Ik ben opzoek naar een nieuwe router. Ik wens de volgende eigenschappen:
- Stabiel
- <strike>4 gigabit poorten</strike>
- Geen modem ingebouwd
- Stabiel wireless (N)
- Dual SSID
- Goede firewall
Wat raden jullie aan?
Edit: ik heb even de eisen aangepast. Gbit geen minimumvereiste meer en Dual SSID nu wel.
Zoektocht naar nieuwe router
Ik gebruik al een paar jaar routers en modem routers van SMC, iets duurder maar altijd kwaliteit.
Deze lijkt wel geschikt voor jou??
http://www.smc.com/index.cfm?event=view ... 8&pid=1634
Greetz
Weetgraag
Deze lijkt wel geschikt voor jou??
http://www.smc.com/index.cfm?event=view ... 8&pid=1634
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
Ziet er zeker niet slecht uit.
Zelf had ik voorlopig deze op het oog:
Zyxel NBG460N Wireless N Gigabit Router
Linksys WRVS4400N-EU Wireless Gigabit security router met VPN 802.11n
Netgear WNR3500 Rangemax Wireless-N Gigabit Router, 4 poort switch
Moest iemand een router weten met dual SSID mag die dat zeker zeggen. Wel dual SSID over aparte vlan's dan he
Zelf had ik voorlopig deze op het oog:
Zyxel NBG460N Wireless N Gigabit Router
Linksys WRVS4400N-EU Wireless Gigabit security router met VPN 802.11n
Netgear WNR3500 Rangemax Wireless-N Gigabit Router, 4 poort switch
Moest iemand een router weten met dual SSID mag die dat zeker zeggen. Wel dual SSID over aparte vlan's dan he

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je hebt ook nog de Linksys WRT-610N.
De vraag is natuurlijk waarom je een Gigabit switch bij in je wireless router wil... eigenlijk koop je die dingen beter apart.
De vraag is natuurlijk waarom je een Gigabit switch bij in je wireless router wil... eigenlijk koop je die dingen beter apart.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Als ie in het zicht zou staan, is het niet echt een aanrader. Misstaat niet als kerstboom. Zoveel flikkerende lichtjes dat je een kamer kan verlichten ermee.
Heb die nu bij een vijftal klanten geïnstalleerd en dat is eigenlijk het enigste dat ik al gehoord heb qua mindere punten. Draadloos bereik is zéér goed en stabiel.
De verlichting is tot nu toe eigenlijk het enigste dat mij tegenhoudt om hem zelf aan te schaffen
Heb die nu bij een vijftal klanten geïnstalleerd en dat is eigenlijk het enigste dat ik al gehoord heb qua mindere punten. Draadloos bereik is zéér goed en stabiel.
De verlichting is tot nu toe eigenlijk het enigste dat mij tegenhoudt om hem zelf aan te schaffen
-
- Premium Member
Had vorig jaar iemand die vroeg om meerdere ssid en toen heb ik hem een linksys wrv200 verkocht maar ja, dat is geen wireless N
Maar je sprak daarnet over een WNR3500. Voor zover ik weet, heeft die geen multiple ssid
Maar je sprak daarnet over een WNR3500. Voor zover ik weet, heeft die geen multiple ssid
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 17 keer
Als je op zoek bent naar 2 SSID dan is de D-Link DIR-825 Misschien wel ideaal voor jou.
Review: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30588/96/
Je zal wel wat meer moeten zoeken achter dit nieuw model, is nog niet overal beschikbaar.
Groeten
Jellen
Review: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30588/96/
Je zal wel wat meer moeten zoeken achter dit nieuw model, is nog niet overal beschikbaar.
Groeten
Jellen
Everything that has a beginning has an end.
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Al gedacht aan een Cisco Aironet? Daar kunt ge meerdere SSIDs op hebben, vlans zijn ook geen probleem. Wij gebruiken op't werk de Aironet 1231. De 1250 ondersteunt ook 802.11n
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Linksys met dd-wrt op, heb je gelijk ook multiple SSID's en veel meer...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Bij Loveno, en ik dacht bij Tones ook...gr4vity schreef:Mja, waar vind ge tegenwoordig nog een linksys of ander model waar dd-wrt zeker op draait?
http://www.loveno.be/product/10739
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je weet toch wat die dingen kostentrobbelke schreef:Al gedacht aan een Cisco Aironet? Daar kunt ge meerdere SSIDs op hebben, vlans zijn ook geen probleem. Wij gebruiken op't werk de Aironet 1231. De 1250 ondersteunt ook 802.11n

Uiteindelijk ben je beter dat je gewoon een tweede router koopt als je echt dual SSID wil hebben, veel eenvoudiger en veel flexibler. Denk ook niet echt dat dit een N moet zijn, en voor 39 euro kan je tegenwoordig al een WRT54G vinden.
-
- Premium Member
Gewoon een tweede wireless AP was ook mijn eerste gedacht toen die persoon afkwam met meerdere ssid's maar hij wou liefst "geen bakske erbij".
Maar als je, zoals gr4vity, begint met 24 poorts switchen en zo kan een tweede routerke eigenlijk niet echt een probleem zijn qua zicht en zo
Maar als je, zoals gr4vity, begint met 24 poorts switchen en zo kan een tweede routerke eigenlijk niet echt een probleem zijn qua zicht en zo

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
een Fonera kan ook 2 en meer SSID's aan...gr4vity schreef:Voorlopig ga ik het even zo laten, schijnbaar zou wrt-dd op mijn oude router (die niet meer in gebruik is) moeten kunnen draaien. Ik ga eerst dat eens proberen.
maar imho zit jij niet in hun doelgroep

Btw zijn al je clients wifi-N? want haal je niet heel je netwerk naar B/G als er ene connecteert met niet-wifi-n?
anders moet je al 1tje voor wifi-n hebben en eentje voor wifi-g
en evt eentje voor wifi-b
toestellen met meer dan 1 radio zijn nog duurder... dan dat je 2 toestellen plaatst die elk een frequentie neemt (5ghz...2,4ghz...)