Bitcoins gekocht

Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Cristallx schreef:Ik lach met de non believers ... luister maar naar de experts in de nieuwsuitzendingen. :lol: :lol:

In maart bitcoin ingekocht ... sindsdien is hij alleen maar in waarde gestegen. Maar liefst 353% ... :lol: :lol: :lol: :lol: Heb al een deel verkocht en heb nu nog een deel in mijn Ledger Nano wallet.
Wat je dan verkocht heb moet je u winsten aan de belastingen aangeven waar je dan 33% aan de belastingen mag geven.

https://www.bespaarbelastingen.be/belas ... cy-belast/
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 31 keer

Interessant artikel hier rond verschenen op de tijd:
https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 70618.html

korte inhoud, bedoeling is dat ze informatie krijgen van de crypto exchanges

Deze informatie zouden ze eind 2021 kunnen opvragen, waarna ze zelfs met terug werkende kracht belastingen kunnen innen:
Met het Europese initiatief zou de info automatisch tot bij de fiscus komen, wat de controle vergemakkelijkt’, zegt Verachtert. ‘Mogelijk kunnen ook nog in 2018 of 2019 geboekte winsten worden belast
Blijkbaar zou er ook een vragen lijst zijn, waarmee bepaald wordt hoe je met crypto omgaat (goede huisvader of niet)
Deze kan je hier vinden:
https://www.ruling.be/sites/default/fil ... nten_0.pdf
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

iceke schreef:De vraag van 1 miljoen is natuurlijk waar het nu gaat eindigen.. knallen we door naar de 26.000 of stort het direct terug in?
Met BTC mag je dus blijkbaar nooit tevreden zijn :angel:
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Crazy times 8)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

iceke schreef: Met BTC mag je dus blijkbaar nooit tevreden zijn :angel:
Omdat er geen basis is om op te waarderen, is het enkel gebakken lucht die verhandeld wordt (letterlijk als je alle CPU-cycles zou tellen).
En hebzucht kent geen grenzen :).
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

iceke schreef:
iceke schreef:De vraag van 1 miljoen is natuurlijk waar het nu gaat eindigen.. knallen we door naar de 26.000 of stort het direct terug in?
Met BTC mag je dus blijkbaar nooit tevreden zijn :angel:
Heb idd de afgelopen dagen veel aan u gedacht. Ik heb dan wel geluk gehad net dan ingestapt te zijn.

Nu is de vraag natuurlijk.... Wat doen we.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

heist_175 schreef:Omdat er geen basis is om op te waarderen, is het enkel gebakken lucht die verhandeld wordt (letterlijk als je alle CPU-cycles zou tellen).
Gebakken lucht zou ik het niet durven te noemen, eerder digitaal goud: schaars en duur om te delven. De huidige rally wordt blijkbaar vooral gedreven door institutionele investeerders.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

mgo72 schreef:Heb idd de afgelopen dagen veel aan u gedacht. Ik heb dan wel geluk gehad net dan ingestapt te zijn.

Nu is de vraag natuurlijk.... Wat doen we.
Ach, voor mij is dit geen gemiste kans hé. Ik heb er uitgehaald wat ik er wou uithalen. Achteraf zie je natuurlijk altijd gemiste kansen, maar dat is nog nooit anders geweest.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Didymus schreef:
heist_175 schreef:Omdat er geen basis is om op te waarderen, is het enkel gebakken lucht die verhandeld wordt (letterlijk als je alle CPU-cycles zou tellen).
Gebakken lucht zou ik het niet durven te noemen, eerder digitaal goud: schaars en duur om te delven. De huidige rally wordt blijkbaar vooral gedreven door institutionele investeerders.
De teennagels van eender wie zijn dan ook goud: schaars en moeilijk te delven?
Ach kom :).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Oppassen hé Heist, de vorige die dat beweerde is ubremoved :angel: straks ben jij het hier ook nog beu.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

heist_175 schreef:De teennagels van eender wie zijn dan ook goud: schaars en moeilijk te delven?
Kritische massa ontbreekt nog. Voor heiligenrelikwieën bijvoorbeeld is die er wél, alleen is de markt niet liquide en zijn vervalsingen moeilijk te detecteren.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Allright..

Stel je wenst met 1 000 euro te beleggen (hoewel gokken een beter woord lijkt :twisted: )

Met een beleggingsfonds in aandelen ken je de duidelijk de aan- en verkoopkosten + timings. Veel duidelijker en bevattelijker dan de tech- en buzzwords omtrent de digitale munten.

