Telenet leurders

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Enkele dagen terug tussen twee examens in, wordt er aan de deur gebeld...twee studenten (kinda snobbish)
Blabla bla over promotie... (weet nog niet van wat :p, maar beginnen op mijn zenuwen te werken....)

Ze beginnen over internet en telefonie... - ik ruik onraad :D - enja de aap komt uit de mouw: twee promotors voor telenet......ze kwamen leuren met Telenet-formules... ze gingen mij eens overtuigen dat adsl slecht was en dat telenet zó véél beter was....

Toen ik een brochure weigerde, omdat er hier al 17 liggen, die via de post binnenkwamen, werden ze arrogant... laatste uitspraak was:

"...ewel gij kunt uw adsl houden..."

1. Telenet moet met zijn producten aan huis komen leuren? LOL
2. Aan de arrogantie van die kerels alleen zou ik Telenet zo ver mogelijk schoppen.

Nu ff opmerken, ik wil hier geen flame adsl-vs-telenet starten. Het gaat enkel over de werkwijze van Telenet en het voorval.

Ik wist dat ze ver gingen bij telenet, maar dit is er toch wel over zenne :)
Nog iemand gelijkaardige bezoekers gehad?
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

schakelen ze al jobstudentjes in? Bij belgacom zou da nen markting exacuteur zijn ofzoiets.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Heb nog niet geweten dat BGC mij nen leurder stuurt zenne..???

Nog nooit gehad...
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ze mogen gerust eens langskomen. Voor 2 redenen : speciale deurbel en als het "amateurs" zijn, dan krijg ik ze wel onder tafel.

Een normale deurbel werkt op 12 of 24V. De onze op 220V, de transfo is weg :) Als je geluk hebt, dan hang je aan de elektriciteit, want het knopje is maar krakkemikkig. Kennissen en familie weten dat ze moeten op het raam kloppen.

Wisten ze dan waarover ze bezig waren? Of waren het meer wanna-be verkopers. Als ze het zo maar half en half weten, dan zijn ze op voorhand gezien. Ik zet die mannen graag in hun ondergoed. :twisted:

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik dacht dat telenet deed per man die via u ook telenet neemt surf je een maand gratis waarschijnlijk was het zoiets :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hehe, waren idd wannabees.. technisch niet genoeg onderlegd.. was wel net voor mijn java examen.. dus kon ze niet vloeren had geen tijd :(

Anyway, kvond het schamelijk dat ze zo kwamen leuren.. twas zielig :p, wetende dat ze hier in de buurt niet vré van telenet moeten hebben, gaan ze overal wel een deur tegen hun **** gehad hebben :p
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

der zijn mensen die erop kicken van een deur tegen hun *** te krijgen ze. Misschien stelde gij ze teleur als ge ze gewoon weg laat gaan :twisted:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:Een normale deurbel werkt op 12 of 24V. De onze op 220V, de transfo is weg :) Als je geluk hebt, dan hang je aan de elektriciteit, want het knopje is maar krakkemikkig. Kennissen en familie weten dat ze moeten op het raam kloppen.

Ik hoop dat gij verzekerd zijt :D

Back on topic: Ik begin het hier ook moe te worden die reclame van telenet, peperdure prints stapelen zich hier op bij ons thuis... om nog maar te zwijgen over de informatieve inhoud van deze dingen.
Ik heb al eerder gehoord dat ze dit deden ('installateurs' die u proberen te overtuigen om telenet te nemen (want zij verdienen er een procentje mee ofzo)). Persoonlijk vind ik het een zwakke manier van handelen dat hun produkt niet echt aantrekkelijker maakt.
Laatst gewijzigd door NuKeM 10 jun 2003, 22:16, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Oooh, ik had graag van die mensen aan de deur gehad, ik vind het altijd heerlijk om mensen die héél erg overtuigd zijn van iets eventjes volledig te ontkrachten, vooral als het niet waar is wat ze verkopen :-D

Neenee, m'n adsl-lijntje blijft :-)
Ze zullen wel zéér sterke argumenten moeten hebben om mij kabel-gezind te krijgen :-)
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik had indertijd geen keuze gemaakt ADSL/Telenet, ik dacht eerst komt, eerst maalt.
En het was ASDL die het haalde(gelukkig maar), maar wat me opviel is,
toen Telenet in onze gemeente dan uitkwam (2 maand later dan ADSL)
stond er plots iemand van Telenet aan de deur, ik zei hem dat ik al ADSL had en die gaf me gelijk bij mijn keuze na een kleine discusie over bandbreedte(delen) en betrouwbaarheid. Dus ik denk dat het niet allemaal onwetenden zijn die aan de deur komen, het is in feite al erg gesteld als mensen van Telenet hun eigen product niet verdedigen.
Ofwel had ik een heel gedemotiveerde verkoper aan de deur. :twisted:

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

NuKeM schreef:Back on topic: Ik begin het hier ook moe te worden die reclame van telenet, peperdure prints stapelen zich hier op bij ons thuis... om nog maar te zwijgen over de informatieve inhoud van deze dingen.
Ik heb al eerder gehoord dat ze dit deden ('installateurs' die u proberen te overtuigen om telenet te nemen (want zij verdienen er een procentje mee ofzo)). Persoonlijk vind ik het een zwakke manier van handelen dat hun produkt niet echt aantrekkelijker maakt.


Er wordt inderdaad soms van deur tot deur gegaan, meestal in streken waar Tn nog niet zo in de markt zit, lijkt me vrij logisch. Maar ik zou niet zomaar een ofzo in een zin zetten Nukem dat maakt een beschuldiging heel breed en je ofzo laat duidelijk zien dat je uit je botten slaagt. De meeste installateurs werken trouwens in onderaanneming en misbruik heb ik nog niet vaak gehoord. Je kan dit trouwens ook aan mij doorgeven, via pub melden we dat dan wel.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

meon schreef:Oooh, ik had graag van die mensen aan de deur gehad, ik vind het altijd heerlijk om mensen die héél erg overtuigd zijn van iets eventjes volledig te ontkrachten, vooral als het niet waar is wat ze verkopen :-D

Neenee, m'n adsl-lijntje blijft :-)
Ze zullen wel zéér sterke argumenten moeten hebben om mij kabel-gezind te krijgen :-)

Wat ga je ontkrachten? Tell me!
Geef mij eens sterke argumenten om ADSL-gezind te worden.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Weetgraag schreef:Ik had indertijd geen keuze gemaakt ADSL/Telenet, ik dacht eerst komt, eerst maalt.
En het was ASDL die het haalde(gelukkig maar), maar wat me opviel is,
toen Telenet in onze gemeente dan uitkwam (2 maand later dan ADSL)
stond er plots iemand van Telenet aan de deur, ik zei hem dat ik al ADSL had en die gaf me gelijk bij mijn keuze na een kleine discusie over bandbreedte(delen) en betrouwbaarheid. Dus ik denk dat het niet allemaal onwetenden zijn die aan de deur komen, het is in feite al erg gesteld als mensen van Telenet hun eigen product niet verdedigen.
Ofwel had ik een heel gedemotiveerde verkoper aan de deur. :twisted:

Greetz
Weetgraag :wink:

Hmm hierboven werd juist gezegd dat die mannen aan de deur er zelden iets van kennen en nu ga jij ze geloven over de gedeelde bandbreedte, tssss.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Zimmy de telenetter duidelijk op zijn teentjes getrapt... :p

Enfin ja, deze discussue gaat toch nergens heen, dus ge stopt er beter mee.

De ene is beter op ander gebied dan de andere en omgekeerd. 't Ligt er gewoon aan waar je de voorkeur aan geeft.
En bij mij is dat downloadcapaciteit. (hoeveelheid) + geen proxy

greetz,

Nob
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nob schreef:En bij mij is dat downloadcapaciteit. (hoeveelheid) + geen proxy


Is "downloadcapaciteit" geen gevaarlijk argument als je met een verstokte Telenetter in discussie treedt ? (zeker als je je aan de download-regeltjes houdt)

Pastoep : ik zou ook mijn ADSL-lijntje niet willen ruilen voor Telenet hé, maar toch voorzichtig zijn als je het met een verstokte Telenetter aan de hand hebt 8-)
If you can't beat them, confuse them.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Nob schreef:Zimmy de telenetter duidelijk op zijn teentjes getrapt... :p

Enfin ja, deze discussue gaat toch nergens heen, dus ge stopt er beter mee.

De ene is beter op ander gebied dan de andere en omgekeerd. 't Ligt er gewoon aan waar je de voorkeur aan geeft.
En bij mij is dat downloadcapaciteit. (hoeveelheid) + geen proxy

greetz,

Nob


Nee ik ben niet op mijn tenen getrapt maar de discussie moet steek houden...

Elk zijn keuze ;)
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

airzimmy schreef:
meon schreef:Oooh, ik had graag van die mensen aan de deur gehad, ik vind het altijd heerlijk om mensen die héél erg overtuigd zijn van iets eventjes volledig te ontkrachten, vooral als het niet waar is wat ze verkopen :-D

Neenee, m'n adsl-lijntje blijft :-)
Ze zullen wel zéér sterke argumenten moeten hebben om mij kabel-gezind te krijgen :-)

Wat ga je ontkrachten? Tell me!
Geef mij eens sterke argumenten om ADSL-gezind te worden.



dat is niet moeilijk zimmy dit is echter een ouwe discussie die ik niet langer wens te voeren
Registered Linux user #286313
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Erik schreef:
airzimmy schreef:
meon schreef:Oooh, ik had graag van die mensen aan de deur gehad, ik vind het altijd heerlijk om mensen die héél erg overtuigd zijn van iets eventjes volledig te ontkrachten, vooral als het niet waar is wat ze verkopen :-D

Neenee, m'n adsl-lijntje blijft :-)
Ze zullen wel zéér sterke argumenten moeten hebben om mij kabel-gezind te krijgen :-)

Wat ga je ontkrachten? Tell me!
Geef mij eens sterke argumenten om ADSL-gezind te worden.


dat is niet moeilijk zimmy dit is echter een ouwe discussie die ik niet langer wens te voeren


Opmerkelijk, en vooral bedenkelijk.
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Mensen,

Zoals The Oddity al zei, werd deze topic niet gestart om de aloude discussie hier terug boven te halen... :roll:

Deze topic handelt over de werkwijze die telenet gebruikt om klanten te ronselen... 8-)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

airzimmy schreef:Wat ga je ontkrachten? Tell me!
Geef mij eens sterke argumenten om ADSL-gezind te worden.

Ok, verkeerd begrepen: wat ik bedoel is: ADSL is voor mij perfect: snel genoeg (of het nu tegen 350kb/sec of 600kb/sec gaat maakt mij niet uit) downloadlimiet is niet van toepassing, ik haal dat toch bijna nooit.
Wat ik wil zeggen is: waarom zou ik veranderen?
Enkel miserie (kabels trekken en zo) en ik zou er niet meer mee kunnen dat wat ik nu kan.
Ik kan gewoon geen reden bedenken die voor mij overtuigend genoeg is om over te stappen.
Maar zoals gezegd: het ging over de "leurders"-praktijken.
Over reclame gesproken: wat is er toch mis met die Telenet-reclame van tegenwoordig? Zo saai, diepzinnig, ... Waar is het grappige, verrassende, originele van de Belgacom/Skynet reclame?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

airzimmy schreef:
NuKeM schreef:Back on topic: Ik begin het hier ook moe te worden die reclame van telenet, peperdure prints stapelen zich hier op bij ons thuis... om nog maar te zwijgen over de informatieve inhoud van deze dingen.
Ik heb al eerder gehoord dat ze dit deden ('installateurs' die u proberen te overtuigen om telenet te nemen (want zij verdienen er een procentje mee ofzo)). Persoonlijk vind ik het een zwakke manier van handelen dat hun produkt niet echt aantrekkelijker maakt.


Er wordt inderdaad soms van deur tot deur gegaan, meestal in streken waar Tn nog niet zo in de markt zit, lijkt me vrij logisch. Maar ik zou niet zomaar een ofzo in een zin zetten Nukem dat maakt een beschuldiging heel breed en je ofzo laat duidelijk zien dat je uit je botten slaagt. De meeste installateurs werken trouwens in onderaanneming en misbruik heb ik nog niet vaak gehoord. Je kan dit trouwens ook aan mij doorgeven, via pub melden we dat dan wel.

Die 'ofzo' is idd omdat ik het natuurlijk niet zeker weet, maar wat ik zeker weet is dat sommige mensen soms erg agressief (en dit woord is niet overdreven!) benaderd worden om telenet te nemen. Iemand die je opbelt voor een afspraakje om eens over Telenet te praten, je zegt nee, de volgende dag staat er iemand aan je deur, je zegt nogmaals dat je geen interesse hebt, hij wordt kwaad en begint alles te doen om u toch Telenet aan te smeren etc etc
Blijkbaar worden deze mensen toch door iets gedreven (een procentje dat ze blijkbaar broodnodig hebben OFZO) snap je?
Trouwens, dat van deur tot deur gaan wat jij zou 'vrij logisch' vindt, vind ik absoluut niet normaal! Dat ze voor een huishoudartikel van deur tot deur gaan daar kan ik nog inkomen, maar voor een internetaansluiting van een groot bedrijf... zeg nu niet dat het vrij logisch is dat ze hiervoor van deur tot deur gaan (ook al is het in gebieden waar ze nog niet goed in de markt liggen). Ze moeten hun 'close to the people' beleid eens herzien volgens mij, want eerlijk gezegd, een bedrijf dat met deurleurders werkt neem ik niet serieus!
De eerste telenet venter die hier aan mijn deur staat met magere kennis gaat spijt hebben dat hij heeft aangebeld... en moest hij zich misdragen dan zal ik het zeker melden aan de pub ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik weet nog, enkele jaren geleden belde ik naar een gratis infonummer van Telenet. Ik wist dat het hier nog niet beschikbaar was, maar wilde weten wanneer wél.
Ik krijg een mens aan de lijn die blijkbaar net een slechte mossel of zo had gegeten, hij klonk echt niet vriendelijk. Ik stel m'n vraag, krijg als reactie: "Pffft, dat weet ik niet hoor, dat zal niet meer voor dit jaar zijn." Ik vraag: "Wanneer dan?". Antwoord: "Na dit jaar zeker?". Ik reageer van "Allé, ge moet toch een schema hebben of zo eh, na dit jaar: dat kan net zo goed 1 januari 2001 zijn als 31 december 2150". Ik hoor wat gegrommel en hij moet me uiteindelijk een antwoord schuldig blijven.
Ik vraag dan of ik dan toch niet wat folders en zo kan toegestuurd krijgen, kwestie van eens prijzen en producten te kunnen bekijken. Hij vraagt me naam en adres, maar heb tot op heden geen gepersonaliseerd schrijven van Telenet gehad, enkel folders die bij de weekkrant zaten. (die er overigens blijkbaar élke week tussen zitten).
Sinds dat voorval en de toenmalige negatieve reacties van telenet-gebruikers (over slechte helpdesk, slechte bereikbaarheid enz.) heb ik Telenet dus afgeschreven. Klant is koning? Juist ja.
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

Den eerste dat hier bij mij komt bellen om telenet te promoten die gooi ik buiten zonder trap of lift (ik woon in appartementenblok ) Ik heb wel vrienden die bij telenet zetten en die komen soms aan mij vragen of ik geen oplossing weet voor hun probleem dat zegt al genoeg over de kwaliteit van de helpdesk van telenet

en nu nog iets telenet heeft geen gratis helpdesk maar zo een duur 0900 (en dergelijk ) nummer dan kunde voor dat ook nog eens afdokken

BGC => 0800/22/451 FREE helpdesk daar kan telenet poepje ruiken :mrgreen:


ook vind ik het erg irritant en vervelend dat telenet u verplicht met een proxy server te surfen nee nee ik ben klant ik bepaal ( tot op zekere hoogte ) wat kan en niet kan op mijn account it's my money he

dat ze van "deur tot deur" gaan kan ik nog enigzins inkomen maar als het antwoordt van de mensen negatief is moet je niet aandringen

trouwens om te "leuren" moet je eeen "leurderskaart" hebben anders is dat illegaal en zelfs strafbaar

wat telenet allemaal niet doet om aan klanten te geraken he :roll:
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mannekes,

ik heb hier precies de lont aan een vat buskruit gestoken ;-)
ik had dus gezegd: "Geen adsl-vs-telenet"!! Daar gaat et niet echt om eh!!

Bij mij ging het er hem om dat het zo twee onwetende studentjes waren, op een snikhete dag keurig uitgestreken in kostuum, twee man sterk en die gingen mij kost wat kost overtuigen van dat een Telenet aansluiting beter is dan adsl. Kortom, toen ik ik antwoorde dan kreeg ik een bot antwoord en nadien nog meer arrogantie...

Kortom als dat de vertegenwoordiging moet zijn van Telenet: wel dan kan ik maar 1ding zeggen: ze zijn nog lager gezakt, dan ze al waren... dat voor een groot bedrijf.. is niet echt bevorderlijk.

Tevens kan ik Nukem bijtreden, het irriteert mij enorm dat we zo véél info krijgen over Telenet aansluitingen.. is het niet op naam, dan zit het los in de bus, of zit het in de streekkrant... kortom heb hier dus ook een berg aan van die gele folderkes!

Een iets beter idee zou zijn: éénmalig een folder in de buurt te verspreiden met een locatie waar een demo-bus van telenet staat. Zo zullen geinteresseerden gaan naar de bus, en niet geintereseerden dat negeren en is iedereen te vreden.

Trouwens hoe gaan ze mij overtuigen hier thuis? op papier beke zeveren? Nee toch niet. Ze maken iets meer kans met een uitvoerige demo en zo'n bus.

This is the issue.

offtopic @airzimmy: voor support moet ge idd naar een betaalnummer bellen. Ik heb eens voor iemand die na 3maanden Telenet, nog steeds zijn login en pwd voor email niet ontvangen had, registratie via modem nummer lukte niet. Om dit probleem op te lossen, was ik niet van plan om naar 0900 nummer te bellen. Heb dan maar via 0800-nummers naar telenet gebeld en daarvoor heb ik 3u aan de tel. gehangen...hebben ze me doorgestuurd naar een nummer dat niet bestaat! (antw v helpdesk: "oh maar de mensen op xxx kunnen u helpen: belt u naar 'telnummer'" En als ik belde: "Het oproepnummer dat u gekozen hebt is niet in gebruik, gelieve 1207 te bellen voor...." als ge dat meemaakt dan is dat niet echt positief voor Telenet ;-)
I love it when a plan comes together!
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

The Oddity schreef:Mannekes,

ik heb hier precies de lont aan een vat buskruit gestoken ;-)
ik had dus gezegd: "Geen adsl-vs-telenet"!! Daar gaat et niet echt om eh!!

Bij mij ging het er hem om dat het zo twee onwetende studentjes waren, op een snikhete dag keurig uitgestreken in kostuum, twee man sterk en die gingen mij kost wat kost overtuigen van dat een Telenet aansluiting beter is dan adsl. Kortom, toen ik ik antwoorde dan kreeg ik een bot antwoord en nadien nog meer arrogantie...

Kortom als dat de vertegenwoordiging moet zijn van Telenet: wel dan kan ik maar 1ding zeggen: ze zijn nog lager gezakt, dan ze al waren... dat voor een groot bedrijf.. is niet echt bevorderlijk.

Tevens kan ik Nukem bijtreden, het irriteert mij enorm dat we zo véél info krijgen over Telenet aansluitingen.. is het niet op naam, dan zit het los in de bus, of zit het in de streekkrant... kortom heb hier dus ook een berg aan van die gele folderkes!

Een iets beter idee zou zijn: éénmalig een folder in de buurt te verspreiden met een locatie waar een demo-bus van telenet staat. Zo zullen geinteresseerden gaan naar de bus, en niet geintereseerden dat negeren en is iedereen te vreden.

Trouwens hoe gaan ze mij overtuigen hier thuis? op papier beke zeveren? Nee toch niet. Ze maken iets meer kans met een uitvoerige demo en zo'n bus.

This is the issue.

Wellicht doen die dat als promotiemensen zoals vele studenten ergens een job als promoboy of promogirl uitvoeren. Echte leurders=verkopers zullen het niet zijn. Nu ja ik ga de mensen van TN marketing niet verdedigen, er moet alleen correcte argumentatie komen.

The Oddity schreef:offtopic @airzimmy: voor support moet ge idd naar een betaalnummer bellen. Ik heb eens voor iemand die na 3maanden Telenet, nog steeds zijn login en pwd voor email niet ontvangen had, registratie via modem nummer lukte niet. Om dit probleem op te lossen, was ik niet van plan om naar 0900 nummer te bellen. Heb dan maar via 0800-nummers naar telenet gebeld en daarvoor heb ik 3u aan de tel. gehangen...hebben ze me doorgestuurd naar een nummer dat niet bestaat! (antw v helpdesk: "oh maar de mensen op xxx kunnen u helpen: belt u naar 'telnummer'" En als ik belde: "Het oproepnummer dat u gekozen hebt is niet in gebruik, gelieve 1207 te bellen voor...." als ge dat meemaakt dan is dat niet echt positief voor Telenet ;-)

