Ik heb ook even een vraagje ivm scarlet, is wel niet over de adsl maar ik hoop dat je mij toch kan helpen.
Ik heb nu thuis een belgacom benefit lijn (dus met lager abbonementsgeld maar hogere gesprekskosten).
Als ik nu scarlet phone bestel, dan heb ik een laag abbonementsgeld en goedkope gesprekskosten...
Nu is mijn vraag dus of iemand weet of die scarlet phone ook werkt met een benefit lijn of dat je dat enkel mag gebruiken met een gewoon abbonement...
Staat niks van op de site en een webformulier om scarlet te contacteren als je geen klant bent kennen ze niet ginder...
Groetjes
Sander
[mod="The Oddity"]
Vorige topic ging over adsl/internet isp, niet over de telecom operator.[/mod]
Telefoon Abo's Scarlet vs BGC
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Benefit, dit doet me denken aan de Benefit One optie op het Belgacom abonnement. Dit is een dients die op één of andere basis kortingen bezorgt.
Benefit one is een korting op het Belgacom Abonnement die invloed heeft op de prijzen van je connectiekosten van je eigenlijke telefoons...
Nu hoe dan ook gaan je telefoons via scarlet en worden ze gerekend via scarlet dus niet via BGC. Dus kan je onmogelijk van die korting genieten.
Er staat inderdaad bitter weinig info op de site. Maar volgens mij kan je onmogelijk van de Bgc korting genieten
Benefit one is een korting op het Belgacom Abonnement die invloed heeft op de prijzen van je connectiekosten van je eigenlijke telefoons...
Nu hoe dan ook gaan je telefoons via scarlet en worden ze gerekend via scarlet dus niet via BGC. Dus kan je onmogelijk van die korting genieten.
Er staat inderdaad bitter weinig info op de site. Maar volgens mij kan je onmogelijk van de Bgc korting genieten
I love it when a plan comes together!
ik heb het niet over dat kortingsprogramma voor buitenlandse gesprekken
ik heb het puur over het abbonement:
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... sical_line
Dat is dus een goedkoper abbonement maar met duurdere gesprekskosten...
In theorie zou ik dus dat goedkoop abbo kunnen nemen bij belgacom en bij scarlet dan goedkope gesprekskosten pakken...
Nu weet ik dus niet ofdat wordt toegelaten of niet...
ik heb het puur over het abbonement:
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... sical_line
Dat is dus een goedkoper abbonement maar met duurdere gesprekskosten...
In theorie zou ik dus dat goedkoop abbo kunnen nemen bij belgacom en bij scarlet dan goedkope gesprekskosten pakken...
Nu weet ik dus niet ofdat wordt toegelaten of niet...
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
Zeker weet ik het niet maar hoogstwaarschijnlijk zal dat niet toegelaten zijn BGC (Belgacom) kennende ge kunt het altijd eens vragen natuurlijk als je niks vraagt weet je niks => 0800/22800 (klantendienst BGC ) ook als je nog geen BGC klant ben kan je daar terecht ze zullen u wel helpen
Zeker weet ik het niet maar hoogstwaarschijnlijk zal dat niet toegelaten zijn BGC (Belgacom) kennende ge kunt het altijd eens vragen natuurlijk als je niks vraagt weet je niks => 0800/22800 (klantendienst BGC ) ook als je nog geen BGC klant ben kan je daar terecht ze zullen u wel helpen
Registered Linux user #286313
-
- Administrator
- Contacteer:
ik denk dat scarlet ook werkt met een carrier preselect code, dus dat je een nummer moet toetsen voor je belt, dit staat er dan letterlijk in:
Standaardtarieven voor het verkeer worden in het geval van Budget Line vermeerderd met 0,0750 EUR per minuut, met inbegrip van de gesprekken via CSC (Carrier Selection Code) of CPS (Carrier Preselection Code).
