Zonnepanelen en exclusief nacht - uitstel digitale meter

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer

Blijkbaar stel ik hier een onmogelijke vraag, als zelfs fluvius ze niet kan beantwoorden.

Ik wil weten of de netkosten elektriciteit (dat is ook de huur van uw telwerk) worden aangerekend per telwerk of niet. M.a.w. of je nog steeds een som betaalt voor uw telwerk exclusief nacht, los van het feit of je deze nu gebruikt of niet.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Net factuur ingekeken van iemand met analoge meter + exclusief nacht meter(die werkt niet meer).
Persoon zit bij Engie met nog contract type waarvan excl. nacht nog steeds in vermeld staat

Ik zie maar 1 EAN op de factuur.
Geen dubbele kosten zichtbaar op eindafrekening.
Alles staat mooi solo vermeld voor 1 EAN.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 102 keer

@Ratface
https://www.fluvius.be/nl/veelgestelde- ... ernemingen
Wordt er voor klanten met exclusief nachttarief (met 2 meters) tweemaal het capaciteitstarief aangerekend?
Nee, we rekenen dit niet dubbel aan. Wanneer deze klant 2 klassieke meters heeft, rekenen we éénmaal de 2,5kW (min. bijdrage) + tarief in EUR/kWh voor de totale kWh van beide meters samen. In het geval dat er 2 digitale meters staan, nemen we de maximale synchrone piek (dus het maximum kwartier van alle kwartieren van beide meters opgeteld) als basis voor de berekening van het capaciteitstarief.

Ik lees hier tussen de lijnen dat én 1 EAN én 1 distributietarief van toepassing zal zijn
Maar inderdaad de Fluvius klantendienst zou hierover toch "onmiddellijk" een 100% duidelijk antwoord moeten over kunnen geven
https://www.fluvius.be/nl/contact/conta ... ere-vragen
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Ik denk dat de vraagsteller is moet leren begrijpend lezen.

De huurprijs van je meters vind je terug bij je leverancier.
Of deze staat apart vermeld op je factuur, of deze prijs zit bij in hun elektriciteitsprijs.
( het lijkt dan of ze geen meterhuur aanrekenen)
Voor mensen met een terugdraaiende teller is dit interessant.

De netkosten worden per EAN nummer berekend op je verbruik.

Daarom hebben ze destijds het consumenten tarief uitgevonden, anders betaalden mensen met zonnepanelen geen netkoste,

Mvg I
Ratface
Premium Member
Premium Member

@M_016 Bedankt, dat had ik nog niet gevonden!

@edwin.d Ik denk dat het net jij is die eens moet leren lezen, je antwoordt steeds naast de kwestie. Erger nog, je geeft zelfs onjuiste info. Nettarieven zitten nooit in de prijs van de pure energiecomponent, deze staan steeds apart vermeld. Ik heb ook geen flauw idee wat consumententarieven zijn, je hebt het waarschijnlijk over de prosumententarieven, leer zelf dan ook eerst schrijven vooraleer je iemand onterecht gaat verwijten m.b.t. het ontbreken van zijn/haar vermogen tot begrijpend lezen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

*zucht*
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ratface
Premium Member
Premium Member

Wat probeer je hier nu eigenlijk te bereiken met uw *gezucht*? Tweede keer dat je dit lapt in dit topic maar vervolgens geef je zelf geen enkele nuttige info of draag je niks bij.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”