Wat doen jullie zoal? :)

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ja, ik ben nogal nieuwsgierig :oops:
Ik lees dat hier heel wat mensen al studeren (hogeschool enzo) en vroeg mij af waar en wat ze zoal studeren :)

Persoonlijk studeer ik ook nog te Brussel aan de EHB. Ik doe nu mijn 2de jaar Ingenieur. Eigenlijk doe ik de helft van het 2de en de andere helft van het 3de jaar Electronica (Ik had godzijdank nog heel wat vrijstellingen overgehouden aan een jaar praktisch nietsdoen :oops: ).

Buiten mijn schooluren zit ik full time achter de pc (zielig hé :P )
Geen lief (meer) dus al de aandacht kan naar mijn enige echte liefde gaan, zijnde mijn pc (nog zieliger hé :roll: ).
Nee, mijn pc heb ik nog geen naam gegeven (maar dat komt nog... tips zijn altijd welkom).

Hehe... nu moet ik mijn pctje toch ook zijn nachtrust eens gunnen... 2.30 :?

Update 18/01/2004: ondertussen dus 3de jaars student Elektromechanica (nee geen ICT, dat hou ik liever als hobby ;) )
Update 28/11/2004: 4de jaar :)
Laatst gewijzigd door NuKeM op 28 nov 2004, 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik zit ook aan de EHB, maar doe IT ;) (2e jaar en 3e jaar tesamen -> IAJ) ook door al 2 jaar eigenlijk niets gedaan te hebben (mja, erg, I know)

Ma ik werk ook fulltime nu (omdat ik alleen ga wonen, ben gezaag van mijn ouders ewa beu) en 's avonds probeer ik af en toe wat te leren (wil er nu echt wel is doorzijn ;) )

Dus als ik 's avonds gedaan heb met werken (tuinaanleg en onderhoud -> mja, ik hoop da'k dat dus maar 2 jaar moet doen, want da's hard werken en eigenlijk buiten mijn interessegebied) dan vlug eten en douchen en dan direct naar de vriendin, als ik dan zo thuiskom rond 22:30 à 23:00 dan surf ik wat naar de sites die ik elke dag bijhou :

www.skynet-user-base.tk
www.tweakers.net


en dan probeer ik nog ewa te leren. (oracle, c++, unix) en nog een gidsje te schrijven over OpenBSD als gateway.

En ondertussen mail checken en met wat vrienden chatten op undernet (kanaal #web-uno)

Daarmee dat ik dus niet altijd veel tijd heb. ;)

greetz,

Nob

ps 'k ga ook maar is maffen, bijna 3 uur.
Laatst gewijzigd door Nob op 16 mar 2008, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Woei :shock: wat een actief forum hier :) het is rond 3.30 s'nachts en er is zo'n 3 man actief geweest :D

Ha, je zit aan de EHB bij IT, dan zal ik je wel al eens gezien hebben :) (zelfde gebouw hé)

Waar ik me zoal mee bezighoud tijdens het surfen:

www.tweakers.net ook
www.newzbin.xxx
www.packetnews.xxx
en kwa newsgroups be.providers (en af en toe die van newzbin.xxx)
iwt.ehb.be voor mijn uurroosters en afwezige docenten :wink:
voor de rest wat kleinere dingen...

Ook van wat prutsen met Linux ben ik niet vies :)

Verder is het ook mijn roeping om het netwerk van bij ons op school zo 'aangenaam' mogelijk te maken voor mijn mede studenen (bv. pctje cracken, proxyservertje opzetten zodat ze in alle andere lokalen via die pc dan WEL op internet kunnen tijdens de les :mrgreen: )

En af en toe ga ik ook wel eens naar een Lanparty, ginder leer ik dan ook wat mensen kennen :)
NuKeM
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als je vraagt naar wat we doen, awel, hier komt de uitleg.

