domme mensen bij telenet help desk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

Ik had voor de 2 de keer een afspraak moeten maken voor een installateur.Omdat die bij eerste installatie bij ons geen digitaal tv wou zetten omdat we niet de juiste coax kabel had. Dus hadden via de telefoon een nieuwe afspraak gemaakt toen we dat kabel had gekocht. Dus normaal zou die vanaf moeten komen na 15 dagen.En wordt gebeurt er nu die is gewoon niet komen opdagen. Dus alweer gaan bellen en vragen hoe dat komt. Ze zeiden dan dat ik geen afspraak had gemaakt dus wordt nu wel een nieuwe afspraak gemaakt alweer !!!!Nog eens 15 dagen wachten.
Ik was 100 % zeker van dat ik wel een afpsraak had gemaakt dus ging weer terug bellen. En deze zat er een andere gast er achter en die had dan gezegd. Dat ik wel juist was omdat die aanvraag voor een installateur werd wel bevestiged op de zijn computer maar de aanvraag werd nog niet door verstuurd naar die bedrijft die voor de installateur zorg :(
Deze fout hier is menselijk maar ze moeten niet deze fout niet naar mij over brengen dat ik ging afpraak had bevestigt.


ik heb nu wel 2 dagen verspild om thuis te wachten todat die installaleur komen.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Sorry maar met de grootste moeite heb ik uw bericht gelezen en het is heel onduidelijk.
Dus als ik het goed verstaan heb, zijn ze tweemaal een afspraak die ze gemaakt hadden met u niet nagekomen?
Afbeelding
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

nonkie schreef:Sorry maar met de grootste moeite heb ik uw bericht gelezen en het is heel onduidelijk.
Dus als ik het goed verstaan heb, zijn ze tweemaal een afspraak die ze gemaakt hadden met u niet nagekomen?


ene keer maar.
die eerste keer had die wel gekomen maar installateur wou niet gaan installeren omdat de afstand van kabeldoos naar de plaats waar digitaal tv komt er geen afgeschermde coaxkabel is. Dus had ik gezegd activeert dat gewoon en ik veranderd die kabel zelf wel. Die zei nee zorg eerst voor die kabel en maakt een nieuwe afspraak.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

superchan schreef:
nonkie schreef:Sorry maar met de grootste moeite heb ik uw bericht gelezen en het is heel onduidelijk.
Dus als ik het goed verstaan heb, zijn ze tweemaal een afspraak die ze gemaakt hadden met u niet nagekomen?


ene keer maar.
die eerste keer had die wel gekomen maar installateur wou niet gaan installeren omdat de afstand van kabeldoos naar de plaats waar digitaal tv komt er geen afgeschermde coaxkabel is. Dus had ik gezegd activeert dat gewoon en ik veranderd die kabel zelf wel. Die zei nee zorg eerst voor die kabel en maakt een nieuwe afspraak.


Dat is normaal. Zij hebben ook hun verplichtingen die ze moeten nakomen. Ik heb zowat hetzelfde meegemaakt en geen installatie tot de juiste soort kabel gelegd was. Je moet begrijpen als die technieker u met de onjuiste kabels aansluit en u veranderd dat achteraf niet. En er komt later een klacht van u of de volgende huurder/koper van het huis. Dan wordt die technieker met de vinger gewezen.
Afbeelding
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

nonkie schreef:
superchan schreef:
nonkie schreef:Sorry maar met de grootste moeite heb ik uw bericht gelezen en het is heel onduidelijk.
Dus als ik het goed verstaan heb, zijn ze tweemaal een afspraak die ze gemaakt hadden met u niet nagekomen?


ene keer maar.
die eerste keer had die wel gekomen maar installateur wou niet gaan installeren omdat de afstand van kabeldoos naar de plaats waar digitaal tv komt er geen afgeschermde coaxkabel is. Dus had ik gezegd activeert dat gewoon en ik veranderd die kabel zelf wel. Die zei nee zorg eerst voor die kabel en maakt een nieuwe afspraak.


Dat is normaal. Zij hebben ook hun verplichtingen die ze moeten nakomen. Ik heb zowat hetzelfde meegemaakt en geen installatie tot de juiste soort kabel gelegd was. Je moet begrijpen als die technieker u met de onjuiste kabels aansluit en u veranderd dat achteraf niet. En er komt later een klacht van u of de volgende huurder/koper van het huis. Dan wordt die technieker met de vinger gewezen.


