Is een XBOX (live) een computer?

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Skynet heeft eigenlijk nog altijd geen antwoord gegeven op de vraag: "Heb je voor Xbox Live een alternatief abonnement nodig?".
Als je een ADSL Go- abonnement hebt, mag je met 1 pc op het Internet. Nu, stel ik heb een Xbox, heb me net een live-kit (online gaming voor de niet-kenners) gekocht en wil daar mee online spelen. Nu hebt je 2 opties: ofwel trek je de ethernetkabel uit uw pc en steek je die in uw Xbox. Geen probleem. Anderzijds kan je via een router of pc met ICS doorlussen naar je Xbox. Maar mag dit met een ADSL Go?
Het probleem is eigenlijk de beschrijving 'pc'. Volgens de gebruiksvoorwaarden mag je maar met 1 pc op het internet. Is een Xbox een pc? En wat met bijvoorbeeld de Philips Streamium (mini-hifi die internetradio kan afspelen)?
In de toekomst gaan er als maar meer producten uitkomen die internet-ready zijn (wat dacht je van een koelkast met internetaansluiting, Samsung, LG hebben deze al).
Een ander probleem is als ik een usb-modem heb. Die kan ik nu eenmaal niet insteken op een Xbox. Daar MOET ik wel via een pc gaan.
Skynet heeft daar voor zover ik weet nog geen standpunt in ingenoment.
Telenet wel, zo getuige deze mail:

Haal met Telenet alles uit je Xbox
Vanaf 14 maart kun je met je Xbox console online spelen op het Telenet netwerk. Als je je computer en Xbox wil aansluiten, kies dan voor Telenet Internet Duo. Een maandabonnement met domiciliëring kost 45 euro inclusief BTW. En met HyperPack bij Telenet Internet Duo of Quattro versnel je het verkeer van je Xbox naar het Internet tot 50%. Zo haal je nog betere gameresultaten.
Om de lancering te vieren geven we in samenwerking met Microsoft 10 Xbox Live setjes weg op games.telenet.be. Een setje bevat de blitse headset en ook een volledig jaar gratis toegang tot de Xbox Live servers. En je krijgt er ook een drietal speelbare demo's bij zodat je onmiddellijk kunt proeven van de on line-sensatie van deze console. De demo's zijn 'Whacked', 'Moto GP' en 'Mech Assault'.


--meon
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

hmm dat is inderdaar niet echt duidelijk, ik denk dat ze de X-box als een pc gaan beschouwen maar zolang er niet echt iets van instaat kan je het niet weten.
bel anders eens naar de adsl info lijn daar zullen ze je wel een antwoord kunnen geven denk ik
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Kunt ge diene XBOX aan uwe pc hangen (ik ken daar niet veel van) ? Beschouw dat spel dan maar als "randapparatuur" :wink:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

met de X box kan je nu over LAN of over inet gamen tegen elkaar
daarvoor heb je wel een X-box live packet nodig maar dat is ook alles wat ik daar van weet (PC rulezzzz :bdaysmile: )
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Eigenlijk is dat nog niet zo een verkeerd gedacht, de Xbox beschouwen als randapparatuur, je kan er nu eenmaal niet mee surfen, emailen (dingen die typisch Internet zijn). Maar van de andere kant heeft het wel een grafische kaart, een moederbord, een processor, een dvd-drive en een harde schijf (en lijkt het op een typische computer).

Aansluiten op een computer > in tijden dat de xbox live er nog niet was hebben hackers geprobeerd om via een lokaal netwerk toch xbox'es aan mekaar te kunnen koppelen via ethernet (en zijn daar in geslaagd). Andere initiatieven waren linux proberen te installeren, harde schijf kraken, mod-chips... (het heeft veel weg van de pc-scene moet ik toegeven...).
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Kijk eens op www.zdnet.be

daar staat vandaag juist een artikeltje over die Xbox live.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Net gemerkt ja, ik wilde het net komen posten.
Mocht iemand dit lezen op een moment dat het al uit ZDNet's headlines is verdwenen, de url is http://www.zdnet.be/News.cfm?id=25426 om precies te zijn.

