Signaalverlies, na update naar ADSL2+

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Sinds 1 september 2008 hebben ze mij op een ADSL2+ profiel geplaatst. De lijn hadden ze dan ook eerst laten uitmeten, ze wisten mij te vertellen dat ik op een 866meter van de centrale zit. Na een 5-tal minuten te hebben genoten van dat glorie moment, sloeg het allemaal aan diggelen. Ik kreeg continu disconnecties, signaal verlies. Hierbij een ruk uit de router (Wireless-G ADSL Home Gateway WAG354G):

Code: Selecteer alles

DSL Status :    Up      
DSL Modulation Mode :   ADSL2+   
DSL Path Mode :   INTERLEAVED   
Downstream Rate :   11998 Kbps   
Upstream Rate :   511 Kbps   
Downstream Margin :   11 db   
Upstream Margin :   27 db   
Downstream Line Attenuation :   12   
Upstream Line Attenuation :   5   
Downstream Transmit Power :   0   
Upstream Transmit Power :   0

Na een goede 24uur de nodige disconnecties te hebben gehad. Dan plaatst de DSLAM je automatisch op een lager profiel (9mbit). Hierbij terug een ruk uit de router:

Code: Selecteer alles

DSL Status :   	 Up  	   	 
DSL Modulation Mode :  	 T1413 	  	 
DSL Path Mode :  	 INTERLEAVED 	  	 
Downstream Rate :  	 9376 Kbps 	  	 
Upstream Rate :  	 512 Kbps 	  	 
Downstream Margin :  	 2 db 	  	 
Upstream Margin :  	 25 db 	  	 
Downstream Line Attenuation :  	 15 	  	 
Upstream Line Attenuation :  	 5
Downstream Transmit Power :   0   
Upstream Transmit Power :   0
Om alles nu in een notendopje samen te vatten, op een 12mbit heb ik signaal verlies, en op een 9mbit niet. Mijn buurman die in hetzelfde appartementsgebouw woont, enkele verdiepingen hoger geeft geen last van signaal verlies met zijn 12mbit. Ik heb al eens alles uitgetrokken, splitters en telefoons verwijdert. Maar niks helpt om een stabiele lijn te hebben op 12mbit. Trouwens na enkele dagen plaatst de DSLAM mij terug op een 12mbit profiel, met dezelfde problemen uiteraard…

Weet iemand raad?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

De lijn die van de verdeeldoos in de kelder komt eens nakijken?
Oxidatie op je stopcontact?

Als dat niet helpt een technieker vragen.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Devilzown schreef:De lijn die van de verdeeldoos in de kelder komt eens nakijken?
Oxidatie op je stopcontact?

Als dat niet helpt een technieker vragen.
Vreemd is dat ik bij mijn normaal netconnect abo dus met die 4mbit totaal geen problemen ondervond. Die technieker van belgacom zal wel wat geld kosten zeker?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik dacht enkel als de fout bij u lag.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Ik ben die bovenbuur en dit zijn mijn waarden:

Code: Selecteer alles

--- System Information ---
Vendor: Linksys
ModelName: WAG325N
Firmware Version: A1.00.12 , 2008-01-25
Boot Version: 1.0.37-5.4
Hardware Version: 0.01

--- DSL Information ---
DSL Driver Version:  AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI:         8/35
DSL Status:          ShowtimeRetrain Reason:	1
DSL Mode:            ADSL2+
DSL Channel:         FAST
DSL Upstream Rate:   509 Kbps
DSL Downstream Rate: 11996 Kbps

                      Down         up    
DSL Noise Margin:    22.1 dB      29.1 dB
DSL Attenuation:     16.5 dB       5.2 dB
DSL Transmit Power:  19.2 dBm     12.3 dBm
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Kurt Breezer schreef:
Devilzown schreef:De lijn die van de verdeeldoos in de kelder komt eens nakijken?
Oxidatie op je stopcontact?

