jullie hebben dit waarsch al 1000keren beantwoord, maar hoe komt het dat als ik de speedtest op deze site doe, ik zover onder de "normale" waarden van adsl kom ( bij het staafdiagram na de test) ?
Dit zijn mijn resultaten ( die feitelijk hetzelfde zijn als voor de omschakeling naar 3Mbit van adsl...)
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 813 kbit/s or 102 kbyte/s
- Upload speed : 94 kbit/s or 12 kbyte/s
Fri Aug 15 2003 at 10:31:04 UTC+0200
Bedankt
adsl snelheid
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Neem eerst eens volgende topics door:
topic1
topic2
topic3 --> zeker lezen.
Hier staan zowat alle voorkomende zaken:
- Goede snelheidstesten doen
- Probleem vinden: synchro of software
- Drivers checken
- Tcp/ip settings
- Firewalls en andere background software
topic1
topic2
topic3 --> zeker lezen.
Hier staan zowat alle voorkomende zaken:
- Goede snelheidstesten doen
- Probleem vinden: synchro of software
- Drivers checken
- Tcp/ip settings
- Firewalls en andere background software
I love it when a plan comes together!
waar staan die tcp-ip settings ergens?
bij dr TCP kan ik niks invullen bij ICS MTU...
drivers gedownload, en nog steeds zelfde snelheden
ik surf wel degelijk aan 3Mbit en woon niet ver van centrale
bij dr TCP kan ik niks invullen bij ICS MTU...
drivers gedownload, en nog steeds zelfde snelheden
ik surf wel degelijk aan 3Mbit en woon niet ver van centrale
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Geef eens wat meer details:
Operating system, firewalls, av-software, possible background progs, modem + driver versie.
Indien SpeedTouch home: al de linetest gedaan? Zie forum of tutorials >software
Zeker dat je synchroniseert aan 3360Kbps? Indien ja, dan is het bijna 100% zeker je mtu waarde. Normaal als je de juiste versie van drtcp download op dslreports.com kan je indien je de juiste adapter selecteert je mtu waarde aanpassen.
Hoe test je je snelheid? Surf je via een LAN? Via Win-ICS?? Probeer dan eens ICS te herstarten of reinstallen? normaal kan je daar in het register dan wel de mtu aanpassen. Je kan ook een proxy installen zie tutorials > ics > analog x (proxy)
Surf eens verder in dit forum er is hier reeds een topic over probs met snelheid via ICS.
Operating system, firewalls, av-software, possible background progs, modem + driver versie.
Indien SpeedTouch home: al de linetest gedaan? Zie forum of tutorials >software
Zeker dat je synchroniseert aan 3360Kbps? Indien ja, dan is het bijna 100% zeker je mtu waarde. Normaal als je de juiste versie van drtcp download op dslreports.com kan je indien je de juiste adapter selecteert je mtu waarde aanpassen.
Hoe test je je snelheid? Surf je via een LAN? Via Win-ICS?? Probeer dan eens ICS te herstarten of reinstallen? normaal kan je daar in het register dan wel de mtu aanpassen. Je kan ook een proxy installen zie tutorials > ics > analog x (proxy)
Surf eens verder in dit forum er is hier reeds een topic over probs met snelheid via ICS.
WinME, Norton AV 2003 Internet Security 2003
Topcom 800 interne modem met nieuwste drivers ( is zelfde als de speedtouch home)
Ik heb ontdekt dat ik de juiste adapter niet kan selecteren in dr TCP. In systeembeheer (configuratiescherm - systeem) is hij wel te zien terwijl dat niet zo is bij dr TCP, missch daarom dat dr TCP niets uithaalt
Groeten
Topcom 800 interne modem met nieuwste drivers ( is zelfde als de speedtouch home)
Ik heb ontdekt dat ik de juiste adapter niet kan selecteren in dr TCP. In systeembeheer (configuratiescherm - systeem) is hij wel te zien terwijl dat niet zo is bij dr TCP, missch daarom dat dr TCP niets uithaalt
Groeten
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Topcom intern is niet hetzelfde als een speedtouch home eh...
