Newshosting snelheidsprobleem

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Hi,


ik splits dit even op van de algemeen snelheidsproblemen thread omdat ik verder geen problemen heb qua downloadsnelheid.

Zijn er nog mensen die een account hebben op de newshosting.com usenet server? Meer bepaald op unlimited.newshosting.com


Ik heb gemerkt dat de verbinding naar die server de laatste weken alsmaar trager wordt. Vannacht slaagde ik er maar in om 2,8GB te downloaden tussen 00:00 en 7:30 ...

Even een rekensommetje: als ik ervan uit ga dat dit neerkomt op 3,5GB aan trafiek (25% overhead aan usenet headers lijkt mij reëel) dan betekent dit een gemiddelde gedurende de nacht van 130KB/s

Toen ik om 7:30 m'n newsleecher uitzette haalde hij 250KB/s. Ik deed prompt een snelheidstest via userbase met onderstaand resultaat:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3454 kbit/s or 432 kbyte/s
- Upload speed : 527 kbit/s or 66 kbyte/s
Tue May 2 2006 at 07:38:38 UTC+0200

Er is dus niks mis met m'n lijn (ik heb nog een 4Mbit Flexi account), enkel met de verbinding naar newshosting.


Vooraleer ik een helpdesk request log bij edpnet wilde ik dus eerst even polsen of hier nog mensen zijn die hetzelfde probleem ervaren.
Tot voor enkele maanden ging newshosting aan de volle snelheid.

Ik erken dat de toenemende populariteit van het nachtsurfen er wel voor iets tussen zal zitten ... maar 130KB/s vind ik echt wel te traag worden ...
johnny2020
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 okt 2002, 10:44

Zelfde probleem met een unlimited.newshosting.com account,
vanaf 0:00u rond de 100 Kb/s. :?

Overdag 600Kb/s als er geen snelheidsproblemen zijn.
gro
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2005, 12:51

In de nieuwsgroep newshosting.support loopt er ook een thread hierover. Blijkbaar ligt het probleem bij newshosting zelf.

On 01 May 2006 16:22:39 GMT, markogjd wrote:

>[email protected] ( ) wrote in
>news:[email protected]:
>
>> In article <[email protected]>, noone
>> <[email protected]> wrote:
>>
>>>I'm leeching from Germany.
>>
>> The Netherlands, same thing.
>> Network is as slow as the brain of an American president.
>>
>
>Same here in Denamrk and after months without any problems, hope it gets
>fixed soon.


Have you guys tried using ports 7000, 8000 and 9000? We seem to be
having a slowdown between the US and Europe on the standard ports.

Brent
NH Support

Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Heb nog niet geprobeerd, maar ik heb dan ook Tele2 :lol:

Ik moet trouwens ook steeds poort 8000 gebruiken als ik met Telenet deftige snelheden wil halen. Op standaard poort 119 haal ik +-250KB ... zet ik hem op poort 8000, dan vliegt ie omhoog naar 750KB/s!!!
johnny2020
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 okt 2002, 10:44

net geprobeerd met poort 119: +- 150 Kb/s
met poort 7000: 600 Kb/s :P
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Inderdaad die poort 7000 doet het een stuk beter :) bedankt voor de tip!

Hij benut nog niet de max van de lijn, maar met +/- 300KB/s kan ik al heel wat beter leven :-)


Zou er ergens QOS (quality of service) toegepast worden, mogelijk op hoger niveau dan edpnet? Lijkt er alleszins sterk op.

Heb onlangs nog zo'n ervaring gehoord over een andere provider .. bepaald verkeer zou daar gecapped worden .. weet wel niet meer van buiten over welke provider het ging maar het was ook onder mom van QOS ...
gro
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2005, 12:51

Volgens Newshosting (http://www.newshosting.com/support/info/) verander je met de poort ook de routing:

Standard routing ports

port(s): 119, 23, 25, 80, 3128 routing: default (bgp)

The following ports allow you to force your packets out a particular connection of ours:

port(s): 7000 routing: ServerCentral (path1)
port(s): 8000 routing: Cogent (path1)
port(s): 9000 routing: BtN (path1)


Overigens werkt bij mij poort 9000 het best.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

hier hetzeflde. vanaf middernacht is het niet vooruit te braden...ik haal soms zelfs maar 30-50k/sec.(niet alleen nieuws maar bv. ook ftp). Wanneer je dann overdag datzelfde probeert haal je opeens 300-400k/sec of sneller soms.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

zou het ook niet mogelijk zijn om EINDELIJK eens wat aan de giganews accounts te doen die BIJ het standaard abbo van EDPnet zitten ??? Het is een tijdje goed gegaan dat je 100kb/s haalde maar sinds weken weer niet boven de 30kb/s uit te komen (pieken)

Akkoord dat een volledig giganews account niet haalbaar is , maar EDPnet beloofde dat ze een andere oplossing (aka een andere provider) zouden overwegen , maar dit is al MAANDEN geleden beloofd geweest en tot op heden is er nog altijd niks van gekomen....

Een status / belofte / datum / ... zou mooi zijn
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

sailormars2k schreef:hier hetzeflde. vanaf middernacht is het niet vooruit te braden...ik haal soms zelfs maar 30-50k/sec.(niet alleen nieuws maar bv. ook ftp). Wanneer je dann overdag datzelfde probeert haal je opeens 300-400k/sec of sneller soms.


Idem hier. :?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

vermits het probleem hier niet bij edpnet ligt; maar een een transit provider tusse de news provider en edpnet, lijkt het mij aangewezen dit topic te verhuizen naar een ander forumdeel ? Zeker vermits er misschien gebruikers van andere isps ook last van hebbe; en die niet in dit forumdeel kijken ? :)

gro schreef:In de nieuwsgroep newshosting.support loopt er ook een thread hierover. Blijkbaar ligt het probleem bij newshosting zelf.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Bij Eweka kan ik thans niet meer connecten als ik een andere poort pak dan de 119.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”