pop up network box

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hey

sinds gisteren krijg ik Enter Network Pasword boxes van adserver.adtech.de, en van alle andere mogelijke Adservers.
Heb dit vooral wanneer NIS af staat, zou dit weer iets te maken hebben met die http-ref die geblocked word?

Nog iemand dit fenomeen? Zou dit weer een bug zijn, die binnengekomen is via de windowsupdate?

very strange ben bezig aant zoeken naar opl maar nog nix gevonden.

op skynet site same prob iem nieuws over ofzo..?
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Probleem lijkt terug opgelost, strange. netwerkprob zeker of server prob, who kows... lol
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

moesten alle problemen zichzelf oplossen dan zou de wereld (en windows) er veel aangenamer uitzien :P
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm idd zou wel handig zijn, is vré strange heb et twee dagen gehad. en vandaag niet meer, tja, des te beter eh.
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Sensei, eigenlijk wisten we al langer dat het niet van zelf kon met microsoft eh, ma soit.

Ik heb gevonden waaraan het lag:

zie topic on skynetforum:
http://selfcare.skynet.be/index.html?a= ... post654035

het kwam doordat ik een webserver aant runnen was om wat in php te testen. Blijkbaar worden die popups geactiveerd als ze open tcp 80 op webserver vinden... dunno, is strange ma kweet nu aan wat het ligt. Als ik hem weer afsluit, de server heb ik het weer niet meer ;-)

nice
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

dat is bullshit adserver dit adserver dat we zoudzen skynet moeten vervolgen voor inbreuk op de privacy wetgeving as ge skynet.be bezoekt dat heeft toch verdomme niks mee andere servers te maken dus *.de (duitsland) wat doet dat daar ?? ik durf wedden dat het cookies gebruikt bullshit godverdomme ad ad ik moet dieje zever nie weten heb er nie om gevraagd skynet is daar kampioen in in zo een zaken

cookies = in strijdt met privacy wet !
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Erik, ik denk niet dat het iets te maken heeft met cookies hoor. Ik ben het wel volkomen met je eens dat er veel te veel cookies gezet worden enzo, ma soit.

Die pop-up box krijg je omdat het script van adserver blijkbaar reageert met een pop-up box, wanneer poort 80 openstaan, maw als je een webserver runt. Ik weet niet of het een fout is van de adservers, of het een fout is die vb. in het IIS zit, want heb dat nog maar onlangs en heb het niet alleen met adserver.de, maar met alles, van dat genre. Ik denk dat het een bug is die binnen gekomen is, na een update te doen op windowsupdate.microsoft.com.

Tja skynet vervolgen, het is gewoon een pop-up van Skynet partners zoals adserver.de, dit is niet alleen te vinden op Skynet hoor, alle grote ISP's in België heb je dit. ;-).

Zou zeggen, webserver afzetten als je tijdje wil surfen, maja das ook ni handig. Firewall kan wel sommige scripts blokkeren waardoor pop-up ni op komt. Het is echt geen gevolg van cookies want heb er uitvoeig achter gezocht wat de oorzaak was van de pop-up en die is wel degelijk: poort 80 die openstaat. Waarom dat juist dan die pop-up opkomt daarvoor heb ik nog geen tijd gehad om te bekijken. Reclame? Fout in script? ...?
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

aha,

poort 80 die zou ni mogen open staan voor adsl go en plus klanten he "webserver" verboden :mrgreen: dan kan het goe ne truk van skynet zijn om daar achter te komen
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Idd, maar het komt dus niet van Skynet uit, het is wel degelijk van die dwaze adservers.

Ik run zelf niet echt een webserver hier local op mijn toestel, maar af en toe staat die wel aan om enkel php scripts te testen enzo, als je dan vergeet de server te closen, en begint te surfen wel dan heb je bovenstaand fenomeen.
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, blijkbaar heeft het niet alleen met het draaien van een webserver te draaien, maar ook met de host file van kazaa, strange, oplossing dankzij meon.

zie: http://selfcare.skynet.be/index.html?a= ... e&p1=30255
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik heb die host file hier ook staan en ik heb er nog geen last met gehad
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wel ik denk dat het een combinatie is van hetgeen in die hostfilestaat (waren al de urls waarvan ik pop-up boxen krijg) en van het draaien van een webserver.

Tja, begin stilaan ook niet meer te weten, dacht dat ik het had. Nu, ik heb hostfile gecleaned en als ik nu webserver draai heb ik het probleem nergens niet meer. Dus logisch verband zou zijn dat het probleem veroorzaakt wordt door een combinatie van beiden eh :-)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”