Drivers zijn zeker niet hetzelfde.
Normaal maken interne modems een PPPoA verbinding,terwijl externe modems (ethernet, not usb) meestal PPPoE, usb-devices maken ook PPPoA-connecties.
Wat bedoel je dus met hetzelfde als SPTH ??
Probeer eens op alle adapters een mtu van 1500 in te geven. Probeer eens te testen met NIS volledig uitgeschakeld. Desnoods eventjes uninstallen.
Zeker dat je synchroniseert aan 3360Kbps? (reeds gestelde vraag). Kijk bij je modem tools of windows connectie-(dialup) na of je synchroniseert/verbindt aan 3360 ipv 1120.
Surf je via ICS, in een LAN? Bekijk dan deze topic
Drivers zijn zeker niet hetzelfde.
Normaal maken interne modems een PPPoA verbinding,terwijl externe modems (ethernet, not usb) meestal PPPoE, usb-devices maken ook PPPoA-connecties.
Wat bedoel je dus met hetzelfde als SPTH ??
Probeer eens op alle adapters een mtu van 1500 in te geven. Probeer eens te testen met NIS volledig uitgeschakeld. Desnoods eventjes uninstallen.
Zeker dat je synchroniseert aan 3360Kbps? (reeds gestelde vraag). Kijk bij je modem tools of windows connectie-(dialup) na of je synchroniseert/verbindt aan 3360 ipv 1120.
Surf je via ICS, in een LAN? Bekijk dan deze topic
dus:
ik bedoelde dat mijn modem zelfde is als de interne modem van skynet,sorry daarvoor.
ik surf niet via LAN en blijft hetzelfde: ik kan ICS MTU niet veranderen met dr TCP...
Hoe kan je die ICS dan eigenlijk uitschakelen ( heb ik gelezen in die topic die je me gaf)
ik bedoelde dat mijn modem zelfde is als de interne modem van skynet,sorry daarvoor.
ik surf niet via LAN en blijft hetzelfde: ik kan ICS MTU niet veranderen met dr TCP...
Hoe kan je die ICS dan eigenlijk uitschakelen ( heb ik gelezen in die topic die je me gaf)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
ICS = Internet Connection Sharing, als je niet in een LAN surft, bedoel je dan dat jij niet op een client pc zit, of dat je gewoon geen netwerk hebt??
Heb je ICS opstaan?? Indien ja en je hebt geen netwerk, dan is dit een vrij zware misconfiguration... Gewoon ICS uitzetten dan eh
Heb je je snelheid al getest met een ftp download van ftp.belnet.be of tucows.skynet.be? Zelfde resultaat? Al geprobeerd zonder firewall? Nis2003 volledig lam leggen of uninstallen?
Voor die mtu: probeer eens opdeze page met deze versies van DrTcp.
Post anders eens een screenshot van het schermpje dat je krijgt met DrTcp.
Zekerheid van die synchronisatiesnelheid? Dat die op3360Kbps staat?
Heb je ICS opstaan?? Indien ja en je hebt geen netwerk, dan is dit een vrij zware misconfiguration... Gewoon ICS uitzetten dan eh
Heb je je snelheid al getest met een ftp download van ftp.belnet.be of tucows.skynet.be? Zelfde resultaat? Al geprobeerd zonder firewall? Nis2003 volledig lam leggen of uninstallen?
Voor die mtu: probeer eens opdeze page met deze versies van DrTcp.
Post anders eens een screenshot van het schermpje dat je krijgt met DrTcp.
Zekerheid van die synchronisatiesnelheid? Dat die op3360Kbps staat?
de reden voor het feit dat ik die mtu niet kon aanpassen is idd omdat ik geen netwerk heb, dus ook geen ICS...
Synchro is zeker 3360000bps.
Firewall aan/uit geeft geen effect.
Waar ligt het probleem nu??
Synchro is zeker 3360000bps.
Firewall aan/uit geeft geen effect.
Waar ligt het probleem nu??
