0900-nummer filter

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Gratis filter tegen 0900-nummers afdwingen bij telecombedrijven!
Zie link > http://www.skynet.be/index.html?l1=actu ... day&p1=217
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Kan handig zijn, maar ik vind nog altijd dat je zelf moet kunnen kiezen en uitmaken voor jezelf wat je wil doen of niet doen. Normaal weet je wel dat 0900-nummers duur zijn om naar te bellen. En dan nog, de meeste jongeren hebben een pre-paid kaart. Als het geld op is, dan is het gedaan met bellen. Het is misschien een harde leerschool, maar wel efectief.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Men weet nog geen details, maar het zou logisch zijn dat dit instelbaar is.
Denk dat dit gedacht is als een instelling welke te doen is door ouders van de Kids. :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 21 sep 2003, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Sub Zero schreef:Kan handig zijn, maar ik vind nog altijd dat je zelf moet kunnen kiezen en uitmaken voor jezelf wat je wil doen of niet doen. Normaal weet je wel dat 0900-nummers duur zijn om naar te bellen. En dan nog, de meeste jongeren hebben een pre-paid kaart. Als het geld op is, dan is het gedaan met bellen. Het is misschien een harde leerschool, maar wel efectief.

Cheers

Ik kan hier in meegaan Sub maar heb jij al een wenende moeder/Woedende vader een gezien die het abo van zoon/dochter komt opzeggen bij een BGC/Proximus/Mobistarwinkel. De fout ligt in feite in beide kanten, nieuwsgierigheid zowel bij jong en oud. Moest iedereen een beetje uitkijken en opletten wat hij doet met de communicatiemiddelen die hij heeft sta je al heel wat verder.
En ook nog dit "Wie niet horen wil moet voelen"

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb ook een abonnement en mijn ouders zijn nog maar 1 keer serieus kwaad geweest omwille van de gsm-rekening. Ik had toen 150€ en ik heb ze alle 150 moeten betalen. Het is maar 1 keer voorgevallen. En het was niet van de 0900-nummers of van de SMSen aan 0.5€/bericht. Ik had die maand 957 SMSen verstuurd :oops: Het is een goede les geweest, een die je nooit meer vergeet. Ik spreek dus uit ondervinding.

Cheers
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik spreek hier niet over € 150 wat ook al een serieus bedrag is, ik ken een vader die € 600 kon ophoesten omdat dochterlief een vriendin had in Spanje en het niet kon laten om te bellen. Maar ja als iedere ouder zou reageren zoals de jouwe zit de helft van de jeugd zonder zakgeld :roll:
Maar jij hetb de les wel begrepen denk ik, daarom schrijf ik ook dat de gemakzucht ook bij de ouders ligt????

Greetz
Weetgraag :wink:

PS: Ik geloof dat ik hier "offtopic" aan het gaan ben.
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

meet the person who spends less than 10 € a month on his mobile phone bill.

Zelfs m'n 60 gratis smsjes die ik moest opmaken in de maanden juli/augustus heb ik niet op gekregen.

Nu, die 090x-nummers blokkeren, als het over gsm's gaat en je wilt iemands uitgaven beperken, kan je best de gsm op "vaste nummers" zetten. Je hebt daar de pin2-code voor nodig van je simkaart en blokkeert alle telefoonnummers, behalve 20 ingestelde.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik ga morgen mijn eerste GSM en pay & go kaart halen, thanks voor de tips :D (ja nu pas een GSM, heb het nooit echt nodig gehad, maar ik ga mij nu toch ook eens eentje kopen)

Terug on topic:

0900 nummers filteren, mja, ik heb nog nooit een 0900 nummer moeten bellen dus ik denk dat de mensen die dat wel doen goed genoeg weten wat het is :)
Een boodschap dat je meer moet betalen zou wel moeten vind ik (en de duur van die boodschap telt natuurlijk niet mee op de teller).. misschien is dat nu zo al, ik weet het niet, ben rederlijk onbekend in dat soort zaken (internet all the way for me ;) ).
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Een typisch 0900-telefoontje:

- (belt naar 0900/xxxxx)
* (Jingle van dat XXX) Welkom op de spelletjeslijn van XXX. Je kan hier fantastische prijzen winnen. Alles wat je daarvoor moet doen is de code intypen die je vindt op de verpakking XXX.
Om te weten te komen of jouw telefoontoestel geschikt is om mee te kunnen doen aan onze wedstrijd vragen wij nu om de toets 1 in te drukken.
- 1
* Prima, je telefoontoestel voldoet prima. Je kan nu verder gaan naar het hoofdmenu door op het hekje te drukken.
- #
* Hoofdmenu. Als je het wedstrijdreglement wilt horen, druk op 1. Als je een vraag hebt en je wilt meer weten over onze wedstrijd, druk dan op 2. Indien je een code hebt en meteen wilt weten of je gewonnen hebt, druk dan op 3.
- 3
* Je kan nu je code ingeven. Je hoort meteen of je gewonnen hebt. Druk nu na de toon de 12 cijfers in die je op de verpakking XXX hebt gevonden en sluit af met een hekje. <beep>
- 123456789012 #
* Een ogenblik geduld, we controleren je invoer. <wachtmuziek> . Het spijt ons, maar je code is geen winnende combinatie. Indien je nog een extra code hebt druk dan op 1, zonee druk dan op het hekje om verder te gaan.
- #
* Je kan nog altijd meedoen voor de overige fantastische prijzen door deze schiftingsvraag zo correct mogelijk te beantwoorden: Hoeveel winnaars zullen er op 01/01/2003 zijn? Toets nu je antwoord in na de toon, en sluit af met een hekje. <beep>
- 73 #
* Je oplossing, 73, werd genoteerd. Om je te contacteren indien je bij de gelukkige winnaars bent hebben we je naam en telefoonnummer nodig. Pas op, dit nummer moet wel vermeld staan in het telefoonboek. Toets nu je telefoonnummer in, en sluit af met het hekje.
- 021231231 #
* Jouw telefoonnummer is: 0 2 1 2 3 1 2 3 1 . Is dit correct, druk dan op 1, zonee druk dan op 2 om opnieuw in te voeren.
- 1
* We hebben ook je naam nodig. Spreek na de toon je naam in. <beep>
- Mijn Naam
* Je sprak niet luid genoeg of onze computers konden niets registreren. Spreek opnieuw je naam in na de toon. <beep>
- MIJN NAAM!
* Je naam werd geregistreerd. Hoofdmenu ...
- (Smijt hoorn neer)


Ondertussen zijt ge een 3-tal minuten verder ...
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

Lol Meon :-D en nu nog ... 2 uur in de nacht.
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik vind dat geen slecht idee.

Maar men zou niet alleen op 0900 nummers moeten filteren, maar dan ook op de 077 lijnen dacht ik (sex-lijnen).

Ik denk dat dit bij iedereen wel eens voorvalt om eens mee te doen aan een wedstrijd. Bij kinderen die zo 10-15j zijn, dat is zo ongeveer de leeftijd dat ze soms een halfuurtje alleen zijn en dan doen ze wel eens dingen die ze niet mogen als hun ouders thuis zijn. Meestal valt dit wel maar 1x voor tot de ouders de factuur ontdekken.
Nu, die 1x kan wel genoeg zijn. Als zoon/dochter zo een half uurtje met een 077 of 0900 lijn zitten zeveren heeft, owee die rekening.

Nuja, NuKeM die boodschap zou wel goed zijn.. maar of het iets gaat uithalen? Kweet niet.
Ik zou die filter niet alleen voor gsms toepassen, maar ook voor gewone vaste telefoon toestellen.

Allez, ja, als ouders gaat ge uw kinderen in het begin toch ook wat beperken op het internet.. eerst beperken en dan langzaam vrij laten is volgens mij geen slechte manier.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De siemens gigaset hier blokkeert alle nummers die met 090- of 077- beginnen...
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

meon schreef:De siemens gigaset hier blokkeert alle nummers die met 090- of 077- beginnen...

Ja....dat is toch al een goed begin.
Wat mij wel interesseert, zijn die zo van de fabrikant ingesteld en kan de gebruiker de 090- of 077- nr dan stuk per stuk vrijmaken indien noodzakelijk? (voorbeeld 0900 zakelijk gebruik)
Waarschijnlijk door het ingeven van een PIN code, indien mogelijk een beetje info :???: Ben altijd nieuwgierig naar de mogelijkheden.
Heb eens gegoogled naar siemens gigaset, geen resultaat gevonden welke daar een antwoord op geeft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ah, ik heb die ingegeven. Ik zag dat die moglijkeheid in de handleiding vermeld werd en ik heb die eigenlijk voor de lol ingegeven. Dat is beveiligd via een zelf te kiezen pin-code ja.
Plaats reactie

Terug naar “Test”