kadootje of handboei?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Hondervijftig meter van mijn huis staat al ruim een jaar een vdsl2kast van Belgacom.
Heb er verder weinig over vernomen in de buurt, ook niet over buren die zouden overschakelen op BelgacomTV.
Maandag kregen we een Belgacomfolder in de bus waarin aangekondigd werd dat, wanneer we zouden besluiten voor BelgacomTV, we de decoder een jaar lang gratis zouden krijgen.
Nou vind ik dat toch al een vreemd aanbod, betalen voor een apparaat dat nodig is om tv mijn huis binnen te brengen? Ik heb nu kabelTV en betaal er nu toch ook niet voor?
En dan ook nog één voor elke tv!! (max 2 :( )
Geen van de nog weinige haren op m'n hoofd die er over denkt om BelgacomTV te nemen.
Ik ben geen voetballiefhebber, wat heel goed een reden zou kunnen zijn, en ben heel tevreden over de geleverde beelden van het kabelnet, aansluitbaarheid van meerdere tv's, enz.
Bovendien hoef ik niet zonodig digitale tv.
Wat mij opviel was dat ik nergens een maandbedrag voor de dienst kon vinden.

Vanavond werd ik gebeld door een noord-nederlands klinkende dame (nederlands call-centre?)
Of ik de folder ontvangen had en of ik er iets voor voelde BelgacomTV te nemen.
Ik vroeg of er 3 tv's met verschillend programma op aangesloten en daarmee was het gesprek bijna beëindigd.

maar dan:
"bent u van plan uw vaste telefoonaansluiting komend jaar te behouden?"

mijn antwoord: "ja".
Ik wacht ontwikkelingen, mogelijkheden en aanbiedingen af en zie wel wat ik doe, dus geen concrete plannen om op te zeggen en wil me zeker niet vastleggen.

"Dan mag ik u namens Belgacom een kadootje aanbieden, we geven u een eenmalige korting van 7(?) Euro op uw abonnement, te verekenen met het abonnementsbedrag in de eerste maand van het nieuwe jaar"

"mooi", bedankt.."

Na het gesprek kreeg ik toch even een onaangenaam gevoel.
Ingegeven door verhalen die je regelmatig leest, had ik onbedoeld (maar niet formeel) toestemming gegeven voor een verlenging met een jaar?

Ben ik er ingeluisd of is dit een kadootje voor een jarenlange klant?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nou, natuurlijk betaal je voor je kabelabonnement.

TELENET:
Als je analoog kijkt, dan betaal je 13,75 EUR per maand of 165,01 EUR per jaar.
Kijk je digitaal, dan betaal je minimaal 12,73 EUR per maand of 152,73 EUR + event. huur van je decoder (van 4 tot 8 EUR per maand = 48 EUR tot 96 EUR per jaar) of eenmalig 100 EUR voor digicorder/digicoder.
Dus:
totaal indien
-kabel + huur digicoder: 152.73 + 48 = 200.73 eur / jaar
-kabel + huur digicorder/HD digicoder: 152.73 + 72 = 224.73 eur / jaar
-kabel + huur HD digicorder: 152.73 + 96 = 248.73 eur / jaar

(comfortdiensten zoals pauzeren enz. standaard inbegrepen, analoog onbeperkt aantal tv's aansluitbaar, 1 digitale -coder / TV)

BELGACOM:
Standaard digitaal voor 9,95 EUR + minimaal ADSL Time aan 5,95 EUR. Dus minimaal 15,90 EUR per maand of 190,80 EUR per jaar.

(comfortdiensten zoals pauzeren 1,95 EUR per maand extra, maximaal 2 tv's - 1decoder per tv -, HD-diensten regionaal bepaald)

Dat is dus als je enkel digitale tv wilt aan de laagste prijs, dan zijn dit de prijzen. Exclusief eenmalige activatiekosten, comfortdiensten, installatiekosten, kortingen in packs ...

Het zou kunnen dat ze je contract met een jaar verlengd hebben. Zomaar een korting geven doen ze niet, lijkt me.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Wat die vergelijking met prijzen betreft: zolang Belgacom geen tv spectrum kan leveren zoals telenet, zal ik nooit Belgacom nemen.
En zoals boven opgemerkt: ik hoef niet noodzakelijk digitale tv en ben tevreden met de kabeltv.
Eerder zou ik sat-tv nemen (heb het al, maar nog geen hdtv)

Lord Utopia schreef:Het zou kunnen dat ze je contract met een jaar verlengd hebben. Zomaar een korting geven doen ze niet, lijkt me.

"Dan mag ik u namens Belgacom een kadootje aanbieden, we geven u een eenmalige korting van 7(?) Euro op uw abonnement, te verekenen met het abonnementsbedrag in de eerste maand van het nieuwe jaar"

Ze zei "kadootje"
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, eerst vraagt ze of je nog een jaartje gaat blijven bij hen... jij zegt ja, dan pas krijg je een kadoo. Klinkt raar, niet?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

dat is gewoon een verkoopstechniek die door vele firma's wordt toegepast. en vanuit het standpunt van die firma's bekeken, is daar niets mis mee. Ze willen gewoon aan klantenbinding doen.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Limburg schreef:Na het gesprek kreeg ik toch even een onaangenaam gevoel.
Ingegeven door verhalen die je regelmatig leest, had ik onbedoeld (maar niet formeel) toestemming gegeven voor een verlenging met een jaar?

