Toekomstige Switcher met enkele vragen ;)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ExOMaNiaC
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:48

Hello,

Ik zou willen overschakelen naar dommel omdat bij telenet de limieten niet meer te doen zijn ;) Ik heb ook telefonie bij telenet maar zou dan de belgacom discovery lijn nemen (tenzij er een goedkopere optie is). Het enigste dat me tegenhoud is namelijk de snelheid. Ik heb nu telenet internet en ik moet zeggen het is inderdaad supersnel ! Nu zou ik bij dommel het cityconnect abo willen nemen dat is 24mb/s maar is dat de werkelijkesnelheid + kom ik daar voor in aanmerking ? Ik zou graag
willen weten hoe ver ik dus van een centrale zit. Waar kan ik dat checken ? Zijn ook de installatie kosten bij dommel gratis ? Mvg
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

afstand centrale vragen bij belgacom, dommel, dxadsl ofzo

cityconnect is beschikbaar vanaf 15/12 in leuven, andere steden volgen in de loop van 2008
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Ik ben sinds een 4-tal maanden overgeschakeld van Telenet naar Dommel en geloof me vrij als je surft merk je geen verschil qua snelheid. En het tragere downloaden wordt ruimschoots goedgemaakt door het verschil in volume. Wat je wel moet doen is idd nakijken hoever je van de centrale zit ... Een minpuntje vindt ik is dat je bij Dommel dat je wel een installatiekost moet betalen (netconnect 20 euro).

Cittyconnect wordt pas vanaf 15/12 opgeleverd in Leuven en in 2008 naar andere grote steden in België, dus wel effe navragen bij Dommel. Niet vergeten dat als je nu bvb netconnect neemt en dan overschakeld naar cityconnect je nog is extra installatiekosten gaat betalen.

Als ex Telenetklant (was vanaf het begin klant in Vilvoorde) kan ik je aanraden de switch naar Dommel te maken, ik heb het mij (nog) niet beklaagd en heb spijt dat ik dit niet maanden eerder heb gedaan ...
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

ik vindt dat je dit vaak hoort van telenet klanten, ze zijn altijd bang over de snelheid want ze zullen niet meer tegen 1000kb/s kunnen afhalen - maar je moet natuurlijk overwegen dat je niet veel hebt aan die 1000kb/s als je na 2 dagen al aan je limiet zit ( bij wijze van spreken )

wat je eens kan doen om je afstand tot de centrale te weten is naar de belgacom helpdesk bellen en het nummer van je buren geven ofzo.. ( als die bgc zijn ) dan heb je toch al een goede schatting..want denk niet dat je het kan vragen adhv je telenet nummer :)
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

nee sorry, dommel zit aan volle capaciteit
van mijn bandbreedte blijven!


Ach een maat van me haalt 2.2MB/s op zijn Telenet lijn, of het 5 dubbel van mij. Ik gaan der eens 3x hene en we zitten aan de limiet :D
Dommel is de beste oplossing imo. Heb nog even van VDSL liggen dromen, maar met een datalimiet van 60GB zijn die plannen snel in de koelkast geplaatst. Ik heb geduld... Queue 's nachts :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Aan 20 Mbit/s (= 2 MB/s) gedurende 100 minuten downloaden (dat is net iets meer dan anderhalf uur!) en je zit aan je 12 gigabyte limiet. Neem nu dat je maar de helft haalt van die snelheid, dan zit je op 3 uur nog altijd aan je limiet.

Kweet niet waarom iedereen hier voortudrend over dagen spreekt :P.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Dommel zou een vergelijkende reclame met telenet moeten maken. Zo 2 auto's die vertrekken, telenet supersnel, maar na 100 meter zie je ze de auto met rook uit de motorkap vooruit stoten (smallband :P ), en dommel die onbeperkt zonder problemen rustig blijft rijden :lol:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ben ook ex-telenetter, bij het surfen merk je geen verschil. downloaden gaat trager maar je hebt absolute vrijheid op het internet, geen beperkingen - toch wel een uniek en zalig gevoel. dus ik heb mij mijn keuze op nog geen moment beklaagd. wel eens vragen hoe ver je van centrale zit, maar ik zit zelf op meer dan 5km en ben ook nog een gelukkige dommelaar, there ya go. het voorstel van Avenger 2.0 is niet slecht, maar laat dommel maar investeren in hun netwerk ipv reclame :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Hier ook een ex-teleswetser nog altijd geen spijt van overstap zalig gevoel no port blocks .

