Gevaarlijke GSM !

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Gevaar: Opgelet bij Nokia GSM's (en eventueel anderen)
Volgens inlichtingen in die link bestaat de mogelijkheid dat er verkeerde nep-accus ingebouwd zijn.(minderwaardige kwaliteit accu)
De gsm-fabrikant waarschuwt de consumenten daarom om de echtheid van hun batterij te controleren, maar naar verluidt was één van de ontplofte gsm's in Nederland wel degelijk met een correcte batterij uitgerust.
> hier

bron: Skynet-Computer News
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 11 okt 2003, 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik zit al aan mijn derde batterij voor een nokia 3310 (eerste was na 1j niet 100% meer...) dan met een wit product,(tweede hands, uit familiekring) jaartje verder gedaan en nu zit ik met een batterij Lithium uit de carefour.. twee keer geen nokia-batterij

Heeft hier nog nooit problemen opgelevert.. ze worden zelf minder warm, dan mijn oorspronkelijke bij het opladen :)
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Heb hier al een jaar een Nokia 3310 van bij het begin dat ze ontworpen zijn en nog steeds de zelfde batterij.

Meestal gaan de batterijen kapot door slecht gebruik. Teveel opladen en dergelijke dingen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nah,

Hier is dat niet echt door slecht gebruik :) Die orignele van in het begin was niet alles enja, die gsm is al 100x tegen de vlakte gegaan, zal er ook wel iets mee te zien hebben :p

Nokia3310 bestaat wel al langer dan een jaar, want ik heb em al ruim 2jaar..

Teveel opladen zorgt niet dat uw batterij kapot gaat wel dat uw capaciteit daalt...(zeker als ge dat in het begin fout oplaad)
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Na een bepaalde tijd zorgt dat overladen er wel degelijk voor dat uw batterij kapot gaat. En ja, als je uw gsm veel laat vallen moet je er niet van verschieten dat je batterij het begeeft hé. :-D

Dus toch verkeerd gebruik. :P
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

Je moet gewoon niet met die dingen gooien. Als je dat doet moet je er niet opkijken dat ze kapot gaan. Die jongen in Nederland die had pech. Meer niet. Hij zou natuurlijk een klacht kunnen indienen. Schadevergoeding vragen van Nokia. Maar ik denk niet dat die jongen dat zal doen. Veel zal het toch niet helpen.
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Rijdt gij een auto in stukken vaneen en gaat ge daarna schadevergoeding vragen aan de fabrikant? :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, verkeerd gebruik? Lol,

Verkeerd gebruik is bij mij dat ge niet weet hoe ge een gsm gebruikt.. verkeerd oplaat, batterij verkeerd probeert in te steken etc etc. Niet dat ge uw gsm per ongeluk laat vallen.. wie laat die niet al eens vallen?die dingen zijn zo klein, als je handen een beetje vochtig zijn of vettig, kan dat goed zijn dat u dat ontschiet.. dat zie ik niet als verkeerd gebruik ma kom. Idd het kan erdoor kapot gaan, zeker als hij echt slecht zou vallen.. maar dat heeft nog niks te zien met de batterij zelf. Bij mij is die al véél gevallen..(maybe beetje onhandig, of overhaast) en de batterij nu, doet het prima.. dus??

En nog iets, overladen? Bij mijn weet, stopt de gsm zelf het laden als de batterij vol is.. dus overladen? Wat wel is, dat als je té frequent herlaadt dat de capaciteit daalt.. maar dat maakt ze niet kapot eh.. je kan er gewoon minder lang mee bellen..
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Nieuwe melding van Nokia betreffende Accu: > Klik hier
Afbeelding
grote smurf
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2003, 13:14

:-D moraal ,steek als man nooit een gsm in je broekzak.lol
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

http://www.oekotest.de/oeko/ser/ser-handy-liste.html

Zeer leuke site als je wil weten of jouw gsm niet wat te veel straalt ;)
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”