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm raar, vermoedelijk bestaat de MTU-strings dan niet in uw register. Het is niet omdat je geen Netwerk hebt dat je geen mtu kan aanpassen. Ik heb ook geen netwerk en ik kan de mtu wel aanpassen. wat wel is dat die key in register in Win2000 bvb niet bestaat en dan lukt dat ook niet.
Je kan proberen zelf in je register te gaan kijken waar die mtu-waarden zouden moeten zitten en of er een string aanwezig is. Is die aanwezig kan je eventueel daar de waarde aanpassen. Is die niet aanwezig kan je eventueel proberen om een nieuwe mtu-string aan te maken.
Kijk eveneens Default Reveice Window na.
Over beiden vindt je hier info en de locaties in het register waar die key's zouden moeten zitten/of moeten komen.
Knoeien in het register is geheel op eigen verantwoordelijkheid
Zorg dat je weet wat je doet.
Indien die mtu en default receive niks uithaalt, dan stel ik mij toch vragen bij synchro.
Heb je al eerder zelf dingen geprobeerd? 'Geknoeid' met tweaks ofzo?
Kan handig zijn om bij ons een belletje te doen rinkelen.
Je kan proberen zelf in je register te gaan kijken waar die mtu-waarden zouden moeten zitten en of er een string aanwezig is. Is die aanwezig kan je eventueel daar de waarde aanpassen. Is die niet aanwezig kan je eventueel proberen om een nieuwe mtu-string aan te maken.
Kijk eveneens Default Reveice Window na.
Over beiden vindt je hier info en de locaties in het register waar die key's zouden moeten zitten/of moeten komen.
Knoeien in het register is geheel op eigen verantwoordelijkheid
Zorg dat je weet wat je doet.
Indien die mtu en default receive niks uithaalt, dan stel ik mij toch vragen bij synchro.
Heb je al eerder zelf dingen geprobeerd? 'Geknoeid' met tweaks ofzo?
Kan handig zijn om bij ons een belletje te doen rinkelen.
- Giljom
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
Ik gebruik een modem Speed touch Home en adsl , normaal is 3.3 gb de snelheid, met wat moet ik dat meten, ik ben nooit hoger geweest dan 2500 gb, en ze zijn al verschillende malen van Belgacom hier geweest, maar steeds het antwoord dat het normaal is, ik kan zo niet verder werken, ik heb speedtest.nl gedaan en userbase test, kan iemand mij verder helpen, ik ben 1.8 km van de centrale.
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
-
- Administrator
- Contacteer:
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
giljom schreef:--------------------------------------------------------------------------------
Ik gebruik een modem Speed touch Home en adsl , normaal is 3.3 gb de snelheid, met wat moet ik dat meten, ik ben nooit hoger geweest dan 2500 gb, en ze zijn al verschillende malen van Belgacom hier geweest, maar steeds het antwoord dat het normaal is, ik kan zo niet verder werken, ik heb speedtest.nl gedaan en userbase test, kan iemand mij verder helpen, ik ben 1.8 km van de centrale.
Giljom,
Eerlijk gezegd is 2500kbit nu geen slechte algemene waarde. En belgacom geeft je ook geen garantie dat je aan 3360kbit kunt surfen hé. Als je bij de speedtests kijkt, zul je zien dat 2500 maar net onder de gemiddelde snelheid ligt van alle gebruikers die op 3360kbit zitten. Dus om nu te zeggen dat je zo niet meer kun werken is nogal vrij "overdreven", vind je niet ?
Welke provider heb jé ? Want sommige providers hebben nu éénmaal een tragere connectiesnelheid dan andere, ook dat is te zien op de userbase.
MVG,
Siske
PS: De A2F'ers hebben momenteel zelfs nog geen 2500kbit ...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Giljom,
ik snap je reactie totaal niet.