Als dat niet helpt een technieker vragen.
Vreemd is dat ik bij mijn normaal netconnect abo dus met die 4mbit totaal geen problemen ondervond. Die technieker van belgacom zal wel wat geld kosten zeker?
Als het probleem niet bij je thuis is zijn er geen kosten aan verbonden.
Hoe waren je lijnwaardes op 4.6mbit ?
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Wat mij zo raar lijkt is dat zijn downstream margin bij 9 mbit maar 2 db is en bij 12 mbit 11 db. Bij die 12 mbit zou hij zeker geen disconnects mogen hebben. zeker niet met die margin en attenuation waarden. Het is natuurlijk jammer dat je nu op een ander profiel gesmeten bent, anders zou ik zeggen eens andere modem rpoberen want met die waarden van je 12 mbit zijn disconnects wel straf.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Devilzown schreef:Als het probleem niet bij je thuis is zijn er geen kosten aan verbonden.
Hoe waren je lijnwaardes op 4.6mbit ?
Lijnwaardes... die waren goed.. Hoe specifiek dit kan ik je niet tonen, heb die nooit echt ergens genoteerd.

Dus wat doe ik dan best, bellen naar Belgacom of Dommel voor een technieker te sturen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Kurt Breezer schreef:
Devilzown schreef:Als het probleem niet bij je thuis is zijn er geen kosten aan verbonden.
Hoe waren je lijnwaardes op 4.6mbit ?
Lijnwaardes... die waren goed.. Hoe specifiek dit kan ik je niet tonen, heb die nooit echt ergens genoteerd.

Dus wat doe ik dan best, bellen naar Belgacom of Dommel voor een technieker te sturen?
Je kan naar belgacom bellen om je telefoonlijn te laten nakijken, maar meer gaan ze niet doen voor je. (Bel zobizo eerst even naar belgacom om je telefoonlijn te laten nakijken). Als ze daar niks mis op zien zal je je tot dommel moeten wenden.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Ik zie de TS hier toch nergens klagen dat zijn telefoonlijk problemen heeft?
Waarom de TS dan aanraden om met BGC contact op te nemen als zijn provider Dommel is?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Mr.T schreef:Ik zie de TS hier toch nergens klagen dat zijn telefoonlijk problemen heeft?
Waarom de TS dan aanraden om met BGC contact op te nemen als zijn provider Dommel is?
Ja, bij Belgacom gaan ze je heus niet helpen als je er niet meer klant bent hoor. Tenzij je iemand kan aanslaan met een sexy stem die het allemaal voor elkaar kan krijgen :P

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Mr.T schreef:Ik zie de TS hier toch nergens klagen dat zijn telefoonlijk problemen heeft?
Waarom de TS dan aanraden om met BGC contact op te nemen als zijn provider Dommel is?
Idd, telefoon werkt perfect.
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

firmware van modem al geupdate?
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

thamar schreef:firmware van modem al geupdate?
Neen, best eens bekijken dan :wink:
Afbeelding
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Kurt Breezer schreef:
thamar schreef:firmware van modem al geupdate?
Neen, best eens bekijken dan :wink:
idd ja. Lijkt me het een en ander niet te kloppen.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

oie joie
DSL Path Mode : INTERLEAVED
ipv fast-path? Slecht voor de latency.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Xming, daar was mijn oog ook net op gevallen, dat kan toch nooit ten goede zijn voor hun VOIP hé ? Als er nu 1 ding belangrijk is voor Voice is het toch wel de latency ...

Enfin, als het werkt, werkt het hé. Als we binnenkort HomeConnecters met ADSL2+ horen dat ze nu meer echo enzo hebben weten we waarom :)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

xming schreef:oie joie
DSL Path Mode : INTERLEAVED
ipv fast-path? Slecht voor de latency.
Dit kan ik niet zelf veranderen zeker?

/edit ... door die nieuwe firmware ben ik nu wel continu online.
Dit mag dus gesloten worden! Een tevreden man :wink:
Bedankt voor al die tips gastjes :-D
Laatst gewijzigd door Kurt Breezer 19 sep 2008, 15:32, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

En als je je modems es verwisseld zelfde resultaten ?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb hier toch altijd al interleaved path gehad. Edpnet en nu dxadsl
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”