nog kan doen als er niemand is die me helpen kan , mijn pc formateren en xp erop zetten.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

murdock schreef:
nonkie schreef:
murdock schreef:moest er iemand me kunnen uitleggen wat ik moet doen om dit te verhelpen, gisteren laptop naar fabrieksinstelingen terug gebracht en vandaag terug blauw schem pffffff
Ik zal niks anders kunnen doen dan hem binnen te doen naar de winkel terug krefel weteren en hem laten opsturen naar de fabriek van acer.
want wat ik moet doen in de win 32 zoals microsoft zegt kan ik niet of iemand moet me dat stap voor stap eens uitleggen.


Hier staat uitgelegd hoe je het kan oplossen, is wel in het engels.
Een goede raad, koop uw pc of laptop bij een plaatselijke pc boer. Dan ben je veel vlugger geholpen dan nu. Je betaald misschien iets meer maar in dergelijke gevallen ben je beter af als je problemen ondervind.


ik heb deze site reeds gezien,maar mijn probleem is ik er geen nota van snap, ik weet dat je dat moet doen in u windows dos 32 maar weet niet welke comando's ik ingeven moet.
waarom doet microsoft geen update voor dit probleem te verhelpen?
het enige ik nog kan doen als er niemand is die me helpen kan , mijn pc formateren en xp erop zetten.

Gewoon het script wat er staat kopieren in notepad en opslaan als iets.vbs en dan dit bestand dubbel klikken, meer is er niet aan. Je moet wil zien als je dit opslaat met opslaan als dat je als type alle bestanden neemt en als naam iets.vbs
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Inderdaad zoals crapiecorn zegt. Als je het opslaat als .vbs en je dubbelklikt hierna op dan doet het bestand de rest.
Ik heb voor u het bestand al gemaakt.
Hier kan je het downloaden.

Je moet daarna de logfiles nog verwijderen maar of het echt een noodzaak is dat weet ik niet.
Laatst gewijzigd door nonkie 02 nov 2008, 13:05, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

crapiecorn schreef:
murdock schreef:
nonkie schreef:
murdock schreef:moest er iemand me kunnen uitleggen wat ik moet doen om dit te verhelpen, gisteren laptop naar fabrieksinstelingen terug gebracht en vandaag terug blauw schem pffffff
Ik zal niks anders kunnen doen dan hem binnen te doen naar de winkel terug krefel weteren en hem laten opsturen naar de fabriek van acer.
want wat ik moet doen in de win 32 zoals microsoft zegt kan ik niet of iemand moet me dat stap voor stap eens uitleggen.


Hier staat uitgelegd hoe je het kan oplossen, is wel in het engels.
Een goede raad, koop uw pc of laptop bij een plaatselijke pc boer. Dan ben je veel vlugger geholpen dan nu. Je betaald misschien iets meer maar in dergelijke gevallen ben je beter af als je problemen ondervind.


ik heb deze site reeds gezien,maar mijn probleem is ik er geen nota van snap, ik weet dat je dat moet doen in u windows dos 32 maar weet niet welke comando's ik ingeven moet.
waarom doet microsoft geen update voor dit probleem te verhelpen?
het enige ik nog kan doen als er niemand is die me helpen kan , mijn pc formateren en xp erop zetten.

Gewoon het script wat er staat kopieren in notepad en opslaan als iets.vbs en dan dit bestand dubbel klikken, meer is er niet aan. Je moet wil zien als je dit opslaat met opslaan als dat je als type alle bestanden neemt en als naam iets.vbs

moet ik dat script opslaan in wordpad of in kladblok?
Ik heb het nu in wordpad gezet e n opgeslagen op in men documenten maar als ik dubbel erop klik krijg ik volgende
script c:\usres pandamaneke\destop\est.vbs
regel 1
teken 1
fout ongeldig teken
code 800A0408
vron compilatiefout microsoft VBS Script
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

ik heb het de tekst in kladblok gegoten en opgeslagen in mijn documenten
met als naam Test.vbs, Nu staat er in mijn documenten als naam test en als type VBScript-scriptbestand
Wanner ik er nu dubbel op klik krijg ik volgende melding deleting the object, Wanner ik nu ok klik krijg ik terug een windows script met daarin het volgende
instance of commandlineEventConsumet
Commandline template="crriptkerncap.vbs
creatorSID={1,5,0,0,0,0,0,21,0,0,0;107,206,164,63,163, enz
name=BVTConsumer
RunInteractively=False
WorkingDirectory="C:\\\\tools\\\\kernrate";

ik hoop ik het goed gedaan heb en ik nu verlost zal zijn van het blauw scherm,want daarnet had ik op 10 min tijd 2 keer een blauw scherm pffffffff
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

nonkie schreef:Inderdaad zoals crapiecorn zegt. Als je het opslaat als .vbs en je dubbelklikt hierna op dan doet het bestand de rest.
Ik heb voor u het bestand al gemaakt.
Hier kan je het downloaden.