Ik ben 17 jaar; zit nu in 6IW (industriële wetenschappen). Ik volg dit in het VTI in Aalst. Voor de rest fulltime bezig op de PC (het er nu een 2e bij, nog beter) en de andere liefde die zorgt voor de verhoging van mijn GSM-rekening met 400% (de laatste was 150€ :? ). Het zat er hier een paar dagen tegen. Dat was het zowat.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Ik ben 17 jaar, ik zit in 5EcWi ook fulltime bezig op pc's, juist een nieuwe in elkaar gestoken en 1 gekregen, ik heb nu zelf 3 pc's :P ben begonnen met linux vlak voor ik mijn nieuwe pc had maar met de nieuwste linuxen (redhat 8.0, madrake 9.0) krijg ik inet niet in gang :-(. ben van ^plan om ook een beetje te gaan casemodden maar dat is niet zo handig met 1 links en 1 rechts hand (maw ik ben niet zo handig)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ja linux :) is leuk om wat mee te spelen... maar persoonlijk denk ik dat het nog altijd niet klaar is voor de gewone gebruiker...
Als je een servertje moet draaien, moet je niet twijfelen, dan is linux your thing, maar voor af en toe eens wat te surfen, je mailtjes te lezen en vooral een spelletje te spelen blijft Windows (spijtig genoeg) de winnaar.

Ik probeer nu misschien al 5 jaar lang de overstap naar linux te doen (en windows achter me te laten)... 5 jaar geleden was het goed lachen (wenen eigenlijk) als je linux installeerde (het ging toen echt niet zo makkelijk als nu :wink: ) en als het al geinstalleerd was moest je nog zorgen dat alles goed werkte (modem, geluidskaart (kon je toen nog vergeten eigenlijk), etc etc)...
Toen kwam zo'n beetje de opleving van linux voor de gewone gebruiker en ik kocht me de Suse Office Suite met Suse 5.3. Deze kon je al heel wat makkelijker installeren, maar toch voldeed hij niet aan mijn verwachtingen... na nog vele distro's te hebben geprobeerd ben ik dan uitgedraaid op Suse 6.3 en 7.0 die ik ook kocht... die gingen dan weer beter dan de vorige versies... Ondertussen gebruik ik Mandrake omdat ik die het makkelijkste vind kwa updates (debian heeft dit ook, maar is minder up to date maar wel stabieler) gewoon een muisklik en hij installed alle laatste updates en patches.. en dat vind ik uiterst gemakkelijk! (Dat werken in de config files van Mandrake een hel is neem ik er dan wel bij :) maar gelukkig moet dat steeds minder en minder ;) )
Maar ja... de laatste keer dat ik van die Mandrake heb geboot kan je in dagen ook al niet meer op 2 handen tellen...
Wel draait de router hier thuis op linux... en dat doet hij nu al voor meer dan een vol jaar en een half zonder morren (uitgezonderd een paar stroompannes)

Hehe wat een verhaal :D

Kwa casemodding ben ik ook niet zo'n groot licht :) (in vgl met wat andere allemaal kunnen doen).
http://users.skynet.be/turbotest/casesite/ is het bewijs daarvan.
Je moet eens naar wat Lanparties gaan en een paar kasten zien in het echt ... fantastisch gewoon wat sommige mensen allemaal kunnen.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik ben dus 18 jaar; doe Industriel Ingenieur Informatica (ook wel Triple I) op bme-hogent. Mijn ding is voornamijk netwerken, hoe groter hoe liever. ;-)
Doe hier naast mijn school wat pc werk (verkoop, repair, onderhoud, ...)
en dus ook netwerken beginnen doen. Vrij fun, al veel mee bijgeleerd. Vooral het implementeren van servers (mail in netwerken is tof om op het einde als een geheel te zien werken in samenwerkingen met de isp-feed ed. Voor de rest experimenteren met linux, ed, c++, php/mysql,, maar vooral hardware en netwerken en toebehoren.
Pc's zijn dus een belangrijk ding in mijn leven (hobby, werk,studie) maar daarnaast amuseer ik mij rot in de overpoort (welbekend in gent ;-) voor de studente) samen met mijn lief waar ik nu een jaartje samen mee ben.

