Rafken schreef:philippe,
dit heeft totaal geen zin. je hebt totaal ongelijk en
je maakt je volledig belachelijk door dit doen.
De ombudsman heeft mijn klacht als ontvankelijk verklaard: operatoren moeten rekening houden met de
werkelijk haalbare (netto) snelheid als ze de "theoretisch maximale snelheid" opgeven. Belgacom heeft 1 maand de tijd gekregen om hierop te reageren. Dus toch niet zo belachelijk !
Natuurlijk is deze discussie nu wat achterhaald, gezien de recente upgrades, maar het principe blijft !
rowan schreef:Er staat dat 4Mpbs de max snelheid is.
De downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.
Deze smoesjes gebruiken ze nu al heel de tijd ons te proberen wijs te maken waarom de 4Mpbs niet gehaald werd, in plaats van gewoon te zeggen dat ze de snelheid cappen.
Sedert gisteren krijg is nu plots wel een download van ongeveer 4Mpbs (mijn lijnprofiel is 4640 kbps). Waarschijnlijk hebben ze deze capping sedert 1 Juli verwijderd: ik zag op de Userbase Speedest dat de
meeste ADSL Go abonnees nu plots
99% halen in plaats van
85% (voor 1 juli)
Hiermee is het bewijs geleverd dat dit
niets te maken had met de afstand tot de telefooncentrale, of de binnenbekabeling enz ... (deze faktoren hebben alleen invloed op de maximale snelheid waarmee je foutloos sychroniseert, en niet de reden waarom ADSL Go vroeger maar 3.4 Mbps haalde. Er is namelijk aan mijn lijn niks veranderd !)
Groeten,
Philippe.