Aan iedereen die overstap naar een andere provider zoals dommel, voer uw opzegprocedure zelf uit voor uw adsl abonnement vanaf het moment dat je kan surfen met je dommel login!
In mei bestelde ik bij dommel netconnect plus, tijdens de bestelling werd mij duidelijk verteld dat dommel mijn abonnement bij skynet zou afzeggen en het adsl signaal behouden.
Een week of 2 later kon ik inloggen en surfen via dommel. Echter stond het crm systeem van dommel dat mijn lijn nog niet geinstalleerd was. Na een support ticket aan te maken bij dommel stond de volgende dag mijn lijn op actief.
2 weken later kon ik nog steeds inloggen met mijn skynet account en dus schreef ik een support ticket aan dommel met de vraag of mijn abonnement bij skynet reeds afgezegd was. Plots krijg ik het antwoord dat ik mijn abonnement zelf moet opzeggen, wat ik dan ook gedaan heb. De volgende maand krijg ik een creditnota van belgacom voor mijn fysieke toegang tot het adsl netwerk, dus niet voor mijn adsl go abonnement.
(maar dat had ik toen niet door)
Nu vandaag krijg ik plots een factuur van skynet waarin mij wordt gevraagd te betalen voor mijn oud adsl go abonnement
Ik bel naar de belgacom helpdesk en na 1 uur aan de telefoon en 3 doorverwijzingen wordt mij duidelijk dat mijn adsl signaal opgezegd is (ik kan nog steeds connecteren naar dommel en surfen) en dat mijn SKYNET GO abonnement helemaal niet afgezegd is, blijkbaar zitten ze in het midden van een samenvoeging en is dat bij mij nog niet zo ver.
Nu zit ik dus nog steeds opgescheept met mijn oud adsl abonnement en (volgens de facturatie gezien) zonder adsl signaal op mijn telefoonlijn.
Slechte opzegprocedure bij Belgacom (Skynet) via Dommel
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Mijn conversatie met Dommel:
Hallo,
Ik heb nu een abbonement van Skynet, en dat wil/moet ik behouden owv
verschillende redenen.Kan ik nu ook een abbonement nemen bij jullie, lopend naast mijn skynet abo, zonder een tweede lijn te moeten nemen? Zodat ik enkel de logingegevens van router moet aanpassen om via dommel te surfen. En zo ja, moet ik dit dan speciaal vermelden zodat jullie niet automatisch mijn skynet abbonement afsluiten ?
Ik ben eens aan het bladeren geweest op dommel support en kom een aar
tegenstrijdigheden tegen:
1) Hoe stap ik over van belgacom adsl naar dommel?
de overstap van belgacom adsl naar ons adsl-netwerk houdt volgende stappen in:
1/ u heeft een actieve belgacom lijn en voert uw bestelling bij ons online
uit op basis van het hoofdnummer, waarop de adsl account geactiveerd dient te worden. indien u gebruik wenst te maken van onze telefonie services, dient u een dommel digitelbox te bestellen. zoniet, kan u gebruik maken van uw huidige adsl modem.
2/ op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door belgacom zelf.
2) Zegt u mijn huidige aansluiting op?
aangezien u zelf klant bent bij uw huidige isp (en niet wij), dient u zelf
in te staan voor de opzeg van uw huidige account. we raden u aan uw intentie om hun service niet langer te gaan gebruiken, kenbaar te maken met een aangetekend schrijven. neem zeker op voorhand even de opzeggingsvereisten door bij uw huidige isp.
Eerst staat er dat de annulatie automatisch gebeurt door BGC, daarna staat er dat ik zelf contact moet opnemen met mijn huidige ISP indien ik het contract wil opzeggen, wat ik dus niet wil, maar volgens het eerste puntje automatisch gebeurt. Kan hier iets meer duidelijkheid verschaft worden ?
Follow ups:
1 - Services Reply - Tuesday, 10 July 2007, 12:25 p.m.
Geachte,
Als u belgacom-klant bent annuleert belgacom uw account bij hen zodra u bij ons geactiveerd bent. Wij komen hier nooit in tussen. U kan dit best ook zelf opvolgen bij hen.
Hallo,
Ik heb nu een abbonement van Skynet, en dat wil/moet ik behouden owv
verschillende redenen.Kan ik nu ook een abbonement nemen bij jullie, lopend naast mijn skynet abo, zonder een tweede lijn te moeten nemen? Zodat ik enkel de logingegevens van router moet aanpassen om via dommel te surfen. En zo ja, moet ik dit dan speciaal vermelden zodat jullie niet automatisch mijn skynet abbonement afsluiten ?
Ik ben eens aan het bladeren geweest op dommel support en kom een aar
tegenstrijdigheden tegen:
1) Hoe stap ik over van belgacom adsl naar dommel?
de overstap van belgacom adsl naar ons adsl-netwerk houdt volgende stappen in:
1/ u heeft een actieve belgacom lijn en voert uw bestelling bij ons online
uit op basis van het hoofdnummer, waarop de adsl account geactiveerd dient te worden. indien u gebruik wenst te maken van onze telefonie services, dient u een dommel digitelbox te bestellen. zoniet, kan u gebruik maken van uw huidige adsl modem.
2/ op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door belgacom zelf.
2) Zegt u mijn huidige aansluiting op?
aangezien u zelf klant bent bij uw huidige isp (en niet wij), dient u zelf
in te staan voor de opzeg van uw huidige account. we raden u aan uw intentie om hun service niet langer te gaan gebruiken, kenbaar te maken met een aangetekend schrijven. neem zeker op voorhand even de opzeggingsvereisten door bij uw huidige isp.