Dat is het zo wat, voor mij, voor de rest probeer ik hier de boel een beke in het oog te houden. Skynet-forum wanneer ik echt veel tijd heb. Priorty is SUB. Voor de rest werk, enja mijn lief eh ;-) en SUB Zero, ik weet wat dat is een lief hebben, kzou beter aandelen van Proximus kopen, kzou rijk worden van mijn eigen geld ;-)

is hier idd vrij actief, ik denk dat alle mods hier vrij geregeld langs komen om eens te checken! ook de mensen van skynet passeren hier af en toe!
s'nachts zal je me hier wel niet vinden, ik kom gewoon langs wanneer ik tijd heb en doorloop ik de posts eens, net zoals nu!

een schetske van mijn eigen:

Tom aka The Oddity
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

'k Geloof dat ik hier den ouwen(43) ben, niet dat ik schrik heb
om tussen al dat jong geweld te zitten.
Ik probeer hier met de kennis die ik heb een beetje te helpen
en ben al blij dat eens een postje kan oplossen van iemand.
Verder werk ik als logistiek medewerker in een groot bedrijf
(voorraadnazicht en ontvangst goederen) en verdeel de rest van mijn tijd
voor mijn gezin en mijn tweede liefde mijn pc.
In december staat er een nieuw machientje op stapel(om de 2jaar)
en ik hoop dat de XP 2,6 van AMD ondertussen uit is.

Greetz
Weetgraag :wink:
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,
Hier nog ne iets jongere ouderling (net 32 geworden). Mijn studententijd ligt dus ook al een tijdje achter de rug (Ing. elektro-mechanica (KIH Oostende)).

Werk als werkvoorbereider in een metaalverwerkend bedrijf (dus voornamelijk een ontwerp functie). Software : AutoCAD (wat anders) en vroeger Pro-engineer (3D). Ben nu wel juist aan het veranderen van werk (zit in mijn opzeg). Binnenkort wordt het werken met Solid Designer (Allé One-space).

Ben vroeger ook nog systeembeheerder geweest op een netwerkje met een 18-tal werkstations onder Windows NT 4. (Was wel maar een file- en e-mailserverke). Zoals gewoonlijk heb je dan meer werk met de gebruikers dan met het eigenlijke netwerk.

Thuis zit ik voornamelijk te brielen met grafische software. Mijne favoriet is nog altijd 3D studio max. Niet dat ik er veel van ken, maar diene interface vind ik nog altijd de max. (Als je dat vergelijkt met de interface van Pro-e, niet dat je die software voor de rest kan vergelijken natuurlijk).

Allé NuKeM, welkom bij de bende,

met vriendelijke groeten,

Polleke
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

ik ben 27 jaar studeren is gedaan doh :mrgreen: ik werkte bij het bedrijf v.c.s.t (ook wel gekend as volvo cars) in sint-truiden maar nu werk ik niet meer (mag niet meer) daar is een rede voor uiteraard maar dat is een beetje persoonlijk ......... studies die ik gedaan heb is computer gestuurde werktuigmachines CNC (draaien en freezen) die job heb ik een tijdje uitgevoerd maar moest ik noodgedwongen stoppen


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Grunger`
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 okt 2002, 13:42

Yadda yadda
Laatst gewijzigd door Grunger` op 21 feb 2018, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fram
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2002, 11:23
Locatie: Everberg

Ik behoor ook al tot die iets ouderen onder ons.
Ik ben 39 en "moeder aan de haard"(vooral als het koud is)
Aangezien ik veel tijd heb om met de pc te prutsen,durft dat ook al eens serieus fout lopen. :cry:
En daarom ben ik zo blij :lol: dat er hier een paar straffe koppen tussenzitten die mij weer terug op gang krijgen.
Waarvoor dank xxx
groetjes
fram
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

23, werknemer van de slechteriken als ik de forums moet geloven, ... :-)
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

bedoelde nu skynet :mrgreen: ??


ik ben al heel mijn internetleven skynet klant al bij al tevreden klant zenne
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

neenee, nog veel erger (als ik weer sommigen moet geloven), voor belgacom. maar ik heb er geen complexen over hoor..... :roll:
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

'k zal mij ook efkens voorstellen:

Ik ben 23 en werk als bediende in een import-export bedrijf waar ik de websites maak voor onze verschillende firma's. Nu nog in Frontpage, maar in de toekomst in dreamweaver (mijne baas wil nu nog nie betalen :cry: ). Thuis ben ik bezig een site te maken met dreamweaver en flash voor mijn voetbalclub.
Ik ben afgestudeerd als A2 boekhouder-informatica. Daarna nog een half jaar graduaat informatica gedaan (bij het partieel had ik overal negens, door mijn grote :roll: aanwezigheid :roll: en zat in een goeie uitgaansperiode weet je wel :oops: ). Heb dit dus gestopt en dan ben ik voor regent Lo-Informatica gaan studeren, zat daar in mijn tweede jaar, maar heb moeten stoppen halfweg het jaar wegens een zwaar verkeersongeval...
Ik volg nu nog een cursus webmaster en wil volgend jaar starten met netwerkbeheerder.
Wel zo'n cursus (2 jaar, 2 avonden per week) via de middenstand, heeft iemand hier ervaring mee, zou ik het doen ??

Voila, dit was het zo'n beetje...
En aan de jonge gasten die pas met de auto rijden: je ziet hoe een stom en ik zeg wel STOM ongeval je leven een heel andere wending kan geven !! Dit terzijde natuurlijk...

Oja, ik ken dus nie zoveel van pc's zoals sommige andere hier, maar heb hier al veel bijgeleerd en probeer ook te helpen waar ik kan...

greetzz
Flamethrower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jan 2003, 23:56
Locatie: Vlaanderen

Ikke 24 ... ook bij de "slechterikken" :) van belgacom.

Eerst bij den All Your Base op den helpdesk en nu op de dienst ADSL provisioning.

Greetz

Flamethrower
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ahmm nice to know. Zijt gij dan ook één van die enkelingen die bij BGC werken maar geen adsl aansluiting kunnen krijgen?? (het abo van BGC is voor jullie toch gratis eh :), enkel kosten aan Skynet) En dan maar noodgedwongen moeten aankloppen bij de concurentie is eigenlijk wel erg eh :D
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Simplicity
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2003, 00:44
Locatie: wsmnstr

k ben hier nog een van de jongste denk ik, 16 jaar en 5de economie-wiskunde in lokeren

sites da ik bezoek:
de concurrentie: http://games.telenet.be
en voor de rest http://www.born2oc.be
http://www.skynet.be
http://www.distributed.net
en deze, en af en toe ies googlen
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hehe, ikke ben den oudsten (61)
Nu op rust, was projectleider op de studiedienst van een groot bedrijf.

Hobbies: Vissen op groot wild in warm water, PC dinges , online TFC spelen, tuin onderhouden, alles repareren bij mijn twee dochters, twee kleinkinderen (bijna 3) voorzien van films en spelletjes op de PC, in weer of geen weer met de hond gaan wandelen, vrouw helpen (soms).

Al bij al heb ik geen tijd meer om iets te doen sinds ik op rust ben :D
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Den oudsten of den jongsten, iedereen is hier welkom!!! en om het met een cliché te zeggen: hoe meer zielen hoe meer vreugd :D
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ik zal ook maar iets over mij zeggen zeker?

En ik ben samen met simplicity blijkbaar de jongsten, 16, en ook waaslander. Ik volg latijn wiskunde. Mijne pc is natuurlijk zoals bij velen heilig. Ik werk een beetje aan mijne site, nu probeer ik wat PHP te leren enzo. Het probleem is dat zo een taal niet op 2 dagen geleerd is en dat ik dat bij gevolg rap beu ben :roll:
Ge vindt mij ook geregeld op het adsl-forum van skynet.be als ge mij nodig hebt.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Pi R² schreef:Ik zal ook maar iets over mij zeggen zeker?

En ik ben samen met simplicity blijkbaar de jongsten, 16, en ook waaslander. Ik volg latijn wiskunde. Mijne pc is natuurlijk zoals bij velen heilig. Ik werk een beetje aan mijne site, nu probeer ik wat PHP te leren enzo. Het probleem is dat zo een taal niet op 2 dagen geleerd is en dat ik dat bij gevolg rap beu ben :roll:
Ge vindt mij ook geregeld op het adsl-forum van skynet.be als ge mij nodig hebt.


