Ik heb een tijdje geleden een upgrade gedaan zodat ik nu Hardy heb en ik heb nu ook wpa genomen voor het draadloos in plaats van wep, maar als ik de laptop heb gerestart dan kan ik niet op het net en als ik ga kijken bij SYSTEEM => BEHEER => NETWERK dan zie ik bij mijn wifi instellingen dat er ineens een heel lang paswoord staat, als ik dit dan verander in wat het moet zijn dan werkt alles terug, maar als ik herstart dan is het weer weg.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen ?
[ubuntu] gebruik nu WPA maar wachtwoord blijft niet
Heb jij misschien automatische User logon voor Ubuntu aangezet?
Als je dat gedaan hebt werkt de keyring niet goed meer en verliest hij wachtwoorden totdat je de keyring activeert.
Heel erg lastig, maar die "fout" zit er al lang in.
Bij mij was de oplossing simpelweg bij elke start van Ubuntu naam + pass ingeven om op de desktop te komen.
Misschien niet het geval bij jou, maar dat was het wel bij mij.
Als je dat gedaan hebt werkt de keyring niet goed meer en verliest hij wachtwoorden totdat je de keyring activeert.
Heel erg lastig, maar die "fout" zit er al lang in.
Bij mij was de oplossing simpelweg bij elke start van Ubuntu naam + pass ingeven om op de desktop te komen.
Misschien niet het geval bij jou, maar dat was het wel bij mij.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Wat bedoel je met deleten ? Waar moet ik dat dan verwijderen ?BungaMan schreef:uw netwerk deleten en opnieuw verbinden. Edit Wireless Networks -> en dan deleten.
@ BasMSI: Ik moet altijd inloggen met een gebruikersnaam en een paswoord, zo heb ik het altijd gedaan.

Ik heb trouwens ook problemen met Hardy op mijn laptop, zo blijkt mijn Wlan adapter ineens amper bereik te hebben.
Heb zomaar het vermoeden dat er een boel mis in Hardy op Wlan gebied.
Loop er zwaar over te denken een versie terug te gaan, want de vorige versie had precies veel minder problemen.
Heb zomaar het vermoeden dat er een boel mis in Hardy op Wlan gebied.
Loop er zwaar over te denken een versie terug te gaan, want de vorige versie had precies veel minder problemen.
Schakel eerst over op een ander wireless netwerk of wired.AnD schreef:Wat bedoel je met deleten ? Waar moet ik dat dan verwijderen ?BungaMan schreef:uw netwerk deleten en opnieuw verbinden. Edit Wireless Networks -> en dan deleten.
Rechterklikken op je icoontje met de signaalsterkte. Dan Edit wireless networks kiezen. Dan krijg je een lijst van wireless networks waarmee je al eens geconnecteerd hebt. Selecteer het netwerk waarvoor het paswoord niet onthouden wordt en verwijder het. Connecteer dan opnieuw met het wireless netwerk en je zal opnieuw een paswoord moeten ingeven. Deze keer zou die het wel moeten onthouden.
Please help, looking for a way to get rich and fast
- AnD
- Elite Poster
Ik heb nergens een icoon met de signaalsterkte, wat ik wel heb is een icoon met 2 computerschermpjes langs elkaar en dat is nm-applet ???? En als ik daar dan "draadloze netwerken bewerken" neem dan zie ik geen netwerken staan ????BungaMan schreef:Schakel eerst over op een ander wireless netwerk of wired.AnD schreef:Wat bedoel je met deleten ? Waar moet ik dat dan verwijderen ?BungaMan schreef:uw netwerk deleten en opnieuw verbinden. Edit Wireless Networks -> en dan deleten.
Rechterklikken op je icoontje met de signaalsterkte. Dan Edit wireless networks kiezen. Dan krijg je een lijst van wireless networks waarmee je al eens geconnecteerd hebt. Selecteer het netwerk waarvoor het paswoord niet onthouden wordt en verwijder het. Connecteer dan opnieuw met het wireless netwerk en je zal opnieuw een paswoord moeten ingeven. Deze keer zou die het wel moeten onthouden.
Rechts van boven heb je die twee zwarte computertjes staan:
Klik er links muis op (1x) zie je netwerken en sterktes.
Kan je een netwerk selecteren.
Klik je er rechts op (1x) zie je diverse opties, waarvan een Edit Wireless Networks, doe die eens open.
Als het goed is zie je jouw netwerk daar staan, selecteer en kies verwijderen.
Klik op bestand en kies afsluiten.
Klik nu weer links op rechts-boven en kies jou netwerk, als het goed is vraagt hij terug om passwoord enzo.
Kies WPApersoonlijk of WPA2persoonlijk, ik zou WPA2persoonlijk eens proberen, werkt dan niet, dan neem je de ander.
Helpt dit je verder?
Klik je er rechts op (1x) zie je diverse opties, waarvan een Edit Wireless Networks, doe die eens open.
Klik op bestand en kies afsluiten.
Klik nu weer links op rechts-boven en kies jou netwerk, als het goed is vraagt hij terug om passwoord enzo.
Kies WPApersoonlijk of WPA2persoonlijk, ik zou WPA2persoonlijk eens proberen, werkt dan niet, dan neem je de ander.
Helpt dit je verder?
- AnD
- Elite Poster
Als ik er links op klik dan zie ik: handmatige configuratie...Rechts van boven heb je die twee zwarte computertjes staan:
Ik zie dan zie afbeelding 1.Klik je er rechts op (1x) zie je diverse opties, waarvan een Edit Wireless Networks, doe die eens open.
Ik moet wel zeggen dat er eerst een netwerk stond (een tijdje terug) en dat heb ik toen verwijderd, het kwam gedeeltelijk overeen en het passwoord was ook niet juist, hetgeen wat er stond was een wachtwoord wat veel te lang was. Net zoals ik nu heb en wat ik dan moet verwijderen en mijn wachtwoord wat het normaal is terug zetten.Klik op bestand en kies afsluiten.
Helpt dit je verder?
Ik heb ook nog een screenshot gemaakt van die 2 schermen.
- Bijlagen
-
- schermen.jpg
- schermen
- (4.88 KiB) 1012 keer gedownload
-
- 1.png
- 1
- (22.58 KiB) 43 keer gedownload
Als je er links op klikt moet hij de beschikbare draadloze netwerken geven, ook die van bv je buren.
Heb jij misschien SSID boardcasting uit staan in je router?
Als je links erop klikt moet het er ongeveer zo uit zien:

Dan moet je enkel het bolletje naast het juist netwerk aanklikken en hij vraagt je om het paswoord.

Dan moet je enkel het bolletje naast het juist netwerk aanklikken en hij vraagt je om het paswoord.
- AnD
- Elite Poster
Toch vreemd, als ik er links opklik dan geeft die "Handmatige netwerkconfiguratie". Volgens mij werkt het niet.BasMSI schreef:Als je er links op klikt moet hij de beschikbare draadloze netwerken geven, ook die van bv je buren.

Ik kan network-manager-gnome eens verwijderen en dan terug installeren.
- AnD
- Elite Poster
Het herinstalleren helpt ook al niet.BasMSI schreef:Lijkt me een goed idee.
Ook zou het kunnen dat je Wlan niet goed geinstalleerd is of dat je kaart niet ondersteund is.
Ergens klopt er iets niet, want je moet zo'n beeld normaal krijgen.

Ik ben ten einde raad...
EDIT: Ik heb nog iets geprobeerd, ik heb de ingebouwde wifi van de laptop eens terug ingeschakeld en als ik dan met de linkerknop op het icoon druk dan zie ik wel zo een venster. :S
Maar ik ben dan nog altijd verbonden met de wifi pcmcia kaart.
EDIT2: Zo te zien word die pcmcia kaart niet ondersteund door networkmanager. Het is een Senao SL-3054CB PLUS.
Ben je hier al geweest?
http://linux-wless.passys.nl/query_part ... o/Engenius
en hier
http://madwifi.org/
Van dat type kaart van jou blijken er wel en niet te werken.
Op die websites zoeken of je onboard gebruiken, dan wel een nieuwe te kopen.
BTW, 200mW mag je volgens mij wettelijk niet maken, volgens mij ligt het uitgestraalde vermogen op 100mW max.
en hier
BTW, 200mW mag je volgens mij wettelijk niet maken, volgens mij ligt het uitgestraalde vermogen op 100mW max.
- AnD
- Elite Poster
Ik zal eens kijken op die websites...BasMSI schreef:Ben je hier al geweest?
en hier
Ik weet dat het hier niet is toegelaten, maar er is zoveel wat niet mag