De helpdesk van TN werkt als volgt:
1 fout ligt bij jou -> bel 0900 : waarom moet TN mensen betalen die problemen moeten oplossen alla "meneer mijne printer werkt ni) -> oorzaak ligt bij klant mijn inziens correct dus)
2 fout ligt bij TN -> bel 0800 : standaard ga je altijd de 0800 bellen en gaan ze een modemtest uitvoeren, werkt de modem? dan is voor TN alles ok en kan je naar 0900 gaan, werkt em niet dan krijg je iemand op de 0800.
3 ligt de fout bij TN maar heb je toch de 0900 moeten bellen, dan krijg je de kosten terugbetaald, nu by default (dankzij pub) vroeger moest je er specifiek naar vragen.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

airzimmy schreef:
Weetgraag schreef:Ik had indertijd geen keuze gemaakt ADSL/Telenet, ik dacht eerst komt, eerst maalt.
En het was ASDL die het haalde(gelukkig maar), maar wat me opviel is,
toen Telenet in onze gemeente dan uitkwam (2 maand later dan ADSL)
stond er plots iemand van Telenet aan de deur, ik zei hem dat ik al ADSL had en die gaf me gelijk bij mijn keuze na een kleine discusie over bandbreedte(delen) en betrouwbaarheid. Dus ik denk dat het niet allemaal onwetenden zijn die aan de deur komen, het is in feite al erg gesteld als mensen van Telenet hun eigen product niet verdedigen.
Ofwel had ik een heel gedemotiveerde verkoper aan de deur. :twisted:

Greetz
Weetgraag :wink:

Hmm hierboven werd juist gezegd dat die mannen aan de deur er zelden iets van kennen en nu ga jij ze geloven over de gedeelde bandbreedte, tssss.


De volgende keer zal ik schrijven
die gaf me gelijk bij mijn keuze na een kleine discusie over betrouwbaarheid.
Nu goed???

Greetz
Weetgraag :wink:

PS: dit leid weer tot nergens voor mij is deze traed "dead"
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Even melden dat ik (wij) het hier niet hebben over het Telenet Breedband produkt, maar wel over de manier waarop het bedrijf dit aan de man wil brengen. Dit is (in mijn ogen) geen telenet <-> adsl discussie, maar wel een discussie over de telenet marketing (en voor een stukje ook klantvriendelijkheid).
Mijn persoonlijke mening is dus samengevat:
- dat ik een bedrijf dat aan je deurbel komt hangen om zijn produkt (een ICT product dan nog wel) aan de man te brengen niet echt serieus neem.
- dat Telenet veel te veel (nutteloze) reclame maakt. Belgacom maakt ook veel reclame, maar doet dit op een andere en beter manier (minder dure en milieuonvriendelijke folders, meer radio en tv... dat is de indruk die ik hier heb). Ook geld voor zowel Telenet als Belgacom dat de inhoud van hun reclame op niks trekt (enkele grote foto's en dan een titel 'onbeperkt surfen' ofzo (hier heb je mijn stopwoordje 'ofzo' alweer ;) ) noem ik niet echt informatief, maar ja, die reclame is ook voor de massa bedoelt hé, je mag dan al blij zijn als iemand weet wat het woordje 'surfen' in de titel wil zeggen). Reclame moet niet informatief zijn (reclamespots van bgc bvb, 'grappig',weinig informatief, maar ze verkopen wel omdat dit blijft hangen), maar ik zou het wel liever zo gezien hebben...
NuKeM
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

NuKeM schreef:...
- dat ik een bedrijf dat aan je deurbel komt hangen om zijn produkt (een ICT product dan nog wel) aan de man te brengen niet echt serieus neem.
...


Uit persoonlijke ervaring kan ik melden dat ze niet enkel ICT product komen slijten hoor... maar ook hun telefoneeraanbod.
En wat dat laatste betreft zijn ze zeker niet het enige bedrijf.

Verder kan ik mij niet druk maken over hun (=TN) marketingstrategie... :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

CueBoy schreef:
NuKeM schreef:...
- dat ik een bedrijf dat aan je deurbel komt hangen om zijn produkt (een ICT product dan nog wel) aan de man te brengen niet echt serieus neem.
...


Uit persoonlijke ervaring kan ik melden dat ze niet enkel ICT product komen slijten hoor... maar ook hun telefoneeraanbod.
En wat dat laatste betreft zijn ze zeker niet het enige bedrijf.

Verder kan ik mij niet druk maken over hun (=TN) marketingstrategie... :wink:


Telefoon is in mijn ogen ook een ICT produkt hoor ;)
Idd, van mijn part doen ze wat ze willen... al wil ik hier liever geen verkopers aan mijn deur en nog minder stapels duur papier dat toch de vuilbak in vliegt... maar ja, wie ben ik hé ;)
NuKeM
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

een maat van mij ging da ook doen nadat hij afgestudeerd was, je krijgt een basis loon , nie vele, en per klant dat je bij hebt krijg je zo'n 1000fr der bij. dus als ge geluk hebt en een goeie straat hebt dan kunde veel verdiennen, mja, 'k zou ik nie zo onzeker willen leven... meestal zijn da oude mensen die ze strikken als ze horen dat hun telefoon minder zal kosten, mja, daar kunnen ze foefkes aan vertellen gelijk geen naam hé, ier madam da blaadje invullen, en ze hebben were geld in hun zakken.

Gimic
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is zoals de 'alternatieve' telefoonoperatoren zoals euphony en aanverwante (ik noem nu een die me zo te binnen schiet) werken ook met "de man in de straat die het product verkoopt". Die persoon kon op zijn beurt dan ook weer nieuwe verkopers warm maken... Het klinkt bijna als piramidespelen.

Maar even vergelijken:
FOLDERS:
BGC>
Quasi wekelijks een blaadje met aanbdiedingen van nieuwe draadloze telefoontoestellen, sms-toestellen, e.d., net zoals er bvb een blaadje van de GB komt.
TN>
Quasi wekelijks vrijwel hetzelfde blaadje met 1 belangrijke zin: supersnel surfen voor een vast, lage prijs. Waar zijn de vernieuwingen?

TV-RECLAME:
BGC>
* Aap die laptop steelt van onderzoeker en via draadloos internet het apenrijk doet domineren over de mensen
* De verschillende Van Gogh-reclames (twistiny, ...)
* En je bent het wachten niet meer gewoon: Zorro en paard, Parachutist, Werknemer die gaat werken in gebouw en overal tegen op loopt, ...

TN>
* Gratis installatie, leggen kabels zelf (zonder verhaal)
* Skateboarders die ineens supersnel kunnen surfen
* Jongetje met opwindbare auto
* Jongetje dat naar koekjesdoos grijpt

Als ik deze 2 manieren van marketing bekijk vind ik die van BGC persoonlijk veruit de beste: humor is een veel betere manier van mensen bereiken dan diepzinnige dingen.
Over welke van de 2 spreken de mensen? Juist ja.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

ja, met die reklammekes van belgacom kunt ge wel eens lachen, vooral diene zorro die neffest zijn paard springt vind ik goe. Dat spreekt iedereen zowa aan. Telenet met een autoke dat over de grond rijdt, vin ik persoonlijk stom. Hoe ge het ook keert of draait, leve de overheidsbedrijven. Die zijn veel stabieler dan zo een prive bedrijf dat u behandelt zoals de staat van hunne portemonee.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Net weer eens hard kunnen lachen met een reclame van belgacom: eentje waarbij ge een heel reclameblok in fast forward door uw strot krijgt. En daar zit vanalles tussen, dus ook reclame van helemaal andere producten. Ik vind het weer een geweldig idee van de dienst externe communicatie (of reclamebureau, ik heb geen idee wie dat bij BGC doet).
Origineel, opvallend en het brengt weer perfect de boodschap. Zo hoort het :-)
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

nog nie gezien, maar naar analogie met de vorige reklamekes zal het wel goe zijn. Staat het op het net? meestal zetten ze da der toch op he?

edit: ze staan dus op http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... vspot.jsp# maar da staat er opt eerste zicht nie bij
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

NU BGC is ook niet altijd even perfect met zijn promotie-acties...

Verleden jaar werkte ik als student bij in een callcentre. Ik kreeg enkel inbound foontjes binnen van Nederlandse klanten voor een Deens postorderkledingbedrijf.

Tot op een gegeven dag moetsik outbound doen... djeeke... ADSL producten verslijten van Belgacom aan mensen die gemiddeld 75 jaar oud waren, en tot overmaat van ramp, lieten ze bij Belgacom ons (een callcentre in het Luikse, dus de Nederlandstaligen -> Limburgers en Nederlandse Limburgers, bellen nr de westhoek enzo... Dus wij verstonden hun dialect niet en zij verstonden onze tongval niet (alhoewel het duidelijk abn was ;) en niet te zangerig ;) ) .

Afin de jongste 'klant' wat we moesten opbellen van Belgacom was dus 67 jaar oud. De jongste wat ik aan de lijn had, was 69 , mijne oudste was er 95.

Ik ergerde mij kapot eraan en alhoewel ik mn shiftje van 6 uur wou volmaken, ben ik dus na 2 uur opgestapt en gezegd: als jullie inbound werk hebben, ok, mogen jullie me bellen, is het outbound, dan forget it.

