![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vandaag stond (enfin, staat als ge héél snel zijt!) er nl. een fraaie Onkyo surround-set (receiver + speakers) op Ibood. Deze kon ik ditmaal niet laten liggen. Een nadeel: de HDMI-poorten zijn passthrough en enkel voor video. Het geluid moet ik dus via een tweede kabel richting de receiver sturen. En laat ik daar nu enkele vragen over hebben...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Eerst en vooral: ziehier de achterkant van de receiver.
Ten tweede: ik heb dus een Popcorn Hour waar een coaxiale S/PDIF aansluiting op zit. Hier een fotootje (de oranje stekker dus).
En u raadt het al: ik weet niet welke kabel ik nu nodig heb. Ik lees nl. vanalles: de ene zegt "een gewone coax/cinch", de andere zegt "een coax/cinch, maar zorg dat het een kwaliteitskabel is" en nog een andere zegt "een speciale coaxiale s/pdif kabel"... Weet hier iemand het antwoord en misschien belangrijker: waar ik - zo goedkoop mogelijk - eentje kan kopen?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En eigenlijk dezelfde vraag voor mijn DVD-speler. Hier zie je de achterkant en wederom de vraag met welke kabel ik de uitgang gemarkeerd als "DIGITAL AUDIO OUTPUT" kan verbinden met de receiver?
Of is het misschien beter om een alternatieve aansluiting te gebruiken (de "simpele" L/R audio)? Of ben ik correct als ik er van uit ga dat deze S/PDIF en/of optische aansluiting de beste kwaliteit zal leveren?
Ge ziet, een beetje een klok vs. klepel verhaal, dus als iemand me even kan aanwijzen waar die klepel(s) hang(t)(en), dan zou ik u erg dankbaar wezen!
![Troosten :troosten:](./images/smilies/pet.gif)