RealDSL problemen
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
RealDSL users,
zoals je in een ander topic gelezen hebt zijn er een paar problemen opgedoken.
Momenteel worden de rdsl users gemigreerd naar mobistart voor de last mile + connectie naar datacenter.
Dit word dan dezelfde setup als de Full-ADSL users.
Echter door een administratieve fout bij Mobistar hebben we een probleem met de fixed IP's hierdoor krijgt IEDEREEN een dynamisch IP. Dit zal in de komende dagen gefixed worden.
Ook het authenticatie probleem is te wijten aan mobistar.
Daar zij sturen de credentials niet door naar ons.
De testen die we gedaan hebben zijn goed verlopen, vervolgens werden alle users doorgegeven aan mobistar.
Het gaat momenteel slechts over een tiental users, maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Onze excuses voor deze probs.
zoals je in een ander topic gelezen hebt zijn er een paar problemen opgedoken.
Momenteel worden de rdsl users gemigreerd naar mobistart voor de last mile + connectie naar datacenter.
Dit word dan dezelfde setup als de Full-ADSL users.
Echter door een administratieve fout bij Mobistar hebben we een probleem met de fixed IP's hierdoor krijgt IEDEREEN een dynamisch IP. Dit zal in de komende dagen gefixed worden.
Ook het authenticatie probleem is te wijten aan mobistar.
Daar zij sturen de credentials niet door naar ons.
De testen die we gedaan hebben zijn goed verlopen, vervolgens werden alle users doorgegeven aan mobistar.
Het gaat momenteel slechts over een tiental users, maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Onze excuses voor deze probs.
Dank u wel voor deze feedbackprodata schreef:RealDSL users,
zoals je in een ander topic gelezen hebt zijn er een paar problemen opgedoken.
Momenteel worden de rdsl users gemigreerd naar mobistart voor de last mile + connectie naar datacenter.
Dit word dan dezelfde setup als de Full-ADSL users.
Echter door een administratieve fout bij Mobistar hebben we een probleem met de fixed IP's hierdoor krijgt IEDEREEN een dynamisch IP. Dit zal in de komende dagen gefixed worden.
Ook het authenticatie probleem is te wijten aan mobistar.
Daar zij sturen de credentials niet door naar ons.
De testen die we gedaan hebben zijn goed verlopen, vervolgens werden alle users doorgegeven aan mobistar.
Het gaat momenteel slechts over een tiental users, maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Onze excuses voor deze probs.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
When do you think the Fixed IP issue will be resolved ?
It's quite urgent for me ...
And What about DSL profiles ?
I had 512kbit/s for upstream and now only 384kbit/s ?
Thanks,
Arnaud (rdsl0052 - 83.217.93.52).
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Hi Arnaud,
The fixed Ip issue will be solved in the next day.
This is prio 1
The dsl profiles is also an fault made by mobistar.
This also will be fixed so you have 4mbit down and 512kbps up
The fixed Ip issue will be solved in the next day.
This is prio 1
The dsl profiles is also an fault made by mobistar.
This also will be fixed so you have 4mbit down and 512kbps up
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Prodata, bedankt voor de info.
Blijft fixed IP dezelfde?
Geldt dit ook voor de gebruikers op het "eigen nieuwe" netwerk?prodata schreef:... maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Blijft fixed IP dezelfde?
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Bedoelt u het nieuwe of het nieuwste netwerk?Limburg schreef:Prodata, bedankt voor de info.Geldt dit ook voor de gebruikers op het "eigen nieuwe" netwerk?prodata schreef:... maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Blijft fixed IP dezelfde?
Waarschijnlijk het netwerk waar je 4 mbit profiel heb op dit moment.
Dus ja idd jij ook.
dit zal de komende dagen gebeuren.
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 jan 2006, 17:52
Hee ontzettend goed dat je dit meldt Prodata, Ik heb je recent een PM gestuurd (Eric de B.) gaat dit ook de oplossing brengen voor mijn ("sync" probleem?).
Greetz![Thumbs Up :thumbs:](./images/smilies/icon_thumbs.gif)
Greetz
![Thumbs Up :thumbs:](./images/smilies/icon_thumbs.gif)
- OpThaCop
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
Prodata,
Mag ik vragen waarom iedereen op het "nieuwste" netwerk wordt gezet?
- Was het "nieuwe" netwerk dan tijdelijk?
- Zijn er voordelen nieuwe->nieuwste ? (Betere ping, stabieler, .. ?)
- Of betekent dit minder kosten voor RealDSL om op het FULL-ADSL netwerk te zitten nu?
