Fluvius digitale meter

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

ddd schreef: 1 maand geleden Oh, 2 weken zelfs. Dat hadden ze dan ook in dat foldertje mogen zetten.
Daar zullen ze heel wat telefoons over krijgen...
Die 2 weken is waarschijnlijk een ruime publieke marge zodat niet iederen hen de volgende dag al loopt te bellen waar hun gegevens blijven.
Hier kon ik de volgende dag op Mijn Fluvius de DM al zien en de nodige aanpassingen doorvoeren.
In het begin (ik spreek van jaren terug) waren de kwartiergegevens pas na een 48 uur beschikbaar maar na talloze updates aan Mijn Fluvius is het door de band genomen nu beschikbaar 12 tot 24 uur na real time.

Maakt het in de praktijk veel uit of je die gegevens pas ziet na één uur, een dag of na een paar dagen?
Bij de AM kreeg je deze doorgaans pas na één jaar en dit zonder onderscheid tussen afname en injectie. :-D
Wil je de gegevens in real time en van op afstand opvolgen moet je een eigen meter plaatsen of - de goedkoopste optie - een P1 dongle plaatsen in de P1 poort van de DM (en deze online ook activeren want standaard is deze gesloten).
Op het display van de DM zelf zijn de gegevens ook in real time beschikbaar.
Laatst gewijzigd door ivob 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

Ik heb de P1 dongle hier liggen, vandaar dat ik er op zit te wachten... 8)

Edit: In mijn fluvius staat de digitale meter al. Dat is 22 uur na installatie.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Provider

Misschien een tip voor de toekomst: toen onze defecte digitale meter vervangen werd door een nieuwe digitale meter, zei de installateur dat hij meteen de p1 poort had opengezet. “Dan moet je dat zelf niet meer doen en wachten tot het goedgekeurd is.”
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”