Ok maar ik ga ervoor niet liegen he als ik zeg dat ga leggen dan doe ik dat ook. Door dit incident moet ik in totaal 45 dagen voor wachten. Als die gewoon gedaan had wat ik vroeg was er nu niet zo problemen van gekomen.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Dus omdat de technieker zich strikt aan de voorschriften hield, scheld jij de mensen van de telefoondienst uit voor domoren?
Ik zie eerlijk gezegd het verband niet.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de technieker deed niets fout. 't is de helpdesk dat vergat de werkopdracht voor 2e afspraak technieker door te geven. zo gaat er kostbare tijd verloren, vandaar zijn frustatie wellicht.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

xenne schreef:de technieker deed niets fout. 't is de helpdesk dat vergat de werkopdracht voor 2e afspraak technieker door te geven. zo gaat er kostbare tijd verloren, vandaar zijn frustatie wellicht.


ik had al internet bij telenet dus had die abo veranderd. Dus in totaal heb meer dan 30 dagen verlies wat er op neerkomt ik moet dat wel betalen voor iets dat nog niet voledig is.
Alles wat nu gebeurt is kan ook voorkomen worden als er mensen zijn die beland in deze situatie. Ieder klant heeft recht op 2 meter dubbel afgeschermde coaxkabel krijgen van de installateur. Dus je moet gewoon even jou tv + tv meubel verplaatsen op 2 meter van die aansluiting doos.
En als die instalateur weg is gegaan dan verplaats het terug naar jou oorpsromkelijk plaats.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

superchan schreef:ik had al internet bij telenet dus had die abo veranderd. Dus in totaal heb meer dan 30 dagen verlies wat er op neerkomt ik moet dat wel betalen voor iets dat nog niet voledig is.
ik zou dit nog eens melden aan telenet, waarschijnlijk gaan ze dit zonder veel problemen corrigeren. telenet doet meestal niet moeilijk over zo'n dinges
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

superchan schreef:ik had al internet bij telenet dus had die abo veranderd. Dus in totaal heb meer dan 30 dagen verlies wat er op neerkomt ik moet dat wel betalen voor iets dat nog niet voledig is.
Alles wat nu gebeurt is kan ook voorkomen worden als er mensen zijn die beland in deze situatie. Ieder klant heeft recht op 2 meter dubbel afgeschermde coaxkabel krijgen van de installateur. Dus je moet gewoon even jou tv + tv meubel verplaatsen op 2 meter van die aansluiting doos.
En als die instalateur weg is gegaan dan verplaats het terug naar jou oorpsromkelijk plaats.

Je betaalt toch maar vanaf het tijdstip dat het geinstalleerd wordt???

Van waar haal jij die info dat iedere klant recht zou hebben op 2m coax?
Afbeelding
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

die installateur had dat toen gezegd toen die bij ons kwam. Als die gewone niet niet moeilijk deed en gewoon mij 15 meter gaf met betaling natuurlijk dan was alle zever niet geweest.

dat je 2 meter kan krijgen is toch normaal hoe kan je anders digirecorder rechtreeks aansluiten op die kabeldoos ???
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

superchan schreef:die installateur had dat toen gezegd toen die bij ons kwam. Als die gewone niet niet moeilijk deed en gewoon mij 15 meter gaf met betaling natuurlijk dan was alle zever niet geweest.

dat je 2 meter kan krijgen is toch normaal hoe kan je anders digirecorder rechtreeks aansluiten op die kabeldoos ???

Een installatietechnieker kan geen kabel achterlaten tegen betaling.

Jah, die '2m' coax die jij bedoelt zit gewoon in de doos, duh :roll: Da's gewoon een coaxsnoer. Dezelfde als diegene die nu naar je TV loopt.

Die 'zever' die jij nu hebt komt door klanten die achteraf klagen dat Telenet 'bucht' verkoopt omdat hun eigen kabels slecht zijn.
Afbeelding
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

tettenlover schreef:
superchan schreef:die installateur had dat toen gezegd toen die bij ons kwam. Als die gewone niet niet moeilijk deed en gewoon mij 15 meter gaf met betaling natuurlijk dan was alle zever niet geweest.

dat je 2 meter kan krijgen is toch normaal hoe kan je anders digirecorder rechtreeks aansluiten op die kabeldoos ???

Een installatietechnieker kan geen kabel achterlaten tegen betaling.

Jah, die '2m' coax die jij bedoelt zit gewoon in de doos, duh :roll: Da's gewoon een coaxsnoer. Dezelfde als diegene die nu naar je TV loopt.

Die 'zever' die jij nu hebt komt door klanten die achteraf klagen dat Telenet 'bucht' verkoopt omdat hun eigen kabels slecht zijn.


komaan zeg werkt jij bij telenet ofzo.
Moet ik special ik special 3 dagen vrij maken omdat ZIJ daar hun werk niet goed. IK heb nu al 2 dagen thuis gewacht to ze komen heb ik dit verdiend. Jullie zijn hier gewoon zeveraars als iemand anders nodig had bv. bij een internet aansluiting die kregen wel een UTPS kabel of iemand had HDMI kabel nodig dat had die persoon wel kunnen kopen bij die installateurs.

