Overstap telenet >>> dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Ik overweeg de overstap te maken van telenet naar dommel. Maar nu het volgende: Ik hoor van alles zeggen over de afstand van bij mij thuis naar de centrale van bgc. Hoe kom ik juist te weten hoe ver ik van de centrale zit?
Wat zijn de voor- of nadelen van adsl tegen over telenet? Nu moet je weten dat ik het internet wel alle dagen gebruik maar dan eigenlijk voor gewoon wat nieuwtjes op te snorren en wat bank verrichtingen en zo te doen en af en toe download ik ook eens een MP3ke. Als ik dan al eens een bereking maak 6,5eur bgc en 27,95eur netlite dan komt dit op 34,45eur hier moet ik dan nog gespreks kosten bij reken ( bellen voor 3a4eur bij telenet ) terwijl dat dit bij telenet alles samen toch al gauw 59eur is. Dit zou me dan toch al gauw 20eur in mijn portefeulle schelen/maand.

Sinds 22/06/2006 aangesloten bij dommel en nog geen moment spijt gehad alles werkt feiloos op één probleempje na, maar alles werkt nu perfect. Dus een tevreden klant. En als er zijn die nog moesten twijfelen gewoon doen zou ik zo zeggen.
Laatst gewijzigd door Wimpie op 10 jul 2006, 21:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Heb je al een telefoonlijn van bgc? Zo ja, dan kan je eens proberen met de helpdesk van dommel te bellen en te vragen of zij dit kunnen uitmeten. Je kan natuurlijk ook de helpdesk van bgc bellen om dat te vragen. Zeg gewoon dat je overweegt om van Telenet naar hun over te stappen :wink:

Nadeel van adsl is idd hoe verder van de centrale hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe meer snelheidsverlies.
Nadeel van Telenet: hoe meer zware downloaders op je node, hoe lager jouw snelheid

Je zou idd zo'n 20€ /maand schelen als je de telefonie van Dommel erbij neemt want bellen via een discoverylijn is een dure aangelegenheid.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kokki schreef:Heb je al een telefoonlijn van bgc? Zo ja, dan kan je eens proberen met de helpdesk van dommel te bellen en te vragen of zij dit kunnen uitmeten. Je kan natuurlijk ook de helpdesk van bgc bellen om dat te vragen. Zeg gewoon dat je overweegt om van Telenet naar hun over te stappen :wink:

Nadeel van adsl is idd hoe verder van de centrale hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe meer snelheidsverlies.
Nadeel van Telenet: hoe meer zware downloaders op je node, hoe lager jouw snelheid

Je zou idd zo'n 20€ /maand schelen als je de telefonie van Dommel erbij neemt want bellen via een discoverylijn is een dure aangelegenheid.

je kunt altijd blijven bellen via telenet.
afstand zelfs zonder telefoon kun je te weten komen met http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=maxorder
gewoon eerste stap invullen en dan cancel
PS soms zou het niet nauwkeurig kunnen zijn. voor preciese afstand moet je naal BG bellen denk ik
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Volgens edpnet zou ik op 2362meter van de centrale liggen dit lijkt mij wel oké of niet?

Bellen zou ik dan inderdaad via de digitelbox doen van Dommel.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

je kunt altijd blijven bellen via telenet.
afstand zelfs zonder telefoon kun je te weten komen met


Natuurlijk kan ie blijven bellen met Telenet, maar waarom ook nog abo geld bij hun betalen?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Wimpie schreef:Volgens edpnet zou ik op 2362meter van de centrale liggen dit lijkt mij wel oké of niet?

Bellen zou ik dan inderdaad via de digitelbox doen van Dommel.

Dat is een goede afstand, je zal het maximale uit je lijn kunnen halen.
uf
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005, 15:55

Kokki schreef:....als je de telefonie van Dommel erbij neemt want bellen via een discoverylijn is een dure aangelegenheid.


Een discoverylijn is inderdaad veel te duur om te bellen, maar wel zeer handig om opgebeld te worden.
Om zelf te bellen is een disoverylijn in combinatie met "JAJAH" volgens mij echter zeer voordelig.
http://www.jajah.com
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:16

wel ik heb de overstap paar weken geleden gemaakt en ik hoop dat je betere ervaring hebt dan ik :p
Eerst telkens trage verbinding s'avonds maar dan ook echt traag 6-18kb.

Dat ondertussen opgelost maar nu weer in t weekend en s'avond hoge ping tijdens gamen (waar ik vroeger lage en stabiele ping had dus ligt niet aan die servers) en sommige sites die plots niet meer gaan en online games die bij vrienden dan wel gaan.

K vind dat er ook maar weinig info te vinden is als er werken zijn aan ADSL lijnen in de streek enzo.

Voor de rest wel tevreden als je belt rap geholpen enzo maar k vind dat het beter kan. Al bij al was telenet nog zo slecht niet :p
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

Zelf heb ik Belgacom Discovery Line + Dommel netconnect lite + Voipbuster ... bespaart mij tientallen euro's/jaar.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb soms ook de indruk dat alles traag gaat, maar dan doe ik de userbase speedtest, en dan blijkt het aan de applicatie te liggen of de uploader.
De Dommel resultaten zijn stabiel.
Laatst gewijzigd door dietervanb op 07 mei 2006, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

zogro schreef:wel ik heb de overstap paar weken geleden gemaakt en ik hoop dat je betere ervaring hebt dan ik :p
Eerst telkens trage verbinding s'avonds maar dan ook echt traag 6-18kb.

Dat ondertussen opgelost maar nu weer in t weekend en s'avond hoge ping tijdens gamen (waar ik vroeger lage en stabiele ping had dus ligt niet aan die servers) en sommige sites die plots niet meer gaan en online games die bij vrienden dan wel gaan.

K vind dat er ook maar weinig info te vinden is als er werken zijn aan ADSL lijnen in de streek enzo.

Voor de rest wel tevreden als je belt rap geholpen enzo maar k vind dat het beter kan. Al bij al was telenet nog zo slecht niet :p



Gisteren had ik rond een uur of 18h-19h ook problemen met de snelheid. Bepaalde sites gingen vlot en sommige dan weer niet. Maar vandaag blijkt alles terug in orde te zijn.
Ik ben van regio Antwerpen btw.
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:16

nog een nadeel tegenover telenet vind ik is dat als je download op een pc en op een andere gamed dat de ping heel hoog word wat ik bij telenet niet had.

Nogthans is netconnect ook voor max 4 pc's k vraag me af hoe het surfen dan zou gaan als 4 pc's bezig zijn met gamen
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

zogro schreef:nog een nadeel tegenover telenet vind ik is dat als je download op een pc en op een andere gamed dat de ping heel hoog word wat ik bij telenet niet had.

Nogthans is netconnect ook voor max 4 pc's k vraag me af hoe het surfen dan zou gaan als 4 pc's bezig zijn met gamen


Euhm dan denk ik dat jij je lijn eens moet laten nakijken.
Ik download tegen 330kbyte/sec en kan nog stabiel Counterstrike online spelen met ping 20...
Ik wil daar trouwens best wel screenshots van posten om dit te staven..
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:16

ja dacht dat ook :-) k heb ticket open staan bij dommel hierover.

ALs ik download op laptop en ik ben bezig met wow op pc dan schiet ping boven de 2000 :-)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

zogro schreef:nog een nadeel tegenover telenet vind ik is dat als je download op een pc en op een andere gamed dat de ping heel hoog word wat ik bij telenet niet had.

Nogthans is netconnect ook voor max 4 pc's k vraag me af hoe het surfen dan zou gaan als 4 pc's bezig zijn met gamen

Daarmee heb ik ook geen problemen, ik download hier volle bak en dan kan ik met gemak nog een spel online spelen (CS:S) met een goede ping.
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Nog eens een vraagje bij Dommel staat er het volgende bij optie's:


• alcatel digitale filter (27,83 euro)
• 2 standaard filters (21,78 euro)

Wat is het verschil tussen een digitale filter en een standaard filter?
Geeft een digitale filter een betere kwaliteit?

Had vandaag jawel vandaag een afspraak met bgc om de telefoonlijn om te schakelen ze gingen in de voormiddag komen niemand gezien natuurlijk. :evil: En ik die dacht dat die mannen toch een halve dag gingen werken weer te goed gelovig geweest. En die blonde achter haar computer die zat waarschijnlijk te slapen zeker!!!! Dat ze dat nog niet gezien heeft op haar pcke dat het een feestdag was, PRUTSERS.
En ik moet wel eerlijk zijn bij telenet zijn de aansluitingen en installatie wel beter gepland. Bij bgc zeggen ze die dag en dan moet ik een hele dag thuis blijven voor een technieker die hier 15min werk heeft.
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

Wimpie schreef:En ik moet wel eerlijk zijn bij telenet zijn de aansluitingen en installatie wel beter gepland. Bij bgc zeggen ze die dag en dan moet ik een hele dag thuis blijven voor een technieker die hier 15min werk heeft.

Bij mij stonden ze ook zonder verwittiging voor de deur. Sommige mensen werken overdag! :x
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

d-fens schreef:Bij mij stonden ze ook zonder verwittiging voor de deur. Sommige mensen werken overdag! :x


Ja zoals ik, en ik ben niet van plan daar een dag verlof voor te nemen. Die denken daar in Brussel dat ik verlof met hopen heb zeker.
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Wimpie schreef:Ja zoals ik, en ik ben niet van plan daar een dag verlof voor te nemen. Die denken daar in Brussel dat ik verlof met hopen heb zeker.


Mijn worden waren nog niet koud en wie stond hier voor de deur van middag jawel de man van bgc. :lol:
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Jawel eindelijk is het gelukt heb sinds een halfuurtje dommel in huis en de eerste bevindingen zijn positief. 426kbyte/s download en 27kbyte/s upload hopen dat dit zo blijft.
De overstap heeft wel vrij lang geduurd, lag ook een beetje aan mijn eigen had een week snel kunnen zijn maar bon kon nog surfen via telenet.
Ze dus een tevreden klant voor de moment.
O ja de installateur heeft gezegd dat ze in juli geen telefooninstallatie's doen. Vakantie en wat onderbemand vanaf augustus vliegen ze er terug in. Gewoon adsl aanvragen kan nog wel he.
samdeman
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2006, 00:14

ik heb ook een vraagje en dat zal ik ook hier stellen omdat het ook gaat over overstappen van telenet naar dommel.
Ik heb momenteel geen adsl lijn en hier is ook geen telefoon aangesloten, is er een speciaal packet bij belgacom voor alleen adsl te gebruiken voor internet.
hoeveel zou ik hiervoor dan moeten betalen? Telenet heeft bij mij toch al lang afgedaan door die limiet (al haal ik nu hoge snelheden)
penguinpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:20

Als ik het goed begrijp, vraag je of het mogelijk is om enkel de lijn te huren bij Belgacom, zonder een telefoonabonnement erbij te moeten nemen?
Dit is bij mijn weten nog steeds niet mogelijk.
Je kan wel een "Discovery Line" nemen voor € 6.50 per maand en die dan enkel gebruiken voor internet.
mrk
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2006, 10:41
Contacteer:

het beste is dan gewoon het goedkoopste Belgacom abonnement te nemen, een discovery lijn bijvoorbeeld.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Een raw copper is toch mogelijk? Je hebt dan geen telefoonlijn ter beschikking, en die dient enkel voor internet.
mrk
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2006, 10:41
Contacteer:

Goendi schreef:Een raw copper is toch mogelijk? Je hebt dan geen telefoonlijn ter beschikking, en die dient enkel voor internet.


Ja, is technisch wel mogelijk. Maar even uit m'n hoofd kost dat 13 euro per lijn. De meeste providers zullen dat dus niet aanbieden, omdat je met een discoverylijn gewoon goedkoper uit bent.
samdeman
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2006, 00:14

oké, ik ga het eens voorstellen aan men ouders
zij zitten hun nog zorgen te maken over netbanking maar dat blijft eigenlijk gewoon hetzelfde
en anders moete we maar terug naar dexia bellen eh :)
hartelijk bedankt voor jullie hulp
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

Ik sta ook op punt de stap te zetten; mijn Telenet abbonement verloopt eind deze maand, en volgende week komen ze mijn discovery line installeren (tussen twee herexamens door).

Ben benieuwd hoe Dommel het hier in Gent van gaat afbrengen.
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:16

ik ook overgestapt van telenet naar dommel paar maand geleden en k moet zeggen telenet was nog zo slecht niet (buiten de limieten dan :p)

Internet valt hier vaak uit en raakt niet echt opgelost. Als ik bel zeggen ze de ene dag dit de andere iet anders. Volgens hun is het mijn lijn maar ik lees hier dat er nog veel zo zijn en op zelfde uren als ik.

K wil alleen maar zeggen dat het niet all zonneschijn is als je zou denken.

Misschien kan dommel er niets aan doen aan de disconnects en ligt het aan belgacom maar op het einde maakt het mijn rekening niet. Ik ben klant bij dommel die moeten ervoor zorgen dat de service er is.

Buiten de disconnects ben ik tevreden hopelijk word het ooit opgelost.
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

zogro schreef:Misschien kan dommel er niets aan doen aan de disconnects en ligt het aan belgacom maar op het einde maakt het mijn rekening niet. Ik ben klant bij dommel die moeten ervoor zorgen dat de service er is.

Spijtig dat je last hebt van disconnects, ik ben het volledig eens met je argument hierboven.
roogee
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2006, 08:18
Locatie: O-VL

Ja die disconnects..
Heb het ook al meegemaakt,
maar het stoort me niet echt.

Ben vooral tevreden over het grote volume en goeie giganews,
tegen redelijke snelheid!

Na ruim 6 maand klant te zijn (verhuisd van f#ckin Telenet) raad ik nog steeds Dommel aan bij vrienden en collega's.

Dommel heeft geen flashy publiciteitsgirls en dure spots,
maar de meeste mensen hier dragen toch Dommel op de handen puur uit tevredenheid over hun product.

amai ik lijk wel een verkoper.
zó een effect hebben ze op mij.

PS!! Belgacom voert weer promotie op die discovery line tot eind oktober!! gratis installatie en 2 maanden abonnement gratis. nu overstappen op ADSL!
slaven zullen we altijd blijven
Nifty
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006, 22:07

Ik heb vorige week een aangetekende opzegbrief verstuurd naar telenet. Zouden zij nog een bevestiging terugsturen of zal volgende maand gewoon mijn internetlijn uitvallen.

Weet er trouwens iemand of ik de domicliëringsopdracht zelf moet stopzetten bij mijn bank? En heeft dommel ook de mogelijkheid tot domiciliëring?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Denk niet ergens een schriftelijke bevestiging te hebben gekregen dacht ik, wel een slijmtelefoonje en goodies aangeboden lol.
Maken dat alles betaald is voor de laatste maand en direct daarna domicilieering stopzetten ;)
Van Dommel krijg je na de 2-3de betaling een domicilieringsopdracht voor je bank in je mail gedropt
:wink:
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Nifty schreef:
Weet er trouwens iemand of ik de domicliëringsopdracht zelf moet stopzetten bij mijn bank? En heeft dommel ook de mogelijkheid tot domiciliëring?

ZEKER die domiciliering bij telenet stopzetten!

dommel biedt ook dommiciliering aan, zie reply hierboven
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”