(mn werksituatie daar voor Belgacom was niet beter doordat tegenover mij de reincarnatie van Jan Theys zat... djeezes die vent kon leuteren... en het feit dat ik er nog het eeste wist, of laten we zeggen , iets wist van internet en computers... )

Mijn ervaringen met telenet zijn erg positief geweest, enekel is de helpdesk minder paraat en slechter als vroeger.
BGC adsl was hier in mijn streek (Het Genkse) vroeger echt een stuk slechter als Telenet, echter is nu sinds een jaar ofzo erg veel verbeterd.

Het enige wat ik nog merk is dat mensen met adsl meer last hebben met een wegvallende verbinding. Vaak ligt dit voor mij aan het feit dat dit via usb gaat en er op 1 of ander manier soms een conflictje is tussen het OS en de modem.... Vooral mensen met een usbmodem van BGC en windows ME vallen regelmatig (jaja, windwos meer ellende :) )

En nu ga ik dus ne concurrent van skynet en telenet uittesten... :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm effe paar bedenkingen:

Allereerst moet ik zeggen, ik zie niet een probleem om mensen van 75+ een adsl intallatie te verkopen. Die mensen surfen ook zenne... ik ken véél oudere mensen, die ééns ze op pensioen zijn niet goed weten wat doen en dan storten ze zich op het informatica gebeuren. Ze leren werken met pc, internet, nemen dan ook maar een permanent lijntje want ze geraken een 'beetje' verslaafd. Dusja waarom niet.

Natuurlijk als verkoopstrategie kan men zeggen dat dit uitbuiting ofzo is, afh van hoe het aan de tel verkocht wordt, maja das niet na te gaan. Oudere mensen kan je in sommige gevallen sneller, makkelijker overhalen.

Nu moet ge ook nuanceren dat dit niet echt BGC zelf is...BGC zal voor een dergelijke actie wel een bedrijf onder de arm nemen aan wie een reclame/promotie opdracht is uitbesteed. In véél gevallen, merkop ik zeg niet alle, zijn het die bedrijven die selecteren naar wie wel en wie niet gebeld wordt. Bedrijven zeggen vaak: doe een promotie voor dat met dat budget: en de klant doet dat ook. Indien er dan nog eens op commissie gewerkt wordt, dan zal een callcenter of promotiebedrijf zeker een dergelijke strategie volgen. Geld is immers belangrijker dan eventuele morele problemen ;-)

Zit je ook op adsl? Want nu zit je toch op telenet.
Ik zou hier niet offtopic gaan over helpdesks, daar zijn reeds topics over open. Laat het ons zuiver bij de Telenet discussie houden!
I love it when a plan comes together!
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

de adressen kwamen weldegelijk door van BGC :).

en, met alle respect, internet, en vooral breedband, hebben NIET veel 80 jarigen, de meeste hebben zelfs nog geen computer...

65-jarigen , dat gaat nog wel...

Maar afin het ging hier in het topic over de telenet verkoopmethodes (mensen aan de deur) en ik gaf een BGC voorbeeldje: televerkoop door een zooi onervaren mensen nr een deel niet-geInteresseerde weinig potentievolle klanten. :)

Zo zijn er nog wel legio voorbeelden te noemen zeker? :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hum, 65 jarigen wel en 80jarigen niet?

Hmm mijn nonkel is dus na zijn pensioen begonen met computer te werken: pc + dialup en heeft doendeweg geleerd.

Wel hij is er nu 81 en hij werkt nu via een adsllijn en published nog iedere week een artikel voor een krant.

65jarigen worden ooit 80jarigen eh...

Nuja van wie die adressen komen...dat is natuurlijk een andere zaak. Nuja vermoedelijk zijn er nog wel firma's die dat doen.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Laat ons eerlijk zijn, de meeste 80 jarige die weten niet wat ne computer is. Als er iemand belt met een aanbieding van adsl, ze zijn al half doof, ze weten niet waarover het gaat, maar denken het te weten :

- Hallo, u kan sneller en goedkoper surfen terwijl u belt...
- efkes vragen aan mijne man ze... Jef, tis iets voor goedkoper met den telefon te doen.
- Pakt maar, Maria.

En der ligt een ADSL-lijn.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Helaba Pi R² :-)
Blue Sky zou binnen 10j ook tachtig worden, als hij dan bij goede gezondheid blijft en nog niet aan Alzheimer lijd. :P
Maar vergeet niet dat hij van goede grond komt hé, het Waasland grond voor de allerbeste suikerbieten.
Hopende u nog een plezant antwoord te kunnen geven binnen 10 jaar.
Tot nog eens en hou je haaks :angel: (zo zeggen het onze noorderburen)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”