Eerst staat er dat de annulatie automatisch gebeurt door BGC, daarna staat er dat ik zelf contact moet opnemen met mijn huidige ISP indien ik het contract wil opzeggen, wat ik dus niet wil, maar volgens het eerste puntje automatisch gebeurt. Kan hier iets meer duidelijkheid verschaft worden ?
Follow ups:
1 - Services Reply - Tuesday, 10 July 2007, 12:25 p.m.
Geachte,
Als u belgacom-klant bent annuleert belgacom uw account bij hen zodra u bij ons geactiveerd bent. Wij komen hier nooit in tussen. U kan dit best ook zelf opvolgen bij hen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Recent van abo gewijzigd? krijg je zoiezo nieuw jaarcontractNikon schreef:Nee ik was al 8 jaar (zolang? kben ni zeker, wss wat minder) (on)gelukkige klant bij belgacom. Dus één maand opzegtermijnljd schreef:Misschien zat je nog binnen het jaar van je contract?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Nikon maar dan kan het kloppen hoor dat Dommel je abbo niet kan opzeggen bij skynet en dat jij het zelf moet doen.Nikon schreef:Nee ik was al 8 jaar (zolang? kben ni zeker, wss wat minder) (on)gelukkige klant bij belgacom. Dus één maand opzegtermijnljd schreef:Misschien zat je nog binnen het jaar van je contract?
Ik heb het toen ook zelf moeten opzeggen omdat ik nooit alles op 1 factuur heb gehad en dan bedoel ik Belgacom en Skynet samen.Hier bleef ik toen een deel aan Belgacom en een deel aan Skynet betalen zoals het vroeger was.Toen kwam de overschakeling dat alles op 1 Belgacom factuur kwam maar dat het ik nooit aangepakt voor de simpele reden dat Belgacom altijd toch zo een fijne kleine lettertjes heeft en dat je dan weer maar is de kans had dat je een jaar vasthangde aan hun vooroorlogs abbo.
Hetzelfde is me ook overkomen, was meer dan 10 jaar lang belgacom klant.
Heb gewoon een mailtje gestuurd naar belgacom, en ze hebben me een week later laten weten dat ik die factuur niets moest betalen.
Maar ik zou ook aanraden om het contract gewoon zelf te annuleren
g
Heb gewoon een mailtje gestuurd naar belgacom, en ze hebben me een week later laten weten dat ik die factuur niets moest betalen.
g
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Op mijn rekening staat ook alleen maar abbo geld en niet meer adsl go en de rekeningen bleken te kloppen. Alleen kreeg ik vandaag ook een rekening van belgacom met een adsl go vermelding, iets van een 27 euro. Gekke is ook dat ik deze factuur niet te zien is in billviewer en dat er nog een factuur die niet van mij was er bij zat.
Laatst gewijzigd door crapiecorn 12 jul 2007, 20:15, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Waar kan je het best naar toe mailen voor facturatie problemen ?verdickt schreef:Hetzelfde is me ook overkomen, was meer dan 10 jaar lang belgacom klant.
g
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik heb ook geen probleem gehad. Ik stapte over naar Dommel toen Easynet zijn residentiele klanten verkocht aan skynet. Dommel gebeld, een uur later login gekregen en 'never looked back".
Op mijn factuur van BC stond echter wel een gedeelte van de maand aangerekend maar na een telefoontje naar BC met de melding dat ik nooit hun login gebruikt had kreeg ik een creditnota.
Dat jij nog 'getest' hebt met je skynet login kan de oorzaak zijn van je extra kosten bij BC.
Op mijn factuur van BC stond echter wel een gedeelte van de maand aangerekend maar na een telefoontje naar BC met de melding dat ik nooit hun login gebruikt had kreeg ik een creditnota.
Dat jij nog 'getest' hebt met je skynet login kan de oorzaak zijn van je extra kosten bij BC.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Telenet rekende mij gewoon een volle maand extra aan, terwijl ik maar paar dagen over de maand zat, de smeerlappen !Draco888 schreef:Tjah, bij mij is dat allemaal vlot verlopen, BGC heeft zelfs een klein beetje geld verrekend omdat ik voor het einde van de maand overgeschakeld was.
Op dat gebied is Belgacom wel correcter denk ik zo.
Ik ben overgestapt halverwege januari en ze hebben effectief maar de helft van die maand aangerekend (hoewel ik meer dan de helft van mijn PLUS volume had opgebruikt toen ).
Het was voor mij en mijn vader ook een grote (aangename) verrassing. lol
Op bepaalde punten is BGC nog een zeer goede ISP, maar jammer genoeg compenseren ze dat meer dan genoeg op andere punten (volume, prijs, snelheid(geen 6mbit mogelijk)).
Het was voor mij en mijn vader ook een grote (aangename) verrassing. lol
Op bepaalde punten is BGC nog een zeer goede ISP, maar jammer genoeg compenseren ze dat meer dan genoeg op andere punten (volume, prijs, snelheid(geen 6mbit mogelijk)).
-
- Elite Poster
FAQ is ook aangepast nu :
at als belgacom mijn account niet stopzet bij de overgang naar dommel?
als dit gebeurt, dient u belgacom te contacteren. wij kunnen in deze zaak geen verantwoordelijkheid nemen. als u deze situatie wenst te vermijden, kan u uw opzeg bij belgacom aan hen confirmeren zodra u bij ons een activatie datum heeft gekregen in uw control panel.
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Ik heb voor de zekerheid mijn ouders ook maar een aangetekende brief naar BC laten sturen dat ze het ADSL abonnement mogen doen stoppen op 01/08.
Ze kunnen toch al op het Dommel netwerk, terwijl de activatie pas op 03/08 staat.
Ze kunnen toch al op het Dommel netwerk, terwijl de activatie pas op 03/08 staat.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS