Is dat echt nodig dat die modem 24 op 24 u opstaat om bereikbaar te zijn via telefoon?
Zijn er nog mensen met dit probleem?
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
Inderdaad. 24/24 7/7 laten aanstaan.Is dat echt nodig dat die modem 24 op 24 u opstaat om bereikbaar te zijn via telefoon?
Zoals meon aangaf is dat bij telenet ook hoor. Tegenwoordig werken zij met een Docsis modem met geintegreerde ATA voor volledig IP telefonie. Met als gevolg doet je modem het niet kan je geen noodnummer bellen...poekie68 schreef:Inderdaad. 24/24 7/7 laten aanstaan.Is dat echt nodig dat die modem 24 op 24 u opstaat om bereikbaar te zijn via telefoon?
Je voicemail werkt ook niet als de modem uitstaat. Je nummer moet geregistreerd staan in de SIP server. Is dat niet (als de modem uitstaat), dan ben je niet bereikbaar, ook niet op voicemail.
Bovendien kan je niet bellen als de modem uitstaat. Ook niet naar een noodnummer... Daar gaat TELE2 weer eens in de fout...
Ik heb deze zin met een zekere vorm van ongeloof gelezen. Bij het VOIP-concept wordt je verbinding technisch gerealiseerd door je modem, die het VOIP gebeuren mogelijk maakt, en de telefoon zelf, dat weet toch iedereen.poekie68 schreef:Bovendien kan je niet bellen als de modem uitstaat. Ook niet naar een noodnummer... Daar gaat TELE2 weer eens in de fout...
Dat weten diegenen die dit forum lezen. Iemand die niks van deze technologie kent, zal verbaasd kijken. En dit wordt ook door TELE2 niet meegedeeld.Ik heb deze zin met een zekere vorm van ongeloof gelezen. Bij het VOIP-concept wordt je verbinding technisch gerealiseerd door je modem, die het VOIP gebeuren mogelijk maakt, en de telefoon zelf, dat weet toch iedereen.
Met een GSM zonder SIM kaart kan je nog altijd het nummer 112 bellen!even onzinnig als een GSM nemen, de sim eruit flikkeren en dan klagen dat ook dan je noodnummers niet werken.