-
- Elite Poster
- Contacteer:
sander19,
Ja, je kan die korting inderdaad doen, ik heb gisteren blijkbaar de info op de site niet zo goed gelezen. Ik dacht dat het abonnement ook aan Scarlet wordt betaald. Nu, als Scarlet enkel een carrier is.. en dus niet het abonnement verzorgt kan je dat abonnement zonder probleem nemen.
Belgacom blijft u een factuur sturen voor het abonnement.
Voor Belgacom zal het zijn alsof je geen oproepen gemaakt hebt, maw: geen -dure- kosten, enkel goedkoop abonnement. Enja, de gesprekskosten tellen voor Scarlet aan een goedkoper tarief.
Normaal moet dat denk ik wel kunnen. Al weet ik niet 100% of dat geen problemen gaat geven met:
Wij zorgen ervoor dat uw gesprekken automatisch doorgeschakeld worden naar het Scarlet netwerk zonder dat u van nummer moet veranderen.
Normaal gezien, moet je zelf de carrier kiezen, door eerst bvb 1525 en dan de oproepnummer te kiezen. Nu, er staat automatisch.. ik weet niet goed wat ze daarmee bedoelen..als dat door Belgacom rechtstreeks naar scarlet wordt gerouted dan kan die korting maybe niet pakken.. want dat komt erop neer dat ge alle kortingen gaat gebruiken om zo goedkoopmogelijk te telefoneren via twee maatschappijen.
Nu, ik zou dat niet aan de klantendienst van Belgacom vragen, maar wel aan die van Scarlet...
Wat betreft die toegelaten? Volgens mij zijn er daar geen regels rond..
Edit:
Zeon, is idd rare zin.. maar BGC kan de gesprekken niet verhogen want die worden betaald via Scarlet.. is Scarlet die prijs van gesprekken bepaald
Ja, je kan die korting inderdaad doen, ik heb gisteren blijkbaar de info op de site niet zo goed gelezen. Ik dacht dat het abonnement ook aan Scarlet wordt betaald. Nu, als Scarlet enkel een carrier is.. en dus niet het abonnement verzorgt kan je dat abonnement zonder probleem nemen.
Belgacom blijft u een factuur sturen voor het abonnement.
Voor Belgacom zal het zijn alsof je geen oproepen gemaakt hebt, maw: geen -dure- kosten, enkel goedkoop abonnement. Enja, de gesprekskosten tellen voor Scarlet aan een goedkoper tarief.
Normaal moet dat denk ik wel kunnen. Al weet ik niet 100% of dat geen problemen gaat geven met:
Wij zorgen ervoor dat uw gesprekken automatisch doorgeschakeld worden naar het Scarlet netwerk zonder dat u van nummer moet veranderen.
Normaal gezien, moet je zelf de carrier kiezen, door eerst bvb 1525 en dan de oproepnummer te kiezen. Nu, er staat automatisch.. ik weet niet goed wat ze daarmee bedoelen..als dat door Belgacom rechtstreeks naar scarlet wordt gerouted dan kan die korting maybe niet pakken.. want dat komt erop neer dat ge alle kortingen gaat gebruiken om zo goedkoopmogelijk te telefoneren via twee maatschappijen.
Nu, ik zou dat niet aan de klantendienst van Belgacom vragen, maar wel aan die van Scarlet...
Wat betreft die toegelaten? Volgens mij zijn er daar geen regels rond..
Edit:
Zeon, is idd rare zin.. maar BGC kan de gesprekken niet verhogen want die worden betaald via Scarlet.. is Scarlet die prijs van gesprekken bepaald
-
- Administrator
- Contacteer:
Ik zou het wel willen vragen aan scarlet maar ik vind nergens een email of contact nummer om iets te vragen aan hun.
Enkel zo'n my scarlet rubriek maar dan moet je een account hebben om in te loggen endan kan je pas mailen... ik vind maar niks op hun site hoe ik scarlet kan contacteren.
En sorry ook ik zag het nu pas, ik zei in het begin benefit lijn maar het is budget line, had ze even door elkaar gehaalt.