Kan je via afgeleide producten (ETF's, beleggingsfondsen of aandelen die zeer nauw betrokken zijn bij) in cryptocurreny beleggen? Waar kan je deze afgeleide producten vinden via een courante/betrouwbare handelaar België (idealiter geregistreerd bij de NBB)?

Bij Medirect vind ik omzeggens niets hieromtrent. Waarom in België? Ik heb geen zin in buitenlandse rekeningen die dan nadien op de belastingaangifte ingevuld dienen te worden. Liever een constructie waar er transparant/bij de bron correct belast wordt indien nodig. Ik heb liever gewoon een fonds dat bijvoorbeeld arbitrair de 4 grootste munten met een gelijk gewicht bezit en dat ik zonder te veel gedoe kan aan- en verkopen. Is voorgaande in zijn eenvoud te complex? Of zijn hiervoor oplossingen?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb wél een "buitenlandse rekening", ook braaf aangegeven bij de NBB. De overheid krijgt meer info vanuit het buitenland dan uit eigen land, dus als je transparantie nastreeft, kan je beter buiten België beleggen :). De tarieven van buitenlandse brokers zijn ook veel interessanter én ze houden ook bronbelasting af. Bij elke transactie betaal ik alvast Belgische belastingen, bij mijn buitenlandse broker.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Toch wel straf van Musk/Tesla, maar tegelijk toch een enorm risico, lijkt me.
Analisten sluiten niet uit dat de bitcoin verder zal stijgen tot 45.000 dollar.
Meer iets voor het frustratie-topic, maar wat voor belachelijk statement is dat nu weer. Van 44k naar 45k is een stijging van een goeie 2%. Nogal wiedes dat met de volatiliteit van de BTC, het niet onwaarschijnlijk is dat nog 2% hoger mogelijk is. :bang:
Joebar
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Tomby schreef:Toch wel straf van Musk/Tesla, maar tegelijk toch een enorm risico, lijkt me.
Analisten sluiten niet uit dat de bitcoin verder zal stijgen tot 45.000 dollar.
Meer iets voor het frustratie-topic, maar wat voor belachelijk statement is dat nu weer. Van 44k naar 45k is een stijging van een goeie 2%. Nogal wiedes dat met de volatiliteit van de BTC, het niet onwaarschijnlijk is dat nog 2% hoger mogelijk is. :bang:
Er zijn maar weinig Belgische nieuwssites waar men enige kennis heeft van DeFi/Crypto en de artikels staan vaak vol onzin, zoals je hierboven ook aanhaalt. Bronvermeldingen zijn ook te veel gevraagd. "Analisten voorspellen" "Topbankier voorspelt"

Ook staat in elk artikel wel de verplichte passage
Critici waarschuwden beleggers al dat de virtuele munten erg volatiel zijn en een nieuwe ‘zeepbel’ vormen. Ze kunnen bovendien gebruikt worden voor illegale transacties zoals witwassen.
Dat krijg je natuurlijk als Belfius/KBC/Fortis tot je voornaamste adverteerders behoren maar ja ... video killed the radiostar...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Dubbel slim van Musk:
- alleen al door de bekendmaking van zijn aankoop is die aankoop al dadelijk meer waard. Dat is uiteraard maar éénmalig.
- doordat hij ook aankondigt dat Tesla BC gaat aanvaarden als betaalmiddel spreekt hij meteen een groep BC-bezitters aan die nu misschien wel willen cashen en voor wie een Tesla nu relatief goedkoper geworden is. (Andere auto’s natuurlijk ook maar de link naar Tesla is toch maar mooi gelegd)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

En de 'analysten' kregen gelijk, we zitten aan 47000... knappe koppen toch die mannen.
Zo lucht kunnen bakken volgens aloude recepten en op traditionele wijze :banana:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

R2D2 schreef:Dubbel slim van Musk
Dat zal de toekomst uitwijzen. Hij heeft al een reprimade gekregen van de DEC over beursmanipulatie.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210208_98068586
‘Dus lang voor hij de bitcoin begon op te pompen, heeft hij met Tesla’s geld 1,5 miljard dollar in de munt geïnvesteerd’, tweette Peter Schiff, een beroemde Amerikaanse beurshandelaar, die vindt dat wat Musk doet naar marktmanipulatie ruikt.
Musk is eerder al in opspraak gekomen vanwege tweets die de markten stuurden. In 2018 tweette hij dat hij Tesla van de beurs zou halen en daar het geld voor had, wat niet zo bleek te zijn. Het joeg het Tesla-aandeel omhoog. Daarvoor werd Musk al door de Amerikaanse toezichthouder SEC op de vingers getikt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Vraag me toch ook af of hij hier weer mee zal wegkomen. Geert Noels retweette nog een tweet van Musk van 2 maand terug waarin hij de BTC 'bullshit' noemt. Of maw, voor januari de BTC naar beneden proberen praten, en na januari dan terug omhoog praten. En nu blijkt dus wat er in januari gebeurd is. Echt koosjer kan je het toch niet noemen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Inderdaad. Maar hij weet zeker waar hij mee bezig is. Dit is niet zo maar een uitschuiver.
Maar zolang de tulpenbollen in trek blijven kan de prijs stijgen.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

R2D2 schreef: - doordat hij ook aankondigt dat Tesla BC gaat aanvaarden als betaalmiddel spreekt hij meteen een groep BC-bezitters aan die nu misschien wel willen cashen en voor wie een Tesla nu relatief goedkoper geworden is. (Andere auto’s natuurlijk ook maar de link naar Tesla is toch maar mooi gelegd)
Een lambo kan je al lang in BTC betalen :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

R2D2 schreef:Maar hij weet zeker waar hij mee bezig is. Dit is niet zo maar een uitschuiver.
Ik zou daar nog niet zo van uitgaan. Hij is ook gewoon een redelijk impulsieve excentriekeling en zeker niet alles wat hij verkondigt is wel overwogen. Denk bvb aan zijn fameuze 'pedo guy' incident dat volgens mij ook tot een rechtzaak gekomen is, en voor discutabele argumenten vrijgesproken is.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Data technicus schreef:
Cristallx schreef:Ik lach met de non believers ... luister maar naar de experts in de nieuwsuitzendingen. :lol: :lol:

In maart bitcoin ingekocht ... sindsdien is hij alleen maar in waarde gestegen. Maar liefst 353% ... :lol: :lol: :lol: :lol: Heb al een deel verkocht en heb nu nog een deel in mijn Ledger Nano wallet.
Wat je dan verkocht heb moet je u winsten aan de belastingen aangeven waar je dan 33% aan de belastingen mag geven.

https://www.bespaarbelastingen.be/belas ... cy-belast/
Bitcoin is een belegging als een ander in België. Niet belast dus indien belegd als een “goede huisvader”.
Men kan dat in theorie belasten maar in de praktijk is dat moeilijk. Tenzij je zo gek bent om dat aan te geven.

Wat mij betreft mochten ze Bitcoin puur en alleen al op basis van het hallucinant energieverbruik verbieden.
Was voor mij indertijd de reden om mijn bitcoin posities te liquideren.
Voor de rest blijft het mij toch niet duidelijk wat de meerwaarde nu echt is. Veel beloftes. Weinig van waar in de realiteit.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Tomby schreef:Vraag me toch ook af of hij hier weer mee zal wegkomen. Geert Noels retweette nog een tweet van Musk van 2 maand terug waarin hij de BTC 'bullshit' noemt. Of maw, voor januari de BTC naar beneden proberen praten, en na januari dan terug omhoog praten. En nu blijkt dus wat er in januari gebeurd is. Echt koosjer kan je het toch niet noemen.
Waarom zou hij hier niet mee wegkomen? Wat heeft hij dan te vrezen? En van wie? Is het niet net de sterkte (?) van BTC dat dit onafhankelijk en niet geregulariseerd wordt?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

woutervh schreef:
Tomby schreef:Vraag me toch ook af of hij hier weer mee zal wegkomen. Geert Noels retweette nog een tweet van Musk van 2 maand terug waarin hij de BTC 'bullshit' noemt. Of maw, voor januari de BTC naar beneden proberen praten, en na januari dan terug omhoog praten. En nu blijkt dus wat er in januari gebeurd is. Echt koosjer kan je het toch niet noemen.
Waarom zou hij hier niet mee wegkomen? Wat heeft hij dan te vrezen? En van wie? Is het niet net de sterkte (?) van BTC dat dit onafhankelijk en niet geregulariseerd wordt?
Zie hoger.
SEC: koersmanipulatie
Of dacht je dat munten niet gemanipuleerd kunnen worden?
Het toont enkel aan wat een immature "munt" bitcoin is, de tulpenvergelijking is helemaal op zijn plaats.
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

powaq schreef:
Data technicus schreef:
Cristallx schreef:Ik lach met de non believers ... luister maar naar de experts in de nieuwsuitzendingen. :lol: :lol:

In maart bitcoin ingekocht ... sindsdien is hij alleen maar in waarde gestegen. Maar liefst 353% ... :lol: :lol: :lol: :lol: Heb al een deel verkocht en heb nu nog een deel in mijn Ledger Nano wallet.
Wat je dan verkocht heb moet je u winsten aan de belastingen aangeven waar je dan 33% aan de belastingen mag geven.

https://www.bespaarbelastingen.be/belas ... cy-belast/
Bitcoin is een belegging als een ander in België. Niet belast dus indien belegd als een “goede huisvader”.
Men kan dat in theorie belasten maar in de praktijk is dat moeilijk. Tenzij je zo gek bent om dat aan te geven.

Wat mij betreft mochten ze Bitcoin puur en alleen al op basis van het hallucinant energieverbruik verbieden.
Was voor mij indertijd de reden om mijn bitcoin posities te liquideren.
Voor de rest blijft het mij toch niet duidelijk wat de meerwaarde nu echt is. Veel beloftes. Weinig van waar in de realiteit.
Dan moet ge maar eens proberen te handelen in bitcoins. De belastingen weten alles want als je aandelen of bitcoins koopt komen die in je digitale portemonnee (wallet address) en hier op kan de belastingdiensten alles volgen dus lees eerst artikel te goei voor de situatie in België.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Data technicus schreef:Dan moet ge maar eens proberen te handelen in bitcoins. De belastingen weten alles want als je aandelen of bitcoins koopt komen die in je digitale portemonnee (wallet address) en hier op kan de belastingdiensten alles volgen dus lees eerst artikel te goei voor de situatie in België.
Als je uw buitenlandse rekening niet aangeeft, dan weet de fiscus niets.
Maar het is natuurlijk gewoon belastingontduiking en daar doe ik niet aan mee :).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

heist_175 schreef:
woutervh schreef:
Tomby schreef:Vraag me toch ook af of hij hier weer mee zal wegkomen. Geert Noels retweette nog een tweet van Musk van 2 maand terug waarin hij de BTC 'bullshit' noemt. Of maw, voor januari de BTC naar beneden proberen praten, en na januari dan terug omhoog praten. En nu blijkt dus wat er in januari gebeurd is. Echt koosjer kan je het toch niet noemen.
Waarom zou hij hier niet mee wegkomen? Wat heeft hij dan te vrezen? En van wie? Is het niet net de sterkte (?) van BTC dat dit onafhankelijk en niet geregulariseerd wordt?
Zie hoger.
SEC: koersmanipulatie
Of dacht je dat munten niet gemanipuleerd kunnen worden?
Het toont enkel aan wat een immature "munt" bitcoin is, de tulpenvergelijking is helemaal op zijn plaats.
Ja, tuurlijk koersmanipulatie. Maar wie gaat hem daarop afrekenen? Er zit geen regulering achter...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

woutervh schreef:Ja, tuurlijk koersmanipulatie. Maar wie gaat hem daarop afrekenen? Er zit geen regulering achter...
Het is in elk geval borderline. Want de investering is gedaan door een beursgenoteerd bedrijf, waarna, zonder dat die investering al publiek was, de CEO van dat bedrijf zijn investering omhoog praat. Er mag dan weliswaar geen regulering zijn omtrent Bitcoin, voor hoe een beursgenoteerd bedrijf handelt zijn er wel reguleringen.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Data technicus schreef: Dan moet ge maar eens proberen te handelen in bitcoins. De belastingen weten alles want als je aandelen of bitcoins koopt komen die in je digitale portemonnee (wallet address) en hier op kan de belastingdiensten alles volgen dus lees eerst artikel te goei voor de situatie in België.
Die rekening zelf, en of de fiscus al dan niet mee kijkt, doet niet ter zake. En tuurlijk moet je de buitenlandse rekeningen aangeven. Je betaalt echter geen belasting op meerwaarde van investeringen in België. Wat men in dat artikel zegt dat het meestal als divers inkomen belast zal worden is m.i. niet correct.
Moest dat zijn zou je ook op de meerwaarde van aandelen belast worden onder divers inkomen. Je aan en verkoop van aandelen geef je ook niet aan in je belastingaangifte.
Het grote probleem, want ja we zijn niet voor niets België, is dat de definitie van “beleggen als goede huisvader”, zeer vaag is en de fiscus vaak probeert om z’n eigen interpretatie aan de wet te geven. Maar dat heeft niet noodzakelijk te maken met het instrument in kwestie.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

heist_175 schreef: Als je uw buitenlandse rekening niet aangeeft, dan weet de fiscus niets.
Maar het is natuurlijk gewoon belastingontduiking en daar doe ik niet aan mee :).
Euh , niets weet ?

Had een account by etorro , die zitten in Malta.
Had dat niet aangegeven , wist niet dat dit een rekeneing was. Enkele maanden na mijn aangifte een aangetekende in de bus met de vraag om meer uitleg waarom ik die rekeneing niet had aangegeven. Als ik nu in myfin kijk komt jaarlijks mooi op tijd de attesten van Malta binnen met info over die rekening
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

helmuteke schreef: Euh , niets weet ?
Je hebt gelijk.
CRS...
https://www.oecd.org/tax/automatic-exch ... -standard/
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Even een andere draai geven aan dit topic. Misschien ook interessant voor andere beginnende crypto "investeerders".

In welke munt raden jullie aan om nu te "beleggen" (gezien de grote bewegingen op de coinbeurzen)?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Of dit? https://21shares.com/product/hodl

The 21Shares Crypto Basket Index ETP (ticker: HODL) seeks to track the investment results of an index composed of top 5 crypto currencies ranked by market capitalization.

Momenteel wel +50% bitcoin..
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Of je nu een tracker zet op tulpenbollen of de tulpenbollen zelf koopt, maakt dat wat uit?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Zoals elke tracker, spreiding. En de 5 grootste komen er vanzelf in.
Je kan dat idd ook allemaal zelf gaan managen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

https://www.hln.be/nina/3-vrouwen-die-c ... ~a95b794b/

Ik kan het artikel zelf niet lezen, maar het valt me al paar keer op dat er regelmatig jongeren in de pers komen met blijkbaar een succesverhaal over crypto. Misschien ligt het aan mij, maar het is nogal gemakkelijk om succesvol te zijn als al die cryptotoestanden in die 4 jaar tijd honderden procenten gestegen zijn. Inderdaad "het is echt niet zo moeilijk", zelfs de beruchte aandeel-pikkende bonobo's zouden grote successen geboekt hebben in crypto.
Die linkse lijkt me overigens Charlotte Van Brabander die jaren geleden een Vlaams uitgangbord was voor Pokerstars... zegt ook al veel :D.
Laatst gewijzigd door Tomby op 27 jan 2022, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Tomby schreef:https://www.hln.be/nina/3-vrouwen-die-c ... ~a95b794b/

Ik kan het artikel zelf niet lezen, maar het valt me nu al op dat er regelmatig jongeren in de pers komen met blijkbaar een succesverhaal over crypto. Misschien ligt het aan mij, maar het is nogal gemakkelijk om succesvol te zijn als al die cryptotoestanden in die 4 jaar tijd honderden procenten gestegen zijn. Inderdaad "het is echt niet zo moeilijk", zelfs de beruchte aandeel-pikkende bonobo's zouden grote successen geboekt hebben in crypto.
Die linkse lijkt me overigens Charlotte Van Brabander die jaren geleden een Vlaams uitgangbord was voor Pokerstars... zegt ook al veel :D.
Die linkse is idd Charotte Van Brabander. Voor BTC en ETH is het inderdaad zo makkelijk ja, gewoon buy en hold. Al denk ik dat de echte winsten met DeFi te halen zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Tomby schreef:maar het valt me al paar keer op dat er regelmatig jongeren in de pers komen met blijkbaar een succesverhaal over crypto.
De miljardairs achter die crypto's zijn al enige tijd bezig aan een mega campagne om crypto's "aanvaardbaarder" te maken.
Matt Damon en Kardashian zijn op hun vingers getikt en/of aangeklaagd voor "sluikreclame" voor dat soort risicovolle, speculatieve munten.

Dat DPG zich ook voor de cryptokar laat spannen, verwondert me niet (het is uiteindelijk een reclamebedrijf).
Of je al die prietpraat ook moet geloven, mag je zelf kiezen.

Een veilige "belegging" is het al zeker niet, ooit werden er vergelijkingen met "goud" gemaakt.
De beurs gaat "wat" naar beneden en crypto's volgen keihard. Dat heb ik goud nog niet weten doen :).

Zeker die "grap"munten: goed voor de initiële grappenmakers, maar de rest van de kopers zit nu met een grapmunt. Wat gaan ze daar mee aanvangen :).

https://businessam.be/bitcoin-en-ethere ... og-groter/
Afbeelding

En wat zou de "hippe" Nayib Bukele (president El Salvador) allemaal hebben kunnen doen met het geld dat hij verkwanseld heeft aan de aankoop van Bitcoins en de uitrol naar zijn (verpauperde) bevolking?

Tot nader order lijkt crypto toch vooral een oplossing voor een niet bestaand probleem.
En hoe blij jan-modaal is met een systeem dat nergens controles heeft ingebouwd, zoals met "fiat geld"' wel het geval is, zal moeten blijken wanneer het er eens om spant :). Ik zou er mijn geld niet op inzetten.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”