PiR², het gemakkelijkste om php te leren is:

- experimenteer met php (start van iets bestaands phpBB, phpNuke,....) installeer dat nen keer deftig,...en bekijk de source code
- doe dat eventueel samen met een snelgids php/mysql
- van dat experimenteren leert ge veel meer dan enkel boek lezen ofzo..
- als ge zo wat dingen geleerd hebt, ga ge dingen zelf willen uitproberen en zelf iets in elkaar steken,

zo heb ik het geleerd :) kzeg et, php leer ge met te spelen ;-)
Als je hulp ofzo nodig hebt?

btw en natuurlijk ergens een free account nemen voor php te parsen eh
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Oddity, ge zijt neig bedankt voor de tips :lol: . Ik heb ne snelcursus liggen, ik zal die eerst doornemen, er staan oefeningen bij, en ik test rond die oefeningen nog wat verder. Als hosting heb ik tripod.lycos.nl. En dat werkt redelijk :roll: . Eigenlijk is die php niet echt moeilijk heb ik den indruk. Ik weet niet of dat waar is, maar kpeis als ge nen basiskennis van de syntaxis hebt, en een beetje weet hoe ge het ongeveer in elkaar steek, dan is het kinderspel om aan de hand van de functielijsten en verdere uitleg op php.net een deftig programmeke te schrijven met databases enzo.

Als ik hulp nodig heb :?: , ik weet u wonen :wink: . Merci :!: Het enigste dat ik zo neige stront vind aan al die talen is dat het minste ; of " verkeerd uw program naar de kl***te helpt :? , en ge vindt dat zo moeilijk. :evil:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mja ";" of ' " ' maakt wel verschil eh, code is code eh!

Ik ken genoeg om mijn plan te trekken. Erik vanop dit form is zowat een kleine expert in php ;-) maw steeds welcome in the php forums.

Die host is idd niet slecht om te beginnen, redelijk snel, wel een banner ;-)

veel succes!
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Dat heb ik dus ook, ik wil dat ook allemaal wel leren, maarja, dat duurt langer dan 2 dagen om dat goed te kennen, dus geef ik dat op. Soit, ik zal het toch moeten leren voor 't school! Maar eerst Oracle wat verderdoen, want daar heb ik binnen een paar dagen examen van! argh! :)

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

nob schreef:Dat heb ik dus ook, ik wil dat ook allemaal wel leren, maarja, dat duurt langer dan 2 dagen om dat goed te kennen, dus geef ik dat op. Soit, ik zal het toch moeten leren voor 't school! Maar eerst Oracle wat verderdoen, want daar heb ik binnen een paar dagen examen van! argh! :)

greetz,

Nob


Ha, misschien dat ik u dan eens ga zien irl :)
Uw vriendin zie ik regelmatig rondlopen, maar u niet (nooit?) ;)

@Pi R²
Tis ni allemaal basic hé ;)
Ik heb alles (= databases en dynamische webcontent) eigenlijk geleerd door mijn vakantiewerk... daarvoor was ik ook te lui om der mee door te gaan + ik had nog niet door wat je er wel niet allemaal mee kon doen :) ... maar als ge zo 2 maand daarin zit (Oracle Db en Coldfusion) , amai, ge weet al niet meer waar beginnen met al uw ideetjes die je wil uitvoeren ;)
Eens je één programmeertaal kent (ben de naam even kwijt van het type... Pascal enzo geen assembler en andere, ma kom) ben je ook makkelijk weg met de andere. Het is wel soms kl*te om al die synctaxes uit één te houden :roll: Delphi, Java, PHP, Coldfusion en binnenkort als ik die cursus eens open doe ook nog C (waarvan ik nog niet naar de lessen ben kunnen gaan (van d'Hollander, nob kent diene denk ik ook ;) ) en wie weet wat er volgend jaar misschien nog bijkomt :shock:
NuKeM
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

ja wel

die ; kan inderdaad uw hele programma lamleggen u moet een ;(semilicon) typen aan het einde van ieder statement we zijn allemaal wel eens

parse error line X


tegengekomen tijdens het werken met php wel de php scriptengine zal u een regelnummer geven kijk in de opgegeven nummer(of de regels daarboven) parse error is 99% syntax related u bent een ; of { of } of ge zijt ne string ("") of () vergeten te sluiten bijvoorbeeld