Alleszins, ik heb hier nog m'n static IP, dus denk dat ze mijn account nog niet onder handen gepakt hebben![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
greetz
Mag ik vragen waarom iedereen op het "nieuwste" netwerk wordt gezet?
- Was het "nieuwe" netwerk dan tijdelijk?
- Zijn er voordelen nieuwe->nieuwste ? (Betere ping, stabieler, .. ?)
- Of betekent dit minder kosten voor RealDSL om op het FULL-ADSL netwerk te zitten nu?
Alleszins, ik heb hier nog m'n static IP, dus denk dat ze mijn account nog niet onder handen gepakt hebben
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
greetz
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Kan nog even duren...EdMeister schreef:Wanneer zou dit gefixt worden? Sinds gisterennamiddag zit ik zonder internet.
Concrete datim kan ik totaal niet geven omdat het buiten onze handen ligt
same hier, sinds woensdag, NO CONNECTION,
men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
ben al aan het scouten naar andere provider,
rdsl kost mij 54 euro + 6 euro ongeveer aan belgacom = 60 euro/mnd
telenet expressnet plus kost ook een kleine 60 euro, sneller , en alleen iets minder data verkeer (35 gb maar)
maar that should do it. alleen ga ik men servers ergens anders moeten deponeren.
grtz
men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
ben al aan het scouten naar andere provider,
rdsl kost mij 54 euro + 6 euro ongeveer aan belgacom = 60 euro/mnd
telenet expressnet plus kost ook een kleine 60 euro, sneller , en alleen iets minder data verkeer (35 gb maar)
maar that should do it. alleen ga ik men servers ergens anders moeten deponeren.
grtz
Same here. Ben ook aan het overwegen om over te stappen naar de betrouwbaarheid van Telenet. Voor mijn servers vind ik wel een betaalbare oplossing.
"Sir, we are surrounded." - "Excellent, we can attack in any direction!"
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failedwhizzo schreef: men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
Hier "the same" sinds vrijdag, altijd "authentication failure" op mijn router ... Maar als Mobi een username en paswoord moet doorgeven, wil dit dan zeggen dat wij een andere login krijgen? Zo ja, hoe gaan we deze vernemen? Gaat nogal moeilijk via mail vermits men geen inet heeft hé.prodata schreef:Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failedwhizzo schreef: men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Je pppoE sessie gaat naar mobistar, daar kom je op hun radius, die forward de request door naar onze realdsl server.Terro schreef:Hier "the same" sinds vrijdag, altijd "authentication failure" op mijn router ... Maar als Mobi een username en paswoord moet doorgeven, wil dit dan zeggen dat wij een andere login krijgen? Zo ja, hoe gaan we deze vernemen? Gaat nogal moeilijk via mail vermits men geen inet heeft hé.prodata schreef:Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failedwhizzo schreef: men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
Dus username is hetzelfde hoor
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:26
wanneer gaat dit eindelijk opgelost zijn, fixed ip
niet gemakkelijk telkens ip te gaan aanpassen als er een emailserver achterzit!!!
niet gemakkelijk telkens ip te gaan aanpassen als er een emailserver achterzit!!!
De correcte term heet "proxying". Even ter verduidelijking: net zoals Belgacom adsl wholesale doet, doet mobistar dit ook. Duh. Eigenlijk is de radius-setup als volgt:prodata schreef:Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failedwhizzo schreef: men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
Mobistar -> Fulladsl -> Realadsl
Daarom is het dus ook belangrijk dat je @realdsl.be achter je username staat (zonder dat weet de fulladsl radius niet dat hij je login moet proxyen naar de realdsl radius), maar dit is atm nog helemaal niet het issue.
Natuurlijk is kunnen lezen wel de eerste vereiste van een forum gebruikenkwestie mijn stem nog eens te laten horen met de mededeling,
GEEN VERBINDING
zucht
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Bedankt voor de melding Prodata en veel succes gewenst bij het oplossen ervan no matter what they say around here...
Ik heb vandaag wat last met het uitvallen van de lijn (xDSL linestate down). Meestal gaat na een paar minuten de lijn weer omhoog.
Heeft dit ook met de upgrade te maken? Wat is de geschatte einddatum daarvan zoals op dit moment bekend?
Moomin
Heeft dit ook met de upgrade te maken? Wat is de geschatte einddatum daarvan zoals op dit moment bekend?