Groetjes
Sander
Enkel zo'n my scarlet rubriek maar dan moet je een account hebben om in te loggen endan kan je pas mailen... ik vind maar niks op hun site hoe ik scarlet kan contacteren.
En sorry ook ik zag het nu pas, ik zei in het begin benefit lijn maar het is budget line, had ze even door elkaar gehaalt.
Groetjes
Sander
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja, dat komt wel eens voor u vergissen.. wij doen dat ook .. das menselijk .
http://www.scarlet.be/nl/support/phone/a116602 hier kan je alle technische uitleg vinden over Scarlet Phone.
Gewoon bij Scarlet > Support > Phone
Tel. Nummer: 02/275 27 27, als ze je daar niet kunnen helpen, vraag eens naar het nummer waar ze je wel kunnen helpen. Normaal is er nog een 0800-nummer (algemeen voor adsl, waar je met vanalles terecht kan, maar dit ontsnapt me even. Is ook niet makkelijk terug vinden op de site).
Btw, kan je ons (of mij op de hoogte houden, ouders zijn wel geïnteresseerd in goedkoper bellen via Scarlet ) Dus als je er iets over weet of ervaring mee hebt.. mag je hier altijd posten
http://www.scarlet.be/nl/support/phone/a116602 hier kan je alle technische uitleg vinden over Scarlet Phone.
Gewoon bij Scarlet > Support > Phone
Tel. Nummer: 02/275 27 27, als ze je daar niet kunnen helpen, vraag eens naar het nummer waar ze je wel kunnen helpen. Normaal is er nog een 0800-nummer (algemeen voor adsl, waar je met vanalles terecht kan, maar dit ontsnapt me even. Is ook niet makkelijk terug vinden op de site).
Btw, kan je ons (of mij op de hoogte houden, ouders zijn wel geïnteresseerd in goedkoper bellen via Scarlet ) Dus als je er iets over weet of ervaring mee hebt.. mag je hier altijd posten
Zal ik zeker doen!
Zal eind october iets meer kunnen vertellen waarschijnlijk
Groetjes
Sander
Zal eind october iets meer kunnen vertellen waarschijnlijk
Groetjes
Sander
Wanneer iemand gebuik maakt van een andere provider en via daar ook zijn gesprekskosten word aan gerekend, word het lijn abonnement terug naar een ( gewoon abonnement gezet)
zeg nu zelf wat zou jij doen in BGC zijn plaats, zij geven je een goedkoper lijn abonnement en duurdere gesprekken, en nu wil je, nog wel dat goedkoop abonnement maar de gesprekkken voeren via een OLO
nu gek zijn ze bij BGC ook nog niet hoor
zeg nu zelf wat zou jij doen in BGC zijn plaats, zij geven je een goedkoper lijn abonnement en duurdere gesprekken, en nu wil je, nog wel dat goedkoop abonnement maar de gesprekkken voeren via een OLO
nu gek zijn ze bij BGC ook nog niet hoor
-
- Elite Poster
- Contacteer:
ghost-be,
ja, je hebt een punt en ergens is het wel logisch, maare.. ge gebruikt nog steeds het het abo voor bvb adsl eh... Ik wil hun tel. abo niet.. ik wil adsl en goedkoper bellen.. en dat kan BGC mij niet leveren .
Trouwens, vind dat niet serieus ook ze: liberalisering van de markt.. maare BGC draait wel nog nen vinger in de pap voor de OLO's.. geen monopolie is geen monopolie eh .
ja, je hebt een punt en ergens is het wel logisch, maare.. ge gebruikt nog steeds het het abo voor bvb adsl eh... Ik wil hun tel. abo niet.. ik wil adsl en goedkoper bellen.. en dat kan BGC mij niet leveren .
Trouwens, vind dat niet serieus ook ze: liberalisering van de markt.. maare BGC draait wel nog nen vinger in de pap voor de OLO's.. geen monopolie is geen monopolie eh .
ergens heb je wel gelijk, maar wij onderhouden wel heel het netwerk, installeren ADSL voor bijna al de OLO's (zijn bijna geen OLO's die zelf techniekers hebben) met andere woorden het enige dat zij doen is het aanbieden van een sevice en ontvangen, en de onderhoud mogen wij doen, nu monopolie dat is iets anders als je zou moeten weten hoeveel BGC aan banden wordt gelegd omdat wij een hystorische operator zijn, wij mogen geen prijs verlaging als eerste toepassen, moeten wachten op de actie's OLO's en pas dan mogen wij dezelfde prijs toepassen zeker niet lager, wij moeten nog altijd een sociale tarief aanbieden (je weet wel voor de minderbegoede) probeer dat maar eens bij onze concurentie te verkrijgen, ik weet ook wel dat BGC de koe zolang mogelijk blijft meleken (hoe zou je zelf zijn) maar als grootste operator wordt je veel meer aan banden gelegd dan ander, neem nu vergelijkende reclame, zoals bv telenet nu doet, nu BGC mag dat niet. ja ik weet het wel het is niet voor onze mooie ogen dat ze allemaal bestaan, elke operator wil geld verdienen want daar komt het voor hun op de eerste plaats op aan.
Ja ben een beetje pro BGC maar wat wil je; zij betalen wel mijne boterham hé
Ja ben een beetje pro BGC maar wat wil je; zij betalen wel mijne boterham hé
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Een vraag die nu in mij opkomt : En waarom zou Bgc geen vergelijkende reclame mogen maken ?
Als ik het berichtje hierboven lees, zou ik nog medelijden beginnen krijgen met de Bgc-vrienden... NOT
Het zal toch niet zo zijn dat Bgc, uit vermeende goedheid, het gehele netwerk onderhoudt, zonder daar één Euro voor te vangen van de andere firma's...
Als ik het berichtje hierboven lees, zou ik nog medelijden beginnen krijgen met de Bgc-vrienden... NOT
Het zal toch niet zo zijn dat Bgc, uit vermeende goedheid, het gehele netwerk onderhoudt, zonder daar één Euro voor te vangen van de andere firma's...
If you can't beat them, confuse them.
- GiGa WiZard
- Starter
Iedereen mag een serieuze boterham eten van mij.
Oplossing heel eenvoudig: 1 Transport firma (BC+Intermixt, Scarlet, ...) glasvezel samen in de pot leggen en dan Fiber To Home of 't is te zeggen Vezel Aan Huis (2 multimode vezels) per woning en alles op fiber.
Goed voor de arbeids markt, goed voor de economie, goed voor ons > 1 gbps internetten
Giga
Oplossing heel eenvoudig: 1 Transport firma (BC+Intermixt, Scarlet, ...) glasvezel samen in de pot leggen en dan Fiber To Home of 't is te zeggen Vezel Aan Huis (2 multimode vezels) per woning en alles op fiber.
Goed voor de arbeids markt, goed voor de economie, goed voor ons > 1 gbps internetten
Giga
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Folks, stick on-topic, we zijn aan het uitwijden... !!
het gaat over het combineren van een goedkoop belgacom abonnement met een olo voor de gesprekken!
Ghost-be, je hebt idd wel een punt ivm het onderhoud.. maar dat zou eigenlijk een interne rekening onder operator en olo's moeten worden .
Giga, alles naar één grote firma --> monopolie, monopolie is ook niet goed voor ons... open markt is véél beter, concurrentie brengt de prijzen omlaag . Ma kom we wijden uit, over dit laatste is er reeds een topic open waar je er verder op in kan gaan!
het gaat over het combineren van een goedkoop belgacom abonnement met een olo voor de gesprekken!
Ghost-be, je hebt idd wel een punt ivm het onderhoud.. maar dat zou eigenlijk een interne rekening onder operator en olo's moeten worden .
Giga, alles naar één grote firma --> monopolie, monopolie is ook niet goed voor ons... open markt is véél beter, concurrentie brengt de prijzen omlaag . Ma kom we wijden uit, over dit laatste is er reeds een topic open waar je er verder op in kan gaan!