Een Belgacom technieker is deze morgen langsgeweest en heeft de wandcontactdoos vervangen door een nieuwer exemplaar (dit was volgens hem nodig, volgens nieuwe richtgevingen van de wet)
Het resultaat: Ervoor kon ik surfen + bellen
Erna: Niet meer
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Wat blijkt nu ?
Ik krijg wel een ADSL signaal in de wandcontactdoos zelf (waarmee ik nu surf. De modem staat tijdelijk in de garage). Maar de twee uitgaande telefoonkabels (uit de wandcontactdoos) zijn zonder signaal. Die Belgacom technieker heeft die telefoonkabels dus (doelbewust ?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Ik zou de modem terug in het telefooncontactpunt in de woonkamer willen plaatsen. Hoe doe ik dat ?
In de wandcontactdoos zit er een uitgaand groen (tel) + blauw (dsl) blokje. Het groene blokje heeft als aansluitpunten a2 + b2. Het blauwe blokje a1 + b1. Van de twee aan te sluiten telefoonkabels is telkens een blauwe + witte draad gebruikt. De purper + groene is afgebonden.
Momenteel zit 2x wit in b1 en 2x blauw in a1 (op het blauwe dsl blokje).
Het groene blokje is niet aangesloten. Maar heb ik (via VOIP ?) wss ook niet nodig
Wie weet er meer ?