HET GAAT ER HIER NIET OM GELD MAAR DE TIJD DAT IK MOET WACHTEN EN DE TIJD DAT HEB VERSPILD!!!!!!


en stop eens met dom doen ik had al 1000 gezegd dat ik niet gaat klagen als die coax kabel gebruik die niet dubbel afgeschermd.Pas nadat ik zelf de juiste kabel geko0cht en verwissel hebt.

IK WEET HIER WAAR IK OVERSPREEK IK GA NIET NAAR HELPDESK BELLEN ALS DIE PROBLEEM AAN MIJ LAG. IK WEET DAT DIGITAAL TV STORING GEVOELIG IS WAARDOOR SLECHT KWALITEIT KRIJG. DUS GA NIET ZEVEREN DAT VOOR ZO STOM DINGEN NAAR HUN BELT ALS IK DE OORZAAK WAS !!!!!!!
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Superchan, koop gewoon de juiste kabel en legt deze op zijn plaats.
De technieker zal de aansluiting wel doen van deze kabel.
Maak dan een nieuwe afspraak en dan zal het wel in orde komen.
Waar je deze kabel kan kopen weet ik niet. Misschien dat iemand anders hier op het forum daarvoor raad weet.
Afbeelding
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

nonkie schreef:Waar je deze kabel kan kopen weet ik niet. Misschien dat iemand anders hier op het forum daarvoor raad weet.

Die kan je een beetje overal kopen. In DHZ-zaken enzo. Let er wel op dat er "Telenet-Interkabel" op staat!

superchan schreef:Moet ik special ik special 3 dagen vrij maken omdat ZIJ daar hun werk niet goed. IK heb nu al 2 dagen thuis gewacht to ze komen heb ik dit verdiend. Jullie zijn hier gewoon zeveraars als iemand anders nodig had bv. bij een internet aansluiting die kregen wel een UTPS kabel of iemand had HDMI kabel nodig dat had die persoon wel kunnen kopen bij die installateurs.

HET GAAT ER HIER NIET OM GELD MAAR DE TIJD DAT IK MOET WACHTEN EN DE TIJD DAT HEB VERSPILD!!!!!!


en stop eens met dom doen ik had al 1000 gezegd dat ik niet gaat klagen als die coax kabel gebruik die niet dubbel afgeschermd.Pas nadat ik zelf de juiste kabel geko0cht en verwissel hebt.

IK WEET HIER WAAR IK OVERSPREEK IK GA NIET NAAR HELPDESK BELLEN ALS DIE PROBLEEM AAN MIJ LAG. IK WEET DAT DIGITAAL TV STORING GEVOELIG IS WAARDOOR SLECHT KWALITEIT KRIJG. DUS GA NIET ZEVEREN DAT VOOR ZO STOM DINGEN NAAR HUN BELT ALS IK DE OORZAAK WAS !!!!!!!


Je moet daarom niet beginnen roepen hoor. Je topictitel: "domme mensen" is eigenlijk ook al niet zo mooi.
Dat je de tweede dag geen technieker gezien hebt is inderdaad niet netjes. Vermoedelijk heb je net op het moment gebeld waarbij ze achteraf alle nieuwe afspraken kwijtgespeeld zijn. Da's geen excuus, en het zou niet mogen gebeuren, maar over de eerste afspraak die niet doorging heb je ongelijk. Ik zeg niet dat JIJ daarover zou gaan klagen, maar over de meeste van je medemensen. Door diegenen die er wel over klagen, terwijl het eigenlijk aan hun eigen bekabeling ligt, stellen ze Telenet onterecht in een slecht daglicht alsof ze slechte producten zou afleveren.

En als ik je zeg dat een installatietechnieker géén coax kan achterlaten tegen betaling, dan is dat zo.
Bij een internetinstallatie krijg je inderdaad een UTP (geen UTPS) kabel mee en bij IDTV kan je een HDMI kabel bijkopen. coax <> utp <> hdmi dus vergelijk geen appels met peren.

Kijk. Als jij ACHTERAF een dubbel afgeschermde coax legt, en deze verkeerd aansluit bij wie ga je dan moeten aankloppen? Heb jij het nodige materiaal om zo'n coaxkabel op een correcte manier aan te sluiten?

Die eerste technieker heeft dus wel degelijk, in tegenstelling tot wat jij nu zegt, zijn werk wél goed gedaan...

Trouwens. Vond je het al niet verdacht dat je bij je 2de afspraak geen bericht kreeg van Telenet dat de volgende dag een afspraak gepland was? Dan zou je toch al een vermoeden moeten gehad hebben dat er iets mis was.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”