Blijkbaar maken zij dezelfde bedenkingen als mij. Ben eens benieuwd wat er uiteindelijk uit de bus zal komen...
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik zou mij hier absoluut geen zorgen over maken.
Skynet is heel 'zacht' als het om internet delen gaat... het mag niet, maar ze zullen er niet speciaal op controlleren (wat trouwens zeer moeilijk is).
Een Xbox is in princiepe een PC geoptimaliseerd voor games (andere interne werking zodat bvb geheugen beter wordt benut enzo).
Ik denk dat de marketing van Skynet misschien met de komst van Live een nieuw excuus zal vinden om zijn Plus abo aan te prijzen (iets hogere up, wat beter moet zijn + je mag inet delen)...

Ik zou dus wel ook graag eens weten hoe het juist zit :)
Een paar vrienden van mij willen een routertje kopen, maar twijfelen... een beetje duidelijkheid een weekje voor de start zou dus wel welkom zijn :)
NuKeM
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

XBOX wordt inderdaad als extra computer aanzien. Het officiele standpunt van Belgacom is echter dat je je netwerk mag configureren zoals je wilt, maar er wordt enkel technische ondersteuning gegeven als je je netwerk configureert zoals de productbeschrijving het voorschrijft.

Bvb: een XBOX op ST USB modem zal niet ondersteund worden, maar het is wel toegelaten. Bij problemen (ander dan problemen met lijn ed.) kan je dan wel geen support verwachten.

XBOX Live zal op zich wel ondersteund worden, maar vermoedelijk idd alleen voor ethernet-modems. De details weet ik ook nog niet, die liggen waarschijnlijk ook nog niet helemaal vast. We hebben het ding wel al volop getest :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

meon schreef:Eigenlijk is dat nog niet zo een verkeerd gedacht, de Xbox beschouwen als randapparatuur, je kan er nu eenmaal niet mee surfen, emailen (dingen die typisch Internet zijn).


Meon,

Ik moet zeggen dit is idd een twijfel geval. Maar ik zou er mij ook niet direct zorgen over maken, want Skynet is nogal 'los' als het op dat gebied aankomt. Ze kijken er dus niet echt naar als je 2pc's deelt over een GO. Officieel zullen ze je natuurlijk wel de PLUS proberen verkopen eh: is beter voor hun.

Maar in je statement vind ik toch dat er een gaatje zit (een vrij groot :p):
Ik denk dat Skynet eerder niet zo reageren als je met 2pc's op een go lijn zit om enkel een beetje te surfen en te mailen, dan als je er met een xbox online zit mee te gamen... want een belangrijk feit is nu wel dat online gamen bandwidth zuipt... denk dat dat eigenlijk de belangrijkste factor is, als mijn zou moeten zeggen of het als pc beschouwt wordt of niet.. maar denk dat ze hier allemaal geen spel gaan over maken nu, want als je over je limieten gaat vlieg je op 64K of moet je bijbetalen. Ze zouden hier voor de volumepacks maybe wel een probleem van gemaakt hebben.:-)

Anyway, volgens mij Skynet offcieel zelfs geen poot om op te staan, want er staat al 3maand niks over in de specifieke verkoopsvoorwaarden. Er staat niet specifiek meer in die vkvw dat je met een Go maar 1pc mag hebben dus.... wat AYB zegt is natuurlijk waar: vergeet de support maar.
En daarop kan ik maar in ding zeggen: wij helpen altijd :p
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Simplicity
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2003, 00:44
Locatie: wsmnstr

Ik ben er 99% zeker van dat men de xbox als 2de pc zal bezien en niet als randapparatuur aangezien hij volledig afhankelijk werkt van die pc, behalve dan de internetsharing, geen adsl go dus, ach, bij skynet hebben nooit veel gamers geweest, die zitten nu bij telenet te klagen over de trage upload, en 1 pc op de go of twee maakt volgens mij nemeer veel uit, limieten zijn limieten eh :-)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat Skynet/Belgacom daar geen problemen van maakt had ik al door :roll:

Een paar maanden geleden viel syncro weg, net op een moment dat we in groep bij m'n thuis aan het werk waren (zo'n 5 man, elk op pc/laptop, allen aangesloten op een switchke).
Ik bel dus naar de dienst storingen. Die gaan een technieker langs sturen zeggen ze. Een half uurke later heb ik terug synchro en Internet. Even later belt iemand aan: de technicus. Was net naar de centrale gegaan en had ons nummer op een andere aansluiting gestoken om te zien of dat dat het probleem oploste (dat vertelde die toch). Hij kwam even kijken of dat alles in orde was, had zelfs een berg cd's mee met elke mogelijke driver voor m'n STusb. Toen hij binnenkwam zag ie natuurlijk ons allemaal zitten, met een paar kilo netwerkkabel over de vloer. Op dat moment raadde hij me aan misschien een router te nemen (niet dat ik dat van plan ben, m'n pc draait router). Ik vind het toch straf: binnen het uur was het opgelost + controle met iemand aan de deur. En ze maken er zichtbaar geen probleem van als ge met een legerke op een GO zit. Ach ja, liever zo :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

kzou zeggen dat is een heel snelle service, meestal zijn ze zo snel niet :p

mja, meestal hebben die techo's wel wat stuff bij zich dat interessant is, ge zou ze al voor minder laten komen.

Die kerels maken er idd geen spel van, .. :)
I love it when a plan comes together!
ChAmPi0N

Ze beschouwen elke bijkomende console waarmee je online kan als een pc. Dit is ook voor de GameCube zo. Een beschouwing die uiteraard fout is.

Maar ik denk niet dat ze dat bewust bedoelen. Ik denk gewoon dat ze bedoelen dat je met meerdere apparaten tegelijk op internet een ander abonnement moet nemen.
dgen
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2003, 23:46
Locatie: woonplaats

xbox zuigt gewoon. koop u gewoon een goei pc en ga online gamen....cs, ut2k3,...noem maar op
zelf cs ik. Maar zelfs cs komt op xbox (geen toetsenbord en muis combi....alleen een joypad) Het leuke hieraan is dat je die noobs op de xbox met hun joypad kunt vernederen :P

STRIJK :-D
look @ the size of that thing......death star it is :)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

dgen schreef:xbox zuigt gewoon. koop u gewoon een goei pc en ga online gamen....cs, ut2k3,...noem maar op
zelf cs ik. Maar zelfs cs komt op xbox (geen toetsenbord en muis combi....alleen een joypad) Het leuke hieraan is dat je die noobs op de xbox met hun joypad kunt vernederen :P

STRIJK :-D


Niet dat ik je ongelijk geef ofzo, maar laten we de discussie Console <-> PC van dit forum houden ;)
Als je toch tegen een bende console (Xbox/Gamecube) liefhebbers wil knokken neem dan eens een kijken op http://games.userbase.be ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

dgen schreef:xbox zuigt gewoon. koop u gewoon een goei pc en ga online gamen....cs, ut2k3,...noem maar op
zelf cs ik. Maar zelfs cs komt op xbox (geen toetsenbord en muis combi....alleen een joypad) Het leuke hieraan is dat je die noobs op de xbox met hun joypad kunt vernederen :P

STRIJK :-D

Kom op, Xbox doet dit juist om de concurrentie aan te scherpen. Het gevolg hiervan is dat er nog betere consoles en software voor te gamen op de markt komt. Dus jouw uitspraak is gewoonweg larie. :wink:
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

in skynet solutions vind ik dit
Vraag
Kan ik mijn ADSL USB modem of interne ADSL modem connecteren op de Xbox?

Antwoord
Ja, het is mogelijk maar het is de meest complexe oplossing en bovendien niet gesupporteerd door Belgacom. Het vereist de installatie van Internet Connection Sharing (ICS) en laat toe om dezelfde internetverbinding te gebruiken voor de Xbox en de PC. De voorwaarden hiervoor is dat je de Xbox aansluit op jouw PC en dat jouw PC altijd aanstaat wanneer je wilt gamen via Xbox Live.


Ze zeggen wel niet dat het niet mag

jan
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ze zeggen nergens dat het niet mag. Ze zeggen enkel dat ze er geen support voor geven. Het mag en het is "complex" (voor hen misschien :P ) maar het kan wel.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Jan28, je moet de verkoopsvoorwaarden eens lezen. Er staat niet in dat je servers mag draaien en er staat niet in dat je meer dan 1pc op een go mag hebben. Kortom hun policy is fel verminderd, wel is het zo dat Skynet in al deze scenario's geen support levert, maar daar kom je toch gerust voor naar Userbase eh :)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Games”