Moomin
Probleem zou opgelost moeten zijn, lag aan firewall tussen bas en radius.bjansens schreef:De correcte term heet "proxying". Even ter verduidelijking: net zoals Belgacom adsl wholesale doet, doet mobistar dit ook. Duh. Eigenlijk is de radius-setup als volgt:prodata schreef:Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failedwhizzo schreef: men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
Mobistar -> Fulladsl -> Realadsl
Daarom is het dus ook belangrijk dat je @realdsl.be achter je username staat (zonder dat weet de fulladsl radius niet dat hij je login moet proxyen naar de realdsl radius), maar dit is atm nog helemaal niet het issue.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En in wie zijn beheer was die ?bjansens schreef:Probleem zou opgelost moeten zijn, lag aan firewall tussen bas en radius.
Mobistar (Was firewall tussen bas en mobistar radius. Voor bepaalde bassen. Wat verklaart waarom het voor bepaalde users wel werkte).r2504 schreef:En in wie zijn beheer was die ?bjansens schreef:Probleem zou opgelost moeten zijn, lag aan firewall tussen bas en radius.
Betekent dit nu dat alle problemen opgelost zijn? Ik kan vanop mijn werk in ieder geval nog altijd niet aan mijn netwerk thuis... Mijn modem zou normaal toch opnieuw moeten inloggen als alles opgelost is.
"Sir, we are surrounded." - "Excellent, we can attack in any direction!"
Nee, dit betekent dat mensen opnieuw kunnen inloggen. Tweede probleem (ip-range routering) bestaat nog altijd, en we zijn currently de fixed ip-adressen van de mensen involved aan het afzetten (tijdelijke maatregel), zodat iedereen op zijn minst kan surfen...EdMeister schreef:Betekent dit nu dat alle problemen opgelost zijn? Ik kan vanop mijn werk in ieder geval nog altijd niet aan mijn netwerk thuis... Mijn modem zou normaal toch opnieuw moeten inloggen als alles opgelost is.
Thanks for the updates !!prodata schreef:RealDSL users,
zoals je in een ander topic gelezen hebt zijn er een paar problemen opgedoken.
Momenteel worden de rdsl users gemigreerd naar mobistart voor de last mile + connectie naar datacenter.
Dit word dan dezelfde setup als de Full-ADSL users.
Echter door een administratieve fout bij Mobistar hebben we een probleem met de fixed IP's hierdoor krijgt IEDEREEN een dynamisch IP. Dit zal in de komende dagen gefixed worden.
Ook het authenticatie probleem is te wijten aan mobistar.
Daar zij sturen de credentials niet door naar ons.
De testen die we gedaan hebben zijn goed verlopen, vervolgens werden alle users doorgegeven aan mobistar.
Het gaat momenteel slechts over een tiental users, maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Onze excuses voor deze probs.
This is not a bug, it's a feature!Stefan- schreef:Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezen
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:26
verkeerde ip is wel niet zo tof voor mij
mailserver werkt zo effe niet he
aangezien ik zelf mijn nameservers niet kan aanpassen bij dns
hoelang zou dit zo duren?
mailserver werkt zo effe niet he
aangezien ik zelf mijn nameservers niet kan aanpassen bij dns
hoelang zou dit zo duren?
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Zolang de tegenparij die jou mailt geen bounce krijgt maar een time-out proberen smtps tot 36 h later nog aan te bieden...casper2507 schreef:verkeerde ip is wel niet zo tof voor mij
mailserver werkt zo effe niet he
aangezien ik zelf mijn nameservers niet kan aanpassen bij dns
hoelang zou dit zo duren?
-
- Plus Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 29 maa 2004, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 8 keer
En wanneer gaat dit ongeveer op gelost zijn? Want ik zou dringend want dingen moeten doen op mijn switchen + servers maar daar geraak ik alleen op met het juiste IPbjansens schreef:This is not a bug, it's a feature!Stefan- schreef:Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezenAangezien Mobistar onze ip-range nog altijd niet routeert krijgt iedereen voorlopig (!!!) een dynamisch ip-adres. Ik kan je natuurlijk altijd je vast ip-adres teruggeven, maar daar kan je niet mee surfen, dus ja...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sinds enkele minuten zouden fixed IP's terug moeten werken op mobistar. Gewoon even reconnecten en you're back in business. Enige caveat is dat mobistar user en tn solutions/broba2 users mekaar niet kunnen bereiken.Stefan- schreef:En wanneer gaat dit ongeveer op gelost zijn? Want ik zou dringend want dingen moeten doen op mijn switchen + servers maar daar geraak ik alleen op met het juiste IPbjansens schreef:This is not a bug, it's a feature!Stefan- schreef:Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezenAangezien Mobistar onze ip-range nog altijd niet routeert krijgt iedereen voorlopig (!!!) een dynamisch ip-adres. Ik kan je natuurlijk altijd je vast ip-adres teruggeven, maar daar kan je niet mee surfen, dus ja...
