MS is klaar voor Vista, jij ook?

Nieuws omtrent telecom

Wanneer stap jij over op Windows Vista

Ik werk al op Vista
122
16%
Zodra ik mij een exemplaar kan aanschaffen
45
6%
Zodra ik een illegaal kopie'tje kan downloaden
52
7%
Ik wacht nog wat reacties af
77
10%
Voorlopig niet
386
49%
Nooit
100
13%
 
Totaal aantal stemmen: 782
HyperQuantum
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 jun 2007, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik vraag me eigenlijk af waarom deze thread onder "Breedband nieuws" staat :?

DarthDavy schreef:Windows in het Nederlands... brrrrr brrrrr...

Laat me dit wat vereenvoudigen:
Windows... brrrrr brrrrr... :wink:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik moet zeggen dat Vista Ultimate hier uiterst stabiel draait op m'n WS.
Ik draai Photoshop, Illustrator, Dreamweaver. Ook steam games in widescreen zoals Day of Defeat source, COD2 e.d.
En natuurlijk allemaal legal.

Specs zijn dan ook nog redelijk :-)
:: Lian Li PC V2100B Plus II – black
:: AMD Athlon64 X2 5000+ Windsor
:: Zalman CNPS 9500-AM2
:: ASUS M2N32 WS Professional nForce590 SLI
:: 4096MB G.SKILL PC2-800 CL5
:: 2 * MSI 7800GTX 256MB
:: 2 * WD Raptor 74GB
:: 4 * Seagate 7200.10 320GB 16MB
:: DELL 2007WFP 20"

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Mjah ik zie eigenlijk niet echt veel redenen om over te schakelen op vista behalve voor spelletjes te spelen. 't probleem is dat je dan alleen al voor vista extra moet gaan investeren in meer geheugen en zo'n dx 10 videokaart en dan moet je nog eens betalen voor vista zelf (terwijl xp goedkoper is)
't is net zo'n office pakket opnieuw en opnieuw en opnieuw kopen. Als het al professioneel moet zijn gebruik ik latex, tien keer zo rap, en de 0€ aanschafprijs maakt de stijle leercurve goed.

Nuja ik ben dan ook geen heavy pc gebruiker en alle bottlenecks in bandbreedte los ik op met geduld, niet met een nieuwe pc.
Nuja ik werk dan ook nog meestal op een PIII 800, hij heeft wel moeite met HD content...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Caey schreef:Nuja ik werk dan ook nog meestal op een PIII 800, hij heeft wel moeite met HD content...

Wat ? Was het minimum voor wmv hd 720p niet 2.4ghz ofzo ?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ik ga zeker niet overschakeling op vista enkel..
Ik heb em nu staan als 2nd bootOS.

Kheb een wireless nic van Belkin Pre N, om 108Mbits te kunnen halen, wordt NIET ondersteund, ook niet in de toekomst.
Zoals velen zeggen kan Windows hier niets aan doen, dan wel Belkin.

Maar toch.. Ik zie er meer en meer gewoon platte commercie in, ook omdat xp support verplicht een jaar vroeger stopt, zodat bedrijven eigenlijk voor 1 jaar vista moeten aankopen, waarna de 7 al zal verschijnen, willen ze full support houden :s
x TREME
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:20

geen vista voor mijn, voorlopig werk xp nog perfect
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Draco888 schreef:Ik denk er ongeveer over zoals Marcel.
Ik zal zo lang mogelijk bij XP blijven en erna . . Linux klinkt steeds beter, of een cracked versie van Vista met al die DRM crap eruit gesleuteld.


Dan de vraag hoe weet je dat al die shit eruit is?
Ik bedoel niet alleen die DRM shit maar vooral die microsoft spionage tools onder de noemer "productactivatie"?

Voor mij een reden om Vista te weren als iemand met Open TBC.
Ik gebruik zowel zakelijk als prive xp en windows 2000
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ik werk al meer dan een half jaar met Vista Business en ik ben er supertervreden over. Snel en stabiel.
Nog iemand die tevreden is over vista?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Sinds kort gebruik ik Vista (64bit) in dual boot met ubuntu. Ik moet beroepsmatig toch eens de overstap maken dus waarom nu niet.

Voor die applicaties die incompatibiliteitsproblemen geven heb ik echter wel Virtual PC 2007 (hey het is gratis) staan met een Windows XP installatie. Dat werkt eigenlijk heel vlot om eerlijk te zijn. Ook het wisselen van bestanden is gewoon een kwestie van slepen tussen de "virtuele pc" en de host.

Hier draait het zoals het moet draaien maar gezien mijn specificaties zou het mij verbazen dat het niet goed draait (Quad Core, 4Gb ram) ook.

Gamen doe ik eigenlijk de laatste jaren op consoles dus op dat vlak zou ik het niet kunnen zeggen. Maar bij Photoshop en VS.NET ervaar ik toch geen grote performance impact.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

ik gebruik momenteel winxpsp2 & winvista pliek 1.01
weliswaar in dual boot en ik moet zeggen dat ik toch liever bij xp blijf
vista maakt het gewoon moeilijk voor de gebruikers :twisted:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Dafke schreef:.