Code: Selecteer alles

<?php
$hello="hello;
echo $hello
?>


deze php code zal zeggen "parse error omdat dieje string "hello" niet gesloten is ik sluit mij bij NUkem aan dat het ambetant is om al die syntaxis uit elkaar te houden php en MySQL zijn broertjes probeer eerst eens iets simpel te maken en zo gade stap voor stap naar iets moeilijker
ge kunt de complete php handleiding downloaden in windows htmlhelp format van www.php.net (in het nederlands)

dat van die ; dat went wel hoor ik typ er soms teveel :mrgreen:

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Witchez
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 nov 2002, 10:52
Locatie: Waarloos, België
Contacteer:

Ik ben dus ook bij de allerbeste groep der jongeren :P... Zit momenteel in het midden van een jaar enig kind zijn omdat m'n zusje aan de andere kant van deze wereldbol, in Australië, van het leven proeft..
Ik studeer Wiskunde-wetenschappen omdat ik vorig jaar Latijn eventjes beu was en er een beetje mijn voeten had aan geveegd in juni.. Moest ik dus nodgedwongen van 4LW naar 5WW.. Blij dat ik eindelijk van dat Latijn af ben :shock:
Voor de rest ben ik wa bezig met voor de fun zinloze sites te maken en ik ben van plan om in de grote vakantie ook mijn kennis van php e.d. wat bij te schaven. Dat is nog veraf, maar der ligt hier een immense berg schoolwerk, dan ben ik nog hoofdcoördinator van de schoolradio en ben ik bezig met Schoolrock.
Ik ben ook bezig met scooters/brommers enzo en durf al wel eens een snelheidsbeperking aan m'n laars lappen :oops:
En dan doe ik ook nog wa DJ-werk samen met een vriend, dus int weekend ben ik ofwel aan 't draaien ofwel naar m'n collega's hun kunsten gaan luisteren.
En voor de rest zit ik zowat op m'n computertje hè en erger ik me aan de zagers op het Skynetforum :evil:
Sites die ik frequent bezoek:
http://www.schoolrock.be
http://www.no45.be --> no 45 dus!!!!!!:x
http://skynet-user-base.tk --> ook gekend als de SuB
het Skynetforum
een paar weblogjes
en de rest is wat ik tegenkom hè

Ik weet ni echt heel veel van pc's maar ik help zo goed ik kan en zorg soms even voor de noot humor op het Skynetforum :roll:

Greetz

Witchez
Laatst gewijzigd door Witchez op 12 jan 2003, 02:57, 1 keer totaal gewijzigd.
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
unifirmke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2003, 11:50

Ik ben 19 en zit in mijn 2de kan informatica in KULAK (leuven afdeling kortrijk). Volgend jaar moet ik (hopelijk) naar Leuven voor mijn licenties.

IK ben vooral geinteresseerd in netwerken en dergelijk.

Sites die ik dagelijks bezoek:

http://www.tweakers.net
http://www.shrimpwars.be

en deze site :-)
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

leuk om dat allemaal is te lezen van elkaar :)

Nukem, idd, je zal mij misschien is zien dan :) (hopelijk he)

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
Arator
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jan 2003, 13:20
Locatie: Tussen pot en pint
Contacteer:

Ik ben 23 jaar, heb 2 TI gedaan op de KHK in Geel. Werd het daar toen een beetje beu en ben gaan werken.
Momenteel werk ik op een helpdesk van een ISP. Toffe job, toffe collega's. Anderzijds ben ik begonnen met een totaal andere studierichting via de Centrale ExamenCommissie van de Vlaamse Gemeenschap : Politieke en Sociale Wetenschappen. En dat doe ik dan via de unief van Gent

