Hallo,
Heeft iemand ervaring met het instellen van een Fritz!Box samen met een Scarlet One verbinding? Ik stel de scarlet box in als bridge, maar hoe stel ik de Fritz!Box dan in? Ondersteunt de Fritz!Box PPPoE? Ik vind hier niet direct goede informatie over...
Bedankt,
Thib.
PS: ik stelde dezelfde vraag ook hier http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 604#243604 maar ik denk dat ik hier wel meer respons ga krijgen op deze vraag
Scarlet One (PPPoE) + Fritz!Box (VoIP)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Een fritzbox ondersteunt wel zeker PPoE. Hier werkt het tenminste zo (maar wel niet in combinatie met Scarlet One).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Fritz ondersteunt inderdaad PPPoE, kan zijn dat je daarvoor eerst "expert settings" moet inschakelen, maar ik ben deze optie wel al tegengekomen in 1 van de menu's.
Hoe heb je je fritzbox dan ingesteld? Welke instellingen staan geactiveerd bij Internet -> Account information?Maglor schreef:Een fritzbox ondersteunt wel zeker PPoE. Hier werkt het tenminste zo (maar wel niet in combinatie met Scarlet One).
Wat voor utp kabel gebruik je tussen je modem-in-pppoe en de fritzbox? Een normale of een cross of ...? Is deze op de LAN of op de DSL poort van de fritzbox aangesloten?
Vele vragen en hopelijk antwoorden voor mij
Thib
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Je stelt in dat je internet via LANA (of LAN1, afhankelijk van het model) wil hebben, ipv via de ingebouwde ADSL modem. Daarna kan je kiezen voor PPPoE en je login gegevens invoeren.thib schreef:Hoe heb je je fritzbox dan ingesteld? Welke instellingen staan geactiveerd bij Internet -> Account information?
Een normale netwerkkabel.thib schreef:Wat voor utp kabel gebruik je tussen je modem-in-pppoe en de fritzbox? Een normale of een cross of ...?
Uiteraard op de LAN poort (moet wel de eerste zijn!; je PC komt dan op bvb de 2de), want je gebruikt de ingebouwde ADSL modem dan niet meer.thib schreef:Is deze op de LAN of op de DSL poort van de fritzbox aangesloten?
Let wel op dat je de modem ervoor (in uw geval dus die Scarlet box) in "bridge" mode moet zetten alvorens zo'n opstelling werkt. Geen idee of dat kan met die box.
Bedankt!!
Mijn fritzbox heeft maar 1 LAN poort, dus kan ik er mijn pc enkel via usb op aansluiten?Edward Valckx schreef:Je stelt in dat je internet via LANA (of LAN1, afhankelijk van het model) wil hebben, ipv via de ingebouwde ADSL modem. Daarna kan je kiezen voor PPPoE en je login gegevens invoeren.
Scarlet box in bridge is geen enkel probleem, dat lukt.Edward Valckx schreef:Let wel op dat je de modem ervoor (in uw geval dus die Scarlet box) in "bridge" mode moet zetten alvorens zo'n opstelling werkt. Geen idee of dat kan met die box.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Hmmm... ik heb enkel ervaring met de 7050, 7140 en 7170. Dus ik weet niet of jouw model wel in PPPoE kan werken (kijk eens bij de instellingen of er een "Internet via LANA" instelling is, dan weet je het meteen).thib schreef:Mijn fritzbox heeft maar 1 LAN poort, dus kan ik er mijn pc enkel via usb op aansluiten?