Ben ik er ingeluisd of is dit een kadootje voor een jarenlange klant?


Door je mondelinge toestemming heb je jezelf inderdaad akkoord verklaard en ben je voor een jaar gebonden aan BGC. So what? Als je de verhalen leest zijn al die alternatieve telefoonsystemen niets dan bronnen van ellende. Enkel de klassieke vaste telefoonlijn is en blijft het enigste echt betrouwbare systeem.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zamba schreef:dat is gewoon een verkoopstechniek die door vele firma's wordt toegepast. en vanuit het standpunt van die firma's bekeken, is daar niets mis mee. Ze willen gewoon aan klantenbinding doen.


Dat is dus ook de reden waarom hier direct de hoorn op de haak gaat wanneer een van die lanterfanters tegen mij begint te zeveren. :roll:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

staartmees schreef:Door je mondelinge toestemming heb je jezelf inderdaad akkoord verklaard en ben je voor een jaar gebonden aan BGC. So what? Als je de verhalen leest zijn al die alternatieve telefoonsystemen niets dan bronnen van ellende. Enkel de klassieke vaste telefoonlijn is en blijft het enigste echt betrouwbare systeem.


+ Telenet = ok

Het zijn de clowns van Dommel die de vaste telefonie in een slecht daglicht plaatsen met hun niet werkende home-dingens
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Limburg schreef:maar dan:
"bent u van plan uw vaste telefoonaansluiting komend jaar te behouden?"

mijn antwoord: "ja".


Over die vaste telefoonlijn...

BGC 18,40 euro/maand (daluren vanaf 17u, extra kosten naar TN/Versatel)

TN 17,34 euro/maand (daluren vanaf 16u, geen extra kosten)

En via een Shake kan je zelfs telefonie hebben aan 17,00 per maand, en dan krijg je er nog gratis een Digibox bij (19,00 euro/maand voor een HD Digibox, 21 euro voor een HD Digicorder) en bespaar je dus een 12 euro per jaar op je kabel-TV ook. Tevens is er bij de Shakes Freephone Europe (gratis bellen in gans de EU dus).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ja: dat gaat een nieuw jaarcontract zijn maar ze gaan je in principe nog schriftelijk op de hoogte stellen hiervan en dan heb je nog 7 dagen om te bellen om te zeggen dat je hier nooit mee akkoord bent gegaan en/of van gedacht veranderd bent.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Ja: dat gaat een nieuw jaarcontract zijn


Ik zou er alvast niet op wachten... zeker niet omdat je meer kan krijgen voor minder.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

dat cadeautje"" daar belden ze mij ook voor op deze week. Ik zei,neen dank u.En waarom zei die dame.Ik zeg omdat ik waarschijnlijk mijn abo ga opzeggen bij u.
En toen was het stil............................
Ik doe zowieso nooit iets telefonisch afsluiten,eerst de kleine lettertjes e.d. lezen op papier. :-)
Live life to the Max
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik betwijfel dat je echt gebeld bent door Belgacom hoor. Als ik lees dat het Limburg is, dan denk ik meteen aan Essec, en dan in het bijzonder die van Maasmechelen. Ik heb ze thuis ook al betrapt op het "Hallo, het is hier met Belgacom", terwijl op het display "Essec Maasmechelen" stond (leve oproeper naamweergave!).

En als je denkt dat je ingetekend hebt op een of andere actie waar je het niet mee eens bent: 0800 22 800 bellen, vragen wat er van aan is, en je kan dat dan eventueel laten schrappen. Zo had m'n zus ook ooit "doe maar" gezegd op een vraag van Belgacom voor 1 maand gratis Internet, maar dat dat een OYO was, was niet met zoveel woorden gezegd. Ik bel zelf naar de klantendienst, vraag er naar, laat het schrappen. Da's nu 2,5 jaar geleden en ben nog steeds bij Belgacom ...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

meon schreef:Ik betwijfel dat je echt gebeld bent door Belgacom hoor. Als ik lees dat het Limburg is, dan denk ik meteen aan Essec, en dan in het bijzonder die van Maasmechelen. Ik heb ze thuis ook al betrapt op het "Hallo, het is hier met Belgacom", terwijl op het display "Essec Maasmechelen" stond (leve oproeper naamweergave!).

En als je denkt dat je ingetekend hebt op een of andere actie waar je het niet mee eens bent: 0800 22 800 bellen, vragen wat er van aan is, en je kan dat dan eventueel laten schrappen. Zo had m'n zus ook ooit "doe maar" gezegd op een vraag van Belgacom voor 1 maand gratis Internet, maar dat dat een OYO was, was niet met zoveel woorden gezegd. Ik bel zelf naar de klantendienst, vraag er naar, laat het schrappen. Da's nu 2,5 jaar geleden en ben nog steeds bij Belgacom ...