Verder ben ik ook voorzitter van de jeugdclub van Kasterlee.
www.jk-kasterlee.be (momenteel down)

en natuurlijk met mijn pc'tjes, vooral gaming voor mij (ik sta te wachten op Simcity 4, als ik die pictures zie, amai) :shock:
Arator, nisi incurvus, preavaricatur
(Plinius de Oudere)
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Join the club Arator !! :D
Gebruikersavatar
Arator
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jan 2003, 13:20
Locatie: Tussen pot en pint
Contacteer:

thx, ik was al wel wa langer aanwezig op dit forum, maar was nog nooit geregd. Nu dus wel :wink:
Arator, nisi incurvus, preavaricatur
(Plinius de Oudere)
4ng3l
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 dec 2002, 00:12

Ik ben 18 jaar, 1ste jaar Industrieel Ingenieur in De Nayer...
Op de moment vollop in de examens en ik begin het grondig beu te worden :).
Verder zit ik ook graag achter t pc'ke, programmakes uitpluizen. Ik zou ook graag nog eenn programeertaal leren (Ik ken pascal zo'n beetje, dus da zou al iets vlotter moeten gaan), maar ik denk da we volgend semester al c++ krijgen dus...
Maar op de moment is hier allemaal ni veel tijd voor.


Greetingz 4ng3l
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Allé, er zit hier nogal veel ind. ing. en grad. inf. volk als ge het mij vraagt :D Dat kan nooit slecht zijn ;)

Veel geluk met de examens iedereen! (*zucht* ik zal ook maar gaan verder doen zeker)
NuKeM
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

naar aanleiding van een ander topic kick ik deze maar es...

Mn naam is Joost , 24 jaar en ben van Genk. :).
Ik studeer nog, op het LUC, TEW.
Verder ben ik mede-eigenaar van een webshop.

Als hobby's, me mabezig houden met mn lief, en motorrijden. Helaas heb ikzelf geen motor meer voor op de weg, maar heb zelf nog een crossmachine, waarmee ik af en toe voor de fun wedstrijdjes meerij.

Op de weg kan ik gelukkig nog tripjes maken met de motor van mijn vader (VTR1000F voor de geïnteresseerden)
Vroeger was ik sportiever, (fitness, skiên, volley, snowboarden, fietsen, Comppetitiezwemmen, en niet te vergeten mx) dan nu.


Ik amuseer me me op pc gebied vnl met hardware en overclocking, al ben ik net begonnen met linux. Ik heb al gemerkt dat het nog niet geschikt is voor de desktop vor de normale thuisgebruiker, maar voor de geïnteresseerden is het wel erg erg leuk :) . Verder ook net begonnen met wat php / mysql.
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

Ik zal ook es iets zeggen.

Ik ben 20 jaar, en ben van Tongeren.
Ik studeer aan de EUR, L&E.

Mijn hobbies zijn voetbal, films, muziek en computeren. Vroeger zat ik nog op voetbal, maar nu heb ik te weinig tijd. Voor mij is de vakantie helaas bijna weer ten einde. Het wordt dan tijd om weer naar school te gaan. Ik hoop dat ik goed ben uitgerust, om weer 10 volle maanden er tegen aan te gaan.

Dat is zowat alles. :wink:
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Gepensioneerde, hobby Computer & Elektronica.
Was 31 jaar in Duitsland als militair en verantwoordelijk voor het onderhoud van TV & telecommunicatie straalverbindingen in een bepaalde sector en tevens supervisor van mil. tf centrales.
Wij waren destijds een ploeg van een 6 tal mensen, beetje vrijgevochten als militair maar ook daar was een negatieve kant aan, bij defect aan de infrastructuur bvb na een onweer konden wij direct vertrekken op depanage.
(weer of geen weer, zondag of feestdag; het was GO)
Aan alles komt een einde, deze infrastructuur is er nu niet meer daar er geen belgische militairen meer aanwezig zijn in Duitsland in die zone.
Ik had daar zeer goede contacten met de techniekers van de Duitse Telekom. (tegenhangers van Belgacom)
Nu actueel ben ik actief op dit forum als nieuwsposter. :-)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 18 feb 2004, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hehe, Blue-Sky ik sta er echt niet op om de oudste te zijn hoor :-D
Ik wou dat ik nog ergens tussen de 20 en de 30 was :wink:

b.t.w. ik vind die topic "Hoe oud" niet, mijn search hier op het forum levert niets op :-(
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”