Ik heb ADSL maar het is veel te traag.
Mijn verbindingssnelheid is 2 mbs.
Kan ik mijn verbinding niet doen versnellen?
Adsl is traag!!!!!!!!!!!
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Heb je het hier over je synchronisatiesnelheid? Of heb je dit getest? Welke modem en welke provider gebruik je? Je kan eens op dit forum rondneuzen, er zijn een heleboel topics die over dit soort problemen handelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik vrees dat je véél te weinig informatie geeft... Enkele vragen die mij te binnen schieten (en er zullen er véél meer zijn) :
- Welke modem gebruik je ?
- Welke provider ?
- Welk OS ?
- Drivers up-to-date ?
- Hoe ver zit je van de centrale ?
- Is binnenbekabeling in orde ?
- ...
En nog een hint : zoek eens rond op het forum, je zult genoeg topics vinden over speed-problemen
/edit : damn I'm second![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- Welke modem gebruik je ?
- Welke provider ?
- Welk OS ?
- Drivers up-to-date ?
- Hoe ver zit je van de centrale ?
- Is binnenbekabeling in orde ?
- ...
En nog een hint : zoek eens rond op het forum, je zult genoeg topics vinden over speed-problemen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
/edit : damn I'm second
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
If you can't beat them, confuse them.
mijn gegevens:
- modem: asus adsl usb modem
- Mijn provider: Skynet
- mijn os: windows xp
- de kabels zijn in orde
- ik heb een ADSL GO abbonement
- de kabels zijn in orde
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik veronderstel eventjes dat die "2mbs" je synchro-snelheid is... nu uit ondervinding meen ik te mogen zeggen dat als je niet aan 3,3Mbit synchroniseert, dat er dan iets mankeert aan je infrastructuur.
Een USB modem blijkt niet de meest stabiele te zijn, en als je dan een beetje ver van de centrale zit, of er scheelt iets aan je bekabeling, dan krijg je lagere synchro-snelheden.
Varieert deze ? Is het soms meer, dan weer minder ?
Als je zegt dat je bekabeling in orde is : hoe weet je dit ? Is dit bevestigd door een Bgc technieker ? Of denk je dat alles in orde ?
En wat zeker een goede raad is (als je zeker bent dat bij jou alles in orde is) : bel eens met de gratis helpdesk !
Een USB modem blijkt niet de meest stabiele te zijn, en als je dan een beetje ver van de centrale zit, of er scheelt iets aan je bekabeling, dan krijg je lagere synchro-snelheden.
Varieert deze ? Is het soms meer, dan weer minder ?
Als je zegt dat je bekabeling in orde is : hoe weet je dit ? Is dit bevestigd door een Bgc technieker ? Of denk je dat alles in orde ?
En wat zeker een goede raad is (als je zeker bent dat bij jou alles in orde is) : bel eens met de gratis helpdesk !
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Allereerste vraag is nog altijd niet beantwoord: met welke snelheid synchroniseer je?
Indien 3.3Mbps (3360Kbps) post dan eens een speedtest die jij traag noemt.. of verduidelijk wat je met 2mb wilt duidelijk maken.
Indien neit aan 3.3Mbps gesynched maar lager controleer:
- drivers modem-> updaten
- splitters en binnenbekabeling
- indien al voorgaande perfect in orde: ofwel storing op BGC lijn, breuk ofzo.. ofwel gewoon te ver van de LEX.
Search had idd al véél opgeleverd voor jou, indien je het gedaan had.. zo'n vraag is al véél gesteld.
Indien 3.3Mbps (3360Kbps) post dan eens een speedtest die jij traag noemt.. of verduidelijk wat je met 2mb wilt duidelijk maken.
Indien neit aan 3.3Mbps gesynched maar lager controleer:
- drivers modem-> updaten
- splitters en binnenbekabeling
- indien al voorgaande perfect in orde: ofwel storing op BGC lijn, breuk ofzo.. ofwel gewoon te ver van de LEX.
Search had idd al véél opgeleverd voor jou, indien je het gedaan had.. zo'n vraag is al véél gesteld.
I love it when a plan comes together!
°°NeO°° schreef:mijn gegevens:
- de kabels zijn in orde
Zijn die ASUS modems ook ni zo traag?? Ik ken iemand die daar problemen mee had. Met mijn Speedtouch heb ik geen problemen. Downloaden met pieken van 340 is geen uitzondering
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Zijn die ASUS modems ook ni zo traag?? Ik ken iemand die daar problemen mee had.
Wat bedoel je hier nu mee??
Hoe kan een modem nu traag zijn? Die modem wordt gevoed door uw lijn...het is de lijn die de snelheid bepaald...
Nu ergens heb je wel gelijk, modems hebben een bovengrens.. net zoals bij de 56k -modems. Maar die ligt ongeveer op het theorethisch maximum voor ADSL-technologie. Voor sommige fabrikanten is dat 6Mbps en een beetje.. voor andere is dat 8Mbits en een beetje.
Maw: normaal kan die modem, zelf al is het een USB die snelheid aan. Kzou wel zeggen, zet geen USB op een BRUO connectie
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wat wel kan is dat die modems met sommige drivers de verkeerde synchsnelheid aangeven, of verkeerd synchen. Up2date drivers hebben is dus een must. Zie de pages onder tutorials op de portalpage hiervoor.
I love it when a plan comes together!