Als je snelheid hebt 2500Kbit/s tijdens het downloaden of op de speedtest dan is dat vrij goed, er is immers nogal een grote overhead op het adslnetwerk. Das een goede 312Kbyte/s das iets minder dan mij, ik haal gemiddeld 330Kbyte/s. Als je het dus hebt over: download snelheid dan is het idd overdreven dat je niet kan werken, is het zelf overdreven dat je Belgacom daarvoor laat komen. Vermoedelijk zullen ze je dan ook de factuur gepresenteerd hebben.
Indien je het echter hebt over synchronisatiesnelheid dan is het iets anders, dan kan het een probleem op de kaart in de dslam zijn, probleem met de lijn, probleem met de binnenhuisinstallatie, probleem met je modem, pc (drivers) etc etc.
Nu simpel: geef ons meer data, hoe kunnen wij nu deftig op zoiets reageren?
SPTH --> doe de linetest die je onder Tutorials > Hardware vindt..
Doe onze test op de site en copy-paste de waarden. En geef ook meer info over je systeem.
ik snap je reactie totaal niet.
Als je snelheid hebt 2500Kbit/s tijdens het downloaden of op de speedtest dan is dat vrij goed, er is immers nogal een grote overhead op het adslnetwerk. Das een goede 312Kbyte/s das iets minder dan mij, ik haal gemiddeld 330Kbyte/s. Als je het dus hebt over: download snelheid dan is het idd overdreven dat je niet kan werken, is het zelf overdreven dat je Belgacom daarvoor laat komen. Vermoedelijk zullen ze je dan ook de factuur gepresenteerd hebben.
Indien je het echter hebt over synchronisatiesnelheid dan is het iets anders, dan kan het een probleem op de kaart in de dslam zijn, probleem met de lijn, probleem met de binnenhuisinstallatie, probleem met je modem, pc (drivers) etc etc.
Nu simpel: geef ons meer data, hoe kunnen wij nu deftig op zoiets reageren?
SPTH --> doe de linetest die je onder Tutorials > Hardware vindt..
Doe onze test op de site en copy-paste de waarden. En geef ook meer info over je systeem.
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb de speedtest op Speedsuite.nl nu al een paar dagen gedaan
en kom op deze resultaten
klik op het linkje
<a href="http://users.skynet.be/molletje/speedtest.html" target=blank>Speedtest</a>
Er zijn een paar dagen van tussen gevallen maar zoals je zal zien heb ik een nogal stabiele verbinding dacht ik.
Ik heb dit hier maar gepost omdat er nogal wat topics over de speedtest gaan en de speedtest van ADSLbox geeft ongeveer dezelfde resultaten.
ADSL Plus abo achter routerfirewall en NIS
Win2K SP4
Greetz
Weetgraag
en kom op deze resultaten
klik op het linkje
<a href="http://users.skynet.be/molletje/speedtest.html" target=blank>Speedtest</a>
Er zijn een paar dagen van tussen gevallen maar zoals je zal zien heb ik een nogal stabiele verbinding dacht ik.
Ik heb dit hier maar gepost omdat er nogal wat topics over de speedtest gaan en de speedtest van ADSLbox geeft ongeveer dezelfde resultaten.
ADSL Plus abo achter routerfirewall en NIS
Win2K SP4
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
ik heb ook eens een test gedaan en moet zeggen ik heb niet te klagen
kijk maar eens op de link http://users.skynet.be/ghost-be/photogallery/photo26003/Sally%20meting.jpg
kijk maar eens op de link http://users.skynet.be/ghost-be/photogallery/photo26003/Sally%20meting.jpg
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
ghost-be schreef:ik heb ook eens een test gedaan en moet zeggen ik heb niet te klagen
Hola
8Mbit/s ADSL lijntje ofzo?
NuKeM
nope BGC test lijntje, ja af en toe moet je wat geluk hebben hé
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
k-infest, als na dit alles niets is gelukt probeer dan es modem(software&drivers) uninstall en alles opnieuw te installeren en daarmee kan het probleem opgelost zijn... dat je dan terug een normale adsl snelheid haalt, want ik heb ook zoiets dergergelijks meegemaakt na een herinstallatie haal ik nu echte snelheden van 2868 down en 107 up. (met skynet)
greets to all
greets to all
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727