Je moet daarna de logfiles nog verwijderen maar of het echt een noodzaak is dat weet ik niet.


wat bedoel jij met het verwijderen van de logfiles? waar kan ik deze vinden?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

murdock schreef:wat bedoel jij met het verwijderen van de logfiles? waar kan ik deze vinden?


Werkt het nu? Als je geen blue screens meer hebt dan zal het geen vereiste zijn denk. Het zijn maar logfile's. Maar het stond bij de uitleg van microsoft.
Je kan de logfiles raadplegen via rechtsklik op deze computer dan kiezen voor beheren en links van boven zie je daar logboeken staan.
Afbeelding
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

sinds deze morgen geen blauw scherm meer gehad, nu maar afwachten of het bestand echt werkt,maar zag toch in de logboek dezelde foutmelding bron WMI om 16u41 of dit normaal is weet ik niet.
welke regels in het logboek zou ik dan moeten wegdoen?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

murdock schreef:sinds deze morgen geen blauw scherm meer gehad, nu maar afwachten of het bestand echt werkt,maar zag toch in de logboek dezelde foutmelding bron WMI om 16u41 of dit normaal is weet ik niet.
welke regels in het logboek zou ik dan moeten wegdoen?


microsoft schreef:After you run this script, the Event ID 10 messages stop appearing in the Application log. However, you have to manually clear any previous Event ID 10 messages.

Note Make sure that you only delete the appropriate Event ID 10 messages. There may be other pertinent Event ID 10 messages that you do not want to delete.


Maar zoals ik al eerder zei, ik denk niet dat het een must is om deze te verwijderen omdat het maar logs zijn.
Afbeelding
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

alvast bedankt ik hou u verder op de hoogte en nu enkel maar hoopen het gedaan is ,anders hoor je het wel en kunnen we verder zoeken.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

probleem met dat script nog niet opgelost,vandaag terug een blauw beeld gekregen, in de logboek weer zelfde foutmelding zoals altijd

//./root/CIMV2
SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99
0x80041003
wat ik moet doen weet ik doen ze snik snik,mischien terug naar de winkel doen en laten nakijken voor controle? of ik probeer eens met de xp?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

murdock schreef:probleem met dat script nog niet opgelost,vandaag terug een blauw beeld gekregen, in de logboek weer zelfde foutmelding zoals altijd

//./root/CIMV2
SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99
0x80041003
wat ik moet doen weet ik doen ze snik snik,mischien terug naar de winkel doen en laten nakijken voor controle? of ik probeer eens met de xp?


Dus heeft het script niet veel geholpen.
Ik zou hem terug brengen naar de winkel. Dan zijn ze ervan op de hoogte en wordt er misschien wat aan gedaan door acer.
Je zou er eventueel xp kunnen opzetten maar je hebt wel betaald voor die vista. En weet dat de garantie vervalt als er xp opstaat ipv vista. Tenzij je hem in oorspronkelijke staat terug brengt als je hem binnen brengt ter reparatie.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

murdock schreef:probleem met dat script nog niet opgelost,vandaag terug een blauw beeld gekregen, in de logboek weer zelfde foutmelding zoals altijd


Misschien de oplossing van Astralon eens proberen ?
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

was daarnet op de trein naar ne film aan kijken en plots bleef het beeld staan en haarperde ook het geluid,windows taakbeheer opendoen helpt ook niet want dat werkt niet,terug pc uitgeschakeld en battery eruit gedaan pas dan starte hij terug normaal op, maar iedere keer de pc herstart staat de WMI als foutmelding das raar?
ik denk er toch aan te proberen met xp erop, als dat niet helpt kan ik er nog terug de vista erop zetten via mijn 2 herstel dvd's.
ik las vandaag nog een artikel dat vista niet goed is en de bedrijven gewoon wachten op windows 7
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
murdock schreef:probleem met dat script nog niet opgelost,vandaag terug een blauw beeld gekregen, in de logboek weer zelfde foutmelding zoals altijd


Misschien de oplossing van Astralon eens proberen ?


heb ik geprobeerd, dat script staat erop en is in werking, is toch dat jij bedoelt niet?
wat denk jij zou ik niet eens proberen met xp? of doe ik hem terug naar de winkel?
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

nonkie schreef:
murdock schreef:probleem met dat script nog niet opgelost,vandaag terug een blauw beeld gekregen, in de logboek weer zelfde foutmelding zoals altijd

//./root/CIMV2
SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99
0x80041003
wat ik moet doen weet ik doen ze snik snik,mischien terug naar de winkel doen en laten nakijken voor controle? of ik probeer eens met de xp?