Kheb een wireless nic van Belkin Pre N, om 108Mbits te kunnen halen, wordt NIET ondersteund, ook niet in de toekomst.
Zoals velen zeggen kan Windows hier niets aan doen, dan wel Belkin.



ik heb net dezelfde en haal mijn 108Mbps wel..
Je moet soms eens kijken op de site van Belkin. Daar staat perfect hoe ze te installeren met de "xp compatibility mode".
werkt perfect
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ik werk sinds april 2007 met vista. heb toen een nieuwe pc gekocht en onmiddellijk vista business geïnstalleerd. mij nog niet beklaagd hoor. het werkt snel en goed.
Gebruikersavatar
Roelants
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 maa 2008, 19:02
Locatie: Leuven

Ik werk al sinds de release met vista. Daarvoor had ik de bèta en daarvoor win xp.
Eerst had ik alleen maar last met vista, maar je went er wel aan en er zijn al veel updates voor software zodat alles goed werkt. Maar ik vindt het nog altijd lastig dat je 100x op toestaan moet klikken voordat een programma start. Ook is het moelijk om sommige programmas toegang te geven tot het register.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Roelants schreef: Maar ik vindt het nog altijd lastig dat je 100x op toestaan moet klikken voordat een programma start.

uhm? Wat bedoel je er juist mee?
Gebruikersavatar
Roelants
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 maa 2008, 19:02
Locatie: Leuven

LoSeR schreef:
Roelants schreef: Maar ik vindt het nog altijd lastig dat je 100x op toestaan moet klikken voordat een programma start.

uhm? Wat bedoel je er juist mee?


Als je een programma opent bv voor de eerste keer of een installatie bestand, dan vraagt windows vista of dat je het programma wilt toestaan of weigeren te openen. En mijn pc is al zo traag daarom moet ik heel veel op toestaan duwen voordat mijn programma opent.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Caey schreef:Mjah ik zie eigenlijk niet echt veel redenen om over te schakelen op vista behalve voor spelletjes te spelen. 't probleem is dat je dan alleen al voor vista extra moet gaan investeren in meer geheugen en zo'n dx 10 videokaart en dan moet je nog eens betalen voor vista zelf (terwijl xp goedkoper is)
't is net zo'n office pakket opnieuw en opnieuw en opnieuw kopen. Als het al professioneel moet zijn gebruik ik latex, tien keer zo rap, en de 0€ aanschafprijs maakt de stijle leercurve goed.

Nuja ik ben dan ook geen heavy pc gebruiker en alle bottlenecks in bandbreedte los ik op met geduld, niet met een nieuwe pc.
Nuja ik werk dan ook nog meestal op een PIII 800, hij heeft wel moeite met HD content...


Om vista te draaien heb je heus geen dx10 kaart nodig. dx10 is vereist voor Aero te draaien, maar deze kan je ook gwn uitschakelen...
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je kan ook User account beheer uitzetten. Dan moet je niet altijd 100 keer klikken.

Een dx9 kaart is meer dan genoeg voor windows Vista zonder Aero.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ljd schreef:Je kan ook User account beheer uitzetten. Dan moet je niet altijd 100 keer klikken.


In Linux kan je ook als root werken... of klinkt dat even stom :lol:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
ljd schreef:Je kan ook User account beheer uitzetten. Dan moet je niet altijd 100 keer klikken.


In Linux kan je ook als root werken... of klinkt dat even stom :lol:

UAC is veeel te agressief, staat hier ook uitgeschakeld
HyperQuantum
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 jun 2007, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

LoSeR schreef:UAC is veeel te agressief, staat hier ook uitgeschakeld

Ik denk dat het probleem eerder is dat er teveel programma's zijn die administrator access nodig hebben of waarvan Windows veronderstelt dat ze dat nodig hebben. Een programma genaamd "setup.exe" wordt bvb als een programma aanzien dat als administrator moet uitgevoerd worden terwijl dat niet noodzakelijk het geval is.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

HyperQuantum schreef:
LoSeR schreef:UAC is veeel te agressief, staat hier ook uitgeschakeld

Ik denk dat het probleem eerder is dat er teveel programma's zijn die administrator access nodig hebben of waarvan Windows veronderstelt dat ze dat nodig hebben. Een programma genaamd "setup.exe" wordt bvb als een programma aanzien dat als administrator moet uitgevoerd worden terwijl dat niet noodzakelijk het geval is.


Omdat het installeren van programma's toegang vereist tot program files directory, waar je enkel bestanden kan toevoegen als je administrator bent, trouwens een gebruiker zou sowieso geen zaken mogen kunnen installeren.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:trouwens een gebruiker zou sowieso geen zaken mogen kunnen installeren.

In de ideale situatie op een bedrijf misschien niet, maar thuis ...

De Home user weet dikwijls zelfs nog niet eens wat een administrator is ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gert.jansen schreef:De Home user weet dikwijls zelfs nog niet eens wat een administrator is ...


Dan moet je ook niet klagen dat je systeem niet veilig is.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”