Het einde van de barcode?

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Het einde van de barcode?> Klik hier (Interessante link voor onze Massachusetts) :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ook benetton heeft geëxperimenteerd met die RFID-chips door die in kleding te verwerken, maar deze hebben uiteindelijk nooit de winkel gehaald wegens privacy-problemen.

In Duitsland is er een "supermarkt" van de toekomst geopend. Een aantal producten daar (waaronder Philadelphia smeerkaas-toestanden) bevat een dergelijke chip, met het verschil dat die aan de kassa uitgeschakeld wordt. Winkelkarretjes hebben overigens een soort pda waar je je digitale boodschappenlijstje van thuis mee kan bekijken.
Op die PDA zie je ook meteen al hoeveel je zal mogen afdokken aan de uitgang.
De uitbaters claimen dat ze met deze winkel 10 jaar vooruit lopen.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het kwam op bovenstaande neer :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Bron: Netwerk 9/September 2003 blz 22-23. (hij lag hier boven mij :), had et ook gelezen)

ze maken gebruik van tablet pc's voor op de winkelkarretjes en soort handhelds/pda/pocket pc's voor het personeel in de winkel zelf....

Quite an advanced shop :)
I love it when a plan comes together!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Een deel van wat ze daar in Duitsland doen, is toch niet zo advanced hoor. Hier in België heeft Delhaize (en neen, ik ben geen werknemer/fan van deze supermarktketen - ik werk zelfs voor de dochter van een concurrent :wink: ) een aantal winkels waar de klant zelf zijn producten scant, en zo ook weet wat hij zal moeten betalen wanneer hij aan de kassa komt (dacht ik)...
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Cueboy,

Selfscanning van Delhaize is een stap in die richting maar die winkel is nog meer advanced hoor.. op die tablet pc waarop je je aankopen scant en doet.. kan je recepten voor dat product vinden etc etc.. meer info...bestellen... is in wirelless lan gekoppeld.

Is gelijk selfscanning maar nog véél extremer :) En de winkel zelf die heeft ook nog een pak sf-opties... zoals speciale pc-weegschalen.. die u ook info geven etc etc..
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

Het M.I.T. heeft dan goed werk verricht. Elk artikel kan dus getraceerd worden omdat ieder artikel een eigen code heeft. Wat zou er dan gebeuren als er van elke productgroep één artikel wordt gestolen? :wink:
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je moet niet enkel aan beveiliging denken, maar ook aan bvb een rek dat zelf kan waarschuwen dat het leeg is en van die toestanden. Maar privacy is nog altijd een probleem, daarom dat die chips moeten worden gedeactiveerd van zodra een product gekocht is.
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

Ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Aan de privacy moet dan nog veel gedaan worden. Zoals meon al zei, moet het gedeactiveerd worden zodra het verkocht wordt. Misschien moeten ook de kassa's veranderd worden. Zodra het artikel voorbij de kassa is, wordt het gedeactiveerd.
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Massachusetts schreef:Zodra het artikel voorbij de kassa is, wordt het gedeactiveerd.

Dat is het idee :-)
Plaats reactie

Terug naar “Test”