davygky542 schreef:*knip*
Dit is een stukje uit dit forum: hierin zegt iemand dat je bij een snr waarde van 14 à 15 makkelijk een 3.3mbits profiel aankan, zelfs laten stijgen tot een 5Mbits profiel(lijnsnelheid) bij een snr waarde van 10 à 11.
Ik surf momenteel tegen een constante snelheid van ongeveer 420kbps en heb de volgende snr waardes nu:
downstream = 16
upstream = 21
echter men stelt me voor een 3mbps profiel te kunnen leveren. Maar als ik de tekst hierboven lees zou ik toch makkelijk een 5mbps lijntje kunnen trekken??
Kan iemand van edpnet of iemand die hier meer verstand van heeft dan ik me hierop een antwoord geven.
PS ook kan ik nog een full rate splitter zetten en de binnenbekabeling aanpassen.
Dat stuk text kwam van mij. Ik dacht al, ik herken die text. Op dit moment zit ik op 3.4km ( 2.7km volgens de interne lijntest van EDPnet ). Met een gewoon splitter & binnenbekabeling doe ik 5800Kbits/640Kbits ( met een marge van 6dB, wat het laagste punt is dat mijn modem op kan syncen ).
Disconnects zijn zelfzaam, zelf als de dB op bepaalde momenten naar 3dB durf zakken ( zelfzaam maar een paar keer gezien ). Je hebt enkel een hoop meer errors op je lijn ( dat is negatief voor de speed maar zoveel last heb ik er niet van ).
Een 3mbits profiel met uw N/R waarde is NUTS. Sorry dat ik het zeg. Op zijn minimum moet men je 4Mbits geven. Dat is wat men mij aanrade ( met men modem op de gewoon splitter + binnenbekabeling ).
Ja, je kan ook een full rate splitter zetten. Je moet je binnenbekabeling NIET aanpassen met een full rate splitter. Das gewoon doosje met een line ingang, een modem exit, en een telefoon exit. Je zet dat doosje waar je cable binnenkomt, en daar ergens je modem. En je trekt een UDP/Cat5 kabel ( een netwerk kabel voor de leken
) van je modem naar je PC of switch of Router. Zo een doosje kost 19, 90 of zoiets euro bij de Belgacom winkel.
Welk effect had het bij mij: Men upload ging van 14dB naar 18dB ( 3dB is een halvering van de Noise ratio ). Men download was 7 a 6dB, nu zeg je, jamaar, das geen verbetering. Wrong, want nu kon de modem syncen aan 61xxKbits ipv 5800Kbits ervoor. Zodus er was een veel beter marge al op de sync.
Waarom geen 5Mbits, omdat het gewoon niet bestaat. EDPnet moet lijnprofielen aanvragen bij BC. Belgacom geeft: 1, 2, 3.3, 4, 6Mbits. Ja, je merkt het, die gap tussen 4 & 6Mbits. Ik heb er ook mijn beklag over gedaan. Ze springen bijna altijd 1Mbits, en dan ineens 2Mbits. Voldoe je niet aan 6Mbits, vlam, moet je naar 4Mbits. Er bestaat een 4.6Mbits/256Kbits profiel, maar dat is enkel van Belgacom zelf, en voor "testing". Blijkbaar kan men het niet leveren.
Zeg en wat bedoelen jullie eigenlijk met die 'full rate splitter' waarvoor dient die? Om het ADSL signaal te splitsen van het telefoonsignaal? En heb je dat nodig als je modem op de telefoonlijn hangt zonder dat er op dezelfde stekker een telefoon is aangesloten?
Staat voor een deel hierboven al uitgelegt. Doe zo een normale Splitter eens open. Daar zit een condensator of 3 ( of what the hell het zijn ) in, en thats it. Zo een full rate splitter zit een pak meer van die condensators in, waardoor het je interne phone netwerk beter kan wegfilteren. Is ook een stuk zwaarder dan een gewoon splitter.
En omdat je deze splitter vanvoor in je keten zet, heb je al die xx meter draad, en xx splitingen van je draad niet meer. Wat het signiaal verbeterd.
Ondanks dat de modem tijdelijk nog boven staat in mijn geval ( moet eens Cat5/e cable gaan bestellen ), vind ik de lijn redelijk stabiel. Disconnects zijn meestal meer da 24h van elkaar ( het is iets vaker dan vroeger ). En de line errors zijn tot mijn verbasing nog beperkt. Het klinkt vreemd, maar ik had op 4Mbits bij Scarlet, bijna evenveel errors dagelijks ( wel een andere modem ).
Prrr, lange text.