Dus heeft het script niet veel geholpen.
Ik zou hem terug brengen naar de winkel. Dan zijn ze ervan op de hoogte en wordt er misschien wat aan gedaan door acer.
Je zou er eventueel xp kunnen opzetten maar je hebt wel betaald voor die vista. En weet dat de garantie vervalt als er xp opstaat ipv vista. Tenzij je hem in oorspronkelijke staat terug brengt als je hem binnen brengt ter reparatie.


waarom vervalt de garantie als er xp opstaan? ik vijs de pc toch niet open? instaleer enkel een ander bestuurings programma, of ik zet xp er gewoon bij naarst de vista dat is ook mogelijk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

murdock schreef:heb ik geprobeerd, dat script staat erop en is in werking, is toch dat jij bedoelt niet?


Nee, Astralon heeft in het begin van deze thread nog een andere oplossing aangeboden.

murdock schreef:wat denk jij zou ik niet eens proberen met xp? of doe ik hem terug naar de winkel?


Als jij een legale XP versie hebt is dit jou beslissing... maar uiteindelijk is dit een laptop die met Vista verkocht werd en moet hij dan ook werken. Als hij het probleem na de herstel CD dus nog steeds heeft moet de winkel met een oplossing komen.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

murdock schreef:waarom vervalt de garantie als er xp opstaan? ik vijs de pc toch niet open? instaleer enkel een ander bestuurings programma, of ik zet xp er gewoon bij naarst de vista dat is ook mogelijk


Omdat in dit geval Acer op een laptop met vista ondersteuning geeft en niet op een laptop met XP. Er zijn uitzonderingen op deze regel. Zoals Vista Business die je mag downgraden naar XP. Je moet maar eens zien in de algemene voorwaarden bij Acer.
Afbeelding
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Heb jij een dual/quad core?

Ik had tot vorige week ook last van blauwe schermen bij het opstarten waarna ik de keuze kreeg om te herstellen of normaal op te starten en norlmaal opstarten werkte dan gewoon.
Bepaalde drivers werkten blijkbaar niet goed met multi cores.

Ik zal eens proberen op te zoeken wat ik toen gedaan heb.

Heb de link teruggevonden http://support.microsoft.com/kb/929833
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

ik_jefke schreef:Heb jij een dual/quad core?

Ik had tot vorige week ook last van blauwe schermen bij het opstarten waarna ik de keuze kreeg om te herstellen of normaal op te starten en norlmaal opstarten werkte dan gewoon.
Bepaalde drivers werkten blijkbaar niet goed met multi cores.

Ik zal eens proberen op te zoeken wat ik toen gedaan heb.

Heb de link teruggevonden http://support.microsoft.com/kb/929833


onze lapttop is een dual core,het is een acer aspire 8920G, ik heb hem terug naar de fabriek gedaan omdat dit toch niet mag, ze moeten toch een goed prodrukt afleveren niet? we hebben nu andwoord gekregen van acer zelf en ze geven volgende oplossing aan
Geachtte ACER klant,

Dit is een softwareprobleem, zie: http://forums.techarena.in/vista-help/974098.htm
Graag in veilige modus opstarten door F8 te drukken bij het witte ACER boot logo.
Daarna de volgende map verwijderen:
C:\Windows\System32\Wbem\Repository


Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by using the link mentioned below :

http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html

als wij een laptop kopen moet de software toch ook up to date zijn niet?
je kan me steeds mailen hoor [email protected]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

murdock schreef:we hebben nu andwoord gekregen van acer zelf


Acer verwijst daarmee naar dezelfde oplossing die we hier reeds verschillende keren hebben gerapporteerd.

Hun commentaar over louter de directory verwijderen is echter nogal kort door de bocht... de volledige procedure kan je vinden op http://www.msfn.org/board/Here-s-Fix-WM ... 14389.html welke we ook reeds gerapporteerd hebben.

murdock schreef:als wij een laptop kopen moet de software toch ook up to date zijn niet?


Ik begrijp je standpunt, maar de software is van Microsoft, niet van Acer... al blijft de vraag waarom Acer dit probleem op z'n laptops heeft, en andere merken (misschien) niet.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

R5204 zouden de andere laptops van andere merken dit niet hebben dan?
Ik begrijp de software van microsoft is en niet van acer,maar is toch ons fout niet er een fout inzit? vrienden van ons haar dochter heeft een dell en deze heeft geen enkel probleem, en er staat ook dezelde versie van vista op. Of zou het zijn omdat ik een hdmi poort heb? want ik kan kan uitmaken op de site die Acer me gaf.
Ik hou u op de hoogte als hij terug koimt van herstelling.Maar raare is ik deze map moet wegdoen, maar waneer ik men herstel dvd's gebruik is de map der terug.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”