- OpThaCop
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
'k krijg hier constant dit :
*edit* : Heb ticket aangemaakt
Code: Selecteer alles
Nov 8 16:45:58 pppd[25023]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Nov 8 16:45:58 pppd[25023]: Using interface ppp0
Nov 8 16:45:58 pppd[25023]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Nov 8 16:45:58 pppoe[25027]: Changed pty line discipline to N_HDLC for synchronous mode
Nov 8 16:45:58 pppoe[25027]: PADS: Service-Name: ''
Nov 8 16:45:58 pppoe[25027]: PPP session is 3160
Nov 8 16:45:59 pppd[25023]: Remote message: CHAP authentication success, unit 5141
Nov 8 16:45:59 pppd[25023]: local IP address 83.217.94.119
Nov 8 16:45:59 pppd[25023]: remote IP address 212.65.33.115
Nov 8 16:46:00 pppd[25023]: primary DNS address 83.217.75.130
Nov 8 16:46:00 pppd[25023]: secondary DNS address 217.22.50.3
Nov 8 16:46:31 pppd[25023]: LCP terminated by peer
Nov 8 16:46:44 pppd[25836]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Nov 8 16:46:44 pppd[25836]: Using interface ppp0
Nov 8 16:46:44 pppd[25836]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Nov 8 16:46:44 pppoe[25840]: Changed pty line discipline to N_HDLC for synchronous mode
Nov 8 16:46:44 pppoe[25840]: PADS: Service-Name: ''
Nov 8 16:46:44 pppoe[25840]: PPP session is 7941
Nov 8 16:46:46 pppd[25836]: Remote message: CHAP authentication success, unit 7449
Nov 8 16:46:46 pppd[25836]: local IP address 83.217.94.119
Nov 8 16:46:46 pppd[25836]: remote IP address 212.65.33.115
Nov 8 16:46:47 pppd[25836]: primary DNS address 83.217.75.130
Nov 8 16:46:47 pppd[25836]: secondary DNS address 217.22.50.3
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Na een eerdere kleine rdsl storing viel ook mijn DSL signaal vanmiddag weg.
Het duurde even voor ik door had dat dit een Belgacomprobleem was, ik heb geen kiestoon en lijnstroom meer.
Inmiddels is er weer wel dsl maar geen kiestoon.
De Belgacomtechnieker komt morgen langs.
Ik heb wel DSL maar geen internet, PPP CHAP authentication failed:
Zien andere rdsl gebruikers deze xxx-rb01.mpl ook? (xxx is bij mij has, =Hasselt)
Deze heb ik nooit eerder gezien maar kan zijn tengevolge van omschakeling naar Mobistar.
Het kan echter ook zijn dat net vanmiddag Belgacom een fout heeft gemaakt waardoor kiestoon weg is en mijn lijn op een verkeerde provider gezet is.
Wanneer ik Google op rb01.mpl zie ik die zowel bij dommel- als scarlet gebruikers, vandaar mijn vraag.
Is dit een Belgacom probleem,
of een rdsl probleem?
Nog een vraag: werkt pppoa nog in de nieuwe setup via mobistar?
Het duurde even voor ik door had dat dit een Belgacomprobleem was, ik heb geen kiestoon en lijnstroom meer.
Inmiddels is er weer wel dsl maar geen kiestoon.
De Belgacomtechnieker komt morgen langs.
Ik heb wel DSL maar geen internet, PPP CHAP authentication failed:
Nou is mijn vraag:00:01:14 PPP CHAP Receive challenge (rhost = has-rb01.mpl)
00:01:01 PPP CHAP authentication failed (PPPoA_1)
00:01:01 PPP CHAP Receive challenge (rhost = has-rb01.mpl)
00:00:55 xDSL linestate up (downstream: 4096 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
Zien andere rdsl gebruikers deze xxx-rb01.mpl ook? (xxx is bij mij has, =Hasselt)
Deze heb ik nooit eerder gezien maar kan zijn tengevolge van omschakeling naar Mobistar.
Het kan echter ook zijn dat net vanmiddag Belgacom een fout heeft gemaakt waardoor kiestoon weg is en mijn lijn op een verkeerde provider gezet is.
Wanneer ik Google op rb01.mpl zie ik die zowel bij dommel- als scarlet gebruikers, vandaar mijn vraag.
Is dit een Belgacom probleem,
of een rdsl probleem?
Nog een vraag: werkt pppoa nog in de nieuwe setup via mobistar?
Laatst gewijzigd door Limburg 08 nov 2006, 17:46, in totaal 1 gewijzigd.