De feiten zijn wat ze zijn.
Er is onvoldoende geïnvesteerd in spotgoedkope manieren van elektriciteit opwekken, waardoor we nog veel te vaak met dure manieren van opwekken zitten.
De feiten zijn wat ze zijn.
Ik denk dat je eens een cursus economie moet open slaan.Dizzy schreef: 2 maanden geleden De prijs van bananen wordt niet bepaald door hoeveel bananen Belgen eten.
Dat is onzin.duizend schreef: 2 maanden geleden Telkens je moet importeren zit je uiteraard met een hoge marginale kost.
Het is niet omdat een zot in het water springt dat je meteen moet achterna springen.Petrikske schreef: 2 maanden geleden Ik volg de groep van Home Wizard op FB en de batterijen gaan als zoete broodjes.
"Een groep van HW op FB" is echt niet representatief voor alle Nederlandse huishoudens.Petrikske schreef: 2 maanden geleden Ik heb de datum met opzet dik in de verf gezet omdat het al een ouder artikel betreft.
Ik volg de groep van Home Wizard op FB en de batterijen gaan als zoete broodjes.
Dus het 40.000 getal kan ondertussen behoorlijk achterhaald zijn.
Ze noemen ons daar niet voor niets 'domme Belgen'![]()
Het feit is wel dat het beste systeem voor de consument de terugdraaiende teller was/is. Alles wat we nu moeten doen om effectief die stroom rendabel te maken, is om opnieuw een serieuze investering te doen. Enfin, het kan rendabel zijn maar het risico is wel voor ons.......ivob schreef: 2 maanden geleden Gelukkig bestaat er onder de "gemiddelde Vlaming" nog een grote weerstand tegen thuisbatterijen en alles wat met HE te maken heeft.
Dat geeft de minderheid die rekenen voor ze gaan klagen dat alles de schuld van alle anderen is meer tijd om daar nog volop hun voordeel mee te doen.
Dat systeem was niet houdbaar.Vaganzza schreef: 2 maanden geleden Het feit is wel dat het beste systeem voor de consument de terugdraaiende teller was/is.
Correct.Vaganzza schreef: 2 maanden geleden Tja, niet iedereen is in staat om dat uit te rekenen. Het is te ingewikkeld. Kijk maar naar captar. Hoeveel kunnen uitleggen hoe dat werkt, laat staan om het te berekenen...
Bwa, in Wallonië en Brussel heeft men veel ervaring dat de rekeningen uiteindelijk wel door de anderen zullen betaald worden.
Ik koop ze niet hoor.
Nee dat klopt, maar het punt dat ik probeerde te maken is dat vanaf de aankondiging van de HW batterij liep het gelijk storm.ivob schreef: 2 maanden geleden "Een groep van HW op FB" is echt niet representatief voor alle Nederlandse huishoudens.
In Nederland kan men nog salderen tot 1/1/27.
Maar toen waren ze misschien nog heel duur?
Bwa, in Vlaanderen heb je er zelfs die in het buitenland een stekkerbatterij aankopen zonder zelfs te weten of ze hier geïnstalleerd mag worden en eveneens niet kunnen wachten om zo'n hobbyproject als een HW hier te kunnen plaatsen.Petrikske schreef: 2 maanden geleden Nee dat klopt, maar het punt dat ik probeerde te maken is dat vanaf de aankondiging van de HW batterij liep het gelijk storm.
En die batterij was zelfs niet eens leverbaar (eerste batch zou na enkele maanden op de markt komen en dat werd zelfs uitgesteld tegen de lanceerdatum)
Maar die massale interesse vond ik wel frappant, en ook al heb ik producten van HW die batterij zal ik niet kopen.
Gelijk heb je, als ik voor mezelf mag spreken dan moet ik bekennen dat de persoonlijke kennis in de materie beperkt is dus UB en ook jij @ivob zijn voor mij goede duidelijke en informatieve kanalen om kennis te vergaren.
@philippe_dkippewit schreef: 2 maanden geleden Ik ben ook op zoek naar een thuisbatterij en de adviezen die je krijgt zijn zo uiteenlopend. Allemaal hebben zij net de batterij die net iets beter is dan een andere, meer cycli, minder verlies,… De ene vraagt 5000 voor 10 kw inclusief nieuwe omvormer, de ander kan voor 5 kw “echt niet lager gaan dan 6800 euro”. En voor een derde is 9900 het allerbeste aanbod voor 10 kw. Op de duur zie je door de bomen het bos niet meer.
Bijna iedereen met voldoende basiskennis van lezen is in staat de nodige kennis te verwerven.Petrikske schreef: 2 maanden geleden ik voor mezelf mag spreken dan moet ik bekennen dat de persoonlijke kennis in de materie beperkt is
Dat is toch geen issue.Petrikske schreef: 2 maanden geleden Verder houd ik het ook liever veilig met zaken zoals bv gas en elektriciteit en ik zal daarom ook voor de optie kiezen om alles bij dezelfde installateur te nemen, dus geen 'Bob de Bouwer gedrag' aan mijn kant.
Zelfs al mag dat een meerkost betekenen, ik heb liefst "1" aanspreekpunt bij eender welke calamiteit.
Zeker en vast, veel nuttige info in dit en het 'Zonnepanelen' topic waarvoor dank aan alle bijdragers.
Je moet toch al een flinke thuisbatterij (of een kleine PV installatie) hebben staan om de zon van de voorbije week op te vangen.Elke thuisbatterij helpt sowieso een beetje om de onbalans tegen te gaan. Veel zon = batterij laden ipv alles op het net.
Daar ben je al te laat voor.Waar blijft die thuisbatterij-subsidie?