Bedankt voor de tip, ik heb dat nummer gebeld en kwam in een keuzemenu waarvan ik geen van de keuzes toepasselijk vond :) .
Dus heb ik maar een aangetekende brief geschreven, ik moet zometeen toch naar het postkantoor.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik kies altijd zomaar wat, als ik ergens anders moet zijn zullen ze me het wel zeggen :)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:
Limburg schreef:maar dan:
"bent u van plan uw vaste telefoonaansluiting komend jaar te behouden?"

mijn antwoord: "ja".


Over die vaste telefoonlijn...

BGC 18,40 euro/maand (daluren vanaf 17u, extra kosten naar TN/Versatel)

TN 17,34 euro/maand (daluren vanaf 16u, geen extra kosten)

En via een Shake kan je zelfs telefonie hebben aan 17,00 per maand, en dan krijg je er nog gratis een Digibox bij (19,00 euro/maand voor een HD Digibox, 21 euro voor een HD Digicorder) en bespaar je dus een 12 euro per jaar op je kabel-TV ook. Tevens is er bij de Shakes Freephone Europe (gratis bellen in gans de EU dus).

Een reden te meer om me niet voor een jaar te binden, de markt is flink in beweging en heb ook al naar die shakes gekeken.
Ik wacht ook op het aanbod van andere vdsl2 aanbieders
Telefoneren doe ik al heel goedkoop via voipbuster/voipstunt die aangesloten zijn op mijn telefooncentrale.
De bgc lijn gebruik ik alleen voor inkomende gesprekken ;) .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Limburg schreef:Een reden te meer om me niet voor een jaar te binden, de markt is flink in beweging en heb ook al naar die shakes gekeken.


Ja, en nee... hoeveel maanden had je namelijk reeds goedkoper en beter afgeweest ondertussen ?

Limburg schreef:Ik wacht ook op het aanbod van andere vdsl2 aanbieders


En hoelang wacht je daar al op ? Ik had ook gehoopt (zo'n jaar geleden) dat BGC werk zou maken van een commercieel VDSL2 aanbod, maar momenteel lijkt dat verder weg dan ooit (tenzij je meteen ook BGC-TV wil, maar dan is het inbegrepen internet aanbod nog een lachtertje).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ach, ik zie wel wat er gebeurt.
Ik heb geen haast want ik heb twee 4Mb adsl aansluitingen (evonet en fixed ip bij fulladsl) die prima functioneren.
Misschien wanneer Dommel z'n Speedconnect (via vdsl2) er eindelijk komt en de rook op het dommelfront (service) wat is opgetrokken, dat ik het aandurf eens wat anders te ondernemen, liefst met een wat redelijker uploadsnelheid.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:Ja, eerst vraagt ze of je nog een jaartje gaat blijven bij hen... jij zegt ja, dan pas krijg je een kadoo. Klinkt raar, niet?


Dan is het geen cadeau meer, .. cadeau is iets in mijn ogen iets waar ze niks voor in de plaats voor terug willen, .. een nieuw jaar contract is een wederdienst en dus is het in mijn ogen geen cadeau.

Maar er zal wel een jaar contract aan vast hangen, 't zou me sterk lijken als ze dit zomaar deden en dus eigenlijk "echt" een cadeau gaven, ..
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Limburg schreef:Ach, ik zie wel wat er gebeurt.
Ik heb geen haast want ik heb twee 4Mb adsl aansluitingen (evonet en fixed ip bij fulladsl) die prima functioneren.
Misschien wanneer Dommel z'n Speedconnect (via vdsl2) er eindelijk komt en de rook op het dommelfront (service) wat is opgetrokken, dat ik het aandurf eens wat anders te ondernemen, liefst met een wat redelijker uploadsnelheid.


Eerlijk gezegd vind ik het lang duren voor ze iets concreet aanbieden, .. destijds hadden ze er anders geen moeite mee om dit aan te kondigen ondertussen is dit er nog niet, maar het zal wel aan mij liggen zekers, .. voor mij hebben ze enkel veel rook gemaakt maar geen vuur.
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

altijd die shakes maar waar zijn de Belgacom packs in dit verhaal met I-talk?
de pstn lijn is inderdaadpassé en dat verlengen voor een jaar zou wel vrij duur zijn als Belgacom goedkopere alternatieven biedt.
voor die verlenging heb je een recht om af te zien van 14 dagen.
Ik zou je aanraden om gewoon een winkel binnen te stappen dat door te geven en laten schrappen vraag gewoon een bewijsje meer moetje niet doen.
The world is not enough!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

peewee schreef:altijd die shakes maar waar zijn de Belgacom packs in dit verhaal met I-talk?


Geen idee... als ik http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... e=bundles# bekijk is het maar magertjes wat BGC je kan bieden voor die prijs.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”