Soft Phone wil niet:(

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Sinds mijn voip eindelijk werkt, probeer ik soft phone in gang te krijgen, maar het lukt niet.
Settings(x lite en bria):
http://www.imageflux.net/uploads/249475soft.jpg

En het gaat niet:p . De account staat wel op ready, maar als ik naar men gsm wil bellen, gebeurt er niets. Ik heb zowel op die manieren geprobeerd:
0494
+32494
Geen enkele gaat er.
Als ik via de gewone telefoon bel, gaat het wel(duurt percies wel even tot kiestoon overgaat he?)
Kzou bij voorkeur Bria blijven gebruiken omdat ik daar Outlook kon in importeren(vraag hierover: heb geimport, en wanneer ik een nr begin in te geven, bv de 0, zie ik mijn contacten in dropdown list. Maar ik zie geen contacten in eht onderste scherm, die dat normaal zouden weergeven.. Iemand ideee?)

Btw: in de router heb ik niets veranderd... Phone 3 heeft username *3 inderdaad..
frado
Elite Poster
Elite Poster

Blijkbaar moet je tikken

*01 0494 .....
Kan het niet automatisch zo gezet worden dat +32 0494 en 0494 direct zo gaan?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

hehe op je eigen vraag beantwoorden is zo nice e :P

Euhm khad ergens op gathering.tweakers.net wat instellingen gelezen over xlite en homeconnect.. Kga eens een effort doen en het terug opzoeken

EDIT

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... sc&start=4

Blijkbaar staat het bij de faq van userbase dommel. Maar heb je die instellingen al geprobeert?
frado
Elite Poster
Elite Poster

ja kheb het van daar overgenomen. Het bellen gaat dus wel, mits die rare vorming van nummers
Dus overal *01 ervoor, en dan het gewone nummer. *01 met +32 lukt echter nog niet.
Maar kzou natuurlijk liever hebben dat ik die 01 niet hoef te typen, en nrs met +32 en 0494 ed gewoon werken
sithlord2
Member
Member

Welk toestel-account gebruik je ? Ik neem aan dat je *3 gebruikt zoals de andere posts aanraden in het forum.

Ik denk dat je de *3 account moet koppelen aan de voip account in de router. Ik heb dit allessinds toch zo ingesteld op mijn gigaset router.

Ik ken de instelling niet van buiten, maar ik ga het proberen uit te leggen (zit op het werk nu, dus ik kan het zelf niet nakijken)

Procedure:

- Log in op de web interface van de router
- Ga naar "geavanceerde instellingen"
- Klik op "Telefonie/toestellen" of zoiets...

Daar zie je normaal gezien iets staan als :

*1 : [email protected]
*2 : [email protected]

*3 : lijn *1
*4 : lijn *1
etc...

je moet de "*3" account ook instellen op [email protected]

Ik zal vanavond nog eens nakijken. Dan kan ik je de exacte instellingen doorgeven.
sithlord2
Member
Member

Ok, Heb even tijd gevonden om het op te zoeken in de manual :

- Ga naar "Geavanceerde instellingen"
- Ga dan naar "Internet Telefonie"
- Klik dan op "Toestellen"

In het gedeelte "SIP Proxy server", klik je op de knop wijzigen naast de account "*3". In het volgende scherm zet je "verbindingstype" op "[email protected]"
frado
Elite Poster
Elite Poster

ik kn op Bewerken klikken, dat wel?
En daar zie ik dit:
http://www.imageflux.net/uploads/815033softph.jpg
sithlord2
Member
Member

Je ziet daar staan :

"Telefoonnummer : Vaste lijn"

Klik op het pijltje ernaast en selecteer "[email protected]" ipv "Vaste lijn".

Dan op "OK" klikken.
sithlord2
Member
Member

correctie:

het kan zijn dat er "sipxxxx" staat ipv "[email protected]"

Kies dan voor "sipxxxx".
frado
Elite Poster
Elite Poster

en mag i kvragen wat het verschil is? Want met vaste lijn ging het percies ook :oink:
*edit: hier door gaat het belle naar 0494 zonder *01.
Maar +32 zonder 01 doet niets. 32 gaat wel; Dus die + moet weg? Wel jmmr dan, kan ik niet syncen met outlook omdat mijn gsm wrs wél die + nodig zou hebben in't buitenland?
strife
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Om die *01 prefix niet voor elk telefoonnummer te moeten plaatsen moet je jouw "telefoon en modem instellingen" van windows aanpassen.

Ga hiervoor naar het configuratiescherm => Telefoon en modem instellingen => Klink op editeren of nieuw als je nog geen lokatie hebt => Je hebt daar bel regels staan. Plaats in elk vakje waar er sprake is van een buitenlijn, "*01".

Mocht deze uitleg niet volledig kloppen, dan moet u mij excuseren ik maak gebruik van een Engelstalige windows XP omgeving. Ik heb proberen te vernederlandstaligen, maar het kan dus goed zijn dat dit niet de exacte termen zijn zoals u op uw scherm ziet. Een beetje logisch nadenken zal voldoende zijn :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”