XS4ALL Rocket (8 Mbit)

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
GeertAki

Momenteel heb ik een Skynet ADSL-abo en betaal ik vrij veel geld voor wat ik maar krijg. Uit de speedtest resultaten op deze site blijkt dat de 8MBit lijn van XS4ALL (Rocket) mijn huidig abonnement en zelfs telenet ver achter zich laat bij het downloaden. Dit alles voor een halve euro meer dan wat ik nu betaal.

Daarnet even naar de PressShop geweest en effie stiekem de conclusie gelezen van de laatste nieuwe providertest uit ClickX en daar staat alleen maar slechte kritiek in over XS4ALL. Het zou niet zijn wat het zou moeten zijn en bengelt dus aan het staartje van de geteste providers. Vooral de Rocket presteert ondermaats.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik weet dat clickx nu niet het meest hoogstaande blad is, maar zoals bij de snelheidstest op deze site staat aangegeven, zijn de cijfers ervan ook niet echt representatief... of althans toch niet het enige waarop men zich zou moeten baseren.

Wie van jullie zou overstappen naar XS4ALL Rocket als je in mijn schoenen zou staan? Waarom (niet)?

Alvast bedankt voor de tips,
GeertAki
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Als die op iets trekt laat gerust iets weten zou ik zeggen ... ik denk dat een hoop mensen op dit forum A2F wel eens HEEL snel zouden buiten bonjouren ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

GeertAki,

Aangezien Xs4all Rocket eveneens gevoed wordt door het Scarlet netwerk, net als alle andere 8Mbit abo's bij andere providers, zou ik eerst eens de perikelen lezen omtrent de problemen en service van Scarlet (kortom lees de A2F topics).

Zij worden eveneens gevoed door het Scarlet netwerk en die presteren dus nu niet optimaal.

Ik persoonlijk vind het nu een zeer slechte tijd om een overstap te maken. Ik zou eerlijk gezegd nog een beetje wachten tot er duidelijkheid is, van Scarlet... (waar we een van de komende dagen nog eens bij de mensen van A2F achter gaan polsen...) en dan pas beslissen.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

1 goede raad. blijf voorlopig van adsl2fit af tenzij ge af en toe is aan 5 kb/sec wilt surfen :wink:
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

metal schreef:1 goede raad. blijf voorlopig van adsl2fit af tenzij ge af en toe is aan 5 kb/sec wilt surfen :wink:


Das niet waar hoor ;) We surfen al aan ongeveer 280 kbs ;)
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Merk wel op dat in de providercharts enkel xs4all op 8Mbit aanwezig is en geen a2f te bespeuren.... Is er dan niemand met een a2f-8 die boven de 4 geraakt (of wat de treshold ook mag zijn?)

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Toch even voor de duidelijkheid zeggen hoe de speedtest onderscheid maakt. Eigenlijk staat het er slecht (we zullen dit in febr - maart ofzo wel aanpassen), want wij herkennen niet of iemand op 8Mbit/s of op 4Mbit/s zit.
We kappen simpelweg alle resultaten van bvb A2F in 2 op bvb 3800kbit/s.
Alles daarboven is zo goed als zeker 8Mbit/s A2F, hetgeen eronder zit is waarschijnlijk 4Mbit/s, maar kan ook een trage 8Mbit/s gebruiker zijn...

In de toekomst kunnen we die dingen misschien met iets meer zekerheid vastleggen, maar nu is dat gewoon nog niet mogelijk :(
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”