Surfen idd weinig verschil (had turbo) en idd bij dwnl is er wel een verschil
maar je hebt daartegenover een ruim happyhours dwnl 1/2 en 2 newsservers mediumband na overschrijden limiet .
Afbeelding
rafkelele
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2006, 21:54

Zojuist gebeld naar Dommel.

Een afstandscheck kan u telefonisch aanvragen tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.

Als ex-Chello Extremer ben ik sterk geinteresseerd in hun Cityconnect, alleen is dit nog maar enkel in Leuven stad te verkrijgen.
De persoon aan de lijn wist te vertellen dat in de eerste maanden van 2008 Cityconnect ook te bestellen zal zijn in deelgemeente Kessel-lo.

Ook gebeld naar Telenet. Daar wist men te vertellen dat er in 2008 een substantiele verhoging van de limieten ging komen, vergelijkbaar met de Chello-extreme formule.
Ze liet ook even het magische woord FUP vallen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

rafkelele schreef:Ook gebeld naar Telenet. Daar wist men te vertellen dat er in 2008 een substantiele verhoging van de limieten ging komen, vergelijkbaar met de Chello-extreme formule.
Ze liet ook even het magische woord FUP vallen.

Geloof er alsjeblieft niets van. Zo hebben ze een héél aantal klanten wijsgemaakt dat nog voor het einde van dit jaar er drastische wijzigingen gingen komen. Zoals het er nu naar uit ziet is dit hoogstens iets voor midden 2008 en dan weten we nog geeneens waarover het precies gaat. De retention dienst heeft slechts 1 doel: u zo lang mogelijk klant houden. Als dat met loze beloftes moet, dan doen ze dat ook gewoon.

Mijn raad als je Cityconnect kan krijgen: doen doen DOEN !
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

rafkelele schreef:Ook gebeld naar Telenet. Daar wist men te vertellen dat er in 2008 een substantiele verhoging van de limieten ging komen, vergelijkbaar met de Chello-extreme formule.
Ze liet ook even het magische woord FUP vallen.


Niets van geloven en gewoon overschakelen en als reden opgeven:
2 little 2 late
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rafkelele
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2006, 21:54

[quote="cloink
Mijn raad als je Cityconnect kan krijgen: doen doen DOEN ![/quote]

Dat was ik ook van plan.
Ik wou het gewoon even vermelden ter informatie voor de andere lezers.
ExOMaNiaC
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:48

Ik woon in tessenderlo (limburg) dus ik denk niet dat ik cityconnect mag verwachten ;) ... Of heb ik het verkeerd ? ...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ExOMaNiaC schreef:Ik woon in tessenderlo (limburg) dus ik denk niet dat ik cityconnect mag verwachten ;) ... Of heb ik het verkeerd ? ...

U hebt het helemaal bij het rechte eind.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

je kan vdsl2 verwachten :-D
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

ExOMaNiaC schreef:Ik woon in tessenderlo (limburg) dus ik denk niet dat ik cityconnect mag verwachten ;) ... Of heb ik het verkeerd ? ...


nope. geen cityconnect voor de moment. Ik kan je wel een netconnect aanraden.
Ik kan je nu zeggen dat 20Mbps of 4Mbps niks uitmaakt voor te surfen (Hier op mijn werk surf ik zelfs maar op een 1Mbit dsl-lijn)
Verder ben ik heel content van mijn dommel (momenteel nog netconnect) en ik kan doen en laten wat ik wil. Nu met de limietverhoging van 1/12 geraak ik maar aan 60% van mijn limiet niet meer per maand :)
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

hier ook een switcher na ! jaja ! bijna 10 jaar Telenet

zeer tevreden van , wel beetje gewoon worden maar max 400 kb/s krijgen maar de upload is al veeel beter en stabieler

en gewoon het volume eh , machtig

zit op 1.7 Km van de centrale en op